Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
(в порядку письмового провадження)
04 жовтня 2010 року Справа № 2а-2519/10/1170
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Хилько Л.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом управління Пенсійного фонду України в Кіровоградському районі до Комунального підприємства «Созонівка» про відшкодування заборгованості по фінансових санкціях,
ВСТАНОВИВ:
Управління Пенсійного фонду України в Кіровоградському районі звернулося до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Комунального підприємства «Созонівка» про відшкодування заборгованості по фінансових санкціях в сумі 1731 грн.50 коп.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за результатами документальної перевірки відповідача проведеної у травні 2009 року виявлено ряд недоліків, що призвело до нарахування фінансової санкції рішеннями за №№ 275, 276, 277 від 28.05.09 на загальну суму 1731 грн. 50 коп.
Дослідивши письмові докази по справі, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Відповідно до п. 2 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками і застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в Пенсійний Фонд України, затвердженої Постановою ПФУ № 21-1 від 19.12.2003 р., зареєстрованою Мін'юстом України 16.01.2004 р. за № 64/8663, страхувальники є платниками страхових внесків.
Згідно із ст. 1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»від 09.07.2003, № 1058-IV страховими внесками є кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше, а також кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього закону. Частиною 2 ст. 5 Закону передбачено, що виключно цим Законом визначається порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, стягнення заборгованості за цими внесками.
Відповідно до ч. 6 ст. 17 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»страхувальник зобов'язаний нараховувати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески. Частиною 2 ст. 20 зазначеного Закону встановлено, що обчислення страхових внесків застрахованих осіб здійснюється страхувальником на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких проводиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування заробітної плати, на які, відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески.
Пунктом 6 ст. 20 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»передбачено, що страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду незалежно від виплати заробітної плати (доходу), на суми яких нараховуються страхові внески. Для страхувальників, що мають найманих працівників, базовим звітним періодом є календарний місяць. При цьому в разі здійснення протягом базового звітного періоду виплат (виплати доходу), на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески, страхувальники одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати авансові платежі у вигляді сум страхових внесків, що підлягають нарахуванню на зазначені виплати (дохід). У разі недостатності у страхувальника коштів для здійснення в повному обсязі виплати заробітної плати (доходу) та одночасної сплати відповідних авансових платежів виплата зазначених сум та сплата страхових внесків здійснюється в пропорційних розмірах у порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду. У разі несплати авансових платежів до страхувальників застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом.
Згідно з ч. 12 ст. 20 вищезазначеного Закону страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.
Відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»страхові внески є цільовим загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом.
Згідно ч. 4 ст. 20 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»сплата страхових внесків здійснюється виключно в грошовій формі шляхом внесення відповідних сум страхових внесків до солідарної системи на банківські рахунки виконавчих органів Пенсійного фонду.
На підставі ч. 2 ст. 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.
Відповідно до п.п. 2.1.1. Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженою постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року N 21, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 р. за N 64/8663, зі змінами та доповненнями, платниками страхових внесків є, зокрема, такі страхувальники як роботодавці: підприємства, установи й організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування - фіксований податок, єдиний податок та фіксований сільськогосподарський податок), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру.
Частиною 2 статті 17 Закону № 1058-IV визначено, що страхувальник зобов'язаний вести облік виплат (доходу) застрахованої особи за кожним календарним місяцем та календарним роком, зберігати ці дані за період до 1 липня 2000 року протягом 75 років, а за період після цієї дати - протягом усього часу сплати страхових внесків та протягом п'яти років після припинення їх сплати на паперових носіях та в електронному вигляді за наявності засобів, що гарантують ідентичність паперової та електронної форми документа, після чого дані передаються до архіву на належне зберігання протягом 70 років згідно з порядком, установленим Кабінетом Міністрів України. Згідно частини 3 статті 19 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»нарахування страхових внесків відповідно до частин першої та другої цієї статті, здійснюється на суми, які не зменшені відповідно до законодавства про податок на доходи фізичних осіб.
Згідно акту № 35 від 28.05.2009 р. (а.с. 11-18) про результати планової перевірки Комунального підприємства «Созонівка», на підставі розрахунку суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, що підлягають сплаті за січень 2009 рік (а.с. 9, 10) та інших бухгалтерських документів відповідача, в зв'язку з встановленням позивачем факту порушення п. 6 ст. 20 Закону № 1058-IV в частині пропорційності сплати страхових внесків відповідачем одночасно з виплатою заробітної плати за січень місяць 2009 року. За порушення пп. 2 п. 2 ст. 17 та п. 3 ст. 19 Закону № 1058-IV, позивачем донараховано відповідачу страхові внески всього на суму 65,51 грн. за лютий 2007 року. Також, перевіркою встановлено факт подання недостовірних відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку на 9 чоловік ( 5 осіб в звіті за 2007 рік і 4 -в звіті за 2008 рік. Встановлено неподання «Інданих»за 2007 рік на ОСОБА_1, ОСОБА_2, Іконнікова, ОСОБА_3, що підтверджується, також, результатами перевірки особових рахунків із документами персоніфікованого обліку за 2008-2007 роки (а.с. 19-22) Акт перевірки підписаний керівником КП «Созонівка»без зауважень.
Частиною 9 статті 106 Закону України № 1058-IV визначено, що виконавчі органи Пенсійного фонду застосовують до страхувальників такі фінансові санкції: пункт 3 - за приховування (заниження) страхувальником суми заробітної плати (виплат, доходу), на які нараховуються страхові внески, накладається штраф у розмірі всієї суми прихованої (заниженої) заробітної плати (виплат, доходу), а в разі повторного протягом року такого порушення - штраф у триразовому розмірі суми прихованої (заниженої) заробітної плати (виплат, доходу); пункт 4- за донарахування територіальним органом Пенсійного фонду або страхувальником сум своєчасно не обчислених та не сплачених страхових внесків накладається штраф у розмірі 5 відсотків зазначених сум за кожний повний або неповний місяць, за який донараховано ці суми; пункт 7- за несплату, неповну або несвоєчасну сплату авансових платежів із страхових внесків, передбачених цим Законом, - штраф у розмірі 50 відсотків сум несплачених або своєчасно не сплачених авансових платежів.
На підставі акту перевірки № 35 від 28.05.2009 р. позивачем рішеннями від 28.05.09 за №№ 275,276, 277, згідно розрахунків фінансових санкцій (а.с. 4-8) застосовано до відповідача фінансові санкції в загальній сумі 1731 грн. 50 коп.
Згідно п. 15 ст. 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.
Відповідно до наведеного, факт заборгованості Комунального підприємства «Созонівка»по фінансових санкціях в сумі 1731 грн. 50 коп. та правомірність дій позивача по нарахуванню фінансових санкцій підтверджено доказами наявними в адміністративній справі.
На підставі викладеного, враховуючи те, що відповідачем не надано заперечень з приводу позовних вимог, доказів сплати заборгованості, або інших доказів в обґрунтування її відсутності, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги управління Пенсійного фонду України в Кіровоградському районі підлягають задоволенню в повному обсязі.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 86, 128, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
2. Стягнути з Комунального підприємства «Созонівка», код 34032915, с. Созонівка, Кіровоградський район, Кіровоградська область, заборгованість по сплаті фінансових санкцій в сумі 1731 грн. 50 коп. (одна тисяча сімсот тридцять одна грн. 50 коп.) на користь управління Пенсійного фонду в Кіровоградському районі.
Постанова суду набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст. 254 КАС України.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня отримання копії постанови.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду ОСОБА_4
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.10.2010 |
Оприлюднено | 08.06.2016 |
Номер документу | 58105755 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Л.І. Хилько
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні