Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 травня 2016 року Справа № П/811/308/16
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дегтярьової С.В. розглянувши адміністративну справу
за позовом: ОСОБА_1
до відповідача: Управління Держгеокадастру у Світловодському районні Кіровоградської області
про визнання протиправним та скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії
ОСОБА_1 звернувся з позовом до Управління Держгеокадастру у Світловодському районні Кіровоградської області про:
- визнання протиправним та скасування рішення Управління Держгеокадастру у Світловодському районні Кіровоградської області про відмову у видачі ОСОБА_1 висновку про погодження документації землеустрою, викладене у листі від 12.03.2016 року №1425/01/01-12;
- зобов'язання Управління Держгеокадастру у Світловодському районні Кіровоградської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 29.02.2016 року про видачу висновку про погодження документації із землеустрою, прийнявши рішення відповідно до чинного законодавства.
В обґрунтування позовних вимог вказано, що 26.01.2015року позивач звернувся через Центр надання адміністративних послуг Світловодської РДА до Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області із заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки безоплатно у власність для особистого селянського господарства. Однак у встановлений законом місячний строк відповіді отримано не було, що обумовило замовлення ОСОБА_1 розроблення проекту землеустрою.
Позивач вказує, що розроблений проект подано на погодження до Управління Держземагентства у Світловодському районі, однак відповідачем відмовлено в погодженні у зв'язку з відсутністю дозволу на розробку проекту землеустрою та порушення строків подання повідомлення позивачем.
Відповідачем подано заперечення на позовну заяву, відповідно до якого позовні вимоги не визнаються у повному обсязі (а.с.101-104).
На підставі ч.3 ст.160 КАС України в судовому засіданні 26 травня 2016 р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено у строк до 31 травня 2016 р., про що повідомлено сторонам після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні.
Дослідивши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,
ВСТАНОВИВ:
Правові засади реалізації прав, свобод і законних інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері надання адміністративних послуг регулює Закону України "Про адміністративні послуги".
Відповідно до ст.1 Закону України "Про адміністративні послуги" адміністративна послуга - результат здійснення владних повноважень суб'єктом надання адміністративних послуг за заявою фізичної або юридичної особи, спрямований на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов'язків такої особи відповідно до закону; суб'єкт надання адміністративної послуги - орган виконавчої влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, орган місцевого самоврядування, їх посадові особи, уповноважені відповідно до закону надавати адміністративні послуги.
26.01.2015 року ОСОБА_1 через Центр надання адміністративних послуг Світловодської РДА подав до Головного управління Держземагентства у Кіровоградській області заяву про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства із земель державної власності сільськогосподарського призначення на території Захарівської сільської ради Світловодського району Кіровоградської області. До заяви додано, зокрема, графічні матеріали (а.с.12).
Згідно ст.10 Закону України "Про адміністративні послуги" граничний строк надання адміністративної послуги визначається законом. Адміністративна послуга вважається наданою з моменту отримання її суб'єктом звернення особисто або направлення поштою (рекомендованим листом з повідомленням про вручення) листа з повідомленням про можливість отримання такої послуги на адресу суб'єкта звернення. У випадках, передбачених законодавством, відповідний документ може бути надісланий поштою (рекомендованим листом з повідомленням про вручення) або за допомогою засобів телекомунікаційного зв'язку. При цьому строк доставки поштової кореспонденції не зараховується до строку надання адміністративної послуги.
Згідно з абз.1 ч.7 ст.118 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.
Судом встановлено, що у місячний строк звернення позивача розглянуте не було. Відсутність відповіді Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області на заяву ОСОБА_1 від 26.01.2015 р. №148 підтверджується листом Світловодської районної державної адміністрації Кіровоградської області від 15.09.2015 р. №З-326/1 (а.с.13).
Відповідно до абз.3 ч.7 ст.118 Земельного кодексу України у разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна ОСОБА_2 Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє ОСОБА_2 Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Як наслідок, враховуючи принцип «мовчазної згоди», 17.03.2015 р. між ОСОБА_1 та ПП «Альфа-Землепроект» укладено договір №2015/042-МЗ з розроблення проектно-технічної документації із землеустрою за яким ПП «Альфа-Землепроект» зобов'язалося розробити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 20 000 кв.м (2 га), що розташована за адресою: Кіровоградська область, Світловодський район, Захарівська сільська рада (біля села Аудиторівка) та використовується для ведення особистого селянського господарства (а.с.15).
19.03.2015 р. (тобто в межах, визначеного ст.118 ЗК України строку) ОСОБА_1 на адресу Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області направлено повідомлення від 18.03.2015 року про замовлення розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 2,00 га, що перебувають у запасі Захарівської сільської ради Світловодського району для ведення особистого селянського господарства (а.с.14, 18). При цьому до повідомлення додано копію договору на розроблення проектно-технічної документації із землеустрою; копію протоколу погодження договірної ціни, копію паспорта та коду, графічні додатки та копію заяви від 26.01.2015 р.
Відповідно до ч.8 ст.118 Земельного кодексу України проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.
Згідно з ч.1 ст.186-1 Земельного кодексу України проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності підлягає обов'язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин.
Як визначено частинами 5, 6 ст.186-1 Земельного кодексу України органи, зазначені в частинах першій - третій цієї статті, зобов'язані протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з обов'язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері.
Підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.
На підставі ч.8 ст.186-1 Земельного кодексу України у висновку про відмову в погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки органами, зазначеними в частинах першій - третій цієї статті, має бути надано вичерпний перелік недоліків проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та розумний строк для усунення таких недоліків (який за письмовим проханням розробника проекту може бути продовжений).
Органами, зазначеними в частинах першій - третій цієї статті, може бути відмовлено у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки лише у разі, якщо не усунено недоліки, на яких було наголошено у попередньому висновку. Не можна відмовити у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з інших причин чи вказати інші недоліки. Повторна відмова не позбавляє права розробника проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки усунути недоліки проекту та подати його на погодження.
Листом від 01.09.2015 року №3948/01/01-12 Управління Держземагентства у Світловодському районі за результатами розгляду заяви від 18.08.2015 р. щодо видачі висновку про погодження документації із землеустрою ОСОБА_1В, рекомендувало виправити зауваження стосовно відсутності рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або підтвердити ненадання відповіді на заяву Головним управлінням Держгеокадастру у Кіровоградській області (а.с.19).
Листом від 12.10.2015 року №4812/01/01-12 Управління Держземагентства у Світловодському районі за результатами розгляду заяви позивача від 15.09.2015 р. щодо видачі висновку про погодження документації із землеустрою повідомлено ОСОБА_1 вимагало виконання тих же дій, що і попередньому зверненні (а.с.22).
Листом від 19.10.2015 року №4904/01/01-12 Управління Держземагентства у Світловодському районі за результатами розгляду заяви від 15.10.2015 р. відмовило ОСОБА_1 у видачі висновку про погодження документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 2,0000 га, розташованої за адресою: Кіровоградська область, Світловодський район, Захарівська сільська рада (а.с.23). Відмова мотивована відсутністю дозволу на розроблення проекту землеустрою (ст.50 Закону України «Про землеустрій»).
Листом від 12.03.2016 року №1425/01/01-12 Управління Держгеокадастру у Світловодському районі за результатами розгляду заяви від 29.02.2016 р. відмовило ОСОБА_1 у видачі висновку про погодження документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 2,0000 га, повідомивши, що заява про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки датована 23.01.2015 р. (подана через Центр надання адміністративних послуг), зареєстрована в Головному управлінні Держгеокадасту у Кіровоградській області лише 06.07.2015 р., а повідомлення про розроблення проекту землеустрою датоване 18.03.2015 р.
Відповідач вказав, що договір на розроблення проектно-технічної документації позивачем укладений 17.03.2015 року, не може вважатися належним виконанням вимог ст.118 ЗК України. Відмовляючи позивачу у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки вказав на відсутність дозволу на розроблення проекту землеустрою (ст.50 Закону України «Про землеустрій») (а.с.27-28).
Суд враховує, що поданий на погодження проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га, що розташована за адресою: Кіровоградська область. Світловодський район, на території Захарівської сільської ради за межами населеного пункту у власність (шляхом безоплатної передачі) ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства (а.с.33-75) містить, зокрема, копію заяви про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та повідомлення Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області про замовлення розроблення проекту землеустрою у порядку абз.3 ч.3 ст.118 Земельного кодексу України (а.с.43, 44).
Враховуючи те, що Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області у строк визначений ч.7 ст.118 Земельного кодексу України не виконало обов'язок щодо розгляду заяви позивача про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 26.01.2015 р. №148, а позивач скористався правом наданим абз.3 ч.7 ст.118 Земельного кодексу України та замовив виготовлення проектної документації, відмова відповідача у погодженні проекту землеустрою, викладена у листі від 12.03.2016 р. №1425/01/01-12 є безпідставною та необґрунтованою.
Звертаючись до суду за захистом порушеного права позивач, зокрема, просить визнати протиправним та скасувати рішення Управління Держгеокадастру у Світловодському районі Кіровоградської області про відмову у видачі ОСОБА_1 висновку про погодження документації із землеустрою, викладене у листі від 12.03.2016 р. №1425/01/01-12.
Суд зауважує, що органи державної влади у межах своїх повноважень приймають рішення у визначеній для них формі.
Так, з огляду на п.8 Положення про Управління Держгеокадастру у Світловодському районі Кіровоградської області, управління у межах своїх повноважень видає накази організаційно-розпорядчого характеру. Таким чином, лист від 12.03.2016 р. №1425/01/01-12 за своєю правовою природою не є рішенням Управління Держгеокадастру у Світловодському районі Кіровоградської області, а тому скасованим бути не може.
За таких умов та з огляду на ч.2 ст.11 КАС України, з метою повного захисту порушеного права позивача, суд вважає за необхідне визнати протиправною відмову Управління Держгеокадастру у Світловодському районі Кіровоградської області у видачі висновку про погодження документації із землеустрою, щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_1 площею 2,0000 га, розташованої за адресою: Кіровоградська область, Світловодський район, Захарівська сільська рада, викладеної у листі від 12.03.2016 р. №1425/01/01-12 та зобов'язати Управління Держгеокадастру у Світловодському районі Кіровоградської області повторно розглянути заяву від 29.02.2016 року про видачу висновку про погодження документації із землеустрою.
Відповідно ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа. Тому сплачений позивачем судовий збір у розмірі 1102,40 грн. підлягає присудженню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. ст. 86, 94, 159 - 163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
2. Визнати протиправною відмову Управління Держгеокадастру у Світловодському районні Кіровоградської області у видачі висновку про погодження документації із землеустрою, надану ОСОБА_1 листом від 12 березня 2016 року №1425/01/01-12.
3 . Зобов'язати Управління Держгеокадастру у Світловодському районні Кіровоградської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 29 лютого 2016 року про видачу висновку про погодження документації із землеустрою та .
Присудити ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1, 27500, АДРЕСА_1) судовий збір у розмірі 1102,40 грн. (одна тисяча сто дві грн. 40 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Управління Держгеокадастру у Світловодському районні Кіровоградської області (код ЄДРПОУ 40001888).
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з дня отримання копії постанови у повному обсязі, апеляційної скарги.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду ОСОБА_3
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.05.2016 |
Оприлюднено | 06.06.2016 |
Номер документу | 58039471 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
С.В. Дегтярьова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні