Справа № 592/4800/16-к
Провадження № 1-кс/592/2044/16
УХВАЛА
19 травня 2016 року м.Суми
Слідчий суддя Ковпаківського районного суду м.Суми ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора Сумської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , розглянувши клопотання прокурора Сумської місцевої прокуратури ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства працівникам державної інспекції сільського господарства у Сумській області у ДСП «Родючість»,-
В С Т А Н О В И В:
Прокурор Сумської місцевої прокуратури ОСОБА_4 звернулася до суду з клопотанням про надання дозволу на проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства працівникам державної інспекції сільського господарства у Сумській області у ДСП «Родючість», мотивуючи своє клопотання тим, що Під час досудового розслідування установлено, що вказані земельні ділянки знаходяться на території Севериніської сільської ради передавались Сумською районною державною адміністрацією в оренду ДСП «Родючість» відповідно до договору від 28.12.2007 термін дії якого закінчився в 2013 році. Так, земельні ділянки, що самовільно займає ДСП «Родючість» мають загальну площу 55 га та кадастрові номери 5924786900:05:002:0362 та 5924786900:05:002:0400.
Відповідно до інформації Головного управління Держземагентства у Сумській області № 1761 від 27.05.2013 ДСП «Родючість» відмовлено в продовженні договору оренди земельних ділянок загальною площею 55 га на території Северинівської сільської ради.
У результаті самовільного зайняття земельних ділянок ДСП «Родючість» існує загроза заподіяння шкоди економічним інтересам держави в результаті ненадходження коштів за користування земельними ділянками до бюджетів усіх рівнів, а також відсутності можливості у органів державної влади розпоряджатися даними земельними ділянками та їх подальшого використання.
Прокурор у судовому засіданні своє клопотання підтримав.
Дослідивши матеріали, додані до клопотання, приходжу до висновку, що клопотання не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 6 Закону України «Про державний контроль за охороною та використанням земель» до повноважень центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, належать: здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині: додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю.
Відповідно до положення «Про Державну інспекцію сільського господарства в Сумській області» затвердженого Наказом Державної інспекції сільського господарства України № 117 від 28.02.2012 Держсільгоспінспекція відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності. Обстежує земельні ділянки, які підлягають рекультивації, та видає спеціальні дозволи на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок відповідно до проектів, затверджених у встановленому порядку, а також обстежує земельні ділянки, яким заподіяна шкода внаслідок їх самовільного зайняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу.
Статтею 9 Закону України «Про державний контроль за охороною та використанням земель» передбачено, що державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються шляхом проведення перевірок.
Відповідно до п. 3 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» №71-VIII від 28.12.2014 у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб`єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України.
Відповідно до ст. 91, 92 КПК України Доказування полягає у збиранні, перевірці та оцінці доказів з метою встановлення обставин, що мають значення для кримінального провадження. Обов`язок доказування обставин, передбачених статтею 91 цього Кодексу, за винятком випадків, передбачених частиною другою цієї статті, покладається на слідчого, прокурора та, в установлених цим Кодексом випадках, - на потерпілого.
Таким чином, оскільки ДСП «Родючість» є підконтрольною установою, то проведення перевірки у порядку кримінального провадження за судовим рішенням чинним законодавством не передбачено (тому що таке право передбачено тільки відносно непідконтрольних установ). Також чинним КПК України серед заходів забезпечення кримінального провадження не передбачено право слідчого судді надавати дозвіл на проведення будь-якої перевірки (ревізії).
На підставі викладеного, керуючись ст. ст.40, 131-132 КПК України,
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні клопотання прокурора Сумської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , розглянувши клопотання прокурора Сумської місцевої прокуратури ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства працівникам державної інспекції сільського господарства у Сумській області у ДСП «Родючість» відмовити.
Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Ковпаківський районний суд м.Сум |
Дата ухвалення рішення | 19.05.2016 |
Оприлюднено | 13.03.2023 |
Номер документу | 57861905 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Ковпаківський районний суд м.Сум
Корольова Г. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні