ОЧАКІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Справа № 483/498/16-к
Провадження 1-кс/483/166/2016
У Х В А Л А
Іменем України
18 квітня 2016 року м. Очаків
Слідчий суддя Очаківського міськрайонного суду Миколаївської області ОСОБА_1 ,
за участю секретаря ОСОБА_2 ,
заступника начальника відділу поліції начальника СВ Очаківського ВП ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_3 ,
розглянувши у судовому засіданні в залі суду клопотання заступника начальника відділу поліції начальника СВ Очаківського ВП ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором Очаківського відділу Миколаївської місцевої прокуратури № 1 Миколаївської області ОСОБА_4 про дозвіл на проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності, -
В С Т А Н О В И Л А :
18 квітня 2016 року заступник начальника відділу поліції - начальник СВ Очаківського ВП ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_3 звернувся до Очаківського міськрайонного суду Миколаївській області із клопотанням, погодженим з прокурором Очаківського відділу Миколаївської місцевої прокуратури № 1 Миколаївської області ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності.
Своє клопотання обґрунтовував тим, що ним здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12016150100000322 за ознаками злочину, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України, за фактом привласнення чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинене за наступних обставин.
01 квітня 2016 року до чергової частини Очаківського ВП ГУНП в Миколаївській області надійшли матеріали від Очаківського МРВ Управління СБ України в Миколаївській області про те, що у жовтні 2015 року директор приватного підприємства будівельної монтажної фірми "Кипарис" (далі - ПП БМФ «Кипарис» ОСОБА_5 , зловживаючи службовим становищем, привласнив державні кошти за проведення ремонтних робіт в Очаківській ЗОСШ-інтернат І-ІІІ ступенів Миколаївської обласної ради.
01 квітня 2016 року за вказаним фактом розпочато кримінальне провадження за ч. 2 ст. 191 КК України привласнення чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем.
В ході досудового розслідування встановлено, що у жовтні та грудні 2015 року генпідрядником ПП БМФ «Кипарис», в особі директора ОСОБА_5 , укладено договори на виконання ремонтних робіт із Замовником Очаківською загальноосвітньою санаторною школою інтернат І-ІІІ ступенів Миколаївської обласної ради на загальну суму 330370,80 грн.
На підставі наданих ПП БМФ «Кипарис» довідок форми №КБ-3 та актів форми №КБ-2в, Очаківською ЗОСШ-інтернат, здійснено розрахунки з останнім в повному обсязі, шляхом перерахування грошових коштів на загальну суму 330370,80 грн. на розрахунковий рахунок підприємства.
За даними Очаківського ОУПФУ Миколаївської області, у зазначеному періоді ПП БМФ «Кипарис» звітував про семеро офіційно працевлаштованих осіб, яким підприємство фактично встановило розмір середньомісячної заробітної плати на рівні не більше 1638 грн.
В той же час, директор ПП БМФ «Кипарис» ОСОБА_5 при здійсненні фактичних розрахунків з Очаківською ЗОСШ- інтернат за обсяги виконаних робіт, до вищезазначених актів (форма №КБ-2в) вніс завідомо неправдиві данні щодо понесених підприємством витрат на заробітну плату робітників будівельників і монтажників, середньомісячний розмір якої зазначив у розмірі 3400 грн., в результаті чого завищив в актах розмір прямих витрат на заробітну плату та розмір загальновиробничих витрат на загальну розрахункову суму близько 50406,67 грн., яку згодом незаконно привласнив.
Крім того, 07 квітня 2016 року черговою частиною Очаківського ВП ГУНП в Миколаївській області зареєстрований рапорт про те, що в ході проведення досудового розслідування по вказаному кримінальному провадженню було встановлено, що директор ПП БМФ «Кипарис» ОСОБА_5 , будучи службовою особою, наділеною організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, з корисливих мотивів, з метою особистого збагачення, до пункту 8 акту приймання виконаних будівельних робіт (форма №КБ-2в) за грудень 2015 №1 на суму 84046,80 грн., безпідставно вніс роботу, яку фактично не виконував, а саме улаштування покрівель двосхилих із металочерепиці «Монтерей» загальним обсягом 253 кв.м. Водночас, в ході поточного ремонту покрівлі будівлі навчального корпусу Очаківської ЗОСШ І-ІІІ ступенів Миколаївської обласної ради підрядником фактично виконувалася робота з монтажу покрівельного покриття з профільного листа, що привело до незаконного привласнення директором ПП БМФ «Кипарис» ОСОБА_6 державних коштів на суму 8721,60 грн.
07 квітня 2016 року за вказаним фактом розпочато кримінальне провадження за ч. 2 ст. 191 КК України привласнення чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем.
В цей же день, вказані кримінальні провадження об`єднанні в одне під єдиним реєстраційним номером 12016150100000322.
В клопотанні слідчий посилається на те, що у рамках вказаного кримінального провадження підлягають дослідженню достовірність, повнота нарахування директором ПП БМФ «Кипарис» ОСОБА_7 розміру заробітної плати робітникам при виконанні ремонтних робіт Очаківської ЗОСШ-інтернат згідно договорів №03/10 від 28.10.2015р. на виконання поточного ремонту зовнішньої каналізації навчального корпусу Очаківської ЗОСШ-інтернат; №04/10 від 28.10.2015р. на виконання поточного ремонту санвузлів будівлі навчального корпусу Очаківської ЗОСШ-інтеренат; №05/10 від 28.10.2015р. на виконання поточного ремонту покрівлі будівлі навчального корпусу Очаківської ЗОСШ-інтернат; №1/12 від 24.12.2015р. на виконання поточного ремонту будівлі пральні Очаківської ЗОСШ-інтернат; №2/12 від 23.12.2015р. на виконання поточного ремонту ізолятору спального корпусу для хлопчиків Очаківської ЗОСШ-інтернат, та фактично отримана заробітна плата працівниками даного підприємства за жовтень, листопад, грудень 2015 року.
В судовому засіданні слідчий підтримав зазначене клопотання.
Вислухавши думку слідчого, дослідивши документи, що додані до клопотання, дійшла такого.
З матеріалів кримінального провадження вбачається, що слідчим здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, зареєстрованому у Єдиному реєстрі досудових розслідувань за № 12016150100000322 за ознаками злочину, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України, за фактом привласнення чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем.
У відповідності до ч. 2 ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до пункту 1 Постанови КМУ № 408 від 13.08.2014 року «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами», встановлено, що надання дозволу Кабінету Міністрів України на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців державними інспекціями та іншими контролюючими органами здійснюється шляхом прийняття відповідного розпорядження. Згідно п. 2 вказаної Постанови, надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.
Відповідно до п. 5 ч. 5 ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться за наявності хоча б однієї з таких обставин, зокрема, у разі надходження доручення щодо проведення ревізій у підконтрольних установах від Кабінету Міністрів України, органів прокуратури, державної податкової служби, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю.
Згідно частин 6, 7 ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду. Позапланова ревізія підконтрольної установи не може проводитися частіше одного разу на квартал. Позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за рішенням суду, ухваленим на підставі клопотання слідчого, прокурора для забезпечення розслідування під час кримінального провадження.
Згідно п. 29 Постанови КМУ від 20.04.2006р. № 550 «Про затвердження Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами» позапланова виїзна ревізія об`єкта контролю за зверненням правоохоронного органу проводиться у разі надання ним клопотання слідчого або прокурора про призначення позапланової виїзної ревізії та ухвали суду про дозвіл на її проведення, в якому зазначаються підстави проведення, дати її початку та закінчення, а також номер кримінального провадження, орган, що здійснює досудове розслідування, дата та підстави повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення (для ревізії суб`єкта господарської діяльності, не віднесеного Законом до підконтрольних установ).
Відповідно до ч. 13 ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» обмеження у підставах проведення ревізій, визначені Законом, не поширюються на ревізії, що проводяться після порушення кримінальної справи проти посадових осіб підконтрольних установ, що ревізуються, відповідно до кримінально-процесуального законодавства. Аналогічну норму містить і п. 29 Порядку проведення інспектування державною контрольно-ревізійною службою, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 N 550. Тобто, рішення суду для проведення такої ревізії не потрібне.
Пункт 2.4 Порядку взаємодії між органами державної контрольно-ревізійної служби та органами прокуратури, внутрішніх справ і Служби безпеки України (далі - Порядок взаємодії), затвердженого спільним наказом КРУ, МВС, СБУ та Генпрокуратури від 19.10.2006 N 346/1025/685/53, який зареєстрований у Мін`юсті 25.10.2006 за N 1166/13040, конкретизуючи вищезазначені норми, визначає, що у випадку, коли кримінальну справу порушено не проти посадових осіб підконтрольної установи, а за певним фактом, що стосується діяльності цієї установи, до постанови про призначення ревізії додається дозвіл суду на проведення ревізії.
Враховуючи, що слідчим належним чином обґрунтовано клопотання про необхідність проведення позапланової ревізії, для забезпечення всебічного, повного і об`єктивного дослідження обставин справи, слід надати дозвіл Державній фінансовій інспекції у Миколаївській області на проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності ПП БМФ «Кипарис».
Таким чином, у судовому засіданні встановлено всі, передбачені КПК України, підстави для задоволення внесеного клопотання.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 9, 93, 110 КПК України, Постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.2014р. № 408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами», слідчий суддя, -
У Х В А Л И Л А :
Клопотання заступника начальника відділу поліції - начальника СВ Очаківського ВП ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором Очаківського відділу Миколаївської місцевої прокуратури № 1 Миколаївської області ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії задовольнити.
Надати дозвіл Державній фінансовій інспекції у Миколаївській області на проведення протягом 15 робочих днів, починаючи з 25 квітня 2016 року, позапланової виїзної ревізії фінансово господарської діяльності приватного підприємства будівельно монтажної фірми «Кипарис» (Миколаївська область, м. Очаків, вул. Суворова, 20, код 25374204) за період жовтень, листопад, грудень 2015 року, в частині достовірності, законності застосування директором ПП БМФ «Кипарис» ОСОБА_5 розміру заробітної плати робітникам при виконанні ремонтних робіт Очаківської ЗОСШ-інтернат згідно договорів №03/10 від 28.10.2015р. на виконання поточного ремонту зовнішньої каналізації навчального корпусу Очаківської ЗОСШ-інтернат; №04/10 від 28.10.2015р. на виконання поточного ремонту санвузлів будівлі навчального корпусу Очаківської ЗОСШ-інтернат; №05/10 від 28.10.2015р. на виконання поточного ремонту покрівлі будівлі навчального корпусу Очаківської ЗОСШ-інтернат; №1/12 від 24.12.2015р. на виконання поточного ремонту будівлі пральні Очаківської ЗОСШ-інтернат; №2/12 від 23.12.2015р. на виконання поточного ремонту ізолятору спального корпусу для хлопчиків Очаківської ЗОСШ-інтернат, та фактично отриманої заробітної плати працівниками даного підприємства.
Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає і заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя:
Суд | Очаківський міськрайонний суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 18.04.2016 |
Оприлюднено | 13.03.2023 |
Номер документу | 57248331 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Очаківський міськрайонний суд Миколаївської області
Чаус Л. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні