Справа № 682/1796/15-ц
Провадження № 2/682/10/2016
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27.05.2016 року Славутський міськрайонний суд Хмельницької області в складі головуючого - судді Зеленської В. І., при секретарі Кондратюк Л.О.., з участю прокурора Мельник В.В., представника позивача ОСОБА_1, представника відповідача ОСОБА_2 - адвоката ОСОБА_3, представника відповідача - ОСОБА_4 управління Держгеокадастру у Хмельницькій області - ОСОБА_5, розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Славута цивільну справу за позовом прокурора в інтересах держави в особі Державного підприємства "Славутське лісове господарство" до ОСОБА_4 управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, ОСОБА_2, реєстраційної служби Славутського міськрайонного управління юстиції, треті особи на стороні відповідача - Славутська районна державна адміністрація, про визнання незаконними і скасування наказів ОСОБА_4 управління Держземагенства у Хмельницькій області, скасування рішення про державну реєстрацію речового права на земельну ділянку, витребування і повернення земельноі ділянки,
Керуючись ст. ст.8, 10, 14, 15, 158, 209, 212-215 ЦПК України, суд
в и р і ш и в:
Позов задовольнити .
Визнати незаконними і скасувати накази ОСОБА_4 управління Держземагенства у Хмельницькій області №ХМ /6823984000:03:017/ 00000104 від 18 липня 2013 року «Про надання дозволу ОСОБА_2 на розроблення документації із землеустрою» та №22-1422/14-14-сг від 20 червня 2014 року «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність».
Скасувати рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 14346049 від 10 липня 2014 року щодо земельної ділянки кадастровий номер 6823984000:03:017:0007.
Витребувати земельну ділянку площею 2 га за кадастровим номером 6823984000:03:017:0007 у ОСОБА_2 та зобов"язати ОСОБА_2 повернути земельну ділянку площею 2,0 га в корирстування держави в особі Державного підприємства «Славутське лісове господарство».
Стягнути з ОСОБА_4 управління Держгеокадастру у Хмельницькій області судовий збір в дохід держави в розмірі 121 грн.80 коп.
Стягнути з ОСОБА_2 судовий збір в дохід держави в розмірі 121 грн.80 коп.
Стягнути з ОСОБА_4 управління Держгеокадастру у Хмельницькій області в користь Державного підприємства "Славутське лісове господарство" витрати, пов"язані з проведенням судової земельно-технічної експертизи в розмірі 1750 грн. .
Стягнути з ОСОБА_2 в користь Державного підприємства "Славутське лісове господарство" витрати, пов"язані з проведенням судової земельно-технічної експертизи в розмірі 1750 грн.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом десяти днів з дня його проголошення в апеляційний суд хмельницької області через Славутський міськрайонний суд.
Суддя Зеленська В.І.
Справа № 682/1796/15-ц
Провадження № 2/682/10/2016
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27.05.2016 року Славутський міськрайонний суд Хмельницької області в складі головуючого - судді Зеленської В. І., при секретарі Кондратюк Л.О.., з участю прокурора Мельник В.В., представника позивача ОСОБА_1, представника відповідача ОСОБА_2 - адвоката ОСОБА_3, представника відповідача - ОСОБА_4 управління Держгеокадастру у Хмельницькій області - ОСОБА_5, розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Славута цивільну справу за позовом прокурора в інтересах держави в особі Державного підприємства "Славутське лісове господарство" до ОСОБА_4 управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, ОСОБА_2, реєстраційної служби Славутського міськрайонного управління юстиції, треті особи на стороні відповідача - Славутська районна державна адміністрація, про визнання незаконними і скасування наказів ОСОБА_4 управління Держземагенства у Хмельницькій області, скасування рішення про державну реєстрацію речового права на земельну ділянку, витребування і повернення земельноі ділянки,
в с т а н о в и в :
23.06.2015 р Славутський міжрайонний прокурор звернувся в суд з позовом в інтересах держави в особі Державного підприємства "Славутське лісове господарство" до ОСОБА_4 управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, ОСОБА_2, реєстраційної служби Славутського міськрайонного управління юстиції, треті особи на стороні відповідача - Славутська районна державна адміністрація про визнання незаконними та скасування наказів ОСОБА_4 управління Держземагенства у Хмельницькій №ХМ/6823984000:03:017/ 00000104 від 18 липня 2013 року «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» та №22-1422/14-14-сг від 20 червня 2014 року «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність», скасування рішення про державну реєстрацію речового права на земельну ділянку індексний номер 14346049 від 10.07.2014 року щодо земельної ділянки кадастровий номер 6823984000:03:011:0007, витребування земельної ділянки за кадастровим номером 6823984000:03:011:0007 у ОСОБА_2 та повернення її в розпорядження держави в особі Державного підприємства "Славутське лісове господарство".
В обґрунтування позовних вимог прокурор посилався на те, що наказом ОСОБА_4 управління Держземагенства у Хмельницькій області №ХМ /6823984000:03:017/00000104 від 18 липня 2013 року «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» ОСОБА_2 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства, площею 2 га, розташованої за межами населених пунктів Крупецької сільської ради.
Наказом ОСОБА_4 управління Держземагенства у Хмельницькій області №22-1422/14-14-сг від 20 червня 2014 року «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність» затверджено проект землеустрою та надано у власність ОСОБА_2 земельну ділянку площею 2 га (кадастровий номер 6823984000:03:017:0009) для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення державної власності, яка розташована за межами населених пунктів Крупецької сільської ради.
На підставі вказаних наказів ОСОБА_2 оформила право власності на вказану земельну ділянку та провела її державну реєстрацію.
Прокурор вважає вказані вище накази ОСОБА_4 управління Держземагенства у Хмельницькій області такими, що прийняті з перевищенням повноважень, у зв"язку з чим вони підлягають визнанню незаконними та скасуванню.
При підготовці справи до судового розгляду за згодою прокурора та представника ДП "Славутське лісове господарство" замінено відповідача ОСОБА_6 управління Держземагенства у Хмельницькій області його правонаступником - ОСОБА_6 управлінням Держгеокадастру в Хмельницькій області та залучено до участі у справі в якості третьої особи Славутську районну державну адміністрацію Хмельницької області.
Встановлено, що запроектована до відведення у власність та в подальшому набута у власність ОСОБА_2 земельна ділянка розташована в межах земель лісогосподарського призначення, які перебувають у постійному користуванні ДП "Славутське лісове господарство". Вказана земельна ділянка відноситься до земель лісогосподарського призначення і використовується для потреб лісового господарства, що підтверджується висновком №002/16 судової земельно-технічної експертизи від 15 лютого 2016 року, проектом організації та розвитку лісового господарства Славутського лісництва ДП "Славутське лісове господарство", планом лісонасаджень Славутського лісництва ДП "Славутське лісове господарство", лісовпорядкування 2011 року, проектом лісових культур, промислових плантацій на весну, осінь 2004-2005 років по Славутському лісництву ДП "Славутське лісове господарство" та актом обстеження спірної земельної ділянки.
Славутським районним виробничим відділом Хмельницької регіональної філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" проведено роботи по співвставленню планово-картографічних матеріалів лісовпорядкування та матеріалів геодезичної зйомки із каталогами координат на земельну ділянку за кадастровим номером 6823984000:03:011:0007.
За результатми проведення вказаних робіт виявлено, що зазначена земельна ділянка за кадастровим номером 6823984000:03:011:0007, загальною площею 2 га, яка надана у приватну власність ОСОБА_2, накладається на землі, що перебувають у постійному користування ДП «Славутське лісове господарство». Площа накладення земельної ділянки становить 2 га відповідно до висновку експертів (т. 2 а.с. 6-13).
Тому ОСОБА_6 управлінням Держземагенства у Хмельницькій області при прийнятті спірних наказів перевищені надані законом повноваження, оскільки повноваження щодо вилучення земельних ділянок державної власності, які перебувають у постійному користуванні, лісів для несільськогосподарських потреб, а також повноваження щодо розпорядження землями лісогосподарського призначення не належать до його компетенції.
При цьому рішення про вилучення спірної земельної ділянки за кадастровим номером 6823984000:03:011:0007 в ДП «Славутське лісове господарство», як у постійного її землекористувача, не приймалося, ця земельна ділянка із земель державної власності не вилучалася, згода або інші погодження ДП «Славутське лісове господарство» на вилучення спірної земельної ділянки не надавалися.
Враховуючи, що вищевказані накази є протиправними, то і рішення про державну реєстрацію речового права від 10.07.2014 року має бути визнане недійсним, а спірна земельна ділянка витребувана у добросовісного набувача відповідно до ст.388 ЦК України.
В судовому засіданні прокурор Мельник В.В. позов підтримала з підстав, викладених у позовній заяві.
Представник ДП «Славутське лісове господарство» ОСОБА_1 підтримав позов прокурора з підстав, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача ОСОБА_4 управління Держгеокадастру у Хмельницькій області ОСОБА_5 позову не визнав і пояснив, що накази ОСОБА_4 управління Держземагенства у Хмельницькій області №ХМ /6823984000:03:017/00000104 від 18 липня 2013 року «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» та №22-1422/14-14-сг від 20 червня 2014 року «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність» видані відповідно до вимог діючого законодавства та є законними. Підстав, передбачених законом, для відмови ОСОБА_2 у наданні дозволу на розроблення документації із землеустрою та у затвердженні цієї документації у ОСОБА_4 управління Держземагенства у Хмельницькій області не було. Земельна ділянка, передана у власність ОСОБА_2, не відноситься до земель лісогосподарського призначення. Відповідно до пункту частини 2 ст. 55 ЗК України до земель лісогосподарського призначення не належать землі, зайняті окремими деревами і групами дерев, чагарниками на сільськогосподарських угіддях. Відсутні докази того, що спірна земельна ділянка перебуває в користуванні ДП «Славутське лісове господарство». Тому просить відмовити в задволенні позову.
Представник відповідача ОСОБА_2, адвокат ОСОБА_3 позову не визнав і пояснив, що відповідно до правової позиції Верховного Суду України до одержання у встановленому порядку державними лісогосподарськими підприємствами державних актів на право постійного користування земельними лісовими ділянками, документами, що підтверджують це право на раніше видані землі, є планово-картографічні матеріали лісовпорядкування. Вказаною правовою позицією не передбачено одночасної дії планово-картографічних матеріалів лісовпорядкування і державних актів, оскільки видача останніх чи реєстрація права користування земельними ділянками у встановленому законом порядку скасовує дію попередніх документів. Крім того, вважає, що протиправного вибуття спірної земельної ділянки від землекористувача не було. З часу прийняття Хмельницькою облдержадміністрацією розпорядження від 11 червня 2015 року «Про передачу в постійне користування земельних ділянок ДП «Славутське лісове господарство», картографічні матеріали втратили свою чинність. З цієї підстави не може братися до уваги посилання прокурора про накладення земельної ділянки площею 2 га, яка є власністю ОСОБА_2 на землі, що перебувають у користуванні ДП «Славутське лісове господарство», яке виявилося в результаті співставлення планово-картографічних матеріалів лісовпорядкування та матеріалів геодезичних зйомок. Висновком судової земельно-технічної експертизи від 15 лютого 2016 року чітко підтверджено, що не має місце порушення та накладення земельної ділянки 6823984000:03:011:0007 загальною площею 2 га, що належить ОСОБА_2, на землю лісогосподарського призначення (кадастровий номер 6823984000:03:017:0014), що перебуває у постійному користуванні ДП «Славутське лісове господарство». Крім цього, власником земельної ділянки лісового призначення є держава в особі повноважних органів облдержадміністрації чи її структурних підрозділів, тому позов заявлено не в інтересах належної юридичної особи. ОСОБА_2 є добросовісним набувачем земельної ділянки, а тому витребувати від неї майно може лише власник цього майна. ДП «Славутське лісове господарство» не є власником спірної земельної ділянки, тому просить відмовити в задволенні позову.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши письмові докази, суд вважає, що позов підлягає задоволенню.
Судом встановлено та не оспорюється сторонами, що наказом ОСОБА_4 управління Держземагенства у Хмельницькій області №ХМ /6823984000:03:017/00000104 від 18 липня 2013 року «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» ОСОБА_2 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства, площею 2 га, розташованої за межами населених пунктів Крупецької сільської ради (т.1 а.с.12-53).
Наказом ОСОБА_4 управління Держземагенства у Хмельницькій області №22-1422/14-14-сг від 20 червня 2014 року «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність» затверджено проект землеустрою та надано у власність ОСОБА_2 земельну ділянку площею 2 га (кадастровий номер 6823984000:03:011:0007) для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення державної власності, яка розташована за межами населених пунктів Крупецької сільської ради (т.1 а.с.42).
Крім того, 10 липня 2014 року державним реєстратором Славутського міськрайонного управління юстиції проведено державну реєстрацію права власності ОСОБА_2 на земельну ділянку кадастровий номер 6823984000:03:011:0007 (т.1 а.с.82).
Відповідно до п. 5 Прикінцевих положень Лісового кодексу України до одержання в установленому порядку державними лісогосподарськими підприємствами державних актів на право постійного користування земельними лісовими ділянками, документами, що підтверджують це право на раніше подані землі, є планово-картографічні матеріали лісовпорядкування.
Із висновку №002/16 судової земельно-технічної експертизи від 15 лютого 2016 року вбачається, що відповідно до Планшету №1 матеріалів лісовпорядкування 2011 року (згідно п.5 Прикінцевих положень Лісового кодексу України) має місце порушення та накладення земельної ділянки кадастровий номер 6823984000:03:011:0007 загальною площею 2 га на території Крупецької сільської ради Славутського району Хмельницької області, що належить ОСОБА_2, на землі лісогосподарського призначення, що перебувають у постійному користуванні ДП «Славутське лісове господарство», площа накладення становить 2 га (т. 2 а.с.5-20).
Враховуючи наведене, суд приходить до висновку, що під час набуття ОСОБА_2 права власності на земельну ділянку 6823984000:03:011:0007 загальною площею 2 га на території Крупецької сільської ради Славутського району Хмельницької області були чинними Планшет №1 матеріалів лісовпорядкування 2011 року, відповідно до якого спірна земельна ділянка розташована в межах земель лісогосподарського призначення, які перебувають у постійному користуванні ДП "Славутське лісове господарство"(квартал 26, виділ (ділянка 27) Славутського лісництва та знаходилася у власності держави.
Відповідно до ч.5 ст.116 ЗК України земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.
В судовому засіданні встановлено, що право постійного користування ДП «Славутське лісове господарство» спірною земельною ділянкою не припинялося в порядку, визначеному законом.
Відповідно до ст.57 ЗК України земельні ділянки лісогосподарського призначення за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування надаються в постійне користування спеціалізованим державним або комунальним лісогосподарським підприємствам, іншим державним і комунальним підприємствам, установам та організаціям, у яких створено спеціалізовані підрозділи, для ведення лісового господарства.
Статтею 20 ЗК України передбачено, що віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.
Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.
Зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.
В судовому засіданні не здобуто доказів про зміну цільового призначення спірної земельної ділянки, яка була надана в постійне користування ДП «Славутське лісове господарство» для ведення лісового господарства, а потім передана у приватну власність ОСОБА_2 для цілей, не пов"язаних з веденням лісового господарства.
Відповідно до ст.21 ЗК України порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель є підставою для визнання недійсними рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування про надання (передачу) земельних ділянок громадянам та юридичним особам.
Відповідно до ч.1 ст.155 ЗК України у разі видання органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування акта, яким порушуються права особи, щодо володіння, користування чи розпорядження належною їй земельною ділянкою, такий акт визнається недійсним.
Відповідно до ст.21 ЦК України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси. Суд визнає незаконним та скасовує нормативно-правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
Оскільки набуття ОСОБА_2 у власність спірної земельної ділянки відбулося з порушенням ст. 20, ст. 116 ЗК України та з перевищенням ОСОБА_4 управлінням Держземагенства наданих йому повноважень, тому наявні правові підстави для визнання недійсними та скасування наказів ОСОБА_4 управління Держземагенства у Хмельницькій області №ХМ /6823984000:03:017/00000104 від 18 липня 2013 року «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» та №22-1422/14-14-сг від 20 червня 2014 року «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність».
Відповідно до ст.152 ЗК України держава забезпечує громадянам та юридичним особам рівні умови захисту прав власності на землю. Власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом:
а) визнання прав;
б) відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав;
в) визнання угоди недійсною;
г) визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування;
ґ) відшкодування заподіяних збитків;
д) застосування інших, передбачених законом, способів.
Тому майно може бути витребувано від особи шляхом подання віндикаційного позову, зокрема від добросовісного набувача - з підстав, передбачених частиною першою статті 388 ЦК України.
Статтею 92 ЗК України встановлено, що право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.
Таким чином суд вважає, що ДП « Славутське лісове господарство» є законним володільцем і користувачем спірної земельної ділянки, яка була передана йому у постійне користування державою.
Відповідно до ст.388 ЦПК України, оскільки земельна ділянка вибула з володіння власника (держави) та особи, якій власник передав майно у володіння (ДП «Славутське лісове господарство»), не з їхньої волі, іншим шляхом, то слід зобов"язати ОСОБА_2 повернути спірну земельну ділянку в розпорядження держави в особі Державного підприємства «Славутське лісове господарство», якому вона передана на законних підставах у користування.
Відповідно до ч. 2 ст. 26 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» у редакції, чинній на момент звернення з позовом до суду та на момент виникнення спірних правовідносин, у разі скасування на підставі рішення суду рішення про державну реєстрацію прав до Державного реєстру прав вноситься запис про скасування державної реєстрації прав.
В судовому засіданні встановлено, що рішенням про державну реєстрацію прав та їх обтяжень індексний номер 14346049 від 10.07.2014 року зареєстровано право власності ОСОБА_2 на спірну земельну ділянку кадастровий номер 6823984000:03:011:0007.
Враховуючи, що означене рішення прийняте на підставі документів, виданих з перевищенням повноважень та порушенням вимог чинного законодавства, суд вважає, що воно підлягає скасуванню.
Відповідно до ст. 79 ЦПК України судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов"язаних з розглядом справи.
Згідно з п. 4 ч. 3 ст. 79 ЦП України до витрат, пов"язаних з розглядом судової справи, належать: витрати, пов"язані з проведенням судових експертиз.
Дослідивши заяву ДП "Славутське лісове господарство" про стягнення витрат на проведення судової земельно-технічної експертизи, платіжне доручення про оплату ДП "Славутське лісове господарство" вартості проведення судової земельно-технічної експертизи в сумі 3500 грн, суд вважає, що заяву слід задвольнити з урахуванням вимог ст. 88 ЦПК України та стягнути витрати на проведення судової земельно-технічної експертизи з відповідачів в користь ДП "Славутське лісове господарство" в рівних частках з кожного.
У відповідності до ст.88 ЦПК України з кожного з відповідачів підлягає стягненню судовий збір в дохід держави в рівних частках з кожного.
Керуючись ст. ст.8, 10, 14, 15, 158, 209, 212-215 ЦПК України, суд
в и р і ш и в:
Позов задовольнити .
Визнати незаконними і скасувати накази ОСОБА_4 управління Держземагенства у Хмельницькій області №ХМ /6823984000:03:017/ 00000104 від 18 липня 2013 року «Про надання дозволу ОСОБА_2 на розроблення документації із землеустрою» та №22-1422/14-14-сг від 20 червня 2014 року «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність».
Скасувати рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 14346049 від 10 липня 2014 року щодо земельної ділянки кадастровий номер 6823984000:03:017:0007.
Витребувати земельну ділянку площею 2 га за кадастровим номером 6823984000:03:017:0007 у ОСОБА_2 та зобов"язати ОСОБА_2 повернути земельну ділянку площею 2,0 га в корирстування держави в особі Державного підприємства «Славутське лісове господарство».
Стягнути з ОСОБА_4 управління Держгеокадастру у Хмельницькій області судовий збір в дохід держави в розмірі 121 грн.80 коп.
Стягнути з ОСОБА_2 судовий збір в дохід держави в розмірі 121 грн.80 коп.
Стягнути з ОСОБА_4 управління Держгеокадастру у Хмельницькій області в користь Державного підприємства "Славутське лісове господарство" витрати, пов"язані з проведенням судової земельно-технічної експертизи в розмірі 1750 грн. .
Стягнути з ОСОБА_2 в користь Державного підприємства "Славутське лісове господарство" витрати, пов"язані з проведенням судової земельно-технічної експертизи в розмірі 1750 грн.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом десяти днів з дня його проголошення в апеляційний суд хмельницької області через Славутський міськрайонний суд.
Суддя Зеленська В.І.
Суд | Славутський міськрайонний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 27.05.2016 |
Оприлюднено | 07.06.2016 |
Номер документу | 58097974 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ
Ступак Ольга В’ячеславівна
Цивільне
Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ
Ступак Ольга В’ячеславівна
Цивільне
Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ
Ступак Ольга В’ячеславівна
Цивільне
Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ
Ступак Ольга В’ячеславівна
Цивільне
Славутський міськрайонний суд Хмельницької області
Зеленська В. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні