11/1511а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 11/1511а
"17" квітня 2007 р., 10 год. 10 хв. м. Черкаси
Господарський суд Черкаської області в складі: головуючого судді Довганя К.І., при секретарі судового засідання –Анастас”євій Л.В.., за участю представників сторін: від позивача –Кудря І.П. директор за посадою, від відповідача –Головченко Т.А. за довіреністю, розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси справу за адміністративним позовом приватного підприємства „Стрім-К” до Черкаської міської Ради про визнання неправомірною бездіяльність та спонукання до вчинення дій,
ВСТАНОВИВ:
Заявлено позов про визнання неправомірною бездіяльність відповідача щодо розгляду заяви позивача про надання у постійне користування земельної ділянки, а також зобов'язання відповідача прийняти рішення щодо даної заяви та надати дозвіл на розробку проекту відведення земельної ділянки. В обгрунтування заявлених вимог позивач послався на те, що відповідач в супереч вимогам Закону України „Про місцеве самоврядування”, Земельного Кодексу України на протязі більше року не розглядає його заяву про надання у постійне користування земельної ділянки та не приймає відповідне рішення.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав з підстав, викладених у ньому.
Відповідач письмового відзиву на позов суду не подав, а його представник у судовому засіданні проти позову заперечила. Свої заперечення представник мотивувала тим, що позивач пропустив визначений ст. 99 КАС України річний строк для звернення до суду із таким позовом.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, оцінивши наявні у справі докази встановив наступне.
За договором купівлі-продажу від 06.05.1996 р. ВКФ „К”, правонаступником якої є позивач придбала нежитлове приміщення –магазин, розташований за адресою м. Черкаси, вул. Можайського, 50. Рішенням відповідача від 17.12.96 р. №825 земельна ділянка площею 0,1914 Га, на якій знаходився придбаний позивачем магазин, була надана йому у постійне користування строком на 5 років. У зв'язку з виробничою необхідністю позивач вирішив провести переобладнання магазину під комплекс міні-кемпінгу з кафе-баром, у зв'язку з чим він звернувся до відповідача 22.05.2005 р. із заявою про дачу дозволу на розробку проектної документації та відведення земельної ділянки.
20.12.2004 р. позивач отримав відповідь Черкаського міського управління земельних ресурсів про погодження місцерозташування комплексу міні-кемпінгу з кафе-баром.
11.04.2005 р. позивач звернувся до відповідача із заявою про виділення йому на умовах оренди земельної ділянки, площею 0,4960 Га під розміщення комплексу міні-кемпінгу з кафе строком на 49 років.
Однак відповідач до теперішнього часу заяву позивача не розглянув, рішення щодо надання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки не прийняв.
Відповідно до ст.19 Конституції України державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Ст. 59 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” від 21.05.1997 р. №280/97-ВР передбачено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими на відповідній території.
Згідно ст. 123 Земельного кодексу України:
„ Надання земельних ділянок юридичним особам у постійне користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за проектами відведення цих ділянок.
2. Умови і строки розроблення проектів відведення земельних ділянок визначаються договором, укладеним замовником з виконавцем цих робіт відповідно до типового договору. Форма типового договору, нормативи та строки розробки проектів відведення земельних ділянок визначаються Кабінетом Міністрів України.
3. Юридична особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у постійне користування із земель державної або комунальної власності, звертається з відповідним клопотанням до районної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або сільської, селищної, міської ради.
4. До клопотання про відведення земельної ділянки додаються матеріали, передбачені частиною п'ятнадцятою статті 151 цього Кодексу, документи, що обґрунтовують її розмір, призначення та місце розташування.
5. Відповідна районна державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає згоду на розроблення проекту відведення земельної ділянки.
6. Проект відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи по об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки.”
Суд вважає, що бездіяльність відповідача приписам вказаних статей Конституції України, закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, Земельного кодексу України не відповідає, а тому є протиправною.
Твердження представника відповідача про те, що позивачем пропущено строк звернення до суду суд вважає безпідставними, оскільки позивачем оспорюється бездіяльність відповідача.
Беручи до уваги викладене, суд враховує також і те, що відповідач згідно вимог ст. 71 КАС України не довів суду, що допущенна ним бездіяльність є правомірною і відповідає вимогам чинного законодавства.
Позовні вимоги щодо зобов'язання відповідача надати дозвіл на розробку проектної документації на відведення земельної ділянки задоволенню не підлягають, виходячи з наступного. Рішення щодо надання такого дозволу відповідно до приписів ст. 123 Земельного Кодексу приймається органом місцевого самоврядування за заявою зацікавленої особи. Однак позивачем суду не подано доказів подання такої заяви.
На підставі статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України з Державного бюджету України на користь позивача підлягають стягненню понесені останнім судові витрати.
Керуючись ст.ст.160, 161-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити частково.
Визнати незаконною бездіяльність Черкаської міської ради щодо розгляду заяв ПП „Стрім-К” про надання в оренду земельної ділянки за адресою м. Черкаси, вул. Можайського ,50.
Зобов'язати Черкаську міську Раду у місячний термін прийняти рішення щодо заяви приватного підприємства „Стрім-К” про надання в оренду земельної ділянки за адресою м. Черкаси, вул. Можайського, 50.
Стягнути з бюджету на користь Приватного підприємства „Стрім-К”, м. Черкаси, вул. Можайського, 50, код 14213320 –3 грн. 40 коп. судового збору.
В решті позову відмовити.
Постанову може бути оскаржено до Київського апеляційного адміністративного суду.
Про апеляційне оскарження постанови може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через господарський суд Черкаської області заява про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня проголошення постанови і апеляційна скарга протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя К.І.Довгань
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 17.04.2007 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 571919 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Черкаської області
Довгань К.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні