Постанова
від 14.01.2011 по справі 2а-2286/10/1170
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 січня 2011 року Справа № 2а-2286/10/1170

Кіровоградський окружний адміністративний суд

в складі головуючого: судді Петренко О.С.

за участю секретаря: Господарікова М.О.

представників:

позивача -клопотання про розгляд справи без участі

відповідача -не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом: Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо -комерційної фірми «Нєзар»

про стягнення заборгованості в сумі 167 грн. 90 коп., -

ВСТАНОВИВ:

Кіровоградська об'єднана державна податкова інспекція звернулась до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю виробничо -комерційної фірми «Нєзар» про стягнення заборгованості в сумі 167 грн. 90 коп.

Позовні вимоги мотивовані тим, що за результатами невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності було прийнято податкове повідомлення -рішення, яким відповідачу було донараховано штрафні санкції з податку на прибуток в сумі 170 грн.

В судове засідання представник позивача, належним чином повідомлений, не прибув, при цьому подавши клопотання про розгляд справи за його відсутності та позовні вимоги підтримав в повному обсязі.

Відповідач в судове засідання не прибув, про причини неявки суд не повідомив.

Так кореспонденція направлена за адресою зазначеною в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України (вул. Волинського,25, м. Кіровоград) повернулася до суду з відміткою «організація вибула».Суд вважає, що незнаходження підприємства чи організації за адресою вказаною в Єдиному реєстрі підприємств та організацій України без внесення відповідних змін до Реєстру є відмовою від отримання повістки, а тому, відповідно до ст. 37 КАС України, відповідач вважається таким, що його повідомлено про дату, час та місце судового засідання.

Суд вважає, що відповідач належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду судової справи, отже суд здійснив всіх заходів для реалізації відповідачем права судового захисту своїх прав та інтересів.

Суд, дослідивши надані докази та матеріали справи, дійшов висновку, що даний позов підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Згідно вимог ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до ст. 2 Закону України "Про державну податкову службу" одним із завдань органів державної податкової служби є здійснення контролю за одержанням податкового законодавства, правильного обчислення повнотою та своєчасної сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів).

Також, згідно ст. 4 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади, в підпорядкуванні якої, зокрема, знаходиться Кіровоградська об'єднана державна податкова інспекція.

Статтею 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" на державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції покладено функції щодо контролю за додержанням законодавства про податки, інші платежі: обліку платників податків, інших платежів, правильність обчислення і своєчасність надходження цих податків, інших платежів, а також здійснення реєстрації фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів.

Крім того, відповідно до пункту 2.1.4 ст. 2 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкові органи відносяться до категорії контролюючих.

Відповідно до п. 11 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу Україні" передбачено право органів Державної податкової служби застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами України.

Статтею ст. 4 Закону України "Про систему оподаткування" передбачено що платниками податків і зборів є юридичні та фізичні особи, на яких згідно із законами України покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі).

У відповідності до ст.ст.9,14,15 Закону України "Про систему оподаткування" платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати податки та інші обов'язкові платежі у строки, встановлені відповідними законами.

Відповідно до ч. 2 ст. 14 вищевказаного Закону загальнодержавні податки і збори (обов'язкові платежі) встановлюються Верховною Радою України і справляються на всій території України.

Згідно п.п.5.4.1 п. 5.4 ст.5 вищезазначеного Закону вказано, що узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Несвоєчасна сплата податків, зборів, інших обов'язкових платежів до бюджету порушує інтереси держави, оскільки спричиняє шкоду її економічним інтересам, загрожує виконанню загальнодержавних програм, що фінансуються з бюджету.

Матеріалами справи встановлено, що 14.03.2008 року Кіровоградською ОДПІ було складено акт № 203/1510/13763283 про результати невиїзної документальної перевірки податкової звітності. Перевіркою було встановлено, що ТОВ ВКФ «Нєзар» декларації з податку на прибуток за 11 місяців 2007 року фактично не подало, чим порушило п.16 ст.16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств».

На підставі акту № 203/1510/13763283 від 14.03.2008 року, Кіровоградською ОДПІ було прийнято податкове повідомлення -рішення № 0003271510/0 від 05.05.2008 року , яким відповідачу донараховано штрафні санкції з податку на прибуток в сумі 170 грн.

Зазначене рішення направлено поштою та повернуто до податкового органу, в зв'язку з не знаходженням за юридичною адресою підприємства та актом від 13.05.2008 року за № 79 розміщено на дошці податкових оголошень, відповідно до вимог пп..6.2.4 п.6.2 ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».

З урахуванням переплати по картці особового рахунку платника податків в сумі 2 грн. 10 коп. заборгованість складає - 167 грн. 90 коп.

Відповідно до вимог п.16.4. ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» визначено, що податок за звітний період сплачується його платником до відповідного бюджету у строк, визначений законом для квартального податкового періоду.

Платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності, відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну. Форми декларацій з цього податку встановлюються центральним податковим органом за узгодженням з комітетом Верховної Ради України, що відповідає за проведення податкової політики.

Підпунктом 5.4.1 п.5.4 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" визначено, що узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені даною статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Таким чином, всього податковий борг з податку на прибуток складає 167,90 грн., який станом на час розгляду справи по суті, в добровільному порядку не сплачений.

Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.

Відповідно до п. 1.2 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Пунктом 1.3 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податковий борг (недоїмка) визначається як податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Відповідач не спростував жодних фактів з приводу необґрунтованості позовних вимог та жодних доказів про сплату узгоджених податкових зобов'язань чи їх оскарження в судовому порядку до суду не надав.

Підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань перед бюджетом та державними цільовими фондами" встановлено, що підставою для примусового стягнення активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу є виключно рішення суду.

На час розгляду справи заборгованість відповідачем добровільно не сплачена і тому підлягає примусовому стягненню на користь позивача.

В силу ч. 2 ст. 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі.

У справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються (ч.4 ст. 94 КАС України).

Відповідно до ч.1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. ст. 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

За таких обставин суд прийшов до висновку, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, підтверджені належними та допустимими доказами та підлягають до задоволення в повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 86, 159-163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма «Нєзар»(ід.код - 13763283) на користь державного бюджету України в особі Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції (УДК в м. Кіровограді, банк -ГУДКУ в Кіровоградській області, МФО - 823016, ід. код - 24145329, рахунок - 34122999700002) податкову заборгованість в сумі 167 (сто шістдесят сім) грн. 90 коп.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України -з дня отримання копії постанови у повному обсязі, апеляційної скарги.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду підпис ОСОБА_1

Згідно з оригіналом

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.01.2011
Оприлюднено06.06.2016
Номер документу58044434
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2286/10/1170

Постанова від 14.01.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.С. Петренко

Ухвала від 23.06.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.В. Яковлєв

Постанова від 14.01.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.С. Петренко

Ухвала від 13.12.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.С. Петренко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні