Рішення
від 13.05.2009 по справі 50/40-09
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІ ВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. ка нцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"13" травня 2009 р. Справа № 50/40-09

вх. № 2956/2-50

Суддя господарського суд у Усатий В.О.

при секретарі судового зас ідання Спіцина В.В.

за участю представників ст орін:

позивача - Янковський В.В ., дов. № 87 від 02.07.2008 р.

відповідача - не з"явився

розглянувши справу за поз овом Комунальне підприємс тво "Муніціпальне паркування " м. Харків

до ФОП ОСОБА_3, м. Харк ів

про розірвання договору

ВСТАНОВИВ:

Позивач просить суд розірвати договір підряду н а виконання робіт №150808 від 15.08.2008 р . (пр.Тракторобудівників, 107), ук ладений між позивачем та від повідачем у зв"зку з невикона нням останнім умов договору.

В судовому засіданні 29.04.2009 р. п озивач пояснив, що за умовам и вказаного договору він дор учив відповідачу стягувати з бір за паркову автотранспорт у та здійснювати експлуатаці ю ділянок платного паркуванн я за адресою: вул.50-річчя СРСР,20 в м.Харкові в кількості 60 маш ино-місць, а відповідач в свою чергу зобов' язався здійсн ювати експлуатацію ділянок платного паркування автотра нспорту згідно до умов цього договору. Крім того, умовами д аного договору відповідачу н адане право забезпечення за власний рахунок обладнання території ділянки для паркув ання автотранспорту доріжни ми знаками та розміткою, яким відповідач вирішив скориста тися та направив на адресу по зивача листа з вимогою призу пинення дії договору з метою затвердження планової докум ентації, з підстав чого сторо ни 01.09.2008 р. підписали додаткову угоду, якою призупинили дію д оговору. Однак, до цього часу в ідповідач не надав позивачу ні затвердженого робочого пр оекту розміщення місць платн ого паркування автотранспор тних засобів, так і взагалі до казів здійснення будь-яких в ідповідних дій.

В судовому засіданні 29.04.2009 р. відповідач заперечував прот и позовних вимог, однак письм ового відзиву та документів в його обгрунтування не нада в.

В судовому засіданні 29.04.2009 р. о голошувалося перерву до 08.05.2009 р . для необхідності надання с торонами витребуваних та до даткових документів.

В судовому засіданні 08.05.2009 р. позивач зазначив, що він 07.05.2009 р . через канцелярію суду надав уточнення до позовних вимог (вх. № 12925 ), в яких просить суд виз нати Договір припиненим у з в"язку з відмовою від нього п озивача.

Враховуючи, що у відповідно сті до ст. 22 Господарського пр оцесуального кодексу Україн и позивач вправі до прийнятт я рішення по справі змінити п ідставу або предмет позову, з більшити або зменшити розмір позовних вимог, відмовитися від позову і це не суперечить законодавству та не порушує чиїх - небудь прав та охоронюв аних законом інтересів, суд прийняв уточнення позивача.

В судове засідання 08.05.2009 р. ві дповідач не з"явився, витребу ваних документів не надав.

Враховуючи вищевикладене, а також нез"явлення відповід ача та необхідність отриманн я витребуваних документів, с уд відклав розгляд справи на 13.05.2009 р.

В судове засідання 13.05.2009 р. від повідач знов не з"явився, витр ебуваних документів не предс тавив, хоча був належним чино м повідомлений про час та дат у слухання справи.

На підставі ст. 75 ГПК України , суд вважає можливим розглян ути справу за наявними в ній м атеріалами.

В 2000 році Харківською міськ ою радою створено КП “Муніци пальне паркування”. Згідно д о Статуту КП “Муніципальне п аркування” (із змінами), оста ннє створено з метою організ ації та обслуговування місць платного паркування транспо ртних засобів у м. Харкові, роз витку мережі місць паркуванн я м. Харкова, поліпшення пропу скної спроможності міських т ранспортних шляхів та еколог ічного становища м. Харкова, о рганізації стягнення плати з а паркування автотранспорту в м. Харкові, надання платних послуг у сфері паркування ав тотранспорту, а також наданн я інших послуг у місцях розмі щення зон паркування. До виді в діяльності підприємства, в тому числі, віднесено й експ луатацію ділянок платного па ркування транспортних засоб ів на території міста Харков а; розробка, виробництво, прид бання, упровадження, експлуа тація та належне утримання т ехнічних засобів контролю та реєстрації паркування транс портних засобів, а також авто матизованої системи оплати м ісць паркування автомобілів ; забезпечення виконання уст ановлених правил паркування ; організація за дорученням Х арківської міської ради стяг нення збору за паркування ав тотранспорту в місті Харкові .

Згідно до статті 5 Статуту п озивача , останній має право у кладати угоди та зобов' язан ий надавати якісні послуги п о паркуванню автомобілів, ко нтролювати забезпечення пов ноти та своєчасності сплати збору за паркування автотран спорту (п. п 5.1, 5.2 статті 5 Статуту ).

Рішенням виконавчого комі тету Харківської міської рад и Харківської області від 18.06.20 08 р. за № 417 “Про визначення місц ь платного паркування автотр анспортних засобів на терито рії міста Харкова” з метою уп орядкування паркування авто транспортних засобів у м. Хар кові, збільшення надходжень до місцевого бюджету було ви значено місця платного парку вання автотранспортних засо бів (в тому числі по пр.Трактор обудівників, 107 в м.Харкові).

На підставі вищевказаного рішення Харківської місько ї Ради та у відповідності зі с татутом позивача між ним та в ідповідачем було укладено до говір підряду на виконання робіт за № 150808 від 15.08.2008 р. (далі - Д оговір) строком до 15.08.2009 р., за ум овами якого позивач доручив відповідачу стягувати збір з а паркову автотранспорту та здійснювати експлуатацію ді лянок платного паркування за адресою: пр.Тракторобудівни ків, 107 в м.Харкові в кількості 50 машино-місць, а відповідач в свою чергу зобов' язався ст ягувати збір за парковку авт отранспорту здійснювати екс плуатацію ділянок платного паркування автотранспорту з гідно до умов договору (п. 1.1 та 2.1 Договору).

Відповідно до п. 1.2 Договору, спільною метою сторін за дог овором є поліпшення пропускн ої спроможності проїзних час тин вулиць міста, збільшення доходів міського бюджету, пі двищення якості надання посл уг населенню з паркування ав тотранспорту.

За умовами Договору, відпо відач зобов' язався в своїй діяльності по стягненню збор у за парковку автотранспорту керуватися Декретом Кабінет у Міністрів України "Про місц еві податки і збори" від 20.05.1993 р. № 56-93, рішенням Харківської місь кої ради та виконавчого комі тету Харківської міської рад и, які регламентують дану дія льність; організувати стягн ення збору за паркування авт отранспорту в містах платног о паркування, зазначених в п.1. 1, з розрахунку 1 грн. за одну год ину паркування з одиниці авт отранспорту, відповідно до р ішення Харківської міської р ади від 22.01.1997 р. №20 "Про встановле ння у м.Харкові єдиної плати з а парковку автотранспорту"; з абезпечити видачу платіжног о документу за паркування та його розміщення в місці, дост упному для візуального контр олю, забезпечити видачу плат іжного документу за паркуван ня та його розміщення в місці , підтримувати належний сані тарний стан місць платного п аркування.

Таким чином, за умовами вище вказаного Договору позивач фактично делегував відповід ачу свої статутні функції що до організації та обслуговув ання місць платного паркуван ня транспортних засобів у м. Х аркові, організації стягненн я плати за паркування автотр анспорту в м. Харкові, надання платних послуг у сфері парку вання автотранспорту, експлу атації ділянок платного парк ування транспортних засобів на території міста Харкова; о рганізації стягнення збору з а паркування автотранспорту в місті Харкові (ст. 2 статуту) т а взяв на себе право здійснен ня контролю щодо належного в иконання обов' язкових умов експлуатації місць платного паркування автотранспорту ( п. п 5.1, 5.2 статті 5 статуту).

Отже, правочин № 150808 від 15.08.2008 р ., що існує між позивачем та ві дповідачем, за своєю правово ю природою є договором доруч ення та регулюються нормами глави 63 ЦК України (загальні п оложення щодо договорів про надання послуг) та нормами гл ави 68 ЦК України (доручення).

Глава 63 ЦК України закріплю є основи регулювання зобов' язань з надання послуг, загал ьні положення про надання по слуг. Положення цієї глав и можуть застосовуватися д о всіх договорів про наданн я послуг, якщо це не супере чить суті зобов'язання.

Згідно до ст. 901 ЦК України за договором про надання послу г одна сторона (виконавець) зо бов'язується за завданням д ругої сторони (замовника) на дати послугу, яка споживаєт ься в процесі вчинення пев ної дії або здійснення певно ї діяльності, а замовник зобо в'язується оплатити виконавц еві зазначену послугу, якщо і нше не встановлено договором .

Відповідно стаття 1000 ЦК Укр аїни, за договором доручен ня одна сторона (повірени й) зобов'язується вчинити від імені та за рахунок другої сторони (довірителя) певні юридичні дії. Правочин, вчин ений повіреним, створює, змін ює, припиняє цивільні права т а обов'язки довірителя.

Згідно ст.1003 ЦК України, у дог оворі доручення або у видан ій на підставі договору дові реності мають бути чітко виз начені юридичні дії, які нале жить вчинити повіреному. Дії , які належить вчинити повіре ному, мають бути правомірним и, конкретними та здійсненни ми.

Відповідно до ст.1004 ЦК Україн и, повірений зобов'язаний вчи няти дії відповідно до зміс ту даного йому доручення

Статтею 1006 ЦК України визна чені обов'язки повіреного, а саме: повідомляти довірителе ві на його вимогу всі відомос ті про хід виконання його дор учення; після виконання дору чення або в разі припинення д оговору доручення до його в иконання негайно повернут и довірителеві довіреність , строк якої не закінчився, і н адати звіт про виконання дор учення та виправдні документ и, якщо це вимагається за умо вами договору та характером доручення; негайно передати довірителеві все одержане у зв'язку з виконанням доруче ння.

Одним із загальних принцип ів цивільного законодавства є принцип свободи договору, я кий знайшов своє відображенн я у статтях 627 Цивільного коде ксу України. Свобода договор у включає й вільне визначенн я сторонами його умов, де фікс уються взаємні права та обов ' язки.

Згідно ст. 629 ЦК України , договір є обов' язковим для виконання сторонами.

Згідно статті 526 ЦК України, з обов"язання має виконуватися належним чином відповідно д о умов договору та вимог цьог о Кодексу, інших актів цивіль ного законодавства, а за відс утності таких умов та вимог - в ідповідно до звичаїв діловог о обороту або інших вимог, що з вичайно ставляться.

Згідно до ст.628 Цивільного ко дексу України, зміст договор у становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, як і є обов'язковими відповідн о до актів цивільного законо давства.

Положення про порядок обчи слення та сплати до міського бюджету збору за парковку ав тотранспорту (далі - Положенн і), затвердженим рішенням 8 сес ії Харківської міської ради 3 скликання від 28.05.1999р. визначен ий єдиний механізм стягненн я та порядок сплати збору за п арковку автотранспорту в м. Х аркові.

Відповідно до п.п.4.1,4.2,4.3 Положе ння, організація, на яку покла дені функції по стягненню зб ору, враховує суми зібраних к оштів на власному розрахунко вому рахунку, 11, 21 числа кожного місяця і 1 числа місяця, насту пного за звітним, перерахову є до міського бюджету 100% факти чно зібраного нею збору за ми нулий період, у тому числі отр имані авансові платежі збору .

Згідно п.3.1 Договору, відпові дач зобов"язався 11 та 21 числа к ожного місяця і 1 числа місяця , наступного за звітним, перер аховувати на розрахунковий р ахунок КП “Муніципальне парк ування” 100% фактично зібраного нею збору за паркування авто транспорту, який становить 3% о фіційно встановленого неопо даткованого мінімуму доходу громадян , або 51 коп. з 1 грн. за к ожну годину паркування і 9 % ек сплуатаційних витрат, що ста новить 9 коп. з 1 грн. за кожну го дину паркування (в тому числі ПДВ - 20%).

Крім зобов"язань по організ ації стягнення збору за парк ування автотранспорту, на ві дповідача спірним Договором були покладені обов"язки щод о підтримки належного саніт арного стану місць паркуванн я, а також надано право забез печити за власний рахунок об ладнання території ділянки д ля паркування автотранспорт у доріжними знаками та розмі ткою, а в разі потреби, другим обладнанням встановленого з разку, погодженого з Департа ментом будівництва та архіте ктури м.Харкова.

Відповідно до п.5.2 Положення , контроль за дотриманням "Пра вил зупинки та стоянки автот ранспортних засобів у місцях парковки в м.Харкові здійсню є відділ ДАІ ХМУ УМВС України в Харківській області.

Згідно Правил зупинки та с тоянки автотранспортних зас обів у місцях паркування в м.Х аркові, які є додатком №3 до По ложення, місця та зони стоянк и автотранспортних засобів п овинні бути обладнаними заз наченими в правилах доріжним и знаками, позначені дорожнь ою розміткою 1.1 (вузька суціль на лінія) та визначений мінім альний розмір одного паркува льного місяця.

Крім того, в правилах зазнач ено, що обладнання місць і зон для стоянки (парковки) техніч ними засобами повинно викону ватися у відповідності до пр оектів організації дорожньо го руху, погоджених з Державт оінспекцією та затвердженим и в установленому порядку.

Скориставшись своїм право м з метою розроблення та затв ердження планової документа ції відповідач звернувся до позивача з проханням зупини ти дію Договору та 01.09.2008 р. сторо ни уклали додаткову угоду до Договору, якою призупинили й ого дію.

30.03.2009 р. позивач своїм листом повідомив відповідача про в ідмову від Договору та припи нення його дії з 01.05.2009 р. у зв"язку з непредставленням продовж тривалого строку робочого п роекту розміщення місць плат ного паркування та здійсненн ям будь-яких дії щодо його отр имання, внаслідок чого місце вий бюджет втрачає відповід ні надходження та позивач не отримує того, на що розрахову вав при укладанні Договору.

Відповідно до ст. 4-3 ГПК Украї ни судочинство у господарськ их судах здійснюється на зас адах змагальності. Сторони т а інші особи, які беруть участ ь у справі, обґрунтовують сво ї вимоги і заперечення подан ими суду доказами.

Відповідно до вимог ст. 32 ГПК України: доказами у справі є б удь-які фактичні дані, на підс таві яких господарський суд у визначеному законом поряд ку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яки х ґрунтуються вимоги і запер ечення сторін, а також інші об ставини, які мають значення д ля правильного вирішення гос подарського спору.

При цьому, належністю доказ ів є спроможність фактичних даних містити інформацію щод о обставин, що входять до пред мета доказування, слугувати аргументами (посилками) у про цесі встановлення об'єктивно ї істини.

Стаття 129 Конституції Украї ни відносить до основних зас ад судочинства змагальність сторін.

Відповідно до ст. 33 Господар ського процесуального кодек су України кожна сторона пов инна довести ті обставини, на які вона посилається як на пі дставу своїх вимог і запереч ень.

Згідно із ст. 34 ГПК України го сподарський суд приймає тіль ки ті докази, які мають значен ня для справи.

Відповідно до ст. 43 ГПК Украї ни, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім п ереконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об' єктивному розгляді в судовом у процесі всіх обставин спра ви в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мают ь для господарського суду за здалегідь встановленої сили . Визнання однією стороною фа ктичних даних і обставин, яки ми інша сторона обґрунтовує свої вимоги або заперечення, для господарського суду не є обов'язковим.

Відповідно до ст. 1008 ЦК Украї ни, договір доручення припи няється на загальних підст авах припинення договору, а т акож у разі відмови довірите ля або повіреного від догово ру. Якщо повірений діє як підприємець, сторона, яка в ідмовляється від договору, має повідомити другу сторо ну про відмову від договору не пізніш як за один місяц ь до його припинення, якщо т риваліший строк не встановле ний договором.

Враховуючи вищенаведене, п риймаючи до уваги відмову по зивача від Договору, що відпо відає вимогам чинного законо давства, позовні вимоги пози вача щодо визнання Договору припиненим з 01.05.2009 р., суд вважає обґрунтованими, правомірни ми, підтвердженими належними доказами та такими, що підляг ають задоволенню.

Відповідно до ст.44 та ст. 49 ГПК України, у разі задоволення п озову, витрати по сплаті держ авного мита та витрати на інф ормаційне-технічне забезпеч ення покладаються на відпові дача.

Враховуючи викладене та ке руючись ст.ст.526,528,629,651,901,907, 1000,1003,1004,1006, 1008 ЦК України, ст.ст. 1, 4, 12, 43, 47-49,75,82-85 ГПК України, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити п овністю.

Визнати договір № 150808 від 15.08.2008 р. підряду на виконання робі т, укладений між комунальним підприємством "Муніціпальне паркування" (код 31060190, м.Харків, вул.Римарська, 18) та фізичною о собою-підприємцем ОСОБА_3 (ідентифікаційний номер Н ОМЕР_1, АДРЕСА_1) ) припинен им з 01.05.2009 р.

Стягнути з фізичної особи-п ідприємця ОСОБА_3 (ідентиф ікаційний номер НОМЕР_1, АДРЕСА_1) на користь комуна льного підприємства "Муніціп альне паркування" (код 31060190, м.Ха рків, вул.Римарська, 18) 85 грн. 00 ко п. державного мита та 118 грн. 00 ко п. витрат на інформаційно-тех нічне забезпечення судового процесу.

Видати наказ після набранн я рішенням законної сили.

Суддя Усатий В.О.

Дата ухвалення рішення13.05.2009
Оприлюднено14.07.2010
Номер документу5749501
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —50/40-09

Рішення від 13.05.2009

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні