Ухвала
від 25.05.2016 по справі 826/19982/13-а
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

У Х В А Л А

25 травня 2016 року м. Київ К/800/19509/14

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

Сороки М.О., Смоковича М.І., Чумаченко Т.А.,

провівши попередній розгляд адміністративної справи за позовом ТОВ «Віт Сансерг» до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області про визнання протиправним дій та скасування постанов, за касаційною скаргою Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 13 січня 2014 року і постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 13 березня 2014 року, -

в с т а н о в и в:

У грудні 2013 року ТОВ «Віт Сансерг» звернулось до суду з вказаним позовом, у якому просило визнати:

неправомірними дії Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області в особі головного державного інспектора Інспекційного відділу № 2 Інспекційного управління № 1 Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області Маличенко О. С.;

протиправною та скасувати постанову Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області № З-2811/9 від 28.11.2013;

протиправною та скасувати постанову Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області № З-2811/10 від 28.11.2013.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 13 січня 2014 року позов задоволено. Визнано неправомірними дії Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області. Визнані протиправними та скасовані постанови Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області № З-2811/9 та № З-2811/10 від 28.11.2013.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 13 березня 2014 року скасовано постанову Окружного адміністративного суду міста Києва в частині позовних вимог про визнання неправомірними дій Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області і в цій частині ухвалено нове судове рішення про часткове задоволення позову. Визнано неправомірними дії Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області щодо прийняття постанов № З-2811/9 та № З-2811/10 від 28.11.2013. В іншій частині постанову суду першої інстанції залишено без змін.

У касаційній скарзі Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області, посилаючись на порушення судами норм матеріального і процесуального права, просить рішення судів попередніх інстанцій скасувати в частині позовних вимог про скасування постанови Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області № З-2811/9 від 28.11.2013 та ухвалити нове судове рішення про відмову у задоволенні позову, в решті залишити судові рішення без змін.

Перевіривши за наявними у справі матеріалами доводи, викладені у касаційній скарзі, правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права і правової оцінки обставин у справі у межах, визначених статтею 220 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України), колегія суддів прийшла до висновку про відмову у задоволенні касаційної скарги.

Встановлено, що 16.10.2013 Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області проведена планова перевірка дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил ПАТ «Птахофабрика Україна» на об'єкті будівництва «Будівництво зерносховища ємністю 10000 т на території діючої птахофабрики ПАТ «Птахофабрика Україна», за адресою: Київська область, Васильківський район, с. Крушинка, вул. Колгоспна, 11». За результатом перевірки складено акт від 16.10.2013, у якому зафіксовано наступне: ПАТ «Птахофабрика Україна» виконано роботи з будівництва зерносховища ємністю 10000 т на території існуючої птахофабрики. Проектна документація на будівництво зерносховища ємністю 10000 т розроблена ТОВ «Укрміжгоспкомбінат». Будівельні роботи з влаштування фундаменту на об'єкті виконано підрядною організацією ІБФ «Фундамент», відповідальний виконавець робіт ОСОБА_5, будівельні роботи з монтажу силосу виконано підрядником ТОВ «Віт Сансерг» Замовником було змінено особу, відповідальну за проведення авторського нагляду. Про зміну даних в зареєстрованій декларації про початок виконання будівельних робіт замовником ПАТ «Птахофабрика Україна» в особі директора Гусара Ю.І. не було повідомлено Інспекцію, чим порушено вимоги пункту 6 статті 36 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Також на об'єкті будівництва відсутній інформаційний стенд, чим порушено вимоги пункту 6 статті 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». На час проведення перевірки об'єкт не експлуатується. Підрядником ІБФ «Фундамент» виконано роботи з улаштування фундаментів під 3 зерносховища ємністю по 3,333 тис. тон кожне та один фундамент під норійну вишку на території ПАТ «Птахофабрика Україна». Під час перевірки встановлено, що виконавча документація на об'єкті ведеться з порушенням державних будівельних норм (відсутні спеціальні журнали робіт, загальний журнал робіт ведеться з порушенням, чим порушено ДБН А.3.1-5-2009 «Організація будівельного виробництва». Підрядником ТОВ «Віт Сансерг» виконано роботи з монтажу силоса (3 шт.), монтаж естакади надсилосної (3 шт.), монтаж норійної вишки H=29,3 м (3 шт.), монтаж норійної H=29,2 м (1 шт.), монтаж транспортерів L=167,2 м (5 шт.), монтаж самопливного обладнання та пусконалагоджувальні роботи на території ПАТ «Птахофабрика Україна». Під час перевірки встановлено, що виконавча документація на об'єкті ведеться з порушенням державних будівельних норм (відсутні спеціальні журнали робіт, загальний журнал робіт ведеться з порушенням), чим порушено ДБН А.3.1-5-2009 «Організація будівельного виробництва». Проектувальник ТОВ «Укрміжгоспкомбінат» надало замовнику проекту документацію розроблену з порушенням вимог законодавства, містобудівної документації, будівельних норм, державних стандартів і правил, а саме замовнику будівництва розроблено проекту документацію не в повному обсязі - передано робочу документацію (стадію - Р). Відповідно пункту 4.8.1 ДБН А.2.2-3:2012 для об'єктів виробничого призначення 1 та 2 категорії складності - повинно бути розроблено техніко-економічний розрахунок (ТЕР) та робочий проект (РП), чим порушено статтю 23 Закону України «Про архітектурну діяльність».

Розглянувши матеріали справи про адміністративне правопорушення у сфері містобудівної діяльності: протокол про правопорушення у сфері містобудування № 1-Л-З-1811/1910 від 18.11.2013, припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил № С-1610/33 від 16.10.2013, припис про зупинення № С-1610/33 від 16.10.2013, акт перевірки від 16.10.2013, Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області складені спірні у цій справі постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 28.11.2013:

№ З-2811/9, якою ТОВ «Віт Сансерг» визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого пунктом 6 частини 3 статті 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» та накладено штраф у розмірі 20646 грн.

№ З-2811/10, якою ТОВ «Віт Сансерг» визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого пунктом 8 частини 3 статті 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» та накладено штраф у розмірі 51615 грн.

Задовольняючи позов в частині позовних вимог про визнання протиправною та скасування постанови Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області № З-2811/9 від 28.11.2013, суди попередніх інстанцій виходили з наступного.

Відповідно до частини 1 статті 10 Закону України «Про архітектурну діяльність» для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об'єктів архітектури, додержання суб'єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд. Державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю.

Згідно з пунктом 6 частини 3 статті 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» суб'єкти містобудування, які виконують будівельні роботи, несуть відповідальність у вигляді штрафу за ведення виконавчої документації з порушенням будівельних норм, державних стандартів і правил - у розмірі вісімнадцяти мінімальних заробітних плат.

Пунктами 1.7, 1.17 ДБН А.3.1-5-2009 «Організація будівельного виробництва» встановлено, що замовник до початку виконання будівельно-монтажних робіт на об'єкті будівництва передає підрядній організації будівельний майданчик і оформлені у встановленому порядку документи, необхідні для його повноцінного використання, в тому числі дозвільну документацію (якщо договором підряду не передбачено інше).

На кожному об'єкті будівництва належить: вести загальний журнал робіт за формою згідно з додатком В, спеціальні журнали з окремих видів робіт, перелік яких встановлює генпідрядник, виходячи з вимог нормативних документів щодо ведення виконавчої документації за формами, зразки яких наведено в додатку Г, журнал авторського нагляду відповідно до ДБН А.2.2-4.

У пунктах 3, 12 Додатку 1 до ДБН «Вказівки щодо ведення загального журналу робіт», встановлено, що загальний журнал робіт веде особа, відповідальна за будівництво будівлі або споруди (виконавець, старший виконавець робіт) і заповнює його з першого дня роботи на об'єкті особисто або доручає керівникам змін. Спеціалізовані будівельно-монтажні організації ведуть спеціалізовані журнали робіт, що знаходяться у відповідальних осіб, які виконують ці роботи. По закінченні робіт спеціальний журнал передається генеральній будівельній організації.

При здачі завершеного будівництвом об'єкта загальний і спеціальні журнали робіт передаються замовнику і зберігаються у нього до введення об'єкта в експлуатацію. Після введення об'єкта в експлуатацію журнали передаються на постійне зберігання експлуатаційній організації.

За умовами договору № 220413 від 22.04.2013, укладеного між позивачем та ПАТ «Птахофабрика «Україна», його предметом є виконання підрядних робіт позивачем, а саме: монтаж силоса (3 шт.), монтаж естакади над силосної (3 шт.), монтаж норійної вишки H=29,3 м (3 шт.), монтаж норійної H=29,2 м (1 шт.), монтаж транспортерів L=167,2 м (5 шт.), монтаж самопливного обладнання та пусконалагоджувальні роботи на території ПАТ «Птахофабрика Україна» за адресою: Київська обл., Васильківський район, с. Крушинка, вул. Колгоспна, 11.

Згідно акту здачі-приймання виконаних робіт від 15.07.2013 роботи згідно вказаного договору виконані підрядником по обсягу та якості у повному обсязі, претензії по якості та обсягу робіт у замовника відсутні.

Враховуючи те, що на час здійснення перевірки ТОВ «Віт Сансерг» зазначені підрядні роботи вже були виконані, неможливим є встановлення факту порушення ведення спеціальних та загальних журналів, а відтак суди попередніх інстанцій дійшли висновку про необґрунтоване притягнення позивача до відповідальності за порушення вимог ДБН А.3.1-5-2009 «Організація будівельного виробництва» та наявність підстав для скасування постанови Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області № З-2811/9 від 28.11.2013.

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України погоджується з таким висновком судів попередніх інстанцій і доводи касаційної скарги його не спростовують.

Відповідно до частини 3 статті 220-1 Кодексу адміністративного суду України суд касаційної інстанції відхиляє касаційну скаргу і залишає рішення без змін, якщо відсутні підстави для скасування судового рішення.

Колегія суддів вважає, що касаційну скаргу слід відхилити, оскільки оскаржуване судове рішення постановлено з додержанням норм матеріального і процесуального права, а доводи касаційної скарги є необґрунтованими.

Керуючись ст. ст. 220, 220-1, 223, 224, 230, 231 КАС України, суд, -

ухвалив:

Касаційну скаргу Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області - відхилити, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 13 січня 2014 року у не скасованій частині і постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 13 березня 2014 року залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і може бути переглянута з підстав, у строк та у порядку, визначених ст.ст. 235 - 244-2 КАС України.

Судді:

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення25.05.2016
Оприлюднено06.06.2016
Номер документу58103773
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/19982/13-а

Ухвала від 25.05.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сорока М.О.

Постанова від 13.03.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Беспалов О.О.

Постанова від 13.01.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 18.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні