Справа № 206/2711/16-к
1-кс/206/197/16
УХВАЛА
20 травня 2016 року слідчий суддя Самарського районного суду м. Дніпропетровська ОСОБА_1 , розглянувши клопотання слідчого Самарського відділення поліції Дніпропетровського ВП ГУ НП в Дніпропетровській області лейтенанта поліції ОСОБА_2 про проведення позапланової перевірки,
в с т а н о в и в:
16 травня 2016 року до Самарського районного суду м. Дніпропетровська із даним клопотанням звернувся слідчий ОСОБА_2 .
Вимоги клопотання обґрунтовані тим, що 14.05.2015 внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань на підставі ухвали слідчого судді Самарського районного суду м. Дніпропетровська від 05.05.2015 за заявою ОСОБА_3 щодо притягнення до кримінальної відповідальності службових осіб КП НЗ «ДЮСШ № 11» ДМР» за не виплату йому заробітної плати.
Зазначені відомості про вчинення кримінального правопорушення внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12015040700000849 за ознаками складу злочину, відповідальність за який передбачена ч. 1 ст. 175 КК України.
25.06.2015 внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань Самарським РВ ДМУ ГУ МВС України в Дніпропетровській області на підставі ухвали слідчого судді Самарського районного суду м. Дніпропетровська від 19.06.2015 (заява ОСОБА_3 , щодо притягнення до кримінальної відповідальності посадових осіб КП НЗ «ДЮСШ № 11» ДМР» за грубе порушення законодавства про працю, що виразилося в оголошенні ОСОБА_3 доган та не наданні останньому можливості безкоштовно пройти щорічний медичний огляд).
Зазначені відомості про вчинення кримінального правопорушення внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12015040700001046 за ознаками складу злочину, передбаченого ч. 1 ст. 172 КК України.
18.11.2015 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань Самарським ВП ДВП ГУНП в Дніпропетровській області на підставі ухвали слідчого судді Самарського районного суду м. Дніпропетровська щодо зобов`язання Самарського ВП ДВП ГУНП в Дніпропетровській області внести до ЄРДР відомості за заявою ОСОБА_3 від 28.10.2015 щодо безпідставної невиплати заробітної плати адміністрацією КПНЗ «ДЮСШ № 11» ДМР» за період з 01.10.2015 по 28.10.2015.
Зазначені відомості про вчинення кримінального правопорушення внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12015040700001824 за ознаками складу злочину, відповідальність за який передбачена ч. 1 ст. 172 КК України.
28.11.2015 внесені до ЄРДР на підставі ухвали Самарського районного суду м.Дніпропетровська про зобов`язання Самарського ВПДВП ГУНП в Дніпропетровській області внести до ЄРДР відомості за заявою ОСОБА_3 від 28.10.2015 щодо порушення його трудових прав, які виразились в оголошенні адміністрацією КПНЗ «ДЮСШ № 11» ДМР» ОСОБА_3 трьох доган.
Зазначені відомості про вчинення кримінального правопорушення внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12015040700001874 за ознаками складу злочину, відповідальність за який передбачена ч. 1 ст. 172 КК України.
11.12.2015 внесені до ЄРДР Індустріальним ВП ДВП ГУ НП в Дніпропетровській області на виконання ухвали Індустріального районного суду м. Дніпропетровська від 03.12.2015 щодо порушень трудових прав ОСОБА_3 службовими особами СЗШ №135, а саме: невидачі ОСОБА_3 ключів від кабінету «праця».
Зазначені відомості про вчинення кримінального правопорушення внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12015040660002090 за ознаками складу злочину, відповідальність за який передбачена ч. 1 ст. 172 КК України.
22.12.2015 внесені до ЄРДР Самарським ВП ДВП ГУНП в Дніпропетровській області на підставі заяви ОСОБА_3 про те, що директор КПНЗ «ДЮСШ № 11» ДМР» ОСОБА_4 грубо порушив законодавство про працю, видавши наказ 64-К від 03.12.2015 щодо відсторонення заявника від роботи.
Зазначені відомості про вчинення кримінального правопорушення внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12015040700002016 за ознаками складу злочину, відповідальність за який передбачена ч. 1 ст. 172 КК України.
У ході досудового розслідування, враховуючи, що заявник ОСОБА_3 у кожній зі своїх заяв стверджує, що порушення його трудових прав стали можливими через незаконні дії службових осіб КПНЗ «ДЮСШ № 11» ДМР», встановлено достатні підстави вважати, що вищезазначені кримінальні правопорушення, щодо яких здійснюються досудові розслідування, вчинені однією особою директором КПНЗ «ДЮСШ № 11» ДМР» ОСОБА_4 .
Прокурор процесуальний керівник ОСОБА_5 , керуючись ст. ст. 36, 110, ч.1, 5, 6 ст. 217, ст.218 КПК України матеріали досудового розслідування у кримінальних провадженнях №12015040700000849 від 14.05.2015, 12015040700001046 від 25.06.2015, № 12015040700002016 від 22.12.2015, № 12015040700001874 від 28.11.2015, № 12015040700001824 від 18.11.2015, № 12015040660002090 від 11.12.2015 об`єднав, про що вніс відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань.
Враховуючи, що для з`ясування обставин, що мають вагоме значення у кримінальному провадженні для дослідження яких необхідні спеціальні знання, виникла необхідність у призначенні позапланової перевірки КПНЗ «Дитячо-юнацька спортивна школа №11» ДМР» (код за ЄДРПОУ 26509571, місцезнаходження: вул. Космонавтів, 8, м. Дніпропетровськ) з метою встановлення наявності чи відсутності порушень законодавства з дотримання вимог законодавства про працю з метою встановлення наявності чи відсутності порушень законодавства про працю службовими особами КПНЗ «Дитячо-юнацька спортивна школа №11» ДМР» щодо невиплати заробітної плати; не наданні ОСОБА_3 можливості безкоштовно пройти щорічний медичний огляд; невиплати заробітної плати адміністрацією КПНЗ «ДЮСШ № 11» ДМР» за період з 01.10.2015 по 28.10.2015; оголошення адміністрацією КПНЗ «ДЮСШ № 11» ДМР» ОСОБА_3 трьох доган; невидачі ОСОБА_3 ключів від кабінету «праця»; видання наказу 64-К від 03.12.2015 щодо відсторонення ОСОБА_3 від роботи.
Для проведення позапланової перевірки у рамках розслідування даного провадження на адресу Головне Управління Держпраці у Дніпропетровській області направлено запит про проведення позапланової перевірки.
Однак, станом на 13.05.2016 Головне Управління Держпраці у Дніпропетровській області відповіді на запит не надіслало.
Клопотання слідчого погоджено прокурором Дніпропетровської місцевої прокуратури № 1.
Дослідивши матеріали справи за даним клопотанням, слідчий суддя вважає, що викладені в клопотанні доводи про призначення позапланової перевірки з дотримання вимог дотримання вимог законодавства про працю з метою встановлення наявності чи відсутності порушень законодавства про працю службовими особами КПНЗ «Дитячо-юнацька спортивна школа №11» ДМР» є обґрунтованими та підлягають задоволенню, оскільки в ході перевірки можуть бути отримані відомості та дані, що можуть бути використані як докази під час проведення досудового розслідування з наступних підстав.
Відповідно до ч. 2 ст. 9 КПК України, прокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий зобов`язані всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, виявити як ті обставини, що викривають, так і ті, що виправдовують підозрюваного, обвинуваченого, а також обставини, що пом`якшують чи обтяжують його покарання, надати їм належну правову оцінку та забезпечити прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень.
Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 99 КПК України до документів як доказів у кримінальному провадженні, за умови наявності в них відомостей, передбачених частиною першою цієї статті, можуть належати висновки ревізій та акти перевірок.
Частиною 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Питання призначення позапланових заходів державного нагляду (контролю) самим Кримінальним процесуальним кодексом Українине врегульовано, а врегульовано іншими нормативно-правовими актами, які складають кримінальне процесуальне законодавство, відповідно до ч. 2 ст. 1 КПК України.
Так, ч. 2 ст. 1 КПК України передбачено, що кримінальне процесуальне законодавство України складається з відповідних положень Конституції України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, цього Кодексу та інших законів України.
Разом з цим, відповідно до ч. 6ст. 9 КПК Україниу випадках коли положенняКПК України не регулюють питання кримінального провадження, застосовуються загальні засади кримінального провадження.
Відповідно до ст.259 Кодексу законів про працю України державний нагляд та контроль за додержанням законодавства про працю юридичними особами незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами - підприємцями, які використовують найману працю, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до постанови КМ України 10.09.2014 № 442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» утворено Державну службу України з питань праці шляхом злиття Державної інспекції з питань праці Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки.
Кабінет Міністрів України 11 лютого 2015 року постановою № 96 затвердив Положення про Державну службу України з питань праці, яким визначив основні завдання, повноваження та права нового центрального органу виконавчої влади, що контролюватиме дотримання законодавства про працю.
Також постановою КМ України від 11.02.2015 № 100 утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань праці шляхом реорганізації (злиття) територіальних органів Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки і Державної інспекції з питань праці. Установлено, що територіальні органи, які утворюються згідно з пунктом 1 цієї постанови, є правонаступниками територіальних органів Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки і Державної інспекції з питань праці, що реорганізуються.
Постановою Кабінету Міністрів Українивід 11 лютого 2015 р. № 96 затверджено Положення Про Державну службу України з питань праці, згідно якої Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Пунктом 7 Положення передбачено, що Держпраці, здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Наказом Міністерства соціальної політики України № 340 від 27.03.2015 затверджено Положення про Головне управління (Управління) Державної служби України з питань праці в області п. 3 якого зазначено, що, основними завданнями Управління Держпраці, серед іншого, є реалізація державної політики з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Відповідно до а.5 п.4 Положення про Головне управління (Управління) Державної служби України з питань праці в області Управління Держпраці відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням законодавства про працю юридичними особами, у тому числі їх структурними та відокремленими підрозділами, які не є юридичними особами, та фізичними особами, які використовують найману працю.
Згідно Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Постановою КМУ "Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами" № 408 від 13.08.2014 р., зокрема п.1 ч. 1 запроваджено обмеження на проведення перевірок.
Надання дозволу Кабінету Міністрів України на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців державними інспекціями та іншими контролюючими органами за переліком згідно з додатком, до якого входить в т.ч. Держпраці, здійснюється шляхом прийняття відповідного розпорядження.
Однак п. 2 ч. 1 Постанови КМУ передбачає, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених КПК України.
Врахувавши дійсні обставини справи, вважаю клопотання повністю обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.
Такі висновки засновані перед усім на тому, що для з`ясування обставин, що мають вагоме значення у кримінальному провадженні необхідно призначити проведення позапланової перевірки КПНЗ «Дитячо-юнацька спортивна школа №11» ДМР» (код за ЄДРПОУ 26509571, місцезнаходження: вул. Космонавтів, 8, м. Дніпропетровськ) з метою встановлення наявності чи відсутності порушень законодавства про працю службовими особами КПНЗ «Дитячо-юнацька спортивна школа №11» ДМР» щодо невиплати заробітної плати; не наданні ОСОБА_3 можливості безкоштовно пройти щорічний медичний огляд; невиплати заробітної плати адміністрацією КПНЗ «ДЮСШ № 11» ДМР» за період з 01.10.2015 по 28.10.2015; оголошення адміністрацією КПНЗ «ДЮСШ № 11» ДМР» ОСОБА_3 трьох доган; невидачі ОСОБА_3 ключів від кабінету «праця»; видання наказу 64-К від 03.12.2015 щодо відсторонення ОСОБА_3 від роботи.
Зазначені обставини є безумовною підставою для задоволення клопотання прокурора про призначення проведення позапланової перевірки.
На підставі викладеного та керуючись ст. 1, 9, 36, 91, 93, 92, 372, 376 Кримінального процесуального кодексу України, слідчий суддя
у х в а л и в :
Клопотання слідчого Самарського відділення поліції Дніпропетровського ВП ГУ НП в Дніпропетровській області лейтенанта поліції ОСОБА_2 про проведення позапланової перевірки задовольнити.
Надати дозвіл та доручити Надати дозвіл та доручити Головному Управлінню Держпраці у Дніпропетровській області (код за ЄДРПОУ 39788766, місцезнаходження: 49050, м. Дніпропетровськ, вул. Казакова, 3) провести позапланову перевірку КПНЗ «Дитячо-юнацька спортивна школа №11» ДМР» (код за ЄДРПОУ 26509571, місцезнаходження: вул. Космонавтів, 8, м. Дніпропетровськ), у ході якої:
- перевірити дотримання законодавства про працю в частині невиплати заробітної плати ОСОБА_3 за період з 01.10.2015 по 28.10.2015; якщо встановлена наявність заборгованості встановити фінансову спроможність своєчасно та у повному обсязі сплачувати заробітну плату, враховуючи надходження коштів на рахунки підприємства?;
- перевірити чи використовувалися на протязі періоду з 01.01.2015 року по 12.05.2016 року кошти, призначені для виплати заробітної плати не за цільовим призначенням. У разі встановлення нецільового використання грошових коштів, зазначити напрямки їх використання;
- перевірити дотримання законодавства про працю в частині не надання ОСОБА_3 можливості безкоштовно пройти щорічний медичний огляд;
- перевірити дотримання законодавства про працю в частині оголошення адміністрацією КПНЗ «ДЮСШ № 11» ДМР» ОСОБА_3 трьох доган;
- перевірити дотримання законодавства про працю в частині невидачі ОСОБА_3 ключів від кабінету «праця»;
- перевірити дотримання законодавства про працю в частині видання наказу 64-К від 03.12.2015 щодо відсторонення ОСОБА_3 від роботи.
Зобов`язати службових осіб КПНЗ «Дитячо-юнацька спортивна школа №11» ДМР» забезпечити допуск службових осіб Головного Управління Держпраці у Дніпропетровській області для проведення вказаної перевірки КПНЗ «Дитячо-юнацька спортивна школа №11» ДМР» (код за ЄДРПОУ 26509571, місцезнаходження: вул. Космонавтів, 8, м. Дніпропетровськ) та документів, у яких виникне необхідність при перевірці.
Ухвала слідчого судді діє протягом одного місяця з дня її постановлення.
Ухвала слідчого судді є остаточною і відповідно до ст. 309 Кримінального процесуального кодексу України оскарженню не підлягає
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Самарський районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 20.05.2016 |
Оприлюднено | 13.03.2023 |
Номер документу | 57953026 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Самарський районний суд м.Дніпропетровська
Сухоруков А. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні