Справа № 2-1681/10
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 грудня 2010 року Першотравенський міський суд Дніпропетровської області в складі:
головуючої судді Бондарьової Г.М.
при секретарі Кобка Т.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Першотравенську цивільну справу за позовом Першотравенського міського центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення коштів,виплачених як допомога по безробіттю ,
ВСТАНОВИВ:
31 серпня 2010 року Першотравенський міський центр зайнятості звернувся до суду з позовом до ОСОБА_1 про стягнення коштів,виплачених ОСОБА_1.як допомоги по безробіттю в сумі 11 256,84грн ,посилаючись на те,що на обліку в Першотравенському міському центрі зайнятості ( далі - центр зайнятості ) з 02.06.2008 року по 04.06.2009 року перебувала безробітна ОСОБА_1 (персональна картка N049200108060200005), звільнена з останнього місця роботи з посади електромеханіка зв'язку І категорії Центру електрозв'язку №4 Дніпропетровської філії ВАТ „УкртелекомВ» у м. Павлограді, 28.05.2008 року, наказ №149- к від 27.05.2008 року.
Відповідно до заяви громадянки ОСОБА_1 від 09.06.2010 року з проханням до вирішення питання про її працевлаштування надати статус безробітного з виплатою допомоги по безробіттю, відповідно до Законів України „Про зайнятість населенняВ» та „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» , в якій також зазначила, що в даний час не зареєстрована як суб'єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається, пенсію не отримує, не має права на пенсію за віком, в тому числі на пільгових умовах на пенсію за вислугу років, наказом Першотравенського міського центру зайнятості від 09.06.2008 року, № НТ 080609, гр. ОСОБА_1 було надано статус безробітної особи. Одночасно цим же наказом їй призначено та розпочато виплату допомоги по безробіттю тривалістю з 09.06.2008 року по 03.06.2009 року відповідно до п.п.1,3,4 ст.22, п.1 ст.23 Закону України В»Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» , від 02.03.2000 р., № 1533-ІІІ ( далі - Закон № 1533-III ) та п.2.1. „Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, у розмірі 70% від середньої заробітної плати залежно від тривалості безробіття у відсотках до визначеного розміру: з виплатою 100% протягом перших 90 календарних днів, 80% протягом наступних 90 календарних днів, 70% протягом наступних 180 календарних днів.
Протягом всього періоду перебування на обліку в центрі зайнятості громадянки ОСОБА_1 в статусі безробітної, їй надавалися різноманітні соціальні послуги, а саме: профконсультаційні та профінформаційні послуги, а з метою ознайомлення з правами та обов'язками безробітного залучалася до участі в інформаційних семінарах на яких акцентувалася увага безробітних щодо неможливості перебування на обліку осіб, які зареєстровані як суб'єкти підприємницької діяльності, тому що вони є зайнятим населенням і мають право лише на консультаційні послуги, семінарів з техніки пошуку роботи та інших.
У зв'язку з відсутністю на ринку праці м. Першотравенська роботи, яка б відповідала вимогам ст.7 Закону України „Про зайнятість населенняВ» , тобто яка є підходящої для безробітної ОСОБА_1, за час активного пошуку роботи з 09.06.2008 року по 03.06.2009 року їй було нараховано та фактично виплачено допомогу по безробіттю в сумі 11256,84 грн.(одинадцять тисяч двісті п'ятдесят шість грн. 84 коп.).
Згідно наказу від 04.06.2009 року, № НТ 090604, гр. ОСОБА_1 було знято з обліку в центрі зайнятості в зв'язку із самостійним працевлаштуванням.
З метою контролю за цільовим і ефективним використанням коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, на вимогу Державного центру зайнятості, 09.08.2010 року спеціалістами центру зайнятості було проведено оперативну звірку з даними Державного реєстратора щодо виявлення осіб, які на день надання статусу безробітного не припинили приватну підприємницьку діяльність, за результатами якого було виявлено, що колишня безробітна ОСОБА_1, на день надання статусу безробітної особи 09.06.2008 року була суб'єктом підприємницької діяльності .
Для оперативної звірки одержаних даних з Державним реєстратором у місті Першотравенську щодо підтвердження чи спростування підприємницької діяльності, на день надання статусу безробітної особи гр. ОСОБА_1 09.06.2008 року, було направлено запит від 09.08.2010 року вих. № 478 до Державного реєстратора м. Першотравенська.
Згідно довідки, яка надана Держреєстратором м. Першотравенська, вх. №539а від 10.08.2010 року, з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців на ім'я особи ОСОБА_1 реєстраційний номер фізичної особи 20013064629, в записі 3, зазначена дата проведення дії 28.08.2008, номер запису 2 233 006 0003 000240 та зазначені реєстраційні дії: Державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем за її рішенням.
В ході розслідування встановлено, що гр. ОСОБА_1 порушила умови реєстрації в центрі зайнятості тобто подала недостовірні відомості, які призвели до незаконного надання їй статусу безробітної особи, а також призначення та виплати допомоги по безробіттю, що в свою чергу призвело до незаконного одержання нею допомоги по безробіттю в сумі 11256,84 грн. (одинадцять тисяч двісті п'ятдесят шість грн. 84 коп.).
Виявлені в ході розслідування страхового випадку вищезазначені факти перевели безробітну ОСОБА_1 на момент реєстрації в Першотравенському міському центрі зайнятості з під дії ст. 2 Закону України „Про зайнятість населенняВ» , від 01.03.1991 року, № 803-XІІ (далі - Закон про зайнятість ) із статусу безробітної особи в статус зайнятого населення (ст.1 Закону про зайнятість), яке при зверненні до центру зайнятості має право лише на одержання консультацій.
Відповідно до п.2, п.3 ст.36 Закону України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» (далі Закону) „застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послугВ» , „сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання особою своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послугВ» , а також відповідно п.5 ч.2 ст.12 Закону та п.2 - п.3, п.5 - п.6 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення безробітним відповідно до Закону, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13 лютого 2009 року №60/62, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 12.03.2009 року за №232/16248, а також відповідно до п.6.14 ч.6 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, якими визначено наступне: „якщо безробітний під час одержання допомоги по безробіттю своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають на умови її виплати, з безробітного стягується сума виплаченої допомоги по безробіттю з моменту виникнення обставин, а якщо безробітний відмовився добровільно повернути зазначені кошти, то питання щодо їх повернення вирішується в судовому порядкуВ» .
На підставі вищезазначеного 12.08.2010 року директором центру зайнятості було прийняте рішення та виданий наказ Першотравенського МЦЗ від 12.08.2010 року №115 про повернення коштів, виплачених як допомога по безробіттю гр. ОСОБА_1, а також підготовлено лист - претензію з роз'ясненням усіх обставин, які призвели до незаконного отримання ОСОБА_1 державних коштів, а також їй було запропоновано протягом 15 календарних днів добровільно повернути безпідставно одержані нею кошти в сумі 11256,84 грн.. Копія наказу та лист - претензія були направлені відповідачу 12.08.2010 року з повідомленням. Громадянка ОСОБА_1 отримала відповідні документи 14.08.2010 року.
Станом на 30.08.2010 року претензійні вимоги відповідачем - ОСОБА_1Ю не виконані і її заборгованість перед Першотравенським МЦЗ складає 11256,84 грн.
Беручи до уваги, що позивач - Першотравенський міський центр зайнятості - є державною установою, вищевказаною незаконною виплатою ОСОБА_1 допомоги по безробіттю і відмовою відповідача в її добровільному поверненні завдано істотну шкоду інтересам держави, оскільки це перешкоджає належному акумулюванню коштів у Фонді загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та своєчасному наданню соціальних послуг громадянам у разі їх безробіття, що, в свою чергу, обмежує гарантоване ст. 46 Конституції України право громадян на соціальний захист, а держава, відповідно до ст. 8 Закону України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» є гарантом забезпечення застрахованих осіб та надання їм соціальних послуг.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст.1,2 Закону України „Про зайнятість населенняВ» , п.5 ч.2 ст.12 та ст.36 Закону України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» , ст. 623 Цивільного кодексу України, ст.118 Цивільного процесуального кодексу України, пп.13 п.1 ч.20 „Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітнихВ» № 219, із змінами і доповненнями внесеними постановою КМУ від 25.02.09 року №144,просять суд:
-Стягнути з ОСОБА_1 на користь Першотравенського міського центру зайнятості (р/р 37171001003005 в ГУДКУ в Дніпропетровській області, МФО 805012, одержувач Першотравенський міський центр зайнятості, ЄДРПОУ 20244046) - кошти, виплачені їй як допомога по безробіттю в сумі 11256 грн. 84 коп. (одинадцять тисяч двісті п'ятдесят шість грн. 84 коп.).
Представник відповідачки ОСОБА_1-ОСОБА_2 подав суду заяву про слухання справи у їх відсутність,при прийнятті рішення просить врахувати,що ОСОБА_1 ніде не працює,має на утримання неповнолітню дитину та повнолітню доньку відносно якої вирішується питання про встановлення їй інвалідності,іншого майна,крім приватизованої на чотирьох членів сім»ї квартири, не має,грошей які заробляє чоловік вистачає лише на утримання сім»ї та сплату комунальних платежів,відповідачка не може знайти роботу,оскільки доглядає за хворою донькою.З врахуванням викладеного просять суд розстрочити повернення коштів на користь позивача щомісячно по 370гривень .
Дослідивши матеріали справи суд вважає встановленими слідуючі обставини та відповідні їм правовідносини.
На обліку в Першотравенському міському центрі зайнятості з 02.06.2006 року по 04.06.2009 року перебувала безробітна ОСОБА_1 (персональна картка N049200108060200005), звільнена з останнього місця роботи з посади електромеханіка зв'язку І категорії Центру електрозв'язку №4 Дніпропетровської філії ВАТ „УкртелекомВ» у м. Павлограді, 28.05.2008 року, наказ №149- к від 27.05.2008 року.
Відповідно до заяви ОСОБА_1 від 09.06.2010 року з проханням до вирішення питання про її працевлаштування надати статус безробітного з виплатою допомоги по безробіттю, відповідно до Законів України „Про зайнятість населенняВ» та „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» , в якій також зазначила, що в даний час не зареєстрована як суб'єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається, пенсію не отримує, не має права на пенсію за віком, в тому числі на пільгових умовах на пенсію за вислугу років, наказом Першотравенського міського центру зайнятості від 09.06.2008 року, № НТ 080609, гр. ОСОБА_1 було надано статус безробітної особи. Одночасно цим же наказом їй призначено та розпочато виплату допомоги по безробіттю тривалістю з 09.06.2008 року по 03.06.2009 року відповідно до п.п.1,3,4 ст.22, п.1 ст.23 Закону України В»Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» , від 02.03.2000 р., № 1533-ІІІ ( далі - Закон № 1533-III ) та п.2.1. „Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, у розмірі 70% від середньої заробітної плати залежно від тривалості безробіття у відсотках до визначеного розміру: з виплатою 100% протягом перших 90 календарних днів, 80% протягом наступних 90 календарних днів, 70% протягом наступних 180 календарних днів.
Протягом всього періоду перебування на обліку в центрі зайнятості громадянки ОСОБА_1 в статусі безробітної, їй надавалися різноманітні соціальні послуги, а саме: профконсультаційні та профінформаційні послуги, а з метою ознайомлення з правами та обов'язками безробітного залучалася до участі в інформаційних семінарах на яких акцентувалася увага безробітних щодо неможливості перебування на обліку осіб, які зареєстровані як суб'єкти підприємницької діяльності, тому що вони є зайнятим населенням і мають право лише на консультаційні послуги, семінарів з техніки пошуку роботи та інших.
У зв'язку з відсутністю на ринку праці м. Першотравенська роботи, яка б відповідала вимогам ст.7 Закону України „Про зайнятість населенняВ» , тобто яка є підходящої для безробітної ОСОБА_1, за час активного пошуку роботи з 09.06.2008 року по 03.06.2009 року їй було нараховано та фактично виплачено допомогу по безробіттю в сумі 11256,84 грн.(одинадцять тисяч двісті п'ятдесят шість грн. 84 коп.).
Згідно наказу від 04.06.2009 року, № НТ 090604, гр. ОСОБА_1 було знято з обліку в центрі зайнятості в зв'язку із самостійним працевлаштуванням.
З метою контролю за цільовим і ефективним використанням коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, на вимогу Державного центру зайнятості, 09.08.2010 року спеціалістами центру зайнятості було проведено оперативну звірку з даними Державного реєстратора щодо виявлення осіб, які на день надання статусу безробітного не припинили приватну підприємницьку діяльність, за результатами якого було виявлено, що колишня безробітна ОСОБА_1, на день надання статусу безробітної особи 09.06.2008 року була суб'єктом підприємницької діяльності .
Для оперативної звірки одержаних даних з Державним реєстратором у місті Першотравенську щодо підтвердження чи спростування підприємницької діяльності, на день надання статусу безробітної особи гр. ОСОБА_1 09.06.2008 року, було направлено запит від 09.08.2010 року вих. № 478 до Державного реєстратора м. Першотравенська.
Згідно довідки, яка надана Держреєстратором м. Першотравенська, вх. №539а від 10.08.2010 року, з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців на ім'я особи ОСОБА_1 реєстраційний номер фізичної особи 20013064629, в записі 3, зазначена дата проведення дії 28.08.2008, номер запису 2 233 006 0003 000240 та зазначені реєстраційні дії: Державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем за її рішенням.
В ході розслідування встановлено, що гр. ОСОБА_1 порушила умови реєстрації в центрі зайнятості тобто подала недостовірні відомості, які призвели до незаконного надання їй статусу безробітної особи, а також призначення та виплати допомоги по безробіттю, що в свою чергу призвело до незаконного одержання нею допомоги по безробіттю в сумі 11256,84 грн. (одинадцять тисяч двісті п'ятдесят шість грн. 84 коп.).
Виявлені в ході розслідування страхового випадку вищезазначені факти перевели безробітну ОСОБА_1 на момент реєстрації в Першотравенському міському центрі зайнятості з під дії ст. 2 Закону України „Про зайнятість населенняВ» , від 01.03.1991 року, № 803-XІІ (далі - Закон про зайнятість ) із статусу безробітної особи в статус зайнятого населення (ст.1 Закону про зайнятість), яке при зверненні до центру зайнятості має право лише на одержання консультацій.
Відповідно до п.2, п.3 ст.36 Закону України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» (далі Закону) „застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послугВ» , „сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання особою своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послугВ» , а також відповідно п.5 ч.2 ст.12 Закону та п.2 - п.3, п.5 - п.6 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення безробітним відповідно до Закону, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13 лютого 2009 року №60/62, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 12.03.2009 року за №232/16248, а також відповідно до п.6.14 ч.6 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, якими визначено наступне: „якщо безробітний під час одержання допомоги по безробіттю своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають на умови її виплати, з безробітного стягується сума виплаченої допомоги по безробіттю з моменту виникнення обставин, а якщо безробітний відмовився добровільно повернути зазначені кошти, то питання щодо їх повернення вирішується в судовому порядкуВ» .
На підставі вищезазначеного 12.08.2010 року директором центру зайнятості було прийняте рішення та виданий наказ Першотравенського МЦЗ від 12.08.2010 року №115 про повернення коштів, виплачених як допомога по безробіттю гр. ОСОБА_1, а також підготовлено лист - претензію з роз'ясненням усіх обставин, які призвели до незаконного отримання ОСОБА_1 державних коштів, а також їй було запропоновано протягом 15 календарних днів добровільно повернути безпідставно одержані нею кошти в сумі 11256,84 грн.. Копія наказу та лист - претензія були направлені відповідачу 12.08.2010 року з повідомленням. Громадянка ОСОБА_1 отримала відповідні документи 14.08.2010 року.
Станом на 30.08.2010 року претензійні вимоги відповідачем - ОСОБА_1Ю не виконані і її заборгованість перед Першотравенським МЦЗ складає 11256,84 грн.,яка підлягає примусовому стягненню з відповідачки.
З врахуванням тяжкого сімейного та матеріального стану відповідачки суд вважає за можливе розстрочення належної до стягнення з неї суми щомісячно по 370гривень починаючи з 01 лютого 2011 року до повного погашення стягнутої суми на підставі ст..373 ЦПК України.,та вважає за можливе звільнення її від сплати судових витрат у справі на підставі ч.3 ст..82 ЦПК України
На підставі викладеного,керуючись ст.ст.10,11,209,212,214-215 ЦПК України,, суд
ВИРІШИВ:
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Першотравенського міського центру зайнятості кошти,безпідставно виплачені як допомога по безробіттю в сумі 11 256/одинадцять тисяч двісті п»ятдесят шість/гривень 84 коп,розстрочивши стягнення щомісячно по 370/триста сімдесят/гривень починаючи з 01 лютого 2011 року до повного погашення стягнутої суми.
На підставі ч.3 ст.82 ЦПК України ОСОБА_1 звільнити від сплати судового збору на користь держави в сумі 51 гривня,та 120 грн витрат на інформаційно -технічне забезпечення розгляду справи у зв»язку з її тяжким майновим станом.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до апеляційного суду Дніпропетровської області через Першотравенський міський суд протягом десяти днів з дня його проголошення.
Особи ,які брали участь у справі,але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення,можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.
Суддя: /ОСОБА_3/
Суд | Першотравенський міський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 24.12.2010 |
Оприлюднено | 13.06.2016 |
Номер документу | 58190675 |
Судочинство | Цивільне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні