Справа № 367/4273/16-к
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 травня 2016 року Ірпінський міський суд Київської області в складі:
головуючого судді ОСОБА_1 ,
з участю секретаря ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Ірпінського міського суду Київської області клопотання старшого слідчого СВ Ірпінського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Київській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення позапланової перевірки по кримінальному провадженню, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12015110040002605 від 03.11.2015, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 275 КК України,
в с т а н о в и в:
До Ірпінського міського суду Київської області надійшло клопотання старшого слідчого СВ Ірпінського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Київській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 , погоджене із прокурором Ірпінського відділу Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області юристом 3 класу ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення позапланової перевірки по кримінальному провадженню, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12015110040002605 від 03.11.2015, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 275 КК України.
За змістом клопотання у провадженні слідчого відділу Ірпінського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Київській області перебуває кримінальне провадження, яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12015110040002605 від 03.11.2015, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 275 КК України.
В ході досудового розслідування встановлено, що 02.11.2015 до Ірпінського МВ ГУМВС України в Київській області надійшло повідомлення від начальника Ірпінського МВ ГУ ДСНС України в Київській області про те, що території ТОВ "Топенергосервіс", яке розташовано за адресою: Київська обл., м. Ірпінь, вул. Центральна, 125, порушується правила безпечної експлуатації будівлі і споруди, що може призвести до негативного до негативних наслідків у сфері техногенної та пожежної безпеки на вище вказаному підприємстві.
В рамках досудового розслідування кримінального провадження допитана в якості свідка провідного інспектора Ірпінського МВ ГУ ДСНС України в Київській області ОСОБА_5 , який повідомив про те, що на виконання вимог п. 10 "Плану основних заходів цивільного захисту на 2015 рік", затвердженого Кабінету Міністрів України від 14 травня 2015 року № 476-р, на підставі ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", Ірпінським МВ ГУ ДСНС України в Київській області на підставі плану-графіку проведення планових перевірок на 4 квартал 2015 року, наказу Ірпінського МВ ГУ ДСНС України в Київській області від 18.09.2015 № 10, було видано посвідчення на проведення перевірки від 15.10.2015 № 81 головному інспектору Ірпінського МВ ГУ ДСНС України в Київській області підполковнику служби цивільного захисту ОСОБА_6 , та провідному інспектору Ірпінського МВ ГУ ДСНС України в Київській області лейтенанту служби цивільного захисту ОСОБА_5 в період з 05.10.2015-23.10.2015 доручено провести планову перевірку ТОВ "Топенергосервіс" (ЄРДПОУ 31618773), яке розташовано за адресою: Київська обл., м. Ірпінь, вул. Центральна, 125, стосовно (виконання) додержання законодавства з питань пожежної і техногенної безпеки.
При виході на територію ТОВ "Топенергосервіс", відповідно до вище вказаних документів, провідного інспектора Ірпінського МВ ГУ ДСНС України в Київській області ОСОБА_5 , не було допущено до проведення планової перевірки додержання та виконання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної і техногенної безпеки, цивільного захисту.
Відповідно до наказу МНС України від 25.05.2012 № 863 вище вказаними інспекторами складено акт про не допуск до проведення перевірки виробничо-складського комплексу ТОВ "Топенергосервіс", яке розташовано за адресою: Київська обл., м. Ірпінь, вул. Центральна, 125.
В звязку з тим, що при проведенні попередньої перевірки, а саме відповідно до акту № 25 від 28.02.2014, в період будівництва та реконструкції складського комплексу, посадовими особами Ірпінського МВ ГУ ДСНС України в Київській області було виявлено ряд порушень вимог норм та правил пожежної, техногенної безпеки, що можуть створити реальну загрозу життю та здоров`ю людей (у разі виникнення надзвичайної ситуації можуть призвести до руйнування будівельних конструкцій, укладенню в евакуації та гибелі працівників, які працюють, перебувають на об`єкті, а також особам, які будуть здійснювати гасіння виниклої пожежі), при цьому інформація про усунення зазначених недоліків до Ірпінського МВ ГУ ДСНС України в Київській області не надходили.
07.11.2015 прокурором прокуратури м. Ірпеня Київської області ОСОБА_4 винесено постанову про доручення здійснення подальшого досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні Ірпінському відділу поліції Головного управління Національної поліції в Київській області.
З метою перевірки додержання вимог нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки на території ТОВ "Топенергосервіс", що розташовано за адресою: Київська обл., м. Ірпінь, вул. Центральна, 125, 10.11.2015 старшим слідчим Ірпінського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Київській області ОСОБА_3 винесено постанова про призначення позапланової перевірки дотримання та виконання вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту, проведення якої доручено Головному управлінню ДСНС України в Київській області спільно з представниками Ірпінського МВ ГУ ДСНС України в Київській області та уповноваженими співробітниками Ірпінського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Київській області. Однак, 04.12.2015 органом досудового розслідування отримано лист ГУ ДСНС України в Київській області в якому останні звертають увагу на те, що станом на даний час КПК України не передбачено призначення перевірок в межах кримінального провадження слідчим, так як виключено п. 6 ч. 2 ст. 36 та п. 4 ч. 2 ст. 40 КПК України, якими слідчому надавались повноваження призначити ревізії та перевірки в порядку, визначеним законодавством.
З матеріалів кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що будівництво, реконструкція та подальша експлуатація виробничо-складських приміщень ТОВ "Топенергосервіс", що розташовано за адресою: Київська обл., м. Ірпінь, вул. Центральна, 125, здійснюється з порушенням правил та норм пожежної безпеки, що можуть створити реальну загрозу життю та здоров`ю людей (у разі виникнення надзвичайної ситуації) можуть призвести до руйнування будівельних конструкцій, укладенню в евакуації та гибелі працівників, які працюють, перебувають на об`єкті, а також особам, які будуть здійснювати гасіння виниклої пожежі, що безпосередньо намагаються приховати представники ТОВ "Топенергосервіс", шляхом грубого ігнорування планової перевірки Ірпінського МВ ГУ ДСНС України в Київській області та в подальшому ненадання дозволу на проходження на вище вказану територію ТОВ "Топенергосервіс".
З метою проведення повного всебічного і об`єктивного розслідування вказаного кримінального правопорушення та встановлення всіх обставин його вчинення необхідно провести позапланової перевірки на території ТОВ "Топенергосервіс", що розташовано за адресою: Київська обл., м. Ірпінь, вул. Центральна, 125 щодо додержання вимог нормативно-правових актів з питань техногенної, пожежної безпеки та цивільного захисту.
Згідно чинного Кримінального процесуального законодавства України тягар доказування перед слідчим суддею, судом наявності підстав застосування заходів забезпечення кримінального провадження покладено на слідчого та прокурора, як на суб`єктів, які здійснюють кримінальне провадження, а тому вони мають обґрунтувати необхідність застосування заходів його забезпечення.
Отримання дозволу на проведення позапланової перевірки дасть змогу виконати завдання, для виконання якого орган досудового розслідування звертається із клопотанням до слідчого судді.
З матеріалів, які містяться у кримінальному провадженні вбачається наявність достатніх підстав вважати, що інформація, яка буде отримана в ході проведення позапланової виїзної перевірки має суттєве значення для встановлення всіх обставин вчинення кримінального правопорушення, зокрема, фактів порушення законодавства, щодо обов`язкового виконання вимог пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту.
Слід зауважити, що відповідно до діючого КПК України, законодавець не наділив слідчого або прокурора правом своєю постановою призначити проведення позапланової виїзної перевірки додержання вимог нормативно-правових актів з питань пожежної та техногенної безпеки на об`єкті суб`єкта господарювання.
Разом з тим, збирання доказів здійснюється сторонами кримінального провадження, як стороною обвинувачення. Сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, як це визначено ч. 2 ст. 93 КПК України.
Відповідно до ст. 98 КПК України визначено, що речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально-протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально-протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
При цьому, згідно ч. 1 ст. 99 КПК України законодавець до речових доказів відніс і документ, що є спеціально створений з метою збереження інформації матеріальний об`єкт, який містить зафіксовані за допомогою письмових знаків, звуку, зображення тощо відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження. До документів, за умови наявності в них відомостей передбачених ч. 1 ст. 99 КПК України, можуть належати висновки ревізій та акти перевірок (п. 4 ч. 2 ст. 99 КПК України).
Зважаючи на вказане, отримати інформацію в іншій спосіб ніж проведення позапланової перевірки вимог нормативно-правових актів з питань пожежної та техногенної безпеки на об`єкті суб`єкта господарювання у органу досудового розслідування не має можливості, так як питання, які необхідно вирішити безпосередньо відносяться до компетенції органів державного нагляду та контролю у сфері пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, а її проведення можливо лише на підставі рішення суду, орган досудового розслідування вважає за необхідне звернутись до суду з даним клопотанням.
На підставі вище викладеного, з метою захисту інтересів суспільства та Держави від кримінальних правопорушень, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини слідчий просив призначити повну позапланову виїзну перевірку в сфері додержання вимог нормативно-правових актів з питань пожежної та техногенної безпеки на об`єкті суб`єкта господарювання, а саме ТОВ "Топенергосервіс", яке розташовано за адресою: Київська обл., м. Ірпінь, вул. Центральна, 125; доручити проведення повної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Топенергосервіс", яке розташовано за адресою: Київська обл., м. Ірпінь, вул. Центральна, 125, ГУ з державного нагляду (контролю) у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту ДСНС України в Київській області, спільно з представниками Ірпінського МВ ГУ ДСНС України в Київській області; тривалість позапланової виїзної перевірки визначити строком одного місяця, початковою датою проведення перевірки визначити 23.03.2016, кінцевою датою 23.04.2016; доручити при проведенні позапланової перевірки питання, віднесені Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" до компетенції органу з державного нагляду (контролю) у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту ДСНС України, зокрема питання: Організаційні заходи щодо забезпечення пожежної безпеки на об`єкті суб`єктом господарювання, працівниками, наявнiсть на об`єктi розпорядчих документiв та iнформацiйних покажчикiв з питань пожежної безпеки, створення СПБ, забезпечення вивчення правил пожежної безпеки та проведення виховної роботи, спрямованої на запобiгання пожежам; наявнiсть декларації відповідності матерiально-технiчної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки; забезпечення протипожежного стану території об`єкта відповідно до вимог Правил пожежної безпеки в Україні та вимог ДБН 360-92** «Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень», СНиП ІІ-89-80 «Генеральные планы промышленных предприятий»; утримання будинків, приміщень, споруд, евакуаційних шляхів і виходів в будівлях підприємства відповідно до правил пожежної безпеки, ДБВ В.1.1-7-2002 «Пожежна безпека об`єктів будівництва», ДБН В.2.2-9-2009 «Громадські будинки та споруди», ДБН В.2.2-28:2010 «Будинки адміністративного та побутового призначення», інших будівельних норм за видами будинків та споруд, застосування матерiалів та речовин з визначеними показниками щодо пожежної небезпеки під час будівництва; вимоги пожежної безпеки до інженерного обладнання в питаннях експлуатації електроустановок (можливiсть їх застосування, монтаж, наладка та експлуатацiя) відповідно до вимог ПУЕ (правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів), затверджених наказом Мінпаливенерго України від 25.07.2006р. №258, зареєстрованих у Міністерстві юстицій України 25.10.2006р. за №1143/13017 (у редакції наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 13.02.2012р. №91); вiдповiдність систем опалення та теплових мереж протипожежним вимогам стандартiв, будiвельних норм та iнших нормативних актів, використання систем опалення, вентиляції та кондиціювання повітря на об`єкті відповідно вимогам ДБН В.2.5-67:2013 «Опалення, вентиляція та кондиціювання»; відповідність встановлення та експлуатація газового обладнання відповідно до ДБН В.2.5-20-2001 «Інженерне обладнання будинків і споруд. Зовнішні мережі і споруди. Газопостачання»; наявність та утримання систем протипожежного захисту, (системами пожежної сигналiзацiї, автоматичні системами пожежогасiння, системами оповiщення про пожежу та управлiння евакуюванням людей, системами протидимного захисту, системами централiзованого пожежного спостереження, обслуговування систем вiдповiдно до вимог нормативно-правових актiв), відповідно до ДБН В.2.5-56:2010 «Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту», наявність та утримання систем протипожежного водопроводу відповідно до вимог ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі», ДБН В.2.5-64:2012 «Внутрішній водопровід та каналізація». Встановлення пожежних гідрантів, водойм, улаштування та утримання внутрiшнього протипожежного водогону, кiлькiсть вводів у будiвлю, витрати води на внутрішнє пожежогасiння та кiлькiсть струмин вiд пожежних кранів відповідно до будiвельних норм; вимоги пожежної безпеки для об`єктів зберігання які передбачені Правилами пожежної безпеки в Україні затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014р., зареєстровані в Міністерстві юстиції України від 05.03.2015р. за №252/26697; наявнiсть та утримання пожежної технiки та первинних засобів пожежогасiння на об`єкті; виконання вимог iнженерно-технiчних заходiв на об`єкті, проектування яких здiйснюється з урахуванням iнженерно-технiчних заходiв цивiльного захисту; проведення iдентифiкацiї об`єкта пiдвищеної небезпеки; проведення декларування безпеки об`єктiв пiдвищеної небезпеки; проведення обов`язкового страхування цивільної відповідальності суб`єктiв господарювання; розроблення планів локалiзацiї та ліквідації наслідків аварiй на об`єктах пiдвищеної небезпеки; забезпечення працiвникiв об`єкта засобами колективного та iндивiдуального захисту; розмiщення iнформацiї про заходи безпеки та вiдповiдну поведiнку населення у разi виникнення аварії; проведення навчання працiвникiв з питань цивiльного захисту, у тому числi правилам техногенної безпеки; проведеня об`єктових тренувань та навчань з питань цивiльного захисту; забезпечення аварiйно-рятувального обслуговування об`єкту суб`єкту господарювання.
Слідчий та прокурор в судове засідання не з`явилися, надали суду письмові заяви про розгляд клопотання без їх участі, клопотання підтримують та просять задовольнити.
Відповідно до ч.4 ст. 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
Дослідивши матеріали клопотання та матеріали додані до нього, якими слідчий обґрунтовує своє клопотання, суд приходить до висновку, що клопотання не підлягає задоволенню.
Встановлено, що у провадженні слідчого відділу Ірпінського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Київській області перебуває кримінальне провадження, яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12015110040002605 від 03.11.2015, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 275 КК України.
У відповідності до ст. 98 КПК України речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення. Документи є речовими доказами, якщо вони містять ознаки, зазначені в частині першій цієї статті.
У відповідності до ст. 99 КПК України документом є спеціально створений з метою збереження інформації матеріальний об`єкт, який містить зафіксовані за допомогою письмових знаків, звуку, зображення тощо відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження. До документів, за умови наявності в них відомостей, передбачених частиною першою цієї статті, можуть належати, зокрема, висновки ревізій та акти перевірок.
Із матеріалів, які додані на обґрунтування клопотання слідчого, не вбачається наявності достатніх підстав для проведення позапланової перевірки, про призначення якої просить слідчий та неможливості у органу досудового розслідування отримати інформацію в іншій спосіб ніж проведення позапланової перевірки вимог нормативно-правових актів з питань пожежної та техногенної безпеки на об`єкті суб`єкта господарювання.
Враховуючи, вищевикладене, суд вважає , що відсутні достатні підстави для надання дозволу на проведення позапланової перевірки.
З огляду на викладене, керуючись ст. 98-99, 395 КПК україни, суд -
п о с т а н о в и в:
Клопотання старшого слідчого СВ Ірпінського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Київській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 , погоджене із прокурором Ірпінського відділу Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області юристом 3 класу ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення позапланової перевірки по кримінальному провадженню, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12015110040002605 від 03.11.2015, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 275 КК України залишити без задоволення.
Ухвалу може бути оскаржено безпосередньо до суду апеляційної інстанції продовж п`яти днів.
Суддя: ОСОБА_1
Суд | Ірпінський міський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 26.05.2016 |
Оприлюднено | 13.03.2023 |
Номер документу | 58108452 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Ірпінський міський суд Київської області
Пархоменко О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні