Постанова
від 30.05.2016 по справі 817/701/16
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

30 травня 2016 р.Р і в н еСправа №817/701/16 Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Гломба Ю.О., за участю секретаря судового засідання Маринич В.М., сторін та інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник не прибув,

відповідача: представник не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Сарненської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області доСтарорафалівського споживчого товариства про стягнення заборгованості, В С Т А Н О В И В:

Кузнецовська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Рівненській області (далі - Кузнецовська ОДПІ) звернулася з адміністративним позовом до Старорафалівського споживчого товариства про стягнення заборгованості в сумі 16000,00грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в ході проведення фактичної перевірки працівниками Кузнецовської ОДПІ встановлено порушення Старорафалівським споживчим товариством вимог Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19.12.1995 №481/95-ВР (далі - Закон №481/95-ВР), за наслідками якої рішенням від 11.03.2015 №0000012200 до відповідача застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу в сумі 16000,00грн., який у добровільному порядку ним не сплачений.

У зв'язку з реорганізацією податкового органу, під час розгляду справи, за обґрунтованим письмовим клопотанням, судом в порядку ст.55 КАС України допущено процесуальне правонаступництво - заміну позивача Кузнецовської ОДПІ, її правонаступником - Сарненською об'єднаною державною податковою інспекцію Головного управління ДФС у Рівненській області.

У судове засідання позивач не прибув, у поданому суду клопотанні позовні вимоги підтримав повністю та просив розглянути справу за відсутності представника податкового органу.

Відповідач заперечень суду не надало, у судове засідання не прибуло, про причини неприбуття суд не повідомило, про дату, час і місце судового розгляду повідомлене належним чином.

Судом не визнавалася обов'язковою участь сторін у судовому засіданні. За таких обставин, з урахуванням вимог ч.6 ст.12, ч.1 ст.41 та ч.4 ст.128 КАС України, суд вважає за можливе вирішити спір без участі сторін, на підставі наявних у справі доказів, та без здійснення повного фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Повно і всебічно з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, суд вважає, що позов підлягає до задоволення повністю з огляду на наступне.

Судом встановлено, що Старорафалівське споживче товариство зареєстроване як юридична особа Володимирецькою районною державною адміністрацією Рівненської області 24.01.1994, перебуває на обліку, як платник податків в органі доходів і зборів з 10.07.1990 за №62, та згідно зі свідоцтвом від 27.06.1997 №24471968 (НВ№252306) є платником податку на додану вартість.

10.02.2015 працівниками Кузнецовської ОДПІ, відповідно до наказу Головного управління ДФС у Рівненській області від 10.02.2015 №83, на підставі направлень від 10.02.2015 №23 та №24, проведено фактичну перевірку додержання Старорафалівським споживчим товариством вимог, встановлених законодавством України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами у господарській одиниці - магазин-крамниця "СООР стандарт", який належить відповідачу та розташований по вул.Центральна, 18А в с.Стара Рафалівка Володимирецького р-ну Рівненської обл.

В ході проведення перевірки магазину-крамниці "СООР стандарт" встановлено факт реалізації однієї пляшки горілки "Пшенична" (Олександрія) 0,5л міцністю 40%об. з датою розливу 20.05.2014 (виробник ТОВ "Олександрія БЛІГ" Кіровоградська обл.) за ціною 40,00грн., яка маркована маркою акцизного податку 01 ААБА 001383 05/14 4,232грн. АВ ЛГП, та не відповідає сумі сплати акцизного податку на дату розливу 11,284грн., а тому вказана горілка вважається не маркованою.

Крім того, в реалізації господарської одиниці знаходилися ще 29 пляшок вищевказаної горілки з наступними марками акцизного податку: 01 ААБА 001396 05/14 4,232грн. АВ ЛГП, 01 ААБА 001394 05/14 4,232грн. АВ ЛГП, 01 ААБА 001389 05/14 4,232грн. АВ ЛГП, 01 ААБА 001378 05/14 4,232грн. АВ ЛГП, 01 ААБА 001387 05/14 4,232грн. АВ ЛГП, 01 ААБА 001392 05/14 4,232грн. АВ ЛГП, 01 ААБА 001385 05/14 4,232грн. АВ ЛГП, 01 ААБА 001398 05/14 4,232грн. АВ ЛГП, 01 ААБА 001381 05/14 4,232грн. АВ ЛГП, 01 ААБА 001384 05/14 4,232грн. АВ ЛГП, 01 ААБА 001391 05/14 4,232грн. АВ ЛГП, 01 ААБА 001388 05/14 4,232грн. АВ ЛГП, 01 ААБА 001390 05/14 4,232грн. АВ ЛГП.

Разом з тим, в ході проведення перевірки виявлено марки акцизного податку з пляшок з датою розливу 20.10.2014: 11 АААД 895674 09/14 14,106грн. АВ ЛГП, 11 АААД 895663 09/14 14,106грн. АВ ЛГП, 11 АААД 895671 09/14 14,106грн. АВ ЛГП, 11 АААД 718464 09/14 14,106грн. АВ ЛГП, 11 АААД 718467 09/14 14,106грн. АВ ЛГП, 11 АААД 895700 09/14 14,106грн. АВ ЛГП, 11 АААД 895661 09/14 14,106грн. АВ ЛГП, 11 АААД 247999 09/14 14,106грн. АВ ЛГП, 11 АААД 718459 09/14 14,106грн. АВ ЛГП, 11 АААД 718476 09/14 14,106грн. АВ ЛГП, 11 АААД 895658 09/14 14,106грн. АВ ЛГП, 11 АААД 895677 09/14 14,106грн. АВ ЛГП, 11 АААД 895657 09/14 14,106грн. АВ ЛГП, 11 АААД 895695 09/14 14,106грн. АВ ЛГП, 11 АААД 859660 09/14 14,106грн. АВ ЛГП, 11 АААД 895669 09/14 14,106грн. АВ ЛГП, які мають ознаки підробки, а саме: не чіткий та розмитий друк серії, номер, дата виробництва, суми сплати акцизного податку, а також видимі захисні волокна розміщені в ідентичних місцях на різних марках акцизного податку, що не є можливим під час їх нанесення методом хаотичного розміщення, відсутня гама кольорів на захисному голографічному елементі.

Працівниками Кузнецовської ОДПІ щодо встановленого порушення було відібрано пояснення у ОСОБА_2

За наслідками перевірки складено акт (довідку) за реєстраційним №11/21/01765207 від 10.02.2015, згідно з висновками якого відповідачем порушено вимоги:

- ч.4 ст.11 Закону №481/95-ВР;

- Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12 2010 №1251 (далі - Положення №1251).

На підставі акта (довідки) перевірки від 10.02.2015 №11/21/01765207 та відповідно до Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону №481/95-ВР, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 №790 (далі - Порядок №790), Кузнецовською ОДПІ прийнято рішення від 11.03.2015 №0000012200 про застосування до відповідача фінансових санкцій в сумі 16000,00грн.

З метою погашення податкового боргу Кузнецовською ОДПІ для Старорафалівського споживчого товариства було сформовано та надіслано податкову вимогу форми "Ю" від 15.06.2015 №680-17-27 на суму 17000,00грн.

Вказані рішення та податкова вимога отримані відповідачем 19.03.2015 та 19.06.2015, у встановленому законом порядку ним не оскаржувалися.

Ці обставини підтверджені дослідженими у судовому засіданні доказами: свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 №226898 (а.с.5), картками особового рахунку платника (а.а.с.6-7), свідоцтвом про реєстрацію платника податку на додану вартість від 27.06.1997 №24471968 (НВ№252306) та довідкою про взяття на облік платника податку від 06.12.2011 №1312/29-14 (а.с.8), корінцем податкової вимоги форми "Ю" від 15.06.2015 №680-17-27 (а.с.9), довідкою про включення до ЄДРПОУ №16-01-840 (а.с.10), особовою карткою платника (а.а.с.11-14), актом (довідкою) перевірки від 10.02.2015 №11/21/01765207 (а.а.с.15-16), поясненнями ОСОБА_2 від 10.02.2015 (а.с.17), рішенням про застосування до відповідача фінансових санкцій від 11.03.2015 №0000012200 та повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.18).

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів визначені Законом №481/95-ВР.

Відповідно до ст.16 Закону №481/95-ВР, контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.

Положенням про Державну фіскальну службу України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2014 №236, передбачено, що Державна фіскальна служба України (ДФС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску, та здійснює повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи. ДФС та її територіальні органи є органами доходів і зборів.

Стаття 19-1 Податкового кодексу України визначає функції контролюючих, до яких, зокрема, відноситься: ліцензування діяльності суб'єктів господарювання з виробництва спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів, оптової торгівлі спиртом, оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами та контроль за таким виробництвом; заходи щодо запобігання та виявлення порушень законодавства у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів; контроль за дотриманням суб'єктами господарювання, які провадять оптову або роздрібну торгівлю алкогольними напоями, вимог законодавства щодо мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін на такі напої; визначення в установлених цим Кодексом, іншими законами України випадках сум податкових та грошових зобов'язань платників податків, застосування і своєчасне стягнення сум передбачених законом штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Пунктом 41.1 статті 41 Податкового кодексу України визначено, що контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів та митних платежів, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів.

Відповідно до положень ст.75 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити, зокрема, фактичні перевірки, яким вважаються перевірки, що здійснюються за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) (пп.75.1.3 п.75.1 ст.75).

Згідно з п.86.5 ст.86 Податкового кодексу України, акт (довідка) про результати фактичних перевірок, визначених статтею 80 цього Кодексу, складається у двох примірниках, підписується посадовими особами контролюючих органів, які проводили перевірку, реєструється не пізніше наступного робочого дня після закінчення перевірки. Акт (довідка) про результати зазначених перевірок підписується особою, яка здійснювала розрахункові операції, платником податків та його законними представниками (у разі наявності).

Як вбачається з матеріалів справи, акт (довідка) перевірки від 10.02.2015 №11/21/01765207 складено у двох примірниках, однак відповідач відмовився отримувати вказаний акт (довідку), про що представниками контролюючого органу складено акт відмови від підписання та отримання акту перевірки від 10.02.2015 №000035 (з.б.а.с.17).

Згідно з вказаним актом (довідкою) перевірки, контролюючим органом встановлено факт реалізації алкогольних напоїв без марок акцизного податку та реалізація алкогольних напоїв з підробленими марками акцизного податку.

В силу вимог ч.4 ст.11 Закону №481/95-ВР, алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного податку в порядку, визначеному законодавством.

Відповідно до пп.14.1.107 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, марка акцизного податку - спеціальний знак для маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів, віднесений до документів суворого обліку, який підтверджує сплату акцизного податку, легальність ввезення та реалізації на території України цих виробів.

Пунктом 19 Положення №1251 передбачено, що наявність наклеєної в установленому порядку марки акцизного податку встановленого зразка на пляшці (упаковці) алкогольного напою та пачці (упаковці) тютюнового виробу є однією з умов для ввезення на митну територію України і продажу таких товарів споживачам, а також підтвердженням сплати акцизного податку та легальності ввезення товарів.

Згідно з п.226.1 ст.226 Податкового кодексу України та п.20 Положення №1251, у разі виробництва на митній території України алкогольних напоїв і тютюнових виробів чи ввезення таких товарів на митну територію України платники податку зобов'язані забезпечити їх маркування марками встановленого зразка у такий спосіб, щоб марка акцизного податку розривалася під час відкупорювання (розкривання) товару.

Кожна марка акцизного податку на алкогольні напої повинна мати окремий номер, місяць і рік випуску марки та позначення про суму сплаченого акцизного податку за одиницю маркованої продукції, крім суми акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі алкогольних напоїв (п.226.7 ст.226 Податкового кодексу України).

Відповідно до п.226.9 ст.226 Податкового кодексу України, вважаються такими, що немарковані: алкогольні напої та тютюнові вироби з підробленими марками акцизного податку; алкогольні напої та тютюнові вироби, марковані з відхиленням від вимог положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України, відповідно до якого здійснюються виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, та/або марками, що не видавалися безпосередньо виробнику або імпортеру зазначеної продукції; алкогольні напої з марками акцизного податку, на яких зазначення суми акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, не відповідає сумі, визначеній з урахуванням чинних на дату розливу продукції ставок акцизного податку, міцності продукції та місткості тари.

Згідно з п.12 Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.07.1996 №854, зберігання та реалізація алкогольних напоїв дозволяється тільки за наявності марки акцизного збору встановленого зразка на пляшці або на іншій тарі згідно із законодавством.

Абзацом 2 пункту 28 Положення №1251 передбачено, що відповідальність за порушення порядку маркування, продажу алкогольних напоїв і тютюнових виробів, несплату чи несвоєчасну сплату податку несуть виробники (замовники), імпортери, продавці таких товарів та їх посадові особи згідно із законом.

Пунктом 6 Порядку №790 передбачено, що рішення про застосування фінансових санкцій, передбачених пунктом 2 цього Порядку, приймаються керівником, а у разі його відсутності - заступником керівника органу, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами (ДФС та її територіальні органи, Мінекономрозвитку), чи керівником (його заступником) органів МВС, МОЗ, Держстату, Держспоживінспекції відповідно до їх компетенції, визначеної законодавством.

Фінансові санкції застосовуються за порушення, передбачені статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів (п.2 Порядку №790).

За змістом абз.15 ч.2 ст.17 Закону №481/95-ВР, у разі виробництва, зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів; алкогольних напоїв чи тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку - 200 відсотків вартості товару, але не менше 17000 гривень.

Оскільки відповідач не оскаржував рішення податкового органу, то загальна сума штрафу є узгодженою і підлягає сплаті.

Відповідно до п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Пунктом 10 Порядку №790 передбачено, що у разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду.

Доказів добровільної сплати штрафу в загальній сумі 16000,00грн. відповідачем суду не надано.

За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами і підлягають до задоволення повністю.

Підстави для застосування ст.94 КАС України у суду відсутні.

Керуючись статтями 160-163 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Старорафалівського споживчого товариства (код ЄДРПОУ 01765207) до Державного бюджету України фінансові санкції - штраф в сумі 16000,00грн. (шістнадцять тисяч гривень).

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Гломб Ю.О.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.05.2016
Оприлюднено06.06.2016
Номер документу58068630
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/701/16

Постанова від 30.05.2016

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Гломб Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні