Постанова
від 26.05.2016 по справі 822/680/16
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/680/16

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 травня 2016 року м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі :головуючого-судді суддівОСОБА_1 ОСОБА_2 ОСОБА_3 при секретарі ОСОБА_4 розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Житлово-будівельного кооперативу "Будкомфорт-2" до Державної архітектурно-будівельної інспекції України , треті особи на стороні відповідача ОСОБА_5 інспектор будівельного нагляду відділу ДАБ контролю Управління ДАБ контролю Департаменту ДАБ контролю та нагляду ДАБІ України ОСОБА_6 , ОСОБА_5 інспектор будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю органу ДАБ контролю та ринкового нагляду Департаменту ДАБІ у м. Києві ОСОБА_7 , ОСОБА_5 інспектор будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю органу ДАБ контролю та ринкового нагляду Департаменту ДАБІ у м. Києві ОСОБА_8 про визнання протиправними та скасування припису і постанови, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до Хмельницького окружного адміністративного суду із позовом до Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання протиправними та скасування припису і постанови.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що ЖБК "Будкомфорт-2" не було відомо про проведення позапланової перевірки, при проведенні перевірки не були присутні представники, а про розгляд матеріалів відповідач не повідомляв, тому останній не мав можливості подати свої докази та заперечення.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, подав заяву розгляд справи за відсутності сторони, просив суд задовольнити адміністративний позов в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, позовні вимоги не визнав, подав письмові заперечення, в яких просив справу розглядати на підставі наявних матеріалів.

Оскільки, сторони до суду не з'явились, тому не проводиться технічний запис на звукозаписуючий пристрій, відповідно до вимог ст.41 КАС України.

Дослідивши викладені у позові вимоги та додані до матеріалів справи докази, суд дійшов висновку, що адміністративний позов слід задовольнити з таких підстав.

Суд встановив, що 10.03.2016 року відповідач провів позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил житлово-будівельним кооперативом "Будкомфорт-2" на об'єкті будівництва "Будівництво багатоповерхового житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення" на вул. Свердлова, 118 (вул. Князів Коріатовичів, 118) у м. Вінниця.

За результатами перевірки відповідач склав акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 10.03.2016 року.

Акт перевірки складено у присутності інженера технічного нагляду ОСОБА_9, начальника будівельної дільниці ОСОБА_10 При цьому з пояснень позивача жодна із названих осіб не перебуває в трудових стосунках з ЖБК "Будкомфорт-2".

В акті зазначено, що ЖБК "Будкомфорт-2" (Замовник) не надав технічних умов, а технічні умови на водопостачання та водовідведення останній не отримав, затвердив проект, який суперечить законодавству, містобудівним умовам та обмеженням, а містобудівне та архітектурне проектне рішення об'єкта не погоджено з головним архітектором міста.

Також в акті зазначено, що відповідно до Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна № 53219449 від 15.02.2016 року земельна ділянка, кадастровий номер якої 0510136600:02:083:0100, яка розташована за адресою: місто Вінниця, вул. Свердлова, 118, загальною площею 0,4712 га., на підставі договору оренди від 24.03.2015 року, укладеного між Територіальною громадою м. Вінниці в особі Вінницької міської ради та Товариством з обмеженою відповідальністю "Приват-Інбуд", знаходиться в користуванні Орендаря, а тому замовником будівництва ЖБК "Будкомфорт" зазначені недостовірні дані у декларації про початок виконання будівельних робіт із "Будівництва багатоповерхового житлового будинку вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення на вул. Свердлова, 118 у м Вінниця, що є порушенням ч.8 ст.36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Посадові особи відповідача склали протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності та припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 10.03.2016 року.

У протоколі вказано, що розгляд справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності відбудеться о 10:00 25.03.2016 року у приміщенні Державної архітектурно-будівельної інспекції України за адресою м. Київ, бульвар Лесі Українки, 26. Однак відмітка про отримання такого протоколу позивачем відсутня.

25.03.2016 року відповідач виніс постанову № 052/40-212-10/2420 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у сумі 124020,00 грн.

Вирішуючи спір по суті позовних вимог, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову, а ч.4 ст.71 КАС України зазначає, що суб'єкт владних повноважень повинен надати суду наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Відповідач у запереченнях вказує, що усі документи, які складені за результатами проведеної перевірки є законними і складеними уповноваженими особами. Однак останній не спростовав твердження позивача, що ЖБК "Будкомфорт-2" про позапланову перевірку не був повідомлений і про розгляд справи не знав.

Згідно п.9 ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення.

Пунктом 13 Порядку передбачено, що здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого Постановою КМ України від 23.05.2011 року № 553 (далі Порядок № 553) зазначено, що суб'єкт містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, має право бути присутнім під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, за результатами перевірки отримувати та ознайомлюватися з актом перевірки, подавати свої пояснення або заперечення.

Відповідно п.13 Порядку накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, затвердженого постановою КМ України від 6 квітня 1995 року №244 (далі Порядок № 244) протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності підписується особою, яка його склала, суб'єктом містобудування, який притягається до відповідальності за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, а також свідками (у разі наявності).

У разі відмови суб'єкта містобудування, який притягається до відповідальності за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, від підписання протоколу або ознайомлення з ним уповноважена посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю, що складає протокол, робить про це відповідну відмітку в ньому.

Суб'єкт містобудування, який притягається до відповідальності за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які є його невід'ємною частиною, а також викласти мотиви своєї відмови від його підписання.

Відповідно до п.14 Порядку № 244, під час складання протоколу уповноважена посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю, що складає протокол, роз'яснює суб'єкту містобудування, який притягається до відповідальності, його права та обов'язки, передбачені Законом та цим Порядком.

Пунктом 17 Порядку № 244 передбачено, що справа може розглядатися за участю суб'єкта містобудування, який притягається до відповідальності, або його уповноваженого представника, експертів, інших осіб.

Відомості про час і місце розгляду справи повідомляються суб'єкту містобудування, який притягається до відповідальності, та іншим особам, які беруть участь у розгляді справи, не пізніше як за три доби до дня розгляду справи.

Також суд встановив, що відповідач провів перевірку у присутності осіб, які не є уповноваженими особами ЖБК "Будкомфорт-2".

Аналізуючи вищенаведене, суд вважає, що останній порушив вказану процедуру, а позивач був позбавлений можливості подавати свої докази чи заперечення.

Така ж правова позиція викладена у постанові Вищого адміністративного суду України від 25.02.2015 року у справі К/800/43320/13.

З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку, що відповідач не довів правомірність прийняття припису від 10.03.2016 року та постанови від 25.03.2016 року, а тому вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Питання про розподіл судових витрат у справі вирішується судом відповідно до вимог ч.1 ст.94 КАС України.

Керуючись ст.ст. 158-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати припис Державної архітектурно-будівельної інспекції України про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 10.03.2016 року, виданий житлово-будівельному кооперативу "Будкомфорт-2".

Визнати протиправною та скасувати постанову Державної архітектурно-будівельної інспекції України № 052/40-212-10/2420 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 25.03.2016 року.

Присудити на користь Житлово-будівельного кооперативу "Будкомфорт-2" судовий збір у розмірі 3238,30 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної архітектурно-будівельної інспекції України.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови складено 31 травня 2016 року

Головуючий суддя судді /підпис/ /підпис/ /підпис/ОСОБА_1 ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Згідно з оригіналом" Суддя ОСОБА_1

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.05.2016
Оприлюднено06.06.2016
Номер документу58040115
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/680/16

Постанова від 14.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 11.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 06.10.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 13.09.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 21.06.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 21.06.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Постанова від 26.05.2016

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Польовий О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні