ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 травня 2016 року Справа № 803/691/16
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Дмитрука В.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Луцьку адміністративну справу за позовом заступника керівника Маневицької місцевої прокуратури Волинської області в інтересах управління Пенсійного фонду України в Любешівському районі Волинської області до сільськогосподарського виробничого кооперативу В«ЗоряВ» про стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
Заступник керівника Маневицької місцевої прокуратури Волинської області в інтересах управління Пенсійного фонду України в Любешівському районі Волинської області звернувся з адміністративним позовом до сільськогосподарського виробничого кооперативу В«ЗоряВ» про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за вересень 2015 року - березень 2016 року в розмірі 47 744,34 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач зобов'язаний проводити відшкодування Пенсійному фонду суми фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, відповідно до статті 13 Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ» та пункту 2 розділу ХV В«Прикінцеві положенняВ» Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» . Відповідно до Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду № 21-1 від 19.12.2003р., підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. Відповідач не проводив відшкодування Пенсійному фонду витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, тому заборгованість сільськогосподарського виробничого кооперативу В«ЗоряВ» за вересень 2015 року - березень 2016 року становить 47 744,34 грн., яку позивач просить стягнути з відповідача в судовому порядку.
Представник відповідача у судове засідання не прибув. Копії ухвал про відкриття провадження в адміністративній справі та призначення її до судового розгляду, повістка про виклик до суду в адміністративній справі надсилались відповідачу рекомендованою кореспонденцією за адресою його місцезнаходження, що зазначена в довідці про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, проте, поштове відправлення повернулись до суду із відміткою відділення поштового зв'язку В«адресат відсутнійВ» , тобто, ухвали та повістка не були вручені відповідачу з незалежних від суду причин, а тому відповідно до частини одинадцятої статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) слід вважати, що вони вручені належним чином.
Відповідно до частини четвертої статті 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Згідно із частиною четвертою статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
24.05.2016 року позивачем подано клопотання про розгляд справи без участі його представника, а тому судом, на підставі ч.6 ст.128 КАС України, постановлено ухвалу про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з наступних підстав.
Судом встановлено, що сільськогосподарський виробничий кооператив В«ЗоряВ» зареєстрований як юридична особа та перебуває на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в Любешівському районі Волинської області як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Згідно із пунктом 1 частини першої статті 1 Закону України В«Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.
Статтею 2 Закону України В«Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» визначено, що для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів В«бВ»-В«зВ» статті 13 Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ» до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ» . Стаття 4 цього Закону визначає, що розмір збору по фактичних витратах на виплату та доставку пільгових пенсій становить 100% від об'єкта оподаткування.
Відповідно до пункту В«жВ» статті 13 Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ» на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи, жінки, які працюють у сільськогосподарському виробництві та виховали п'ятеро і більше дітей.
Згідно із пунктом 2 розділу ХV В«Прикінцеві положенняВ» Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.
До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України В«Про пенсійне забезпеченняВ» . У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 цього Закону. При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.
Підпунктами 6.4, 6.7 пункту 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України № 21-1 від 19.12.2003р. (з наступними змінами та доповненнями), передбачено, що розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається органами Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій. Підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
Судом встановлено, що управлінням Пенсійного фонду України в Любешівському районі Волинської області надсилався та був вручений відповідачу розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій щодо осіб, яким призначена пенсія на пільгових умовах, - ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, та які перебували у трудових відносинах з відповідачем.
Як вбачається із розрахунку боргу, картки особового рахунку, розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"- "з" статті 13 Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ» , за сільськогосподарським виробничим кооперативом В«ЗоряВ» рахується заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за вересень 2015 року - березень 2016 року в розмірі 47 744,34 грн.
Таким чином, оскільки за відповідачем рахується заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за вересень 2015 року - березень 2016 року в розмірі 47 744,34 грн., щодо погашення якої відповідачем не надано доказів, тому суд дійшов висновку, що позовні вимоги про стягнення зазначеної заборгованості у вказаному розмірі підлягають до задоволення.
Керуючись частиною третьою статті 160, статтями 162, 163, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» , Закону України В«Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» , Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ» , суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з сільськогосподарського виробничого кооперативу В«ЗоряВ» (44242, Волинська область, Любешівський район, село Бихів, код ЄДРПОУ 03737474) на користь управління Пенсійного фонду України в Любешівському районі Волинської області (44200, Волинська область, Любешівський район, смт. Любешів, вулиця Червоної Армії, будинок 8, код ЄДРПОУ 20125620) заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за період з вересня 2015 року по березень 2016 року включно у розмірі 47 744 (сорок сім тисяч сімсот сорок чотири) грн. 34 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається сторонами протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Суддя В.В. Дмитрук
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.05.2016 |
Оприлюднено | 06.06.2016 |
Номер документу | 58011447 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Дмитрук Валентин Васильович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Дмитрук Валентин Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні