Ухвала
від 14.05.2009 по справі 2-а-205/08/4/0170
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІ ЙНИЙ

АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Ухвала

Іменем України

14.05.2009 Справа № 2-а-205/08/4/0170

Севастопольсь кий апеляційний адміністрат ивний суд у складі колегії су ддів:

головуючого судді Оме льченка В. А.,

суддів Горошко Н.П . ,

Курапової З.І.

секретар судового засі дання Антонова Н.В.

за участю представників ст орін:

позивач ОСОБА_1, паспо рт НОМЕР_1 виданий Централ ьним РВ Сімферопольського МУ ГУ МВС України в АР Крим від 15.02 .2009 року.

представник позивача ОСОБА_1 - ОСОБА_2 довірені сть № 1-324 від 03.03.09 року.

представник відповідача Державного комітету Україн и у справах національностей та релігій - Бударін Максим П етрович довіреність № 10/1-1823 від 20.02.09 року.

представник третьої особи Міністерства внутрішніх справ України - не з' явився, п ро час та місце розгляду спра ви повідомлений належним чин ом та своєчасно, про причину н еявки суд не повідомив.

розглянувши апеляційну ск аргу ОСОБА_1 на постан ову Окружний адміністративн ий суд Автономної Республік и Крим (головуючого судді Ци ганової Г.Ю. суддів Трещової О .Р., Кушнової А.О. ) від 23.02.09 року п о справі № 2-а-205/08/4/0170

за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1)

до Державного ком ітету України у справах наці ональностей та релігій (вул. В олодимирська, 9, м. Київ 25,01025)

3-тя особа: Міністерство внутрішніх справ України (ву л. Академіка Богомольця, 10,м.Ки їв,01024)

Про скасування наказу та в изнання протиправним повідо млення про звільнення з робо ти

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адм іністративного суду Автоном ної Республіки Крим від 23 лют ого 2009 року по справі № 2а-205/08 в за доволенні позову ОСОБА_1 д о Державного комітету Україн и у справах національностей та релігій, за участю третьої особи - Міністерство внутрі шніх справ України, про скасу вання наказу Державного комі тету України у справах націо нальностей та релігій від 21.05.20 08 року №47 «Про реорганізацію с труктури органів міграційно ї служби України»в частині, щ о стосується відділу міграці йної служби АР Крим та визнан ня протиправним повідомленн я про звільнення позивача з п осади начальника відділу міг раційної служби АР Крим, відм овлено.

В основу постанови покладе ний висновок суду про прийня ття відповідачем оскарженог о наказу в межах компетенції останнього та у відповіднос ті до діючого законодавства України.

З даною постановою суду не п огодився позивач по справі - ОСОБА_1 та звернувся до Сева стопольського апеляційного адміністративного суду з ап еляційною скаргою, в якій про сить Постанову Окружного адм іністративного суду Автоном ної Республіки Крим від 23 лют ого 2009 року по справі № 2а-205/08 скас увати, ухвалити нове рішення , яким позовні вимоги задовол ьнити в повному обсязі.

В основу доводів апеляційн ої скарги покладено порушенн я судом першої інстанції нор м матеріального та процесуал ьного права.

Зокрема, апелянт вважає, що судом першої інстанції не бу ла дана належна оцінка тому ф акту, що спірним наказом пере дбачено не ліквідацію, а реор ганізацію відділу міграційн ої служби в АР Крим. Також апел янт вказує на порушення судо м ст.. 159 КАС України, ст. ст.. 36,49-2 КЗ пП, ст.. ст. 92, 104 ЦК України, Закону України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців»та і нше.

Ухвалою Севастопольс ького апеляційного адмініст ративного суду від 27.03.2009 року в ідкрито апеляційне провадже ння за апеляційною скаргою ОСОБА_1.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністратив ного суду від 27.03.2009 року справа призначена до апеляційног о розгляду на 14.05.2009 року о 14 годи ні 30 хвилин.

В судовому засіданні представник позивача та поз ивач підтримав апеляційну с каргу з мотивів, викладених в ній.

Представник відповідача - Д ержавного комітету України у справах національностей т а релігій проти задоволенн я апеляційної скарги запереч ував, вважає , що постанова суд у першої інстанції прийнята правомірно та просив її зали шити без змін.

Представник третьої особ и явку уповноваженого предс тавника в судове засідання, п ризначене на 14.05.2009 року не забез печив, про дату, час та місце р озгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно про причини неявки суд не пов ідомили.

Згідно з частиною четверто ю статті 196 Кодексу адміністра тивного судочинства України , неприбуття у судове засідан ня сторін або інших осіб, які б еруть участь у справі, належн им чином повідомлених про да ту, час і місце апеляційного р озгляду, не перешкоджає судо вому розгляду справи.

Чинне законодавство не обм ежує коло представників осіб , які беруть участь у справі, п ри апеляційному розгляді адм іністративної справи.

При викладених обставинах , враховуючи те, що третя особа викликалась в судове засід ання, але в суд не з' явились, суд вважає можливим розгляну ти справу у відсутність пред ставника третьої особи.

При повторному розгляді с прави в порядку ст.. 195 КАС Украї ни, судова колегія встановил а наступне.

Відповідно до Постанови Ка бінету Міністрів України від 08.11.2006 року № 1575 «Про утворення Де ржавного комітету України у справах національностей та р елігій»Державний комітет у с правах національностей та мі грацій і Державний департаме нт у справах релігій реорган ізовані із створенням на їх б азі Державного комітету Укра їни у справах національносте й та релігій.

Директором Департаменту у справах біженців та притулк у Державного комітету Україн и у справах національностей та релігій на підставі прове деного аналізу роботи терито ріальних органів міграційно ї служби в 2007 році щодо штатног о та фактичного забезпечення персоналом та навантаження на ці органи, пов' язаного із виконанням ними законодавст ва України про біженців, Голо ві Державного комітету Украї ни у справах національностей та релігій направлено подан ня, в якому, зокрема, запропоно вано реорганізувати відділ м іграційної служби в АР Крим в сектор міграційної служби.

Відповідно до п. 1 наказу Дер жавного комітету України у с правах національностей та ре лігій від 21.05.2008 року № 47 «Про реор ганізацію структури органів міграційної служби України» передбачено здійснення реор ганізації органів міграційн ої служби, в ході якої ліквіду ється відділ міграційної слу жби АР Крим.

Відділ міграційної служби в АР Крим (до моменту ліквідац ії) є юридичною особою, відпов ідно до свідоцтва про держав ну реєстрацію серії А00 № 439118, ЗКП О юридичної особи 33326094.

Начальником відділу мігра ційної служби АР Крим був при значений ОСОБА_1 (позивач по справі).

Відповідно до свідоцтва п ро державну реєстрацію Серії А01 № 145959, 17.11.2008р. проведено державн у реєстрацію юридичної особи - Сектор міграційної служби в АР Крим, ЗКПО юридичної особ и 36228972.

Згідно з п. 7 наказу Державно го комітету України у справа х національностей та релігій № 47 «Про реорганізацію структ ури органів міграційної служ би України»від 21.05.2008р. управлін ню організаційно-інформацій ного забезпечення, контролю та кадрової роботи наказано попередити керівників орган ів міграційної служби та їх з аступників про наступне звіл ьнення у зв' язку з ліквідац ією.

Згідно з листом КМУ від 09.12.2008 р оку № 17203/0/2-08 наказ було погоджен о заступником Віце прем' єр - міністра України.

Державним комітетом Украї ни у справах національностей та релігій на адресу позивач а було спрямоване повідомлен ня про наступне звільнення в ід 27.05.2008 року на підставі п. 1 ст. 40 КЗпП України.

Судова колегія вважає, що ап еляційна скарга є необґрунто ваною та не підлягає задовол енню, з наступних підстав.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС У країни справа адміністратив ної юрисдикції (далі - адмініс тративна справа) - це передани й на вирішення адміністратив ного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої вл ади, орган місцевого самовря дування, їхня посадова чи слу жбова особа або інший суб'єкт , який здійснює владні управл інські функції на основі зак онодавства, в тому числі на ви конання делегованих повнова жень.

Ч. 1 ст. 17 КАС України визначен а компетенція адміністратив них судів щодо розгляду адмі ністративних спорів, до якої віднесені спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом в ладних повноважень щодо оска рження його рішень (норматив но-правових актів чи правови х актів індивідуальної дії), д ій чи бездіяльності; спори з п риводу прийняття громадян на публічну службу, її проходже ння, звільнення з публічної с лужби; спори між суб'єктами вл адних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенц ії у сфері управління, у тому ч ислі делегованих повноважен ь, а також спори, які виникають з приводу укладання та викон ання адміністративних догов орів; спори за зверненням суб 'єкта владних повноважень у в ипадках, встановлених законо м; спори щодо правовідносин, п ов'язаних з виборчим процесо м чи процесом референдуму.

Згідно з п. 1 Положення Держа вного комітету України у спр авах національностей та релі гій від 14.02.2007 року № 201 Державний комітет України у справах на ціональностей та релігій (Де ржкомнацрелігій) є центральн им органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовуєт ься і координується Кабінето м Міністрів України через Ві це-прем'єр-міністра України. Д ержкомнацрелігій є спеціаль но уповноваженим центральни м органом виконавчої влади у справах міграції в межах, виз начених законодавством про б іженців.

Згідно з п. 1 затвердженого Н аказом Державного комітету У країни у справах національно стей та міграції від 27 липня 2004 р. N 36 та зареєстрованого в Мін істерстві юстиції України 30 с ерпня 2004 р. за N 1067/9666 Положення про управління (відділи) міграці йної служби в Автономній Рес публіці Крим, областях, міста х Києві та Севастополі Управ ління (відділи) міграційної с лужби в Автономній Республіц і Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - органи міграційної служби) є терито ріальними підпорядкованими Держкомнацміграції України органами міграційної служби .

Відповідно до Постанови Ка бінету Міністрів України від 08.11.2006 року № 1575 «Про утворення Де ржавного комітету України у справах національностей та р елігій»Державний комітет у с правах національностей та мі грацій і Державний департаме нт у справах релігій реорган ізовані із створенням на їх б азі Державного комітету Укра їни у справах національносте й та релігій.

Предметом позову є захист п рав, пов'язаний із проходженн ям позивачем публічної служб и.

Судова колегія, враховуючи суб' єктивний склад та зміс т виниклих між сторонами пра вовідносин, вважає правомірн им розгляд справи судом перш ої інстанції в порядку адмін істративного судочинства.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС Укр аїни у справах щодо оскаржен ня рішень, дій чи бездіяльнос ті суб'єктів владних повнова жень адміністративні суди пе ревіряють, чи прийняті (вчине ні) вони: на підставі, у межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України; з використанн ям повноваження з метою, з яко ю це повноваження надано; обґ рунтовано, тобто з урахуванн ям усіх обставин, що мають зна чення для прийняття рішення (вчинення дії) в т.ч.

Судова колегія, перевіривш и правомірність прийняття ві дповідачем оскарженого акту , вважає необхідним зазначит и наступне.

Указом Президента України від 21.07.2008р. № 643/2008 зупинено дію Пос танови Кабінету Міністрів Ук раїни № 558 «Деякі питання держ авного управління у сфері мі граційної політики»від 18.06.2008р ., згідно з якою до законодавчо го визначення протягом одног о року питання, пов' язаного з утворенням відповідного ц ентрального органу виконавч ої влади, виконання функцій с пеціально уповноваженого це нтрального органу виконавчо ї влади у справах міграції в м ежах, визначених законодавст вом про біженців, та з координ ації діяльності центральних органів виконавчої влади що до забезпечення реалізації д ержавної міграційної політи ки покладено на Міністерство внутрішніх справ.

Крім того, зазначена Постан ова втратила чинність з прий няттям Постанови Кабінету М іністрів України № 692 від 30.07.2008р. «Деякі питання державного уп равління у сфері міграційної політики», відповідно до яко ї виконання завдань з реаліз ації державної політики у сф ері міграції знов покладено на Міністерство внутрішніх с прав. Проте, дію даної Постано ви також зупинено Указом Пре зидента України №711/2008 від 14.08.2008р.

Таким чином, суд не приймає до уваги доводи апелянта щод о порушення судом вимог Пост анови Кабінету Міністрів Укр аїни № 558 «Деякі питання держа вного управління у сфері міг раційної політики», оскільки функції спеціально уповнова женого центрального органу в иконавчої влади у справах мі грації були і залишаються за Державним комітетом України у справах національностей т а релігій.

Відповідно до пп. 6 п. 9 Положе ння № 201 Голова Державного ком ітету України у справах наці ональностей та релігій прийм ає рішення про утворення, рео рганізацію і ліквідацію за п огодженням з Віце-прем'єр-мін істром України територіальн их органів Держкомнацрелігі й, а також підприємств, устано в і організацій, що належать д о сфери управління Комітету.

Судова колегія, дослідивши наявні в матеріалах справи д окази, вважає доводи апелянт а щодо непогодження Віце-пре м'єр-міністром України оскар женого наказу безпідставним и, оскільки вони спростовуют ься матеріалами справи.

Судова колегія погоджуєть ся з твердженням апелянта пр о неправомірність використа ння в спірному наказі термін ології «реорганізація»та «л іквідація», процедура здійсн ення яких породжує різні нас лідки для реорганізованого ч и ліквідованого підприємств а. Проте вважає за необхідне з азначити, що вищевикладена п омилка, відповідно до діючог о законодавства, не є підстав ою для скасування оскарженог о наказу, тим більше за наявно сті постановленої судом ухва ли від 23.02.2009р. по справі № 2а-205/08/4 що до усунення виявлених поруше нь.

Відповідно до п. 1 ст. 40 КЗпП тр удовій договір, укладений на невизначений строк, а також с троковий трудовий договір до закінчення строку його чинн ості можуть бути розірвані в ласником або уповноваженим н им органом лише у випадках: зм ін в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідац ії, реорганізації, банкрутст ва або перепрофілювання підп риємства, установи, організа ції, скорочення чисельності або штату працівників.

Відповідно до ст.. 49-2 КЗпП про наступне вивільнення праців ників персонально попереджа ють не пізніше ніж за два міся ці. При вивільненні працівни ків у випадках змін в організ ації виробництва і праці вра ховується переважне право на залишення на роботі, передба чене законодавством.

Одночасно з попередженням про звільнення у зв'язку із зм інами в організації виробниц тва і праці власник або уповн оважений ним орган пропонує працівникові іншу роботу на тому ж підприємстві, в устано ві, організації.

Між тим, згідно з абз. 3 п. 19 Пос танови Пленуму Верховного су ду України № 9 від 06.11.1992 року «Про практику розгляду судами тр удових спорів»при ліквідаці ї підприємства (установи, орг анізації) правила п. 1 ст. 40 КЗпП можуть застосовуватися в ти х випадках, коли після припин ення діяльності підприємств а одночасно утворюється нове підприємство.

Згідно з п. 6 затвердженого П остановою Кабінету Міністрі в України від 22 січня 1996 р. N 118 (у ре дакції постанови Кабінету Мі ністрів України від 22 червня 2 005 р. N 499) Положення про Єдиний де ржавний реєстр підприємств т а організацій України іденти фікаційний код зберігається за суб'єктом, якому він присво єний, протягом усього період у його існування і є єдиним. У разі перетворення юридичної особи за правонаступником з берігається її ідентифікаці йний код. У разі припинення юр идичної особи шляхом приєдна ння до іншої юридичної особи та створення на базі юридичн ої особи, що припинилася, відо кремленого підрозділу ідент ифікаційний код такої юридич ної особи залишається за від окремленим підрозділом. В ін ших випадках припинення юрид ичної особи присвоєння її ід ентифікаційного коду новост вореним суб'єктам забороняєт ься.

Судова колегія, дослідивши зміст оскарженого наказу, а т акож інші наявні в матеріала х справи докази, які підтверд жують факт ліквідації відділ у міграційної служби в АР Кри м, тобто припинення юридично ї особи без правонаступництв а і створення після його діял ьності нового органу міграці йної служби, вважає безпідст авними доводи апелянта про н е застосування судом першої інстанції до виниклих між ст оронами правовідносин ст.ст. 36,40,49-2 КЗпП.

При цьому, судова колегія, з а відсутності на момент прий няття рішення факту скасуван ня державної реєстрації юрид ичної особи - Сектору міграц ійної служби в АР Крим, не прий має до уваги твердження апел янта про неправомірність дій реєстратора щодо ліквідації відділу та реєстрації секто ру міграційної служби в АР Кр им, оскільки з' ясування вищ евикладеного факту є предмет ом іншого спору.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної вл ади та органи місцевого само врядування, їх посадові особ и зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та способом, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни.

Відповідно до Роз'яснень Пр езидії ВАСУ «Про деякі питан ня практики вирішення спорів , пов'язаних з визнанням недій сними актів державних чи інш их органів»від 26.01.2000 р. №02-5/35 підст авами для визнання акту нед ійсним є невідповідність ос таннього вимогам чинного з аконодавства, а також обов'яз ковою умовою визнання акту недійсним є порушення, у зв' язку з прийняттям відповідн ого акту, прав і інтересів позивача, що охороняються за коном, у справі.

Судова колегія, дослідивши порядок прийняття відповіда чем оскарженого наказу, вваж ає, що останній прийнятий в ме жах повноважень та на підста ві діючого на момент його при йняття законодавства, а, отже , підстави для його скасуванн я відсутні.

В силу положень ст. 159 КАС Укр аїни судове рішення повинно бути законним і обґрунтовани м. Законним є рішення, ухвален е судом відповідно до норм ма теріального права при дотрим анні норм процесуального пра ва. Обґрунтованим є рішення, у хвалене судом на підставі по вно і всебічно з'ясованих обс тавин в адміністративній спр аві, підтверджених тими дока зами, які були досліджені в су довому засіданні.

За таких обставин справи, с удова колегія приходить до в исновку, що суд першої інстан ції правильно встановив обст авини справи та ухвалив судо ве рішення з додержанням нор м матеріального і процесуаль ного права, а отже, підстави дл я його скасування та ухвален ня нового рішення відсутні.

Керуючись статтями 195, 196, п.1 ч.1 198, 200, п.1 ч.1 205, 206, 212, 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд, -

УХВ АЛИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА _1 залишити без задоволення , а постанову Окружного адмін істративного суду Автономно ї Республіки Крим від 23 лютог о 2009 року по справі № 2а-205/08 залиши ти без змін.

Ухвала набир ає законної сили з моменту пр оголошення згідно з частиною п' ятою статті 254 Кодексу адм іністративного судочинства України.

Ухвалу може бут и оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на су дові рішення подається безпо середньо до Вищого адміністр ативного суду України протяг ом одного місяця після набра ння законної сили судовим рі шенням суду апеляційної інст анції, крім випадків, передба чених цим Кодексом, а в разі ск ладення постанови в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складен ня постанови в повному обсяз і.

Головуючий суддя підпис В.А .Омельченко

Судді підпис Н.П.Горошко

підп ис З.І.Курапо ва

З оригіналом згідно

Головуючий суддя В.А.Омельченко

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.05.2009
Оприлюднено20.11.2009
Номер документу5780082
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-205/08/4/0170

Ухвала від 14.05.2009

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні