ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 грудня 2010 року справа № 2а-3366/10/2370
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Коваленка В.І.,
при секретарі - Забарі Н.Ю.
за участю представників від:
позивача - ОСОБА_1, за довіреністю,
відповідача - ОСОБА_2, директора ТОВ «Олвін»,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у м. Черкаси до товариства з обмеженою відповідальністю «Олвін» про стягнення 70625 грн. 57 коп.,
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у м. Черкаси звернулася до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Олвін» про стягнення 70625 грн. 57 коп.
Представник позивача в судовому засіданні в обґрунтування своїх позовних вимог зазначає, що за результатами позапланової виїзної перевірки з питань дотримання вимог валютного законодавства встановлено порушення ТОВ «Олвін» ст.1 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті». За вказане правопорушення до відповідача застосовано штрафні санкції в сумі 70625 грн. 57 коп. Оскільки відповідач сплачувати штраф у добровільному порядку не бажає, тому представник позивача просить задовольнити його вимоги та стягнути з відповідача штрафні санкції в сумі 70625 грі^. 57 коп.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив повністю, надавши суду письмові заперечення.
Заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв’язок доказів у їх сукупності, суд встановив, що ТОВ «Олвін» згідно відомостей, вказаних у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців являється юридичною особою, яка зареєстроване виконавчим комітетом Черкаської міської ради 06.10.2003р. № 10000136977 та перебуває на обліку в ДПІ у місті Черкаси як платник податків.
Судом встановлено, що на підставі направлення від 31.08.2009 року № 160/01-1, виданого ДПІ у м. Черкаси згідно із ч. 13 ст. 11-1 Закону України від 4 грудня 1990 року за № 590-ХІІ «Про державну податкову службу в Україні» та відповідно до наказу ДПІ у м. Черкаси від 28.08.2009 року № 406 проведена виїзна позапланова перевірка товариства з обмеженою відповідальністю «Олвін» з питань дотримання вимог валютного законодавства при виконанні.експортних контрактів від 20.03.2008 року № 01-01-08 від 21.05.2008 року, №01-02-08 від 10.01.2009 року, № 01-01-09 за період з 01.01.2008 року по 02.09.2009 року.
Судом також встановлено, що перевірку проведено з відома директора товариства ОСОБА_2 та в присутності головного бухгалтера ОСОБА_3.
При дослідженні акту від 07.09.09 року № 291/22-0/32654092 суд встановив, що перевірка проводилася з 31 серпня по 04 вересня 2009 року.
Крім того встановлено, що станом на 01.01.2008 року відповідно до даних бухгалтерського обліку підприємства та за результатами попередньої перевірки встановлено кредиторську заборгованість.
При наявності неповерненої з-за кордону заборгованості в сумі 1288, 54 евро понад 180 денний термін з дати оформлення експортної вантажно - митної декларації за експортним контрактом, яка повинна відображатися в рядку 5 розділу 3 «Декларації про валютні цінності, доходи та майно, що належать резиденту України і знаходяться за її межами» ТОВ «Олвін» не подавало до ДПІ у м. Черкаси Декларацію станом на 01.07.2009 року, хоча зверталося до позивача щодо отримання довідки про відсутність за межами України валютних цінностей та майна, яка зареєстрована 20.07.2009 року за № 498.
Таким чином, встановлено порушення порядку декларування валютних цінностей, які знаходились за кордоном з порушенням законодавчо встановлених термінів розрахунків.
За вказане правопорушення п. 2 ст. 16 Декрету КМУ від 19.02.1993 року № 15-93 «Про систему валютного регулювання і валютного контролю», п.З Указу Президента України від
27.06.1999 року № 734/99 «Про врегулювання порядку оформлення кредитів, позик в іноземній валюті від резидентів та застосування штрафних санкцій за порушення валютного законодавства», шп. 2.3 п.2 та пп.3.1 п.З Порядку застосування штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, затвердженого наказом ДПА України №542 від
04.10.1999 року та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.10.1999 року за № 712/4005 п.2.7 Положення про валютний контроль, затвердженого постановою правління НБУ 08.02.2000 року № 49 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.04.2000 року за № 209/4430 передбачені штрафні санкції.
Отже, при дослідженні письмових матеріалів справи, суд встановив, що позаплановою виїзною перевіркою ТОВ «Олвін» встановлено порушення ст. 1 Закону України від 23.09.1994 року №185/94-ВР «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» та порушення вимог Указу Президента України від 19 червня 1994 року № 319/94 «Про невідкладні заходи щодо повернення в Україну валютних цінностей, що знаходяться за її межами». За вказане правопорушення пунктом 2 ст. 16 Декрету КМУ від 19.02.1993 року № 15-93 «Про систему валютного регулювання і валютного контролю» передбачені штрафні санкції.
За вказане порушення на підставі п. 11 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» № 509-ХІІ від 04.12.90 р. (із змінами та доповненнями) та ст. 4 Закону № 185 до відповідача застосовані штрафні (фінансові) санкції в сумі 69306 грн., а саме: податковою інспекцією прийняте рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 14.09.09 р. № НОМЕР_1.
Вказане рішення ДПІ у місті Черкаси про застосування штрафних (фінансових) санкцій вручено особисто директору ТОВ «Олвін», що підтверджується його підписом.
15.10.09 р. ДПІ у місті Черкаси та ТОВ «Олвін» уклали договір № 180/24-115 про розстрочення податкових зобов’язань, згідно якого на підставі Закону України «Про державну податкову службу» та ст. 14 Закону № НОМЕР_2 у м. Черкаси надало платнику податків розстрочення сплати податкових зобов’язань на загальну суму 69306 грн. під проценти терміном з 15.10.09 р. по 10.12.09 р.
На виконання договору державною податковою адміністрацією в Черкаській області прийнято рішення № 156 від 15.10.09 р. про розстрочення податкових зобов’язань.
Рішенням ДПІ у місті Черкаси від 10.11.09 р. № 116/24-115 перенесено термін сплати сум розстрочених податкових зобов’язань з 10.11.09 р. на 09.12.09 р.
Оскільки ТОВ «Олвін» не виконало вищевказаного зобов’язання у встановлені строки, тому йому нараховано відсотки в сумі 1307 грн. 89 коп. від 15.10.2009 року та 1 грн. 68 коп. від 10.12.2009 року та згідно рішення № НОМЕР_1 від 14 вересня 2009 року застосовано пеню в сумі 340 грн.
Суд зазначає, що законом, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення є Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181-ІІІ від 21 грудня 2000 року (надалі за текстом - «Закон № 2181 -III»).
За приписами пункту 5.1 статті 5 Закону № 2181-III податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку.
Згідно підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України № 2181-ІІІ платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону України № 2181-III для подання податкової декларації.
Суд зазначає, що пункти 1.2 та 1.3 ст. 1 Закону України № 2181 визначають податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України, а податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк.
Крім того, суд зазначає, що згідно положень пункту 5.3.1 ст. 5 Закону України № 2181 у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 даного закону, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Згідно вимог статті 1 Закон України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» від 23 вересня 1994 р. N 185/94-ВР виручка резидентів в іноземній валюті підлягає зарахуванню на їхні валютні рахунки в уповноважених банках у строки виплати заборгованостей, зазначені в контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати оформлення (виписки вивізної вантажної митної декларації) продукції, що експортується, а в разі експорту робіт (послуг), прав інтелектуальної власності, з моменту підписання акта або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання послуг, експорт прав інтелектуальної власності, чого відповідачем здійснено не було.
Згідно вимог п. 2 ст. 16 Декрету КМУ від 19.02.1993 року № 15-93 «Про систему валютного регулювання і валютного контролю» до резидентів, нерезидентів, винних у порушенні правил валютного регулювання і валютного контролю, застосовуються такі міри відповідальності (фінансові санкції): за здійснення операцій з валютними цінностями, що передбачені пунктом 2 статті 5 цього Декрету, без одержання генеральної ліцензії Національного банку України - штраф у сумі, еквівалентній сумі (вартості) зазначених валютних цінностей, перерахованій у валюту України за обмінним курсом Національного банку України на день здійснення таких операцій, з виключенням банку із Республіканської книги реєстрації банків або без такого виключення; за здійснення операцій з валютними цінностями, що потребують одержання ліцензій Національного банку України згідно з пунктом 4 статті 5 цього Декрету, без одержання індивідуальної ліцензії Національного банку України - штраф у сумі, еквівалентній сумі зазначених валютних цінностей, перерахованій у валюту України за обмінним курсом Національного банку України на день здійснення таких операцій; за торгівлю іноземною валютою банками та іншими фінансовими установами, національним оператором поштового зв'язку без одержання ліцєе: Національного банку України та (або) з порушенням порядку й умов торгівлі валютнимн цінностями на міжбанківському валютному ринку України, встановлених Національних банком України, - штраф у сумі, еквівалентній сумі (вартості) зазначених валютшг=. цінностей, перерахованій у валюту України за обмінним курсом Національного баюг України на день здійснення таких операцій, з виключенням банку із Республіканської книги реєстрації банків або без такого виключення; за порушення резидентами поряі-г розрахунків, установленого статтею 7 цього Декрету, - штраф у розмірі, еквівалентному сум: валютних цінностей, що використовувалися при розрахунках, перерахованій у валют- України за обмінним курсом Національного банку України на день здійснення такт-: розрахунків; за несвоєчасне подання, приховування або перекручення звітності про валюти: операції - штраф у сумі, що встановлюється Національним банком України; за невиконання резидентами вимог щодо декларування валютних цінностей та іншого майна, передбачених статтею 9 цього Декрету, - штраф у сумі, що встановлюється Національним банком України.
Санкції, передбачені цим пунктом, застосовуються Національним банком України та за його визначенням - підпорядкованими йому установами. Оскарження дій щодо накладення стягнень провадиться у судовому порядку.
Суми стягнених штрафів спрямовуються до державного бюджету України.
Відповідно до положень п. З Указу Президента України від 27.06.1999 року № 734/99 «Про врегулювання порядку оформлення кредитів, позик в іноземній валюті від резидентів та застосування штрафних санкцій за порушення валютного законодавства», санкції, передбачені статтею 2 цього Указу та пунктом 2 статті 16 Декрету Кабінету Міністрів України від 19 лютого 1993 року N 15 "Про систему валютного регулювання і валютного контролю", застосовуються Національним банком України до банків та інших фінансово- кредитних установ, органами державної податкової служби - до інших резидентів і нерезидентів України. Оскарження рішень про застосування фінансових санкцій здійснюється в судовому порядку.
Санкції - штрафи, зазначені у частині першій цієї статті, сплачуються не пізніше п'яти днів з дня вручення резиденту, нерезиденту рішення про накладення штрафу. У разі несплати штрафу у зазначений строк сума штрафу списується з рахунків резидента, нерезидента відповідно до законодавства.
Згідно пп.3.1 п.З Порядку застосування штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, затвердженого наказом ДПА України №542 від 04.10.1999 року визначено, що органи державної податкової служби застосовують штрафні санкції, визначені в цьому Порядку, до резидентів і нерезидентів за винятком банків та інших фінансово-кредитних установ.
Матеріали про порушення валютного законодавства розглядає та приймає рішення про застосування санкцій начальник (заступник) державної податкової інспекції у районі. Якщо сума штрафу перевищує 100,0 тис. доларів СІЛА, рішення повинно прийматись за згодою:
- від 100,0 тис.доларів США до 1 млн.доларів США - голови (заступника) державної податкової адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, мм.Києві та Севастополі;
- від 1 млн.доларів США - голови (заступника) державної податкової адміністрації України.
Під сумою штрафу слід розуміти суму (вартість), еквівалентну певній сумі в доларах США, перерахованій у валюту України за обмінним курсом НБУ на день складання відповідного акта перевірки.
В судовому засіданні представник відповідача з допущеними порушеннями Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» погодився.
Крім того, при дослідженні письмових матеріалів справи, суд встановив, що ТОВ «Олвін» зверталося до Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до державної податкової інспекції у м. Черкаси про визнання дій та рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 14 вересня 2009 року № НОМЕР_1 неправомірними.
Постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 06 травня 2010 року у задоволенні позову відмовлено повністю.
Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду, що набрала законної сили, від 02.11.2010 року вищевказану постанову залишено без змін.
Згідно положень п.1 ст.72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Тому суд при вирішенні даного спору бере до уваги вищевказане рішення та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 02.11.2010 року по справі 2-а- 1170/10/2370 при ухваленні даного судового рішення.
Частиною першою статті 67 Конституції України закріплено обов'язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Положеннями статті 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» № 509-ХІІ від 4 грудня 1990 року визначено, що однією з функцій державних податкових інспекцій в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонних та об'єднаних державних податкових інспекцій є звернення до судів з позовами до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Суд зазначає, що відповідно до Закону України «Про державну податкову службу в Україні», податкові органи є контролюючими органами та органами стягнення стосовно податкових зобов'язань та фінансових санкцій, які справляються до бюджетів. Державна податкова інспекція у м. Черкаси здійснює контроль в сфері оподаткування і стягнення податкових зобов’язань та фінансових санкцій.
Беручи до уваги, що відповідач, у встановлені законодавством строки, не сплатив податковий борг, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 86, 94, 159, 162 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Олвін», що знаходиться за адресою: 18008, м. Черкаси, вул. Смілянська, 163, ідентифікаційний код 32654092 на користь бюджету через державну податкову інспекцію у м. Черкаси, що знаходиться за адресою: 18000, м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235, ідентифікаційний код 34503595 штрафні (фінансові) санкції у сумі 70625 (сімдесят тисяч шістсот двадцять п’ять) грн. 57 коп.
Постанова суду може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд в порядку, передбаченому ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови виготовлено та підписано 16 грудня 2010 року.
Суддя В.І. Коваленко
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2010 |
Оприлюднено | 13.06.2016 |
Номер документу | 58182195 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.І. Коваленко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні