Справа № 815/2563/16
УХВАЛА
30 травня 2016 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Балан Я.В., розглянувши матеріали адміністративного позову ТОВ «Євразія Бункер Укр» до ДПІ у Приморському районі м. Одесу ГУ ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області від 05.02.2016 року за № НОМЕР_1,-
В С Т А Н О В И В:
До суду надійшла позовна заява ТОВ «Євразія Бункер Укр» (код ЄДРПОУ 36673561) до ДПІ у Приморському районі м. Одесу ГУ ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області від 05.02.2016 року за № НОМЕР_1, яке було винесено за результатом акту перевірки ДПІ від 17.08.2015 року № 6054/15-53-22-03/36673561 та рішення ГУ ДФС в Одеській області від 18.12.2015 № 3257/10/15-32-10-02-07, яким збільшено суму грошового зобов'язання по податку на додану вартість у розмірі - 4319319 грн (3455455 грн - основний платіж, 863864 грн - штрафні санкції).
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 107 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи: відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтею 106 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 3 ст. 106 Кодексу адміністративного судочинства України до позовної заяви додаються її копії та копії всіх документів, що приєднуються до неї, відповідно до кількості відповідачів і третіх осіб, крім випадків подання адміністративного позову суб'єктом владних повноважень. Суб'єкт владних повноважень при поданні адміністративного позову зобов'язаний додати до позовної заяви доказ надіслання рекомендованим листом з повідомленням про вручення відповідачу і третім особам копії позовної заяви та доданих до неї документів. До позовної заяви додається також документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати.
Проте дана позовна заява зазначеним вимогам не відповідає.
1 вересня 2015 року набрав чинності Закон України від 22.05.2015 року № 484-VIII В«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового зборуВ» , яким внесено зміни до Закону України В«Про судовий збірВ» .
Згідно з ч. 1 ст. 4 Закону України В«Про судовий збірВ» , судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України В«Про судовий збірВ» ставки судового збору встановлюються у таких розмірах: за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру суб'єктом владних повноважень або юридичною особою - 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру мінімальної заробітної плати.
Згідно до ст. 8 Закону України В«Про Державний бюджет України на 2016 рікВ» з 1 січня 2016 року мінімальна заробітна плата в місячному розмірі становить - 1 378 гривень.
З урахуванням зазначеного, враховуючи що позов ТОВ «Євразія Бункер Укр» майнового характеру, суд зазначає, що за умови залишення заявленого обсягу вимог, розмір судового збору становить 64789,79 грн.
Доказів сплати судового збору в розмірі встановленому Законом України В«Про судовий збірВ» позивачем до адміністративного позову не додано.
Разом з тим, позивач надав клопотання до суду про відстрочення сплати судового збору, у зв'язку з відсутністю у ТОВ «Євразія Бункер Укр» коштів, та надав довідку з ПАТ «Укрсоцбанк» від 25.05.2016 року №501.1-186/67-10649 про нульові залишки грошових коштів на рахунках ТОВ «Євразія Бункер Укр», копію декларації з податку на прибуток ТОВ «Євразія Бункер Укр» за 2015 рік.
Питання про відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати регулюється Законом № 3674-VI. Так, положеннями ст. 8 вказаного Закону передбачено, що враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі. Суд може зменшити розмір судовому збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.
У відповідності до ч. 1 ст. 88 Кодексу адміністративного судочинства України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
А відтак, єдиною підставою для звільнення, розстрочки, відстрочки від сплати судового збору є незадовільний майновий стан сторони, тобто фізичної або юридичної особи. Звільнення сторони від сплати судового збору є правом, а не обов'язком суду.
Статтею 129 Конституції України передбачено, що однією із засад судочинства визначено рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом, у тому числі й органів державної влади.
Постановою Пленуму Вищого адміністративного суду України "Про практику застосування адміністративними судами положень Закону України "Про судовий збір" від 23.01.2015 р. №2 із вказаного питання роз'яснено, що визначення майнового стану сторони є оціночним та залежить від доказів, якими обґрунтовується рівень майнового стану сторони. Якщо залежно від рівня майнового стану сторона позбавлена можливості сплатити судовий збір, то такі обставини є підставою для відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення сторони від сплати.
Відповідно до частини 1 статті 10 Кодексу адміністративного судочинства України усі учасники адміністративного процесу є рівними перед законом і судом. Згідно з ч. 2 ст. 10 Кодексу адміністративного судочинства України не може бути привілеїв чи обмежень прав учасників адміністративного процесу за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.
Суд зазначає, що вказані позивачем обставини, а саме довідка ПАТ «Укрсоцбанк» від 25.05.2016 року №501.1-186/67-10649 про нульові залишки грошових коштів на рахунках ТОВ «Євразія Бункер Укр», а також копія декларації з податку на прибуток ТОВ «Євразія Бункер Укр» за 2015 рік, не є безумовними підставами для відстрочення сплати судового збору. Крім того є припустимою наявність у позивача грошових рахунків в інших банківських установах.
Приймаючи до уваги, що позивачем не надано належних та допустимих доказів підстав для відстрочення від сплати судового збору та, як наслідок, не виконання позивачем вимог ч. 3 ст. 106 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя вважає за необхідне залишити адміністративний позов без руху, а позивачу надати термін для усунення недоліків позовної заяви, зазначених в ухвалі суду.
Згідно ч. 1 ст. 108 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, встановивши, що адміністративний позов подано без додержання вимог, встановлених статтею 106 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, достатній для усунення недоліків.
У зв'язку з вищевикладеним, суд вважає за необхідне залишити адміністративний позов без руху, встановивши позивачу строк для усунення недоліків.
Недоліки повинні бути усунені шляхом приведення адміністративного позову у відповідність до вимог ст. 106 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме шляхом сплати судового збору у повному розмірі у сумі 64789,79 грн..
Керуючись ст. 106, 107, ч. 1 ст. 108 Кодексу адміністративного судочинства України, -
У Х В А Л И В:
Адміністративний позов ТОВ «Євразія Бункер Укр» (код ЄДРПОУ 36673561, 65045, м. Одеса, вул. Базарна, 63) до ДПІ у Приморському районі м. Одесу ГУ ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області від 05.02.2016 року за № НОМЕР_1 - залишити без руху.
Повідомити позивача про необхідність усунути недоліки у п'ятиденний термін з дня отримання ухвали та роз'яснити, що в іншому випадку позов буде визнаний неподаним та повернутий позивачу.
Ухвалу може бути оскаржено до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання до Одеського окружного адміністративного суду апеляційної скарги на ухвалу суду першої інстанції протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Суддя Я.В. Балан
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2016 |
Оприлюднено | 06.06.2016 |
Номер документу | 58012174 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Балан Я. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні