Постанова
від 27.04.2016 по справі 530/216/16-а
ЗІНЬКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 530/216/16-а

2-а/530/4/16

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 квітня 2016 року м.Зіньків

Зіньківський районний суд Полтавської області у складі головуючого судді Должко С.Р. при секретарі Павловська В.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом

ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , Зіньківського районного військового комісаріата Міністерства Оборони України до Суб`єкт владних повноважень Осіпової Світлани Миколаївни виконуючої обов`язки начальника Зіньківського районного управління юстиції про визнання протиправним дій та бездіяльності, -

ВСТАНОВИВ:

До Зіньківського районного суду Полтавської області звернулись ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 та Зіньківський районний військовий комісаріат Міністерства Оборони України з адміністративним позовом до суб`єкта владних повноважень ОСОБА_4 виконуючої обов`язки начальника Зіньківського районного управління юстиції про визнання протиправним дій та бездіяльності, в якому просять суд визнати протиправними її дії та бездіяльність, щодо безпідставного залишення без розгляду по суті та повернення заявникові поданих документів для вчинення реєстраційної дії щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу Громадську організацію Зіньківську районну організацію товариство сприяння обороні України, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, пов`язаних із внесенням змін до складу засновників юридичної особи і зобов`язати розглянути подані документи по суті.

В судовому засіданні позивачі заявлені позовні вимоги підтримали у повністю і просили суд задовольнити позов у повному обсязі.

Відповідач в судове засідання не з`явилась, була належним чином повідомлена про дату, час та місце судового засідання, явку представника в судове засідання не забезпечила, про причини неявки суду не повідомила, надала суду заперечення щодо позову, тим самим не скористалася своїм процесуальним правом та не виконала своїх процесуальних обов`язків.

Як передбачено нормами ч. 2, 4 ст. 128 КАС України, неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, які прибули в судове засідання, або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи. У разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

В даному випадку адміністративний позов було пред`явлено особисто до ОСОБА_4 виконуючої обов`язки начальника Зіньківського районного управління юстиції, як посадової особи органу виконавчої влади.

Згідно розміщеного на офіційному інтернетсайті головного територіального управління юстиції у Київській області оголошення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, встановлено кваліфікаційні вимоги до претендентів на заміщення вакантних посад начальників районних управлінь юстиції київської області, серед яких передбачається наявність вищої юридичної освіти (магіст, спеціаліст) та стаж роботи на державній службі в сфері правової діяльності.

Тобто виконуюча обов`язки начальника Зіньківського районне управління юстиції Осіпова Світлана Миколаївна, повинна мати вищу юридичну освіту, а тому суд вважає, що відсутність тих чи інших спеціалістів не позбавляло її можливості особисто з`явитись в судове засідання.

В усякому разі відповідачем ОСОБА_4 не було надано до суду доказів, які б підтверджували неможливість її особистої явки до суду та поважність причини неявки в судове засідання.

За таких обставин, враховуючи думку позивачів, суд вважає за можливе розглянути та вирішити справу по суті без присутності відповідача за наявними у справіматеріалами.

Заслухавши пояснення позивачів, представника позивача Зіньківського районного військового комісаріата Міністерства Оборони України, розглянувши наявні в матеріалах справи документи та матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду даної справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про задоволення позову з наступних підстав:

У відповідності до ст.. 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких, суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи….

Згідно п.1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.. 72 КАС України.

Як передбачено нормою ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців», державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Зіньківська районна організація товариства сприяння обороні України (код ЄДРПОУ 02717908) являється самостійною юридичною особою зареєстрованою у встановленому законом порядку.

Як вбачається із витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців засновниками (учасниками) Зіньківської районної організації товариства сприяння обороні України (код ЄДРПОУ 02717908), є громадяни ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_1 , ОСОБА_2 .

Відповідно частини 8 ст. 9 Закону України «Про громадські об`єднання», громадське об`єднання, яке має намір здійснювати діяльність із статусом юридичної особи або без такого статусу, підлягає державній реєстрації в порядку, визначеному Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", протягом 60 днів з дня проведення установчих зборів.

Відповідно частини 1 ст. 12 Закону України «Про громадські об`єднання» в редакції закону що діяла станом на момент виникнення спірних правовідносин в період з 09.12.2015 року по 11.12.2015 року, Громадське об`єднання, яке має намір здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи, підлягає реєстрації в порядку, визначеному Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", з урахуванням особливостей, установлених цим Законом.

Як передбачено частиною 1 ст. 14 Закону України «Про громадські об`єднання» в редакції закону що діяла станом на момент виникнення спірних правовідносин в період з 09.12.2015 року по 11.12.2015 року, внесення змін до відомостей про громадське об`єднання як юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, здійснюється у порядку, передбаченому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Із вищезазначеного слідує, що порядок державної реєстрації громадських об`єднань, які здійснюють діяльність зі статусом юридичної особи, та внесення змін до відомостей про громадське об`єднання як юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, були врегульовані Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", який має статус спеціального закону у даних правовідносинах, а Законом України «Про громадські об`єднання», передбачались лише окремі особлвості в даних правовідносинах.

Згідно наявного в матеріалах справи статуту вищим органом управління Зіньківської районної організації товариства сприяння обороні України є конференція учасників (засновників) юридичної особи, відомості про яких містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців.

Рішенням конференції від 14.12.2015 року до складу засновників Зіньківської районної організації товариства сприяння обороні України було прийнято Зіньківський районний військовий комісаріат Міністерства оборони України, та уповноважено тимчасово виконуючого обов`язки військового комісара ІНФОРМАЦІЯ_1 майора ОСОБА_7 , провести відповідні передбачені законодавством дії, щодо внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у складі засновників Зіньківської районної організації товариства сприяння обороні України.

Тобто у наслідок вищевказаного рішення відбулась зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, щодо засновників юридичної особи.

Відповідно до статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців», відомості про юридичну особу включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцем знаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України. Окрім іншого в Єдиному державному реєстрі містяться відомості щодо переліку засновників (учасників) юридичної особи, країна резидентства, місцезнаходження та ідентифікаційний код, якщо засновник - юридична особа.

Порядок внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі визначений статтею 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців», з урахуванням особливостей передбачених Законом України «Про громадські об`єднання».

Відповідно частини 1, 3, 7 ст. 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців», для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору такі документи: - заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; - примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів; - документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; - оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або інформація про оприлюднення повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; - два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; - документ, що підтверджує внесення адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів, якщо інше не встановлено цим Законом.

У разі внесення змін до установчих документів, які пов`язані із зміною складу асновників (учасників) юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається примірник оригіналу (ксерокопія, нотаріально засвідчена копія) одного із таких документів: - рішення про вихід юридичної особи із складу засновників (учасників); - заяви фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників); - заяви, договору, іншого документа про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства; - рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновника (учасника) із складу засновників (учасників) юридичної особи, якщо це передбачено законом або установчими документами юридичної особи.

Як передбачено частиною 2 4 ст. 14 чистини Закону України «Про громадські об`єднання» в редакції закону що діяла станом на момент виникнення спірних правовідносин в період з 09.12.2015 року по 11.12.2015 року, громадське об`єднання повідомляє уповноважений орган з питань реєстрації, в якому знаходиться реєстраційна справа громадського об`єднання (далі - реєстраційна справа) або повідомлення про утворення громадського об`єднання, про зміни до статуту громадського об`єднання, зміни у складі керівних органів громадського об`єднання, зміну особи (осіб), уповноваженої представляти громадське об`єднання, зміну місцезнаходження громадського об`єднання. Зареєстроване громадське об`єднання вносить зміни до статуту громадського об`єднання, до складу керівних органів, місцезнаходження громадського об`єднання в порядку, визначеному статутом цього об`єднання, з урахуванням норм цього Закону. Зареєстроване громадське об`єднання для внесення змін до відомостей про склад керівних органів подає (надсилає) такі документи: 1) заяву довільної форми; 2) заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; 3) засвідчений печаткою громадського об`єднання примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення вищого органу управління громадського об`єднання про зміну зазначених осіб, прийнятого в порядку, визначеному статутом громадського об`єднання, та оформленого з дотриманням пунктів 1, 2, 6, 8 частини другої статті 9 цього Закону, та/або примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення; 4) засвідчений печаткою громадського об`єднання примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) протоколу засідання керівного органу громадського об`єднання, на якому відповідно до статуту було скликано засідання вищого органу управління, якщо зміни прийняті вищим органом управління; 5) відомості про керівні органи.

09.12.2015 року Зіньківським районним військовим комісаріатом було подано до Зіньківського районного управління юстиції всі необхідні передбачені законом документи для внесення змін до відомостей про юридичну особу Зіньківської районної організації товариства сприяння обороні України, у зв`язку із включенням Зіньківського районного військового комісаріату до складу засновників Зіньківської районної організації Товариства сприяння обороні України.

Листом від 11.12.2015 року № 01.4-17/103 виконуюча обов`язки начальника Зіньківського районного управління юстиції Осіпова Світлана Миколаївна направила повідомлення, яким подані документи було повернуто, з посиланням на те, що Зіньківське районне управління юстиції позбавлене можливості внести зміни до складу засновників Зіньківської районної організації Товариства сприяння обороні України.

Відповідно пункту 5 частини 9 ст. 14 чистини Закону України «Про громадські об`єднання» в редакції закону що діяла станом на момент виникнення спірних правовідносин в період з 09.12.2015 року по 11.12.2015 року, уповноважений орган з питань реєстрації протягом п`яти робочих днів з дня отримання документів, зазначених у частинах четвертій-сьомій цієї статті, приймає одне з таких рішень: про залишення документів без розгляду по суті - за наявності підстав, передбачених у пунктах 3-5 частини сімнадцятої статті 12 Закону України «Про громадські об`єднання».

Як передбачено пунктами 3-5 частини сімнадцятої статті 12 Закону України «Про громадські об`єднання», уповноважений орган з питань реєстрації приймає рішення про залишення документів без розгляду по суті за наявності однієї або сукупності таких підстав: 3) документи подані особою, яка не має на це повноважень; 4) документи подано з порушенням строку подання документів для реєстрації громадського об`єднання; 5) громадське об`єднання в установлений частиною дев`ятнадцятою цієї статті строк не подало до уповноваженого органу з питань реєстрації виправлених документів.

У випадках передбачених частиною 11 ст. 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців», державний реєстратор зобов`язаний залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

Повідомлення відповідача від 11.12.2015 року № 01.4-17/103 не містить жодної з підстав передбачених пунктах 3-5 частини сімнадцятої статті 12 Закону України «Про громадські об`єднання» для залишення поданих документів та повернення їх без розгляду по суті, так-само як і підстав передбачених частиною 11 ст. 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців».

Обставини з якими відповідач пов`язує неможливість вчинити реєстраційну дію, не передбачені законом, як обставини, які можуть бути підставою для залишення поданих документів без розгляду і повернення їх заявникові.

За таких обставин суд приходить до висновку про те, що відповідач не мала Законних підстав для залишення без розгляду документів, поданих Зіньківським РВК для внесення змін до відомостей про юридичну особу Зіньківської районної організації товариства сприяння обороні України, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців.

Відповідно частини 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином суду вбачає протиправні дії та бездіяльність відповідача щодо повернення без розгляду документів поданих для внесення зміни до відомостей про юридичну особу.

За таких обставин суд вважає, що позовні вимоги позивачів є правомірними і належним чином обгрунтованими, а тому піддлягають задоволенню.

Керуючись ст. 19, 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців», ст. 12, 14 Закону України «Про громадські об`єднання» в редакції що діяла на момент виникнення спірних правовідносин, ст. 4-15, 70-71, 86, 94, 99, 122, 158-163, 167, 186 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , Зіньківського районного військового комісаріата Міністерства Оборони України до Суб`єкт владних повноважень Осіпової Світлани Миколаївни виконуючої обов`язки начальника Зіньківського районного управління юстиції про визнання протиправним дій та бездіяльності-задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії та бездіяльність виконуючої обов`язки начальника Зіньківського районного управління юстиції Осіпової Світлани Миколаївни, щодо залишення без розгляду по суті та повернення заявникові поданих документів для вчинення реєстраційної дії щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу Громадської організації Зіньківської районної організації товариства сприяння обороні України, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Зобов`язати виконуючу обов`язки начальника Зіньківського районного управління юстиції Осіпову Світлану Миколаївну, розглянути по суті документи подані для вчинення реєстраційної дії щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу Громадської організації Зіньківської районної організації товариства сприяння обороні України, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Зіньківський районний суд Полтавської області. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови в письмовому провадженні - протягом десяти днів з дня отримання постанови.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішення за наслідками апеляційного провадження.

Написано власноручно.

Повний текст постанови виготовлено 29.04.2016 року.

Суддя Зіньківського

районного суду Полтавської області С.Р. Должко

СудЗіньківський районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення27.04.2016
Оприлюднено29.09.2022
Номер документу57680993
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —530/216/16-а

Постанова від 27.04.2016

Адміністративне

Зіньківський районний суд Полтавської області

Должко С. Р.

Ухвала від 12.02.2016

Адміністративне

Зіньківський районний суд Полтавської області

Должко С. Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні