Постанова
від 01.06.2016 по справі 815/865/16
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 червня 2016 р.м.ОдесаСправа № 815/865/16

Категорія: 5.1.2 Головуючий в 1 інстанції: Харченко Ю. В.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Зуєвої Л.Є.,

суддів Шевчук О.А. та Федусика А.Г.

при секретарі Кучмій І.В.

за участю представників апелянта ОСОБА_1 та ОСОБА_2;

відповідача ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі апеляційну скаргу фірми "ТІС" у формі товариства з обмеженою відповідальністю на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 18.04.2016 року по справі за позовом фірми "ТІС" у формі товариства з обмеженою відповідальністю до Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

В березні 2016 року фірма В«ТІСВ» у формі товариства з обмеженою відповідальністю звернулась до суду з позовом про визнання протиправною бездіяльність та зобов'язання відповідача видати Фірмі В«ТІСВ» у формі ТОВ ліцензію на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями, у тому числі сидром та перрі (без додавання спирту), реєстраційний номер 151517641639, та ліцензію на право здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробами, реєстраційний номер 151517681476, оформлених на нових бланках, з урахуванням змін в частині строку дії ліцензії «з 27.09.2015р. до 27.09.2016р.» замість «з 30.09.2015р. по 30.09.2016р.».

В обґрунтування позовних вимог зазначалося, що відповідачем протиправно не прийнято рішення згідно заяви від 23.11.2015 р. про внесення змін до ліцензій. Також, позивач наголошує, що ч.31 ст.15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» має імперативний характер, та містить зобов'язання органу, який видав ліцензію, протягом трьох робочих днів від дня отримання заяви суб'єкта господарювання, видати останньому ліцензію, оформлену на новому бланку з урахуванням змін, у зв'язку з чим відповідач, отримавши вищезазначену заяву повинен був видати ліцензію, оформлену на новому бланку.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 18.04.2016 року у задоволенні позову фірми "ТІС" у формі товариства з обмеженою відповідальністю відмовлено.

Не погоджуючись з постановленим по справі судовим рішенням, фірма "ТІС" у формі товариства з обмеженою відповідальністю в апеляційній скарзі зазначає про невідповідність висновків суду обставинам справи. При цьому апелянт вважає, що судом допущено порушення матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи по суті. У зв'язку з чим в апеляційній скарзі ставиться питання про скасування постанови суду першої інстанції і винесення нової постанови із задоволенням позову.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про наявність підстав для її задоволення.

З матеріалів справи встановлено, що 18.09.2014р. Головним управлінням Міндоходів в Одеській області Товариству з обмеженою відповідальністю Фірмі «Тіс» було видано Ліцензію серії АЕ №496061 на право здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробами та Ліцензію серії АЕ №483148 на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями, у тому числі сидром та перрі (без додання спирту), за адресою: Одеська обл., Комінтернівський район, с.Корсунці, вул.Колгоспна,68-А, Крамниця, терміном дії з 27.09.2014р. по 27.09.2015р.

21.09.2015р. ТОВ Фірма «Тіс» звернулось до Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області із заявою на одержання ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, алкогольними напоями сидром та перрі (без додання спирту) та тютюновими виробами, у якій викладено прохання щодо видачі ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями, алкогольними напоями сидром та перрі (без додання спирту) та тютюновими виробами терміном дії з 30.09.2015р. по 30.09.2016р.

За результатами розгляду вищевказаної заяви від 21.09.2015р., Головним управлінням Державної фіскальної служби в Одеській області ТОВ Фірма «Тіс» видано Ліцензію серії АЖ №021084 на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями, у тому числі сидром та перрі (без додання спирту) та Ліцензію серії АЖ №032960 на право здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробами, за адресою: Одеська обл., Комінтернівський район, с.Корсунці, вул.Колгоспна,68-А, Крамниця, терміном дії з 30.09.2015р. по 30.09.2016р.

23.11.2015р. Фірма В«ТІСВ» у формі товариства з обмеженою відповідальністю звернулась до Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області із Заявою про внесення змін до ліцензії, в якій заявником 21 вересня 2015р. помилково було зазначено не належні дати дії ліцензій, а саме з 30 вересня 2015р. по 30 вересня 2016р., замість з 27.09.2015р. по 27.09.2016р., що призвело до отримання ТОВ Фірма «ТІС» ліцензій Серії АЖ №021084, та Серії АЖ №032960 з неправильно встановленим строком дії з 30.09.2015р. по 30.09.2016р., у зв'язку з чим заявником викладено прохання щодо внесення змін до Ліцензій в частині строку їх дії

За результатами розгляду вказаної заяви листом Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області від 14.12.2015р. №3193/10/15-32-21-02-06 зазначено порядок отримання ліцензії, строк її дії, а також те, що підприємство самостійно при подачі документів визначає дату ліцензії, однак відповідачем не було прийнято рішення ні щодо відмову ні щодо задоволення заяви фірми В«ТІСВ» у формі товариства з обмеженою відповідальністю щодо внесення змін до вищезазначених ліцензій.

Судова колегія дослідивши доводи апеляційної скарги та матеріали справи, дійшла до висновку, що судом першої інстанції порушені норми матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, а також те, що висновки суду не відповідають обставинам справи з огляду на наступне.

Судом першої інстанції неправомірно застосовано норми Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» (від 1 червня 2000 р. №1775- Відповідно до п.2 ст.2 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» дія цього Закону не поширюється на порядок видачі, переоформлення та анулювання ліцензій на здійснення господарської діяльності з виробництва і торгівля спиртом етиловим, коньячним і плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, що здійснюється відповідно до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".

Таким чином, розглядаючи спір, суд першої інстанції помилково застосував до спірних правовідносин нормативно-правові акти, що не підлягають застосуванню.

Крім того Закон України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» (від 1 червня 2000 р. №1775-111) втратив чинність на підставі Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» N 222-УІИ ( 222-19 ) від 02.03.2015, ВВР, 2015, N23, ст.158.

Відповідно до пунктів 1, 3 статті 21 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» (прикінцеві та перехідні положення) цей Закон набирає чинності через три місяці з дня його опублікування. Закон України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" (Відомості Верховної Ради України, 2000 року, № 36, статті 299 із наступними змінами) втрачає чинність з дня набрання чинності цим Законом.

Тобто, законодавчий акт застосований судом до спірних правовідносин втратив свою чинність більше року назад.

Предметом цього позову є визнання протиправною бездіяльність ГУ ДФС України в Одеській області з неприйняття рішення щодо заяви позивача від 23.11.2015р. про внесення змін до виданих ліцензій в частині строку її дії та зобов?язання відповідача вчинити певні дії.

Стосовно протиправної бездіяльності ГУ ДФС України в Одеській області з неприйняття рішення щодо заяви позивача від 23.11.2015р. судова колегія вважає за необхідне зазначити наступне.

Так, Наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2015 № 271 затверджено «Порядок розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній фіскальній службі України та її територіальних органах» (далі - Порядок).

Пунктом 3.13. Порядку звернення вважається вирішеним, якщо розглянуто всі порушені в ньому питання, прийнято обгрунтоване рішення, ужито необхідних заходів для його виконання і заявника повідомлено про результати розгляду звернення і прийняте рішення.

Відповідно до п.3.15. Порядку рішення, які приймаються за зверненнями громадян, мають бути мотивованими та грунтуватися на нормах законодавства. Посадова особа, визнавши заяву такою, що підлягає задоволенню, зобов'язана забезпечити своєчасне й правильне виконання прийнятого рішення, а в разі визнання скарги обґрунтованою - негайно вжити заходів до поновлення порушених прав громадян.

При цьому, згідно п.3.17. Порядку рішення про відмову в задоволенні вимог, викладених у зверненні. доводиться до відома громадянина з посиланням на Закон і викладенням мотивів відмови, а також із роз'ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.

23.11.2015р. Фірма В«ТІСВ» у формі товариства з обмеженою відповідальністю звернулась до Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області із Заявою про внесення змін до ліцензії, в якій заявником 21 вересня 2015р. помилково було зазначено не належні дати дії ліцензій, а саме з 30 вересня 2015р. по 30 вересня 2016р., замість з 27.09.2015р. по 27.09.2016р.

У листі від 14.12.2015р. №3193/10/15-32-21-02-06 Головним управлінням Державної фіскальної служби в Одеській області зазначено порядок отримання ліцензії, строк її дії, а також те, що підприємство самостійно при подачі документів визначило дату ліцензії.

Проте, відповідач не прийняв жодного рішення з приводу поданого Фірма «ТІС» у формі ТОВ звернення, оскільки в листі не зазначено, що у задоволенні заяви відмовлено або заяву задоволено.

Крім того зі змісту відповіді вбачається, що відповідач наводить перелік норм законів України без будь-якого логічного висновку та мотивування, не роз'яснює яким чином ці норми пов'язані із питанням, що розглядається.

Відповідачем не визначено, яке конкретне рішення з приводу внесення змін до ліцензії ним прийнято чи задоволено заяву позивача, чи відмовлено у її задоволенні. Якщо відповідач в листі відмовляє у в внесенні змін до ліцензії, то повинен зазначити з яких мотивів і який порядок оскарження, однак таких відомостей у зазначеній відповіді не міститься.

З урахуванням зазначеного апеляційний суд вважає, що відповідачем не прийнято конкретного рішення щодо заявленого питання апелянтом, а тому позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню.

Стосовно змісту заяви та правових підстав для внесення змін до ліцензії судова колегія вважає за необхідно зазначити наступне.

Відповідно до частини 2 статті 2 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 року № 222-УШ ліцензування виробництва і торгівля спиртом етиловим, коньячним і плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, здійснюється згідно із законами, що регулюють відносини у цій сфері, зокрема, Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР (далі за текстом - Закон № 481/95-ВР).

Відповідно до вимог статті 1 Закону № 481/95-ВР ліцензія (спеціальний дозвіл) це документ державного зразка, який засвідчує право суб'єкта господарювання на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.

Статтею 252 Цивільного кодексу України визначено, що строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами. Термін визначається календарною датою або вказівкою на подію, яка має неминуче настати.

Також, відповідно до статті 253 Цивільного кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок.

Згідно з ч. 18 ст. 15 Закону № 481/95-ВР ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади в містах, районах, районах у містах Києві та Севастополі за місцем торгівлі суб'єкта господарювання терміном на один рік і підлягають обов'язковій реєстрації в органі доходів і зборів, а у сільській місцевості - і в органах місцевого самоврядування за місцем торгівлі суб'єкта господарювання.

У відповідності до ч. 20 ст. 15 Закону № 481/95-ВР визначено, що ліцензія видається за заявою суб'єкта господарювання. При цьому, згідно з ч. 25 ст. 15 даного Закону заява про видачу ліцензії та визначені цим Законом документи подаються уповноваженою особою заявника або надсилаються рекомендованим листом. У разі подання заяви про видачу ліцензії та доданих до неї документів особисто вони приймаються за описом, копія якого видається заявнику з відміткою про дату прийняття заяви та документів і підписом особи, яка їх прийняла.

Відповідно до ч. 25 ст. 15 Закону № 481/95-ВР заява про видачу ліцензії та визначені цим Законом документи подаються уповноваженою особою заявника або надсилаються рекомендованим листом. У разі подання заяви про видачу ліцензії та доданих до неї документів особисто вони приймаються за описом, копія якого видається заявнику з відміткою про дату прийняття заяви та документів і підписом особи, яка їх прийняла.

Відповідно до вимог ч. 31 ст. 15 Закону № 481/95-ВР у разі зміни відомостей зазначених у виданій суб'єкту господарювання ліцензії (за винятком змін, пов'язаних з реорганізацією суб'єкта господарювання), орган, який видав ліцензію, на підставі заяви суб'єкта господарювання протягом трьох робочих днів видає суб'єкту господарювання ліцензію, оформлену на новому бланку з урахуванням змін.

Розглядом справи встановлено, що в заяві позивача від 21.09.2015 року про одержання ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, алкогольними напоями - сидром та перрі (без додання спирту) та тютюновими виробами, яка була подана до контролюючого органу довіреною особою ТОВ Фірма «ТІС» самостійно зазначено термін дії ліцензії з 30.09.2015 року по 30.09.2016 року (а.с.14).

У відповідності до даної заяви, а також вимог ч. 26 ст. 15 Закону № 481/95-ВР Головним управлінням ДФС в Одеській області було видано ТОВ Фірмі «ТІС» ліцензії Серії АЖ №021084 та Серії АЖ №032960 на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями, у тому числі сидром та перрі (без додання спирту) та тютюновими виробами із зазначенням терміну дії ліцензії з 30.09.2015 року по 30.09.2016 року.

З урахуванням викладеного вбачається, що підставою для звернення Фірми В«ТІСВ» у формі товариства з обмеженою відповідальністю до Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області з заявою про внесення змін до ліцензій від 23.11.2015р. була помилка представника апелянта в заяві на одержання ліцензій щодо дати дії ліцензій та ці зміни, ніяким чином не пов'язані з реорганізацією суб'єкта господарювання.

Відповідно до п.1,2 ст.12 Господарського кодексу України встановлено, що держава для реалізації економічної політики, виконання цільових економічних та інших програм і програм економічного і соціального розвитку застосовує різноманітні засоби і механізми регулювання господарської діяльності. Одним із основних засобів регулюючого впливу держави на діяльність суб'єктів господарювання є ліцензування.

Таким чином, сутність ліцензування полягає у встановленні державою особливих технічних, організаційних, кадрових та інших вимог до тих чи інших видів господарської діяльності.

Пунктом 34 Постанови КМУ від 13 травня 1996 р. N 493 «Про Тимчасовий порядок видачі ліцензій на право імпорту, експорту, оптової торгівлі спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами» (Постанова КМУ №493) встановлено, що видача ліцензій здійснюється тільки за умови фактичного надходження 1/4 частини встановленої річної плати за ліцензію до відповідного бюджету, яке перевіряється уповноваженою на видачу ліцензій особою на підставі поданої заявником копії платіжного доручення (з відміткою банку про сплату), та довідки відповідного фінансового органу про фактичне надходження коштів до бюджету.

Відповідно до вимог Закону № 481/95-ВР, Постанови КМУ №493, єдиною умовою на отримання права на роздрібну торгівлю алкогольними напоями є здійснення квартальної оплати в розмірі 2000 грн.

Тобто, законодавець не пред'являє будь-яких технічних, організаційних умов для отримання права на здійснення господарської діяльності з приводу реалізації алкогольних напоїв.

Крім того, згідно із ст. 1 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ державного зразка, який засвідчує право суб'єкта господарювання на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.

Отже, ліцензія засвідчує право суб'єкта господарювання на продаж алкогольних напоїв, але з моменту внесення оплати суб'єкт господарювання має право отримати ліцензію.

З матеріалів справи встановлено, що на виконання вимог діючого законодавства, ТОВ Фірма «ТІС» було оформлено ліцензію на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями, у тому числі сидр та перрі (без додання спирту) Серії АЕ №483148 строком дії з 27.09.2014 р. по 27.09.2015 р. та ліцензію на право здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробами Серії АЕ №496061 строком дії з 27.09.2014 р. по 27.09.2015 р.

Відповідно до ч.14 ст.15 Закону ліцензія на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями видається за місцем торгівлі суб'єкта підприємницької діяльності терміном на один рік. Під кінець строку дії Ліцензії Т1,А1, ТОВ Фірма «ТІС» було підготовлено пакет документів на отримання нових ліцензій для продовження права здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами ще на один рік.

Плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами справляється щоквартально рівними частками і зараховується до місцевих бюджетів згідно з чинним законодавством.

25 серпня 2015 р., тобто за місяць і два дні до закінчення строку дії Ліцензій ТІ, А1, виданої на попередній рік, Фірма «ТІС» у формі ТОВ було внесено плату за надання чергових ліцензій у розмірі 750 грн. на рахунок ГУ ДКСУ в Одеській області, про що свідчить платіжне доручення № 64, наявне в матеріалах справи.

Таким чином, судова колегія суду апеляційної інстанції вважає, що саме з моменту внесення чергової плати за наступну ліцензію - 25.08.2015 р. у позивача виникло право на отримання ліцензії, а тому зміна строку початку дії ліцензії в межах з 29.08.2015 р. по 30.09.2015 р. є правом підприємства, передбаченим ч. 31 ст. 15 Закону № 481/95-ВР, яке не порушує будь-чиїх прав та інтересів.

Оплата ліцензії завчасно також свідчить про те, що будь-якої шкоди державному бюджету не було нанесено, а також не буде нанесено у разі внесення змін до ліцензій позивача.

Таким чином, враховуючи, що судом першої інстанції при вирішенні справи порушені норми матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, а також те, що висновки суду не відповідають обставинам справи, колегія суддів, керуючись п.п.3,4 ч.1 ст. 202 КАС України вважає необхідним скасовуючи постанову суду першої інстанції, прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги фірми "ТІС" у формі товариства з обмеженою відповідальністю.

Керуючись ст.ст.195, 196, 198, 202, 205, 207, 254 КАС України, апеляційний суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу фірми "ТІС" у формі товариства з обмеженою відповідальністю задовольнити.

Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 18.04.2016 року скасувати.

Прийняти нову постанову, якою адміністративний позов фірми "ТІС" у формі товариства з обмеженою відповідальністю задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області з неприйняття рішення щодо внесення змін до ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями, у тому числі сидром та перрі (без додавання спирту) Серії АЖ №0210084 реєстраційний номер 151517641639 та ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробами Серії АЖ №032960 реєстраційний номер 151517681476.

Зобов'язати Головне управління Державної фіскальної служби в Одеській області видати фірмі "ТІС" у формі товариства з обмеженою ліцензію на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями, у тому числі сидром та перрі (без додавання спирту) Серії АЖ №0210084 реєстраційний номер 151517641639 та ліцензію на право здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробами Серії АЖ №032960 реєстраційний номер 151517681476, оформлених на нових бланках, з урахуванням змін в частині строку дії ліцензії «з 27.09.2015р. до 27.09.2016р.» замість «з 30.09.2015р. по 30.09.2016р.».

Стягнути з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області /65044, м.Одеса, вул..Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 39398646/ на користь фірми "ТІС" у формі товариства з обмеженою відповідальністю /65072, АДРЕСА_1, код ЄДРПОУ 22470781, р/р 26008311758701 у Акціонерному банку «Південний» м.Одеси, МФО 328209/ судовий збір за подачу позовної заяви та апеляційної скарги у розмірі 5787,60 (п'ять тисяч сімсот вісімдесят сім гривень шістдесят копійок).

Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого Адміністративного Суду України протягом двадцяти днів після складання повного тексту постанови.

Повний текст постанови складено та підписано 06.06.2016 р.

Головуючий: суддя Л.Є. Зуєва

суддя О.А. Шевчук

суддя А.Г. Федусик

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.06.2016
Оприлюднено10.06.2016
Номер документу58159357
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/865/16

Постанова від 26.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 12.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 17.08.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 15.09.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 04.08.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Постанова від 01.06.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 29.03.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні