Постанова
від 11.04.2007 по справі 14/72-ап-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

14/72-АП-07

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м.Херсон, вул. Горького, 18


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М      У К Р А Ї Н И

11.04.2007                                                                                    Справа № 14/72-АП-07

Господарський суд Херсонської області у складі судді  Гридасова Ю.В. при секретарі Шепель І.М., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу справу              

за позовом заступника прокурора Приморського району м. Одеси в інтересах державив особі Міністерства палива та енергетики України в особі державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держнагляд у Південному регіоні", м. Одеса,

до Чорноморського біосферного заповідника Національної академії наук України, м. Гола Пристань Херсонської області,   

про  стягнення штрафу в розмірі 3 500грн.

за участю представників

прокурора: Мясніков К.К., прокурор відділу № 41 від 17.09.03 р.,

позивача: Опалюк Н.С., представник, дов. № 304 від 29.12.06 р.,

відповідача: Таран В.А., представник, дов. № 118/29 від 08.02.07 р., Прокопов М.А., представник, дов. №118/61 від 05.03.07 р.

 Заступник прокурора Приморського району міста Одеси у позовній заяві просить стягнути з відповідача 3500грн.00коп. штрафу, посилаючись на наступні обставини.

Згідно з ч. 3 ст. 27 Закону України "Про електроенергетику" суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці, в тому числі за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.

Так, за порушення законодавства про електроенергетику на Чорноморський біосферний заповідник НАН України, згідно з п. п. 2, 8 "Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 р. № 1312, накладено штраф в сумі 3500 грн., що було оформлено Постановою № 20Х-17/5-3 від 15.08.06 р.

Відповідно до ч. 6 ст. 27 Закону України "Про електроенергетику" суми стягнених штрафів зараховуються до Державного бюджету України.

Згідно з п. 10 "Положення" суб'єкт господарської діяльності повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення Постанови про його накладення.

Прокурор та представник позивача на засіданні суду надали усні пояснення відповідно до яких підтримали вимоги, викладені у позовній заяві.

Представник відповідача в ході судового засідання надав усні пояснення у яких заперечував проти позовних вимог, відповідно до письмових заперечень на позовну заяву, пославшись на наступні обставини.

Чорноморський біосферний заповідник є природоохоронною науково-дослідною установою міжнародного значення і знаходиться на повному державному бюджеті. Тому, самостійно проплатити вищевказаний штраф без відповідного судового рішення про його виконання, заповідник не спроможний.

Більшість вимог Припису від 10.11.2005 року № 516 необхідно було виконати в період грудня 2005 року - лютого 2006 року, коли погодні умови лишили можливості на їх виконання. Невиконані вимоги Припису в основному складались с пофарбувань металевих частин КТП та нанесень відповідних написів. Відповідач вважає, що ці порушення являються незначними і штраф за них, на думку відповідача, повинен бути примінений на меншу суму і це ніяк не становить під загрозу (згідно позовної заяви) екологічну безпеку держави.

У відповідності з п. п. 5 і 6 Положення про порядок накладання на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України 21.07.1999 р. № 1312, правом накладання штрафів за правопорушення питань електроенергетики наділені старші державні інспектори і державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.

Як стверджує відповідач, посада начальника Державної інспекції, який має право накладення  штрафу, вищевказаним Положенням... не передбачена. У згаданому Положенні... не  вказані сроки  притягнення  до  адміністративної відповідальності суб'єктів електроенергетики, в зв'язку з цим при обчислені сроків, на думку відповідача, необхідно   керуватись нормами Кодексу України про адміністративні правопорушення. Згідно ст. 38 вказаного Кодексу адміністративне стягнення може бути накладено не пізніше як через два місяці з дня вчинення. Припис № 516 про виявлені порушення було складено 10 листопада 2005 року, а Постанова № 20 X-17/53 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику винесена 15 серпня 2006 року, чим, на думку відповідача, порушено встановлені чинним законо давством строки притягнення до відповідальності. В обґрунутування заперечень на позовну заяву відповідач посилається на постанову Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 р. № 1312, ст. 27 Закону України «Про електроенергетику», ст. 51 КАС України.

В ході судового засідання оголошувалась перерва з 07.03.07 р. до 11.04.07 р.

За згодою представників учасників судового процесу, судом оголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі (їхніх представників), що прибули на судове засідання, дослідивши наявні у справі письмові докази, господарський суд,

в с т а н о в и в :

Згідно з Указом Президента України "Про Міністерство палива та енергетики України" від 14.04.2000 р. № 598\2000 Міністерство палива та енергетики України є центральним органом виконавчої влади та головним (провідним) органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань забезпечення реалізації державної політики в електроенергетичному, ядерно-промисловому, вугільно-промисловому та нафтогазовому комплексах.

Національна енергетична компанія "Укренерго" Міністерства палива та енергетики України - державне підприємство, що здійснює централізоване диспетчерське (оперативно-технологічне) управління об'єднаною енергетичною системою України, підрозділом якої в південному регіоні є відособлений підрозділ "Держенергонагляд у Південному регіоні".

ВП "Держенергонагляд у Південному регіоні" здійснює свою діяльність відповідно до "Положення про ВП "Держенергонагляд у Південному регіоні" та на підставі довіреності, яку видало ДП "НЕК "Укренерго".

Згідно з вищезазначеним Положенням державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Херсонській області є одним із структурних підрозділів ВП "Держенергонагляд у Південному регіоні".

Метою державного енергетичного нагляду за режимами споживання енергії є сприяння забезпеченню сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України, посиленню впливу на суб'єктів електроенергетики та споживачів щодо дотримання ними встановлених режимів виробництва, постачання і споживання енергії та забезпечення споживачами належного технічного стану електричних та тепловикористовуючих установок і теплових мереж.

Згідно з ч. 3 ст. 27 Закону України "Про електроенергетику" суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці, в тому числі за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.

Так, за порушення законодавства про електроенергетику на Чорноморський біосферний заповідник НАН України, згідно з п. п. 2, 8 "Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 р. № 1312, накладено штраф в сумі 3500 грн., що було оформлено Постановою № 20Х-17/5-3 від 15.08.06 р.

Відповідно до ч. 6 ст. 27 Закону України "Про електроенергетику" суми стягнених штрафів зараховуються до Державного бюджету України.

Згідно з п. 10 "Положення" суб'єкт господарської діяльності повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення Постанови про його накладення.

До теперішнього часу штраф в сумі 3500 грн. Чорноморський біосферний заповідник НАН України в Держбюджет України не перерахував.

Судом не приймаються до уваги посилання представника відповідача, в обґрунутування заперечень на позовну заяву, на порушення позивачем строків притягнення відповідача до адміністративної відповідальності, які (строки) встановлені Кодексом України про адміністративні правопорушення, оскільки предмет позову є адміністративно-господарською санкцією строки застосування якої передбачені ст. 250 Господарського кодексу України. Враховуючи, що припис внесений позивачем 10.11.05 р., невиконання припису встановлено актом перевірки від 15.06.06 р., а постанова про застосування спірної адміністративно-господарської санкції (штрафу) за невиконання вимог припису винесена 15.09.06 р., позивач застосував останню в межах встановленого законом шестимісячного строку.

Безпідставним є також посилання представника відповідача на перевищення позивачем повноважень при винесенні постанови № 20Х-17/5-3 від 15.08.06 р., оскільки посадова особа, яка дану постанову винесла (начальник держінспекції в Херсонській області), відповідно до ч. 2 п. 7 Положення про державний енергетичний нагляд … є одночасно старшим державним інспектором з енергетичного нагляду.

За вказаних обставин позовні вимоги підлягають задоволенню.

На підставі зазначених вище норм матеріального права, керуючись  ст.ст. 94, 161-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України,

п о с т а н о в и в:

1.           Позов задовольнити.

2.           Стягнути з Чорноморського біосферного заповідника Національної академії наук України, ідентифікаційний код - 03534647, адреса - будинок № 1, вулиця Лєрмонтова, місто Гола Пристань Херсонської області, р\рахунок № 35211003000494, ГУ ДКУ в Херсонській області, МФО - 852010 в доход державного бюджету України, код отримувача –24103733, банк отримувача ГУ ДКУ в Херсонській області, МФО - 852010, код призначення платежу –23030300,  3500грн.00коп. штрафу.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

3.          Постанова господарського суду набирає законної сили після  закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження,  встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано, якщо було подано  заяву  про  апеляційне  оскарження,  але апеляційна  скарга  не  була  подана  у  строк,  встановлений  цим Кодексом,  постанова  суду  першої  інстанції  набирає законної сили після закінчення цього строку.

  4.  Про апеляційне оскарження рішення суду (постанови) першої  інстанції спочатку  подається  заява.  Обґрунтування  мотивів  оскарження  і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються  в  апеляційній скарзі. Заява  про  апеляційне  оскарження  та  апеляційна  скарга подаються до адміністративного суду  апеляційної  інстанції  через суд  першої  інстанції,  який  ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно  надсилається  особою,  яка  її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява  про апеляційне  оскарження  постанови  суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення,  а в разі   складення   постанови  у  повному  обсязі  відповідно  до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України -  з  дня  складення  в  повному  обсязі. Апеляційна  скарга  на  постанову  суду першої інстанції подається протягом  двадцяти  днів  після  подання  заяви   про   апеляційне оскарження. Апеляційна   скарга  може  бути  подана  без  попереднього подання заяви про апеляційне оскарження,  якщо скарга подається  у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.  

      Суддя                                                                                      Ю.В. Гридасов

Дата складення постанови  у  повному  

обсязі  відповідно  до статті 160 Кодексу  

     адміністративного судочинства України                                      "18" квітня 2007 р.

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення11.04.2007
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу577059
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —14/72-ап-07

Постанова від 11.04.2007

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Гридасов Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні