печерський районний суд міста києва
Справа № 757/36748/15-к
У Х В А Л А
06 жовтня 2015 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю сторони кримінального провадження слідчого слідчої групи ГСУ МВС України ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання про надання дозволу на проведення позапланової ревізії,-
В С Т А Н О В И В :
06 жовтня 2015 року в провадження слідчого судді надійшло слідчого слідчої групи ГСУ МВС України ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення Державною фінансовою інспекцією України позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності Державного агентства з інвестицій та управління національними проектами України (код ЄДРПОУ 37508308, місцезнаходження: м. Київ, вул. Цитадельна, 7-А).
Обґрунтовуючи внесене клопотання, сторона кримінального провадження вказує, що Головним слідчим управлінням МВС України проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 25.11.2013 під № 22013000000000287 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 3 ст. 209, ч. 1 та ч. 2 ст. 364 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що службовими особами Державного агентства з інвестицій та управління національними проектами України (далі Держінвестпроект) у період 2012-2014 років через підконтрольне підприємство ДП «Державна інвестиційна компанія» на підставі довгострокових договорів (строком на 10-15 років) надано ряд позик, здійснено інвестицій та поповнень статутного капіталу підприємств, створених напередодні для реалізації національних проектів, а саме: ДП «Національний проект «Ел Ен Джі Термінал», ДП «Грін Енерго», ТОВ «ТД «Борисфен», ТОВ «Боржава резорт», ТОВ «Біонік Девелопмент», ПрАТ «МЗП «Калинка», ДП «Дирекція з будівництва та управління «Повітряний експрес» та інших інфраструктурних об`єктів Київського регіону», ДП «Національний проект «Відкритий світ», ДП «Національні інфраструктурні проекти», ДП «Олімпійська надія - 2022», ДП «Національний проект «Якісна вода», та інших.
Фактично діяльність вказаних підприємств була спрямована не на реалізацію національних проектів: «Енергія природи» (його складової «Енергія Біомаси»), «LNG Термінал», «Якісна вода», «Відкритий світ», «Технополіс» та «Олімпійська надія-2022» (та його складової «Боржава-Резорт»), «Технополіс» (та його складової «Біонік Хілл»), «Нове життя», «Повітряний експрес», а на виведення державних коштів в тіньовий обіг, перерахування їх на рахунки компаній, розташованих в офшорних зонах, та подальше привласнення вищевказаних коштів з подальшою їх легалізацією (відмиванням).
Таким чином, службовими особами Держінвестпроекту за попередньою змовою групою осіб, в тому числі службовими особами ДП «Державна інвестиційна компанія», ТОВ «Боржава резорт», ТОВ «Біонік Девелопмент», ДП «Національний проект «Ел Ен Джі Термінал», ТОВ ТД «Борисфен», ДП «Дирекція з будівництва та управління національним проектом «Повітряний експрес» та інших інфраструктурних об`єктів Київського регіону», ДП «Грін Енерго», ДП «Національний проект «Відкритий світ» та іншими особами вчинено заволодіння державними коштами в особливо великих розмірах та їх послідуюча легалізація (відмивання).
Крім того, під час розслідування кримінального провадження встановлено, що на протязі 2011-2014 років службовими особами Держінвестпроекту було здійснено розкрадання державних коштів у сумі понад 56 млн. грн шляхом створення умов для перемоги у державних закупівлях, проведених вказаним центральним органом виконавчої влади, пов`язаним з його керівництвом юридичними особами, зокрема: ТОВ «Глорія» (код 31964888), ГО «Розмай» (код 25881148), ТОВ «ФінПР» (код 36858112), ТОВ «Лерон Тревел Менеджмент» (код 36683260), ТОВ АО «Арцінгер» (код 36958968), ТОВ «Гештальт консалтиг груп» (код 22899521), ТОВ «Космополіт менеджмент» (код 35254870), МПП «Елетек» (код 13673189), ТОВ «Сон-це» (код 35977969), ПП «Ландграф» (код 21834436), ТОВ «Вістка» (код 33301970), ТОВ «Дрім хаус» (код 36047970), ТОВ «Київський міжнародний інститут» (код 13684906), ПрАТ «Агенство інфоком» (код 1193840) та ТОВ «Саркетинг сервіс» (код 34431421) та ТОВ «Ost-West».
За результатами проведення вищезазначених державних закупівель, із вказаними компаніями були укладені в основному договори про надання послуг (з розміщення реклами, виготовлення відеороликів, презентації, проведення конференцій та ін.), ціна яких була значно завищена або які взагалі не виконувалися, а лише підроблялися документи щодо їх виконання.
Так, розслідуванням одного з епізодів злочинної діяльності посадових осіб вищевказаних підприємств, пов`язаного із проведенням державних закупівель, встановлено, що у 2011 році службові особи Держінвестпроекту під час проведення конкурсних торгів по закупівлі послуг в галузі реклами (послуг з розміщення інформації про інвестиційні можливості України у вітчизняних засобах масової інформації), зловживаючи своїм службовим становищем, діючи в інтересах третіх осіб, вчинили дії, які завдали матеріальних збитків державі в особі Держінвестпроекту на суму 2 835 829,90 грн.
Так, 16.08.2011 Держінвестпроектом подано оголошення про проведення конкурсних торгів по закупівлі послуг в галузі реклами з очікуваною вартістю закупівлі на суму 13, 3 млн. грн.
Свої конкурсні пропозиції для участі у конкурсних торгах подали ТОВ «Космополіт Менеджмент» з ціновою пропозицією 13 404 321,80 грн. та ГО «Розмай» з ціновою пропозицією 12 920 407,08 грн.
26.09.2011 комітетом з конкурсних торгів переможцем визнано конкурсну пропозиції ГО «Розмай» як найбільш економічно вигідну.
13.10.2011 між Держінвестпроектом та ГО «Розмай» укладено договір про надання послуг в галузі реклами №13/10-11.
За надані послуги в галузі реклами Держінвестпроектом на рахунок ГО «Розмай» перераховано кошти в загальній сумі 8 619 013, 09 грн.
Перевіркою документів, які стосуються проведення вищевказаних конкурсних торгів, встановлено, що проведені вони в порушення вимог Закону України «Про здійснення державних закупівель» та документації конкурсних торгів, що призвело до завдання збитків на вищезазначену суму.
Так, перевіркою конкурсної пропозиції ТОВ «Космополіт Менеджмент» встановлено, що вона не відповідає документації конкурсних торгів та підлягала відхиленню комітетом з конкурсних торгів під час її оцінки, зокрема в порушення вимог п.7 розділу І документації конкурсних торгів та ч.1 ст.15 Закону України «Про здійснення державних закупівель», ТОВ «Космополіт Менеджмент» не забезпечено автентичний переклад українською мовою поданих у складі конкурсної пропозиції договорів, які підтверджували досвід надання аналогічних послуг, а також не подано звіту про фінансові результати підприємства за 2010 рік, тобто не підтверджено фінансову спроможність товариства виконати умови договору.
Окрім того, перевіркою конкурсної пропозиції ГО «Розмай» встановлено, що вона також не відповідає документації конкурсних торгів та підлягала відхиленню комітетом з конкурсних торгів під час її оцінки, зокрема в порушення вимог п.6 розділу ІІ документації конкурсних торгів в складі конкурсної пропозиції на підтвердження досвіду надання аналогічних послуг надано договори, які не відповідають предмету закупівлі, тобто не є аналогічними, а також обсяги послуг по них не відповідають обсягу послуг, передбачених документацією конкурсних торгів. Разом з тим, в складі конкурсної пропозиції не надано позитивні листи-відгуки від замовників з обов`язковою інформацією щодо обсягів послуг, їх якості та строків виконання відповідно до умов договору.
Однак, члени комітету з конкурсних торгів Держінвестпроекту, зловживаючи своїм службовим становищем, достовірно знаючи про необхідність відхилення конкурсних пропозицій ТОВ «Космополіт Менеджмент» та ГО «Розмай», як таких, що не відповідають документації конкурсних торгів, і як наслідок відміни торгів, діючи в інтересах ГО «Розмай», усвідомлюючи протиправність своїх дій та їх правові наслідки, в порушення п.1 ст.29 Закону України «Про здійснення державних закупівель», незаконно допустили до оцінки обидві конкурсні пропозиції та визнали переможцем конкурсну пропозицію ГО «Розмай».
Допущення комітетом з конкурсних торгів Держінвестпроекту зазначених вище порушень призвело до порушення п.1 ст.30 Закону України «Про здійснення державних закупівель», яким передбачено, що замовник відміняє торги в разі якщо до оцінки допущено пропозиції менше ніж двох учасників.
Внаслідок порушення вищевказаних положень Закону України «Про здійснення державних закупівель» Держінвестпроекту завдано матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 2 835 829,90 грн., які вирахувано як різницю між сплаченою вартістю послуг за договором від 13.10.2011 №13/10-11 та реальною вартістю цих же послуг виходячи із даних їх надавачів.
Крім того, за наявною у сторони обвинувачення інформацією, службові особи Держінвестпроекту за попередньою змовою із службовими особами
ТОВ «СОН-ЦЕ», ТОВ «Фокрас», ТОВ «Файно-Компані» і ТОВ «Вергус» у 2012 році заволоділи бюджетними коштами під час проведення конкурсних торгів по закупівлі послуг з виготовлення відеороликів та мультимедійних презентацій.
Так, оглядом і аналізом документації, що стосується проведення даної державної закупівлі встановлено наступне.
16.08.2012 за наслідками проведення оцінки поданих на конкурсні торги пропозицій учасників переможцем визнано конкурсну пропозицію ТОВ «СОН-ЦЕ».
05.09.2012 між Держінвестпроектом і ТОВ «СОН-ЦЕ» укладено договір про закупівлю послуг за державні кошти №08/09-12 на суму 1 924 260 грн.
В подальшому, на виконання умов договору ТОВ «СОН-ЦЕ» документально передало виготовлену відеопродукцію для Держінвестпроекту про що складено відповідні акти прийому-передачі наданих послуг. Після цього Держінвестпроектом на рахунки ТОВ «СОН-ЦЕ» перераховано бюджетні кошти в якості оплати за надані послуги.
Однак, під час досудового розслідування встановлено, що ТОВ «СОН-ЦЕ» фактично не виготовляло відеоролики та презентації, які виступали предметом договору, укладеного даним товариством із Держінвестпроектом.
Натомість, ТОВ «СОН-ЦЕ», з метою документального надання зазначених послуг уклало договори із ТОВ «Фокрас», ТОВ «Файно-Компані» і ТОВ «Вергус», які, нібито, і виготовили відеоролики та презентації, та передали їх по актах прийому-передачі для ТОВ «СОН-ЦЕ», яке в подальшому передало виготовлену продукцію для Держінвестпроекту.
При цьому, вироком Шевченківського районного суду м. Києва від 24.09.2013 затверджено угоду про визнання винуватості особою, яка обвинувачувалася у вчиненні злочинів, передбачених 5 ст. 27, ч. 1 ст. 205, ч. 5 ст. 27, ч. 2 ст. 205 КК України, в тому числі і у придбанні та створенні ТОВ «Фокрас» (код 38320427) і ТОВ «Вергус» (код 38260803) для прикриття незаконної діяльності, тобто встановлено факт фіктивності даних підприємств.
Таким чином, у вищевказаний спосіб було здійснено розкрадання бюджетних коштів службовими особами Держінвестпроекту за попередньою змовою із службовими особами ТОВ «СОН-ЦЕ», ТОВ «Фокрас», ТОВ «Файно-Компані» і ТОВ «Вергус» з подальшою їх легалізацією (відмиванням), шляхом укладання договорів та проведення розрахунків із фіктивними підприємствами по підробленим документам, оскільки фактично послуги надані не були і мала місце безтоварна фінансово-господарська операція.
Таким чином, під час розслідування кримінального провадження встановлено, що службові особи Держінвестпроекту за попередньою змовою із службовими особами ряду суб`єктів господарювання, протягом 2011-2013 років вчиняли дії по розкраданню та легалізації (відмиванню) бюджетних коштів під час проведення державних закупівель шляхом здійснення безтоварних фінансово-господарських операцій або ж закупівлі товарів і послуг за значно завищеними цінами.
Посилаючись на те, що з метою встановлення усіх епізодів злочинної діяльності службових осіб Держінвестпроекту під час проведення державних закупівель протягом 2011-2013 років та реалізації національних проектів, виявлення допущених порушень під час проведення конкурсних торгів, відповідальних за це осіб, а також встановленні суми завданих матеріальних збитків для Держінвестпроекту внаслідок вчинення неправомірних дій та забезпечення швидкого, повного і неупередженого розслідування кримінального провадження, встановленню обставин, які підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, виникла необхідність у призначенні позапланової ревізії фінансово-господарської діяльності Державного агентства з інвестицій та управління національними проектами України (код ЄДРПОУ 37508308, місцезнаходження: м. Київ, вул. Цитадельна, 7-А), слідчий просив клопотання задовольнити.
У судовому засіданні слідчий подане клопотання підтримав, посилаючись на викладені в ньому доводи та на долучені до матеріалів клопотання документи.
Відповідно до ч. 7 ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за рішенням суду, ухваленим на підставі клопотання слідчого, прокурора для забезпечення розслідування під час кримінального провадження.
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за рішенням суду, винесеним на підставі клопотання прокурора або слідчого для забезпечення розслідування.
Згідно ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» № 2939-XI від 26.01.1993 р., позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду. Тривалість позапланової виїзної ревізії не повинна перевищувати 15 робочих днів.
Відповідно до листа Державної фінансової інспекції України №06-17/1123 від 22.09.2015 спеціалісти інспекції зможуть розпочати проведення позапланової ревізії Держінвестпроекту у другій декаді жовтня 2015 року.
Заслухавши пояснення сторони кримінального провадження слідчий суддя дійшов висновку про наявність підстав для надання дозволу на проведення вказаної позапланової виїзної ревізії, оскільки з метою повного та неупередженого розслідування всіх обставин кримінального провадження необхідно дослідити ряд питань фінансово-господарської діяльності Державного агентства з інвестицій та управління національними проектами України (код ЄДРПОУ 37508308, місцезнаходження: м. Київ, вул. Цитадельна, 7-А).
Керуючись ст.ст. 132, 309 КПК України, Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» слідчий суддя
У Х В А Л И В :
Клопотання задовольнити.
Надати дозвіл на проведення Державною фінансовою інспекцією України позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності Державного агентства з інвестицій та управління національними проектами України (код ЄДРПОУ 37508308, місцезнаходження: м. Київ, вул. Цитадельна, 7-А), під час якої вирішити наступні питання:
- чи дотримано вимоги законодавства України Державним агентством з інвестицій та управління національними проектами України під час проведення у період з 01.01.2011 по 01.01.2014 конкурсних торгів (державних закупівель) по закупівлі товарів, робіт та послуг, в тому числі, під час створення комітету з конкурсних торгів, внесення змін до нього, затвердженні річного плану закупівель та змін до нього, вибору процедур закупівель, виконанні вимог в частині прозорості здійснення конкурсних торгів, процедур розкриття, розгляду, оцінки конкурсних пропозицій, визначенні переможця, а також в частині відповідності вимогам документації з конкурсних торгів конкурсних пропозицій учасників, укладенні договорів за результатами конкурсних торгів, проведенні розрахунків за ними, виконання зазначених договорів?
- якщо не дотримано вимоги законодавства України Державним агентством з інвестицій та управління національними проектами України під час проведення у період з 01.01.2011 по 01.01.2014 конкурсних торгів (державних закупівель) по закупівлі товарів, робіт та послуг, то які та ким допущено порушення і яких нормативно-правових актів, кому та у якій сумі завдано матеріальних збитків (шкоди) внаслідок допущених порушень, з чиєї вини та хто є відповідальними особами за це?
- чи мали місце факти нецільового використання бюджетних коштів, здійснення видатків бюджету чи надання кредитів з бюджету без встановлених бюджетних призначень або з їх перевищенням Державним агентством з інвестицій та управління національними проектами України, в тому числі, під час проведення конкурсних торгів (державних закупівель) по закупівлі товарів, робіт та послуг у період з 01.01.2011 по 01.01.2014?
- якщо мали місце факти нецільового використання бюджетних коштів, здійснення видатків бюджету чи надання кредитів з бюджету без встановлених бюджетних призначень або з їх перевищенням Державним агентством з інвестицій та управління національними проектами України, в тому числі, під час проведення конкурсних торгів (державних закупівель) по закупівлі товарів, робіт та послуг у період з 01.01.2011 по 01.01.2014, то які та ким допущено порушення при цьому і яких нормативно-правових актів, кому та у якій сумі завдано матеріальних збитків (шкоди) внаслідок допущених порушень, з чиєї вини та хто є відповідальними особами за це?
- чи мали місце факти закупівлі Державним агентством з інвестицій та управління національними проектами України товарів, робіт і послуг по завищеним цінам за договорами, укладеними за наслідками проведення конкурсних торгів (державних закупівель) у період часу з 01.01.2011 по 01.01.2014?
- якщо мали місце факти закупівлі Державним агентством з інвестицій та управління національними проектами України товарів, робіт і послуг по завищеним цінам за договорами, укладеними за наслідками проведення конкурсних торгів (державних закупівель) у період часу з 01.01.2011 по 01.01.2014, то які та ким допущено порушення при цьому і яких нормативно-правових актів, кому та у якій сумі завдано матеріальних збитків (шкоди) внаслідок допущених порушень, з чиєї вини та хто є відповідальними особами за це?
- чи дотримано вимоги законодавства України Державним агентством з інвестицій та управління національними проектами України у період часу з 01.01.2011 по 01.01.2014 при виконанні господарських угод, взятті зобов`язань за рахунок бюджетних асигнувань, чи відповідають сплачені вартості товарів, робіт та послуг умовам укладених договорів, чи відповідають кількість та асортимент отриманих товарів, робіт та послуг умовам договорів, чи правомірно перераховано кошти на рахунки компаній-контрагентів за даними договорами, на підставі яких документів здійснювався перерахунок коштів?
- якщо не дотримано вимоги законодавства України Державним агентством з інвестицій та управління національними проектами України у період часу з 01.01.2011 по 01.01.2014 при виконанні господарських угод, взятті зобов`язань за рахунок бюджетних асигнувань, сплаті вартості товарів, робіт та послуг, перерахуванні коштів на рахунки компаній-контрагентів за даними договорами, то які та ким допущено порушення і яких нормативно-правових актів, кому та у якій сумі завдано матеріальних збитків (шкоди) внаслідок допущених порушень, з чиєї вини та хто є відповідальними особами за це?
- чи дотримано вимоги законодавства України Державним агентством з інвестицій та управління національними проектами України у період часу з 01.01.2011 по 01.01.2014 під час реалізації національних проектів (та їх складових) і використання бюджетних коштів на такі цілі?
- якщо не дотримано вимоги законодавства України Державним агентством з інвестицій та управління національними проектами України в період часу з 01.01.2011 по 01.01.2014 під час реалізації національних проектів (та їх складових) і використання бюджетних коштів на такі цілі, то які та ким допущено порушення і яких нормативно-правових актів, кому та у якій сумі завдано матеріальних збитків (шкоди) внаслідок допущених порушень, з чиєї вини та хто є відповідальними особами за це?
- чи дотримано вимоги законодавства України Державним агентством з інвестицій та управління національними проектами України у період часу з 01.01.2011 по 01.01.2014 під час підготовки, складання та виконання кошторисів, розписів асигнувань державного бюджету, паспортів бюджетних програм, планів використання бюджетних коштів, а також довідок про внесення змін до них?
- якщо не дотримано вимоги законодавства України Державним агентством з інвестицій та управління національними проектами України у період часу з 01.01.2011 по 01.01.2014 під час підготовки, складання та виконання кошторисів, розписів асигнувань державного бюджету, паспортів бюджетних програм, планів використання бюджетних коштів, а також довідок про внесення змін до них, то які та ким допущено порушення і яких нормативно-правових актів, кому та у якій сумі завдано матеріальних збитків (шкоди) внаслідок допущених порушень, з чиєї вини та хто є відповідальними особами за це?
Встановити строк проведення позапланової ревізії упродовж 15 робочих днів, починаючи з 20.10.2015р.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 06.10.2015 |
Оприлюднено | 20.03.2023 |
Номер документу | 57176003 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Бабенко С. Ш.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні