Сторожинецький районний суд Чернівецької області
Справа № 723/1213/16-а
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 травня 2016 року
Сторожинецький районний суд
Чернівецької області
в складі: головуючого судді Казюка О.О.,
при секретарі Крупчак М.І.,
з участю позивача ОСОБА_1,
представника відповідача Токарюк В.Є.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Сторожинець адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до управління пенсійного фонду України в Сторожинецькому районі Чернівецької області про визнання протиправними дій щодо відмови у перерахунку пенсії та зобов'язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
04 травня 2016 року ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Управління пенсійного фонду України в Сторожинецькому районі про визнання протиправними дій щодо відмови у перерахунку пенсії та зобов'язання зробити перерахунок пенсії зазначав, що відповідно до Закону України «Про прокуратуру», в редакції 05.11.1991 року, який діяв до 01.10.2011 року (до набрання чинності ЗУ «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи», яким внесені зміни у ст.50-1 ЗУ «Про прокуратуру») йому з 20 березня 1995 року була нарахована пенсія із врахуванням 90% від суми заробітної плати за посадою, з якої він вийшов на пенсію.
Постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2015 року №1013 «Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів» працівникам прокуратури підвищено заробітну плату.
Отримавши у прокуратурі Чернівецької області довідку про середню заробітну плату №18/107 вих-16 від 11 березня 2016 року, він 28 березня 2016 року звернувся до відповідача із заявою про здійснення перерахунку пенсії за вислугу років, призначеної відповідно до Закону України «Про прокуратуру» №1789-XI (в редакції чинній на час призначення пенсії ), у зв'язку з підвищенням заробітної плати прокурорсько-слідчих працівників відповідно до постанови КМУ від 09.12.2015 року №1013.
Своїм листом від 05.04.2016 року №1845/10 відповідач відмовив йому у здійсненні перерахунку пенсії, посилаючись на п.5 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» №213-VIII від 02.03.2015 року, яким передбачено, що у разі неприйняття до 01.06.2015 року закону щодо призначення всіх пенсій, у тому числі спеціальних, на загальних підставах, з 1 червня 2015 року скасовуються норми щодо пенсійного забезпечення осіб, яким пенсії/щомісячне довічне грошове утримання призначаються відповідно до закону України «Про прокуратуру» .
Вважає дії Управління Пенсійного фонду України в Сторожинецькому районі незаконними та просив визнати відмову Управління Пенсійного фонду України в Сторожинецькому районі в перерахунку пенсії протиправними, зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в Сторожинецькому районі провести перерахунок пенсії з 01.01.2016 року із врахуванням 90% розміру місячного заробітку за відповідною посадою, з якої він звільнився.
В судовому засіданні позивач ОСОБА_1 позовні вимоги підтримав, посилаючись на ці ж обставини та просив визнати дії відповідача неправомірними, зобов'язати відповідача здійснити перерахунок пенсії з 01.01.2016 року.
Представник відповідача Токарюк В.Є. позовні вимоги не визнала, пояснила, що відмова органів пенсійного фонду в перерахунку пенсії позивачу є обґрунтованою, зазначила, що дійсно постановою Кабміну від 31.05.2000 року №865 (в редакції, чинній до 01.12.2015 року) було передбачено право пенсіонера на перерахунок його пенсії, в зв'язку з підвищенням заробітної плати працюючого держслужбовця на відповідній посаді (ч.4). Однак, постановою Кабміну від 09.12.2015 року норми ч.4 цієї постанови виключені, в зв'язку з чим перерахунок розміру пенсії не проводиться. Крім того, зазначила, що законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» №213-VIII від 02.03.2015 року, у разі неприйняття до 01.06.2015 року закону щодо призначення всіх пенсій, у тому числі спеціальних, на загальних підставах, з 1 червня 2015 року скасовуються норми щодо пенсійного забезпечення осіб, яким пенсії/щомісячне довічне грошове утримання призначаються відповідно до закону України «Про прокуратуру» .
Суд знаходить, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
В судовому засіданні дослідженими судом доказами встановлено, що ОСОБА_1 з 20 березня 1995 року призначено пенсію за вислугу років на підставі статті 50-1 Закону №1789-ХІІ (у редакції, чинній на час призначення пенсії) в розмірі 90 відсотків від суми заробітної плати.
28.03.2016 року ОСОБА_1 звернувся до Управління із заявою про перерахунок пенсії на підставі статті 50-1 Закону №1789-ХІІ, у задоволенні якої відповідач відмовив.
Суд вважає таку відмову необґрунтованою та такою, що суперечить закону, виходячи з наступного.
Умови та порядок пенсійного забезпечення прокурорів та слідчих визначено статтею 50-1 Закону №1789-ХІІ. Редакція зазначеної статті змінювалась.
Так, відповідно до частини 1 статті 50-1 Закону №1789-ХІІ в редакції, що діяла на час призначення пенсії ОСОБА_1, прокурори і слідчі зі стажем роботи не менше 20 років, у тому числі зі стажем роботи на посадах прокурорів і слідчих прокуратури не менше 10 років, мають право на пенсійне забезпечення за вислугу років незалежно від віку. Пенсія призначається в розмірі 80 відсотків від суми їхньої місячної (чинної) заробітної плати, до котрої включаються всі види оплати праці, на які нараховуються страхові внески, одержуваної перед місяцем звернення за призначенням пенсії. За кожен повний рік роботи понад 10 років на цих посадах пенсія збільшується на 2 відсотки, але не більше 90 відсотків від суми місячного (чинного) заробітку.
Законом №3668-VI, який набрав чинності з 1 жовтня 2011 року, внесено зміни до статті 50-1 Закону №1789-ХІІ, зокрема змінено у відсотках розмір пенсії за вислугу років, яка призначається прокурорам і слідчим у разі реалізації ними такого права.
Відповідно до статті 50-1 Закону №1789-ХІІ у редакції Закону №3668-VI прокурори і слідчі мають право на пенсійне забезпечення за вислугу років незалежно від віку за наявності на день звернення вислуги років. Пенсія призначається в розмірі 80 відсотків від суми їхньої місячної (чинної) заробітної плати, до якої включаються всі види оплати праці, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, одержуваної перед місяцем звернення за призначенням пенсії.
Таким чином, з 1 жовтня 2011 року положення частини 1 статті 50-1 Закону №1789-ХІІ щодо призначення прокурорам і слідчим пенсії за вислугу років у розмірі не більше 90 відсотків від суми місячного (чинного) заробітку втратили чинність у зв'язку з внесенням змін до редакції цієї статті Законом № 3668-УІ.
Разом з тим підстави та порядок перерахунку пенсій прокурорам регулюють частини 13, 18 статті 50-1 Закону №1789-ХІІ, положення яких щодо перерахунку пенсії у зв'язку із прийняттям Закону № 3668-УІ змін не зазнали (змінилась лише нумерація частин цієї статті).
Так, відповідно до частини 13 статті 50-1 Закону №1789-ХІІ обчислення (перерахунок) пенсій провадиться за документами пенсійної справи та документами, додатково поданими пенсіонерами, виходячи з розміру місячного заробітку за відповідною посадою, з якої особа вийшла на пенсію, станом на час звернення за призначенням або перерахунком.
Згідно з частиною 18 статті 50-1 Закону №1789-ХІІ призначені працівникам прокуратури пенсії перераховуються у зв'язку з підвищенням заробітної плати відповідних категорій прокурорсько-слідчих працівників. Перерахунок призначених пенсій провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, у якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії. Якщо при цьому пенсіонер набув права на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий час може бути виплачено йому не більш як за 12 місяців. Перерахунок пенсій провадиться з урахуванням фактично отримуваних працівником виплат і умов оплати праці, що існували на день його звільнення з роботи.
Таким чином, суд дійшов висновку, що при перерахунку пенсії позивачу має застосовуватися норма, що визначає розмір пенсії у відсотках, яка діяла на момент призначення пенсії. Внесені Законом №3668-УІ зміни до статті 50-1 Закону №1789-ХІІ щодо розміру пенсії у відсотках стосуються порядку призначення пенсії прокурорам і слідчим у разі реалізації ними права на пенсійне забезпечення, а не перерахунку вже призначеної пенсії. Процедури призначення та перерахунку пенсії різні за змістом і механізмом їх проведення. Нормами, які визначають механізм проведення перерахунку пенсії за вислугу років прокурорам є частини 13 та 18 статті 50-1 Закону №1789-ХІІ, які змін у зв'язку із прийняттям Закону №3668-УІ не зазнали.
Відповідно до ст.22 Конституції України закріплені нею права і свободи не є вичерпними, гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законодавчих актів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Виходячи з принципу незворотності дії законів у часі, суд вважає, що положення п.5 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» №213-VIII від 02.03.2015 року, яким скасовані норми щодо пенсійного забезпечення осіб, яким пенсія призначається відповідно до Закону України «Про прокуратуру», стосуються порядку призначення пенсій прокурорам, слідчим, державним службовцям, у разі реалізації ними права на пенсійне забезпечення, а не перерахунку вже призначеної пенсії, оскільки процедура призначення та перерахунку пенсії різні за змістом і механізмом їх проведення.
Конституційний Суд України у своїх рішеннях від 06.07.1999 року №8-РП/99 та від 20 березня 2002 року №5-рп/2002 у справі щодо пільг, компенсацій і гарантій зазначив, що соціальні гарантії працівників правоохоронних органів, зокрема працівників прокуратури, зміст та обсяг досягнутих ними соціальних гарантій не може бути звужено шляхом внесення змін до законодавства.
Відповідно до ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ. До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Таким чином перерахунок пенсії позивачу повинен бути здійснений відповідно до ст.50-1 Закону України «Про прокуратуру», виходячи з розрахунку 90% від суми місячної заробітної плати, зазначеної в довідці прокуратури Чернівецької області від 11.03.2016 року №18/107вих-16.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.19, 22, 58, 64 Конституції України, ст.50-1 Закону України «Про прокуратуру», ст.ст.2, 158-160, 162 КАС України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги ОСОБА_1 до управління пенсійного фонду України в Сторожинецькому районі Чернівецької області про визнання незаконною відмови в перерахунку пенсії та зобов'язання проведення перерахунку пенсії задовольнити.
Визнати незаконною відмову управління пенсійного фонду України в Сторожинецькому районі Чернівецької області від 05.04.2016 року №1845/10 в перерахунку пенсії ОСОБА_1.
Зобов'язати управління пенсійного фонду України в Сторожинецькому районі Чернівецької області провести перерахунок раніше призначеної пенсії ОСОБА_1 за вислугу років, починаючи з 01.01.2016 року із врахуванням 90% розміру його місячного заробітку відповідно до вимог ст.50-1 Закону України «Про прокуратуру» в редакції чинній, на час призначення йому пенсії згідно з довідкою прокуратури Чернівецької області №18/107 вих-16 від 11.03.2016 року.
Стягнути з Управління пенсійного фонду України в Чернівецькій області код ЄДРПОУ 21430644 на користь ОСОБА_1 витрати по сплаті судового збору в сумі 1102,40 грн.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Апеляційна скарга на постанову суду подаєтьсядо Вінницького апеляційного адміністративного суду через Сторожинецький районний суд протягом десяти днів з дня її проголошення.
Особи, які брали участь у справі, але не були присутні в судовому засіданні під час проголошення постанови можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання цієї постанови.
Суддя
Суд | Сторожинецький районний суд Чернівецької області |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2016 |
Оприлюднено | 08.06.2016 |
Номер документу | 58087607 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сторожинецький районний суд Чернівецької області
Казюк О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні