Ухвала
від 19.04.2016 по справі 646/4749/16-к
ЧЕРВОНОЗАВОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Справа № 646/4749/16-к

№ провадження 1-кс/646/2183/2016

УХВАЛА

про призначення позапланової перевірки дотримання

вимог природоохоронного законодавства

19.04.16року

Слідчий суддя Червонозаводського районного суду м. Харкова ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2 ,

за участю прокурора ОСОБА_3 ,

розглянувши клопотання прокурора відділу процесуального керівництва у кримінальних провадженнях прокуратури області ОСОБА_3 , в межах матеріалів кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42016220000000244 від 03.03.2016 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 364-1 КК України, про призначенняпозапланової перевірки дотриманнявимог природоохоронного законодавства-

ВСТАНОВИВ:

15.04.2016 року до Червонозаводського районного суду м. Харкова надійшло клопотання прокурора відділу процесуального керівництва у кримінальних провадженнях прокуратури області ОСОБА_3 , в межах матеріалів кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42016220000000244 від 03.03.2016 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 364-1 КК України, про призначенняпозапланової перевірки дотриманнявимог природоохоронного законодавства.

Клопотання прокурор обгрунтовує наступними доводами. Досудовим розслідуванням встановлено, що упродовж 2014 2015 років службовими особами підприємства Олексіївської виправної колонії управління Державної пенітенціарної служби України в Харківській області (№25) здійснювалася господарська діяльність по переробці жиру сирцю на користь комерційних структур без відповідного оформлення в бухгалтерському та податковому обліках підприємства.

Так, оглядом журналу №3/1-18/15 реєстрації переміщення товарно-матеріальних цінностей на територію (з території) об`єкта, що охороняється, через КПП по пропуску транспорту Олексіївської виправної колонії управління Державної пенітенціарної служби України в Харківській області (№25) та документів щодо обігу жиру встановлені суттєві розбіжності в обліку.

Прокурор зазначив, що вказані факти підтверджуються допитами працівників підприємства Олексіївської виправної колонії управління Державної пенітенціарної служби України в Харківській області (№25)

Крім цього, головним державним фінансовим інспектором відділу інспектування органів державної влади Державної фінансової інспекції в Харківській області проведено перевірку достовірності надання послуг з переробки жиру-сирцю підприємством Олексіївської виправної колонії №25 управління Державної пенітенціарної служби України в Харківській області (код ЄРДПОУ 08680879).

Перевіркою встановлено, що підприємством Олексіївської виправної колонії управління Державної пенітенціарної служби України в Харківській області (№25) з фізичними та юридичними особами укладались угоди про надання послуг з переробки жиру, у тому числі з ФГ «Агровіта Нова» від 25.03.2015 №Г2-54 на суму 190000,00 грн. та від 29.01.2014 №Г2-24 на суму 285000,00 грн.

При цьому, перевіркою встановлені численні факти не облікованого ввозу сировини та вивозу готової продукції.

Крім того, в ході перевірки встановлено, що відповідно до акту приймання-передачі від 20.08.2015 до ФГ «Агровіта Нова» повернуто сирець в кількості 56,815 тонн на суму 280000,00 грн, який переданий підприємством Олексіївської виправної колонії управління Державної пенітенціарної служби України в Харківській області (№25) згідно з накладними в травні червні 2015 року.

Проте, підтверджуючих документів щодо ввезення та вивезення сировини (жиру) до перевірки не надано, записи в журналі реєстрації переміщення ТМЦ на територію (з території) щодо відповідної сировини, видаткові накладні та перепустки на ввіз вивіз відсутні. Тобто документів, щодо фактичного підтвердження переміщення сировини в кількості 56,815 тонн до перевірки не надано.

Прокурор зазначив, що будь-яких дозвільних документів щодо розміщення виробництва, видобування та використання підземних вод, утилізації відходів тваринного походження керівництвом ФГ «Агровіиа Нова» не надано.

В судовому засіданні прокурор підтримав клопотання із викладених у ньому обставин.

Слідчим суддею встановлено, що другим слідчим відділом слідчого управління прокуратури Харківської області здійснюється досудове розслідування за матеріалами кримінального провадження №42016220000000244 від 03.03.2016 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 1, 2 ст. 364, ч. 2 ст. 364-1 КК України.

Також встановлено, що директором ФГ «Агровіта Нова» ОСОБА_4 використовувалися фіктивні документи виписані на ім`я ФОП ОСОБА_5 з метою ухилення від сплати податків, а також здійснювався вивіз готової продукції жиру, згідно з накладними №1030 від 15.04.2015 в кількості 20,014 тонн, №1037 від 15.04.2015 в кількості 0,986 тонн та №1463 від 25.05.2015 в кількості 12,1 тонн. При цьому, відповідно до висновку судової почеркознавчої експертизи №33 від 02.03.2016 підпис у вказаних вище накладних в графі «отримав» належить ОСОБА_4 .

Крім того, під час проведення обшуку 25.02.2016 у ФГ «Агровіта Нова» встановлено, що підприємством здійснюється діяльність з переробки тваринного жиру-сирцю у готову продукцію, яка у подальшому використовується як сировина у косметичній промисловості.

Для виробничих потреб, підприємством використовується підземна вода зі свердловини, яка знаходиться за місцем розташування ФГ «Агровіта Нова» за адресою: Тернопільська область, Підволочиський район, село Нове село, вул. Польова, 1.

Відповідно до пункту 3 Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженогоУказом Президента України від 13 квітня 2011 року №454/2011, основними завданням Держекоінспекції України є здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Згідно підпункту (н) пункту 4 Положення,Держекоінспекція України відповідно до покладених завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержаннямпідприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України законодавства щодо наявності дозволів, лімітів та квот на спеціальне використання природних ресурсів, дотримання їх умов.

Пунктом 2Постанови Кабінету Міністрів України №408 від 13.08.2014 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами»встановлено, що надання дозволу Кабінетом Міністрів України на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках передбаченихКримінальним процесуальним кодексом України.

Водночас, призначити перевірку у передбаченомуКримінальним процесуальним кодексом Українипорядку правоохоронними органами неможливо, оскільки пункт 6 частини другоїстатті 36 цього Кодексувиключено на підставіЗакону України «Про прокуратуру» № 1697-VII від 14.10.2014.

Оскільки кримінальне провадження має місце, є потреба проведення позапланової перевірки дотримання природоохоронного законодавства.

Відповідно до ч.2ст.9 КПК України, прокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий зобов`язані всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, виявити як ті обставини, що викривають, так і ті, що виправдовують підозрюваного, обвинуваченого, а також обставини, що пом`якшують чи обтяжують його покарання, надати їм належну правову оцінку та забезпечити прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень.

Віповідно до п.4 ч.2ст.99 КПК Українидо документів як доказів у кримінальному провадженні, за умови наявності в них відомостей, передбачених частиною першою цієї статті, можуть належати висновки ревізій та акти перевірок.

Отже, оскільки у прокурора в процесі досудового розслідування є потреба перевірки і здобуття доказів шляхом проведення позапланової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства, клопотання підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст.9,84-86,92-93,99 КПК України, суд

УХВАЛИВ:

Клопотання прокурора відділу процесуального керівництва у кримінальних провадженнях прокуратури області ОСОБА_3 , в межах матеріалів кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42016220000000244 від 03.03.2016 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 364-1 КК України, про призначення позапланової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства задовольнити.

Призначити позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства з питань дотримання вимог природоохоронного законодавства ФГ «Агровіта Нова» (код ЄДРПОУ 38868515), яке розташоване за адресою: Тернопільська область, Підволочиський район, село Нове село, вул. Польова, 1,

На вирішення спеціалісту поставити наступні питання:

- наявність площі забруднених і засмічених земель;

- здійснення заходів щодо запобігання забрудненню земель відходами, стічними водами;

- наявність документа, що підтверджує право власності, постійного чи тимчасового користування земельною ділянкою під кар`єром чи водозабірною свердловиною та іншими об`єктами і спорудами переробки надр;

- наявність спеціального дозволу (ліцензії) на користування надрами та матеріалів погодження одержання дозволу (на водокористування при експлуатації підземних джерел водозабору);

- наявність погоджених і затверджених в установленому порядку зон і поясів санітарної охорони водозаборів, винесення їх меж в натуру, додержання санітарного режиму на цих територіях відповідно до діючих норм і правил охорони джерел водопостачання;

- дотримання умов спеціального дозволу (ліцензії) на користування надрами;

- наявність документів (журналу) ведення первинного поточного обліку відходів, які утворюються, збираються, перевозяться, зберігаються, обробляються, утилізуються, знешкоджуються та видаляються;

- наявність дозволів та лімітів на утворення і розміщення відходів;

- наявність форм державної статистичної звітності № 1-небезпечні відходи Звіт про утворення, оброблення та утилізацію небезпечних відходів І-ІІІ класів небезпеки;

- наявність реєстрових карт об`єктів утворення та об`єктів оброблення і утилізації відходів;

- наявність паспортів місць видалення відходів;

- стан тимчасового зберігання відходів на території підприємства (відповідність класу небезпеки відходів);

- наявність журналів первинного обліку води (журнал обліку водоспоживання (водовідведення) водовимірювальними приладами та обладнанням, журнал обліку водоспоживання (водовідведення) побічними методами, журнал якості стічних вод, що скидаються);

- наявність самостійних водозаборів поверхневих вод;

- наявність матеріалів розрахунку збору за скид забруднюючих речовин у водні об`єкти, плати за спеціальне водокористування;

- наявність дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами та дотримання його умов;

- наявність державної статистичної звітності за формою № 2-ТП (повітря);

- стан додержання Правил технічної експлуатації установок очистки газу (технічний стан ГОУ, ведення необхідної документації, контроль ефективності установок тощо);

- стан ведення первинної облікової документації у галузі охорони атмосферного повітря;

- стан ведення нового будівництва чи реконструкції діючих об`єктів і наявності при цьому: матеріалів Оцінки впливів на навколишнє середовище по проектно-кошторисній документації на будівництво нових, розширення, реконструкцію чи технічне переозброєння діючих підприємств; висновку державної екологічної експертизи для об`єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку та дотримання його умов; акта прийняття в експлуатацію;

- наявність рішення місцевого органу виконавчої влади на знесення та пересадку дерев, чагарників, газонів, квітників тощо;

- наявність ордера на знесення зелених насаджень.

Проведення перевірки доручити Державній екологічній інспекції у Тернопольській області

Проведення перевірки органами державного екологічної інспекції не повинно порушувати нормального режиму роботи підконтрольних установ та інших суб`єктів господарської діяльності.

Зобов`язати посадових осіб ФГ «Агровіта Нова» забезпечити допуск працівників Державної екологічної інспекції у Тернопольській області до перевірки та надати всі необхідні документи для проведення позапланової перевірки.

Встановити термін проведення перевірки тривалістю 15 робочих днів, починаючи з 27.04.2016 по 20.05.2016 року (включно).

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЧервонозаводський районний суд м.Харкова
Дата ухвалення рішення19.04.2016
Оприлюднено13.03.2023
Номер документу57327843
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —646/4749/16-к

Ухвала від 19.04.2016

Кримінальне

Червонозаводський районний суд м.Харкова

Корекян Н. Р.

Ухвала від 19.04.2016

Кримінальне

Червонозаводський районний суд м.Харкова

Корекян Н. Р.

Ухвала від 19.04.2016

Кримінальне

Червонозаводський районний суд м.Харкова

Корекян Н. Р.

Ухвала від 19.04.2016

Кримінальне

Червонозаводський районний суд м.Харкова

Корекян Н. Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні