Ічнянський районний суд Чернігівської області
Справа №733/777/16-а
№ 2-а/733/22/16
Постанова
Іменем України
"31" травня 2016 р.
Ічнянський районний суд Чернігівської області
у складі:
головуючого судді Т.П. Чугуєвської
при секретарі Л.М. Мошенець
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Ічня справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Ічнянському районі Чернігівської області про визнання неправомірними дій суб’єкта владних повноважень щодо відмови у перерахунку пенсії за вислугу років та зобов’язання вчинити певні дії.
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Ічнянському районі Чернігівської області про визнання неправомірними дій суб’єкта владних повноважень щодо відмови у перерахунку пенсії за вислугу років та зобов’язання вчинити певні дії. В позові вказує, що з 2001 року він отримує пенсію за віком та вислугою років згідно ст. 50-1 Закону України «Про прокуратуру» в розмірі 90 % середнього заробітку заступника прокурора Новгород-Сіверського району Чернігівської області. 21.03.2016 року він звернувся до ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Ічнянському району Чернігівської області для здійснення перерахунку пенсії за вислугою років за правилами ч.1 ст. 50-1 Закону України «Про прокуратуру» в редакції Закону України від 12.07.2001 року № 2663-111 «Про внесення змін до Закону України «Про прокуратуру» на підставі наданої йому довідки прокуратурою Чернігівської області від 03.02.2016 року за № 18-101 про заробіток для перерахунку пенсії в розмірі 90 % від заробітку за відповідною посадою без обмеження граничного розміру та про виплату різниці між фактично отриманою та належною до сплати сумою пенсії за вислугою років з 01 січня 2016 року. ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Ічнянському районі відмовило йому в перерахунку пенсії, мотивуючи тим, що Законом України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України № 76-VIII від 28 грудня 2014 року, зокрема п.3 даного Закону «Про прокуратуру» викладено в наступній редакції: «Умови та порядок перерахунку призначених пенсій працівникам прокуратури визначаються Кабінетом Міністрів України». Даний Закон набрав чинності 1 січня 2015 року, станом на 28.03.2016 року Кабінетом Міністрів України не визначено умови та порядок перерахунку призначених пенсій працівникам прокуратури, як це передбачено ч. 18 ст. 50-1 Закону України «Про прокуратуру». включення матеріальної допомоги та індексації для обчислення пенсії не передбачено діючим законодавством, що призвело до заниження перерахунку її пенсії. Відповідно до розділу III «Прикінцеві положення» Закону України « Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» від 02.03.2015 № 213 у разі неприйняття до 01.06.2015 р. закону щодо призначення всіх пенсій, у тому числі спеціальних, на загальник підставах з 01.06.2015р. скасовуються норми щодо пенсійного забезпечення осіб, яким пенсії/щомісячне довічне грошове утримання призначаються відповідно до законів України «Про державну службу», «Про прокуратуру», «Про судоустрій і статус суддів», «Про статус народного депутата України», «Про Кабінет Міністрів України», «Про судову експертизу», «Про Національний банк України», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про дипломатичну службу», Податкового та Митного кодексів України, Положення про помічника-консультанта народного депутата України, зазначивши, що пенсії в порядку та на умовах вищезазначених Законів та Положення з 01.06.2015 року не призначаються, а раніше призначені пенсії не перераховуються.
Тому просить визнати дії управління Пенсійного фонду України в Ічнянському районі неправомірними та зобов'язати зробити перерахунок пенсії відповідно до діючого законодавства.
Позивач ОСОБА_1 в судове засідання не з’явився, але надав заяву, в якій просить суд розглядати справу без його участі. Позов підтримує повністю.
Представник відповідача ОСОБА_2 ПФУ в Ічнянському районі в судовому засіданні проти позову заперечував та суду пояснив, що на спірні правовідносини щодо перерахунку з 01.01.2016 року необхідно застосовувати ст. 50-1 Закону України «Про прокуратуру» в редакції на момент призначення пенсії, оскільки при внесенні змін до закону, попередня його редакція втрачає чинність. Тобто на спірні правовідносини позивач застосовує постанову Кабінету Міністрів України, що прийнята 03.02.2016 року та діє в 2016 році, при цьому застосовує редакцію статті 50-1 Закону України «Про прокуратуру» на момент призначення пенсії, яка втратила чинність. Оскільки позивач заявив вимоги про перерахунок пенсії з 01 січня 2016 року, тому необхідно керуватися законодавством, що було чинним в період спірних правовідносин, а тому просить позивачу у позові відмовити.
Згідно ст. 41 КАС України фіксування судового засідання технічними засобами не здійснювалась.
Вивчивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Як було встановлено в судовому засіданні, позивач перебуває на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в Ічнянському районі Чернігівської області та отримує пенсію за віком та вислугою років згідно ст. 50-1 Закону України «Про прокуратуру» в розмірі 90 % середнього заробітку заступника прокурора Новгород-Сіверського району Чернігівської області.
Відповідно до ч. 2 ст. 33 ЗУ "Про державну службу" від 16 грудня 1993 року № 3723-ХІІ заробітна плата державних службовців складається з посадових окладів, премій, доплати за ранги, надбавки за вислугу років на державній службі та інших надбавок. Державним службовцям можуть установлюватися надбавки за високі досягнення у праці і виконання особливо важливої роботи, доплати за виконання обов'язків тимчасово відсутніх працівників та інші надбавки і доплати, а також надаватися матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань (ч. 6).
Згідно з ч. 2 ст. 37 ЗУ "Про державну службу" пенсія державним службовцям призначається в розмірі 80 відсотків від сум їх заробітної плати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
21 березня 2016 року позивач звернувся до відповідача з заявою про перерахунок пенсії на підставі довідки прокуратури Чернігівської області від 03.02.2016 року № 18-101 про заробіток на посаді заступника прокурора Новгород-Сіверського району Чернігівської області в розмірі 90% від суми заробітку за відповідною посадою без обмеження її максимального розміру відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2015 року № 1013 та виплатити різницю між фактично отриманою та належною до сплати сумою пенсії з 01 січня 2016 року.
Із листа ОСОБА_2 Пенсійного Фонду України в Ічнянському районі видно, що позивачу було відмовлено у перерахунку пенсії з посиланням на те, що Законом України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України № 76-VIII від 28 грудня 2014 року, зокрема п.3 даного Закону «про прокуратуру» викладено в наступній редакції: «Умови та порядок перерахунку призначених пенсій працівникам прокуратури визначаються Кабінетом Міністрів України». Даний Закон набрав чинності 1 січня 2015 року, станом на 28.03.2016 року Кабінетом Міністрів України не визначено умови та порядок перерахунку призначених пенсій працівникам прокуратури, як це передбачено ч. 18 ст. 50-1 Закону України «Про прокуратуру». Відповідно до розділу III «Прикінцеві положення» Закону України « Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» від 02.03.2015 № 213 у разі неприйняття до 01.06.2015 р. закону щодо призначення всіх пенсій, у тому числі спеціальних, на загальник підставах з 01.06.2015р. скасовуються норми щодо пенсійного забезпечення осіб, яким пенсії/щомісячне довічне грошове утримання призначаються відповідно до законів України «Про державну службу», «Про прокуратуру», «Про судоустрій і статус суддів», «Про статус народного депутата України», «Про Кабінет Міністрів України», «Про судову експертизу», «Про Національний банк України», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про дипломатичну службу», Податкового та Митного кодексів України, Положення про помічника-консультанта народного депутата України, зазначивши, що пенсії в порядку та на умовах вищезазначених Законів та Положення з 01.06.2015 року не призначаються, а раніше призначені пенсії не перераховуються (а.с. 5,6).
Відповідно до п. 3 Постанови Кабінету Міністрів України "Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення пенсії" від 31.05.2000 року № 865, посадовий оклад, надбавка за ранг або кваліфікаційні класи, класний чин або спеціальні звання, вислугу років при призначенні пенсії, відповідно до Закону України "Про державну службу", враховуються в розмірах, що виплачуються на день звільнення з роботи, що дає право на відповідний вид пенсії, а, згідно пп. 2 п. 4 цієї ж постанови, посадовий оклад, надбавки за ранг та вислугу років враховуються в розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України на момент виникнення права на перерахунок за відповідною посадою та рангом на момент призначення (перерахунку) пенсії.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ст.22 Конституції України закріплені нею права і свободи не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесення змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Відповідно до Закону України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність деяких законодавчих актів України» № 76 від 28.11.2014 року, який набув чинності з 01.01.2015 року внесені зміни до Закону України «Про прокуратуру», пенсія призначається у розмірі 60% від суми місячної (чинної) заробітної плати, до якої включаються види оплати праці, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Однак ці законодавчі зміни стосуються тих прокурорсько-слідчих працівників, які реалізували чи реалізовують своє право на пенсію з 01.01.2015 року, адже, відповідно до вимог ст. 58 Конституції України, «Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи».
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що пенсія позивача повинна обчислюватись на підставі довідки прокуратури Чернігівської області від 03.02.2016 року № 18-101 про заробіток на посаді заступника прокурора Новгород-Сіверського району Чернігівської області в розмірі 90% від суми заробітку за відповідною посадою без обмеження її максимального розміру відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2015 року № 1013 та виплатити різницю між фактично отриманою та належною до сплати сумою пенсії з 01 січня 2016 року.
Керуючись ст. ст. 17, 18, 71, ч.3 ст. 160, ч. 1 ст. 162, 163, КАС України, ст.ст. 19, 22, 58, 64 Конституції України, ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», ст. 50-1 Закону України «Про прокуратуру»,
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Ічнянському районі Чернігівської області про визнання неправомірними дій суб’єкта владних повноважень щодо відмови у перерахунку пенсії за вислугу років та зобов’язання вчинити певні дії задовольнити.
Визнати неправомірними дії ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Ічнянському районі Чернігівської області щодо відмови в перерахунку та виплаті ОСОБА_1 пенсії за вислугу років у зв’язку з підвищенням посадових окладів працівникам органів прокуратури.
Зобов’язати ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Ічнянському районі Чернігівської області провести перерахунок пенсії ОСОБА_1, на підставі довідки прокуратури Чернігівської області від 03.02.2016 року № 18-101 про заробіток на посаді заступника прокурора Новгород-Сіверського району Чернігівської області в розмірі 90% від суми заробітку за відповідною посадою без обмеження її максимального розміру відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2015 року № 1013 та виплатити різницю між фактично отриманою та належною до сплати сумою пенсії з 01 січня 2016 року про заробіток на посаді заступника прокурора Новгород-Сіверського району Чернігівської області в розмірі 90% від суми заробітку за відповідною посадою без обмеження її максимального розміру відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2015 року № 1013 та виплатити різницю між фактично отриманою та належною до сплати сумою пенсії з 01 січня 2016 року.
Стягнути з ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Ічнянському районі Чернігівської області на користь ОСОБА_1 551 (п’ятсот п’ятдесят одну) гривню 20 копійок в рахунок повернення витрат по сплаті судового збору.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Ічнянський районний суд Чернігівської області на протязі 10 днів з моменту її оголошення, а особами, які не були присутні в судовому засіданні, в той же строк з моменту отримання копії постанови.
Суддя Т. П. Чугуєвська
Суд | Ічнянський районний суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 31.05.2016 |
Оприлюднено | 06.06.2016 |
Номер документу | 58067311 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Ічнянський районний суд Чернігівської області
Чугуєвська Т. П.
Адміністративне
Ічнянський районний суд Чернігівської області
Чугуєвська Т. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні