Ухвала
від 20.05.2016 по справі 194/578/16-к
ТЕРНІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 194/578/16

Провадження № 1-кс/194/68/16

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 травня 2016 року м. Тернівка

Слідчий суддя Тернівського міського суду Дніпропетровської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора Тернівського відділу Павлоградської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , розглянувши клопотання прокурора ОСОБА_3 по кримінальному провадженню, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 29 березня 2016 року за № 42016041880000011 за ч.2 ст.191 КК України, про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії, а також додані до клопотання матеріали, -

В С Т А Н О В И В :

Прокурор Тернівського відділу Павлоградської місцевої прокуратури ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії.

В обґрунтування клопотання прокурор посилається на те, що посадові особи Тернівської міської виборчої комісії під час проведення місцевих виборів у 2015 році здійснили розтрату бюджетних коштів, про що було внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань 29 березня 2016 року за № 42016041880000011 за ч.2 ст.191 КК України та проводиться досудове розслідування.

Також прокурор вказує, що в ході досудового розслідування встановлено, що відповідно до протоколу № 7 від 10 листопада 2015 року члени Тернівської міської виборчої комісії ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 одноголосно прийняли рішення щодо виплати одноразової грошової винагороди голові ОСОБА_4 , секретарю ОСОБА_19 , члену Тернівської міської виборчої комісії ОСОБА_14 , бухгалтеру ОСОБА_20 у розмірі по 300грн. на кожну особу. Вказаний протокол підписаний головою ОСОБА_4 та секретарем ОСОБА_19 , розрахунково-платіжна відомість до нього підписана головою ОСОБА_4 та бухгалтером ОСОБА_20 .

В подальшому, 30 листопада 2015 року на засіданні Тернівської міської виборчої комісії колегіально членами Тернівської міської виборчої комісії ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 одноголосно вирішено нарахувати та виплатити одноразову грошову винагороду голові Тернівської міської виборчої комісії ОСОБА_4 , секретарю ОСОБА_6 , заступнику голови ОСОБА_5 , бухгалтеру ОСОБА_20 . Дане рішення оформлено протоколом № 10 від 30 листопада 2015 року, який підписано головою Тернівської міської виборчої комісії ОСОБА_4 та секретарем Тернівської міської виборчої комісії ОСОБА_6 .

Однак, при цьому в протоколі засідання виборчої комісії не відображено розмір грошової винагороди вказаним особам. На підставі вказаного протоколу засідання комісії складено розрахункову відомість за жовтень 2015 року, яку підписали голова Тернівської міської виборчої комісії ОСОБА_4 та бухгалтер ОСОБА_20 , в результаті чого голові Тернівської міської виборчої комісії ОСОБА_4 нараховано матеріальну допомогу в сумі 6795 грн.

Відповідно до п. 22, 23 постанови Кабінету Міністрів України «Питання оплати праці членів територіальних і дільничних виборчих комісій з місцевих виборів, нарахування та виплати одноразової грошової винагороди» від 08 вересня 2015 року № 687, одноразова грошова винагорода членам виборчих комісій може бути нарахована та виплачена лише один раз протягом виборчого процесу після встановлення підсумків голосування, за наявності загальної економії фонду оплати праці, передбаченого кошторисом видатків відповідної територіальної виборчої комісії, і виплачена тим членам комісії, що брали активну участь у її роботі, незалежно від того, на платній чи не на платній основі вони працюють у такій комісії. Одноразова грошова винагорода не є обов`язковою виплатою.

Розмір одноразової грошової винагороди членам виборчої комісії визначається на її засіданні за поданням голови виборчої комісії залежно від особистого внеску кожного члена комісії в її діяльність і не може перевищувати розміру місячної заробітної плати, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 28 липня 2004 року № 966 «Про умови оплати праці членів виборчих комісій, комісій всеукраїнського референдуму», за посадами, які вони займають у відповідних виборчих комісіях.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 28 липня 2004 року №966 місячна заробітна плата голови міської виборчої комісії міста обласного значення становить 1440 грн., тобто, розмір одноразової грошової винагороди голові Тернівської міської виборчої комісії за підсумками проведення місцевих виборів у 2015 році не міг перевищувати 1440 грн., але, в результаті вищевикладених дій, голові Тернівської міської виборчої комісії ОСОБА_4 було зайво нараховано 5655 грн. одноразової грошової допомоги, чим завдано шкоду державним інтересам на зазначену суму.

Також прокурор зазначає, що відповідно до протоколу № 7 від 10 листопада 2015 року в Тернівській міській виборчій комісії на платній основі на підставі цивільно-правового договору виконували повноваження чотири особи: голова ОСОБА_4 , секретар ОСОБА_19 , член комісії ОСОБА_14 та бухгалтер ОСОБА_20 , що є порушенням пункту 9 постанови Кабінету Міністрів України від 08 вересня 2015року № 687, якою встановлюється, що загальна кількість таких осіб в територіальній виборчій комісії повинна становити не більше ніж три особи.

Вказані дії кваліфіковано за ознаками злочину, передбаченого ч.2 ст.191 КК України.

Враховуючи викладене, для повного, всебічного та об`єктивного встановлення всіх обставин вчинення кримінального правопорушення прокурор просить надати дозвіл на проведення позапланової виїзної ревізії в Тернівській міській виборчій комісії з метою перевірки (ревізії) дотримання вимог законності використання бюджетних коштів при нарахуванні та виплаті одноразової грошової винагороди членам виборчої комісії в 2015 році під час підготовки та проведення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року, а також законності та обґрунтованості оплати праці осіб, які за рішенням виборчої комісії протягом виборчого процесу виконували свої повноваження у виборчій комісії на платній основі на підставі цивільно-правового договору, та в ході ревізії встановити розмір завданої шкоди.

Проведення ревізії прокурор просить доручити спеціалістам Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області та просить дату початку ревізії просить визначити завчасно, відповідно до чинного законодавства, терміном 10 робочих днів.

Прокурор в судовому засіданні клопотання підтримав та просив клопотання задовольнити з викладених у ньому підстав.

Вислухавши думку прокурора, дослідивши додані до клопотання матеріали, прихожу до наступних висновків.

Відомості про зазначені у клопотанні обставини було внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 29 березня 2016 року за № 42016041880000011 за ч.2 ст.191 КК України за фактом розтрати бюджетних коштів посадовими особами Тернівської міської виборчої комісії в ході проведення місцевих виборів у 2015 році.

До клопотання прокурором додано копії: - протоколу засідання Тернівської міської виборчої комісії Дніпропетровської області № 7 від 10 листопада 2015 року; - розрахунково-платіжної відомості № 1 за вересень 2015 року та видаткової відомості до неї; - протоколу засідання Тернівської міської виборчої комісії Дніпропетровської області № 10 від 30 листопада 2015 року; - розрахункової відомості за жовтень 2015 року (матеріальна винагорода) та видаткової відомості до неї.

Вказані документи підтверджують наявність виплат приблизної суми, відомості про розкрадання якої було внесено до ЄРДР, але в даному випадку необхідно використання певних спеціальних знань для підтвердження наявності або відсутності факту порушення вимог законодавства при використанні бюджетних коштів Тернівською міською виборчою комісією та встановлення розміру завданих збитків, тому в даному випадку необхідно провести позапланову виїзну ревізію.

Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Згідно з ч. 1 ст. 94 КПК України слідчий, прокурор, слідчий суддя, суд за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінюють кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення.

З набранням чинності Закону України «Про прокуратуру», виключено із переліку функцій прокуратури здійснення перевірок, та дані функції не визначені ніяким іншим законодавчим актом України, а також нормами КПК України не визначено певного порядку надання дозволу на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців.

Однак, пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України «Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» від 13 серпня 2014 року № 408, встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.

Згідно з п. 1, 3 Положення про Державну фінансову інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 № 310, Державна фінансова інспекція України (Держфінінспекція) є центральним органом виконавчої влади, одним з основних завдань якого є реалізація державної політики у сфері державного фінансового контролю.

Підпунктами 2, 3 пункту 4 вказаної Постанови встановлено, що Держфінінспекція відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний фінансовий контроль за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектора економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у період, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у період, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів, а також здійснює контроль за цільовим використанням коштів державного і місцевих бюджетів.

Відповідно до п. 5 ч. 5, ч. 6, 7, 8 ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, вказаних у цій статті, в тому числі у разі надходження доручення щодо проведення ревізій у підконтрольних установах від Кабінету Міністрів України, органів прокуратури, органів доходів і зборів, Національної поліції, Служби безпеки України, Національного антикорупційного бюро України, в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю.

Позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду.

Орган або особа, що ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які відповідно до частин п`ятої і сьомої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості.

Тернівська міська виборча комісія є комунальною установою, яка повністю утримується за рахунок бюджетних коштів, у зв`язку з чим в розумінні Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» вона є підконтрольною органу державного фінансового контролю.

Таким чином, Держфінінспекція має право провести позапланову виїзну ревізію Тернівської міської виборчої комісії на підставі рішення суду, винесеного за клопотанням прокурора.

В судовому засіданні встановлено, що органи досудового слідства та прокуратури немають можливості в інший спосіб всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, а документи, що містять вищевказану інформацію, можуть бути використані як доказ у кримінальному провадженні.

Беручи до уваги вищевикладене та враховуючи, що з матеріалів кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що матеріали позапланової виїзної ревізії в сукупності з іншими документами та доказами мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, а без їх використання як доказів іншим способом довести обставини, які мають значення для повного, об`єктивного та неупередженого розслідування кримінального провадження, неможливо, приходжу до висновку, що клопотання обґрунтоване та його необхідно задовольнити

Відповідно до вимог КПК України, з метою забезпечення провадження досудового розслідування в найкоротші строки, враховуючи вихідні дні, приходжу до висновку про необхідність встановити строк дії ухвали до 10 червня 2016 року включно.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 93, 110, 309, 369 - 372 КПК України, -

П О С Т А Н О В И В :

Клопотання прокурора ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії - задовольнити.

Надати дозвіл на залучення спеціалістів Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області для проведення позапланової виїзної ревізії в Тернівській міській виборчій комісії (код ЄДРПОУ 33707325, юридична адреса: 51500, Дніпропетровська область м. Тернівка вул. Дніпровська буд. 9) в межах досудового розслідування по кримінальному провадженню, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 29 березня 2016 року за № 42016041880000011, з метою перевірки дотримання вимог законності використання бюджетних коштів при нарахуванні та виплаті одноразової грошової винагороди членам виборчої комісії в 2015 році під час підготовки та проведення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року, а також законності та обґрунтованості оплати праці осіб, які за рішенням виборчої комісії протягом виборчого процесу виконували свої повноваження у виборчій комісії на платній основі на підставі цивільно-правового договору.

Проведення ревізії в межах кримінального провадження, внесеного до ЄРДР за № 42016041880000011 доручити спеціалістам Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області (49600, м. Дніпро вул. Володимира Антоновича (колишня назва вул. Свердлова) буд.22 корп.2), під час якої необхідно:

- перевірити законність нарахування та виплати одноразової грошової винагороди членам Тернівської міської виборчої комісії в 2015 році при підготовці та проведенні чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року, а також законність та обґрунтованість оплати праці осіб, які за рішенням виборчої комісії протягом виборчого процесу виконували свої повноваження у виборчій комісії на платній основі на підставі цивільно-правового договору;

- здійснити розрахунок збитків, які можуть мати місце у вигляді безпідставно нарахованої та виплаченої одноразової грошової винагороди членам Тернівської міської виборчої комісії в 2015 році при підготовці та проведенні чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року, а також у вигляді безпідставного укладення цивільно-правових договорів про виконання повноважень у виборчій комісії на платній основі та відповідних розрахунків за такими договорами.

Матеріали ревізії (в оригіналах) направити до Тернівського відділу Павлоградської місцевої прокуратури Дніпропетровської області за адресою: м. Тернівка вул. Лермонтова, 15-а.

Термін проведення перевірки встановити строком 10 робочих днів з 30 травня 2016 року по 10 червня 2016 року включно.

Строк дії ухвали визначити до 10 червня 2016 року включно.

Згідно зі ст.309 КПК України ухвала оскарженню не підлягає і заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудТернівський міський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення20.05.2016
Оприлюднено13.03.2023
Номер документу57850240
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —194/578/16-к

Ухвала від 20.05.2016

Кримінальне

Тернівський міський суд Дніпропетровської області

Пономаренко І. П.

Ухвала від 20.05.2016

Кримінальне

Тернівський міський суд Дніпропетровської області

Пономаренко І. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні