Постанова
від 19.04.2016 по справі 808/4671/15
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 квітня 2016 року 16 год. 00 хв.Справа № 808/4671/15 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого - судді Р.В. Сацького,

за участі секретаря судового засідання А.В. Фесик,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовною заявою: Товариства з обмеженою відповідальністю «Буд-Енерго-Стандарт»

до: Державної податкової служби у Заводському районі м. Запоріжжя ГУ ДФС у Запорізькій області

про: скасування податкового повідомлення-рішення

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Товариства з обмеженою відповідальністю «Буд-Енерго-Стандарт» (далі по тексту ТОВ «Буд-Енерго-Стандарт», позивач) до Державної податкової служби у Заводському районі м. Запоріжжя ГУ ДФС у Запорізькій області (далі по тексту - ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя, відповідач) про скасування податкового повідомлення-рішення №0000152200 від 03.03.2015.

Позов обґрунтовано тим, що взаємовідносини з контрагентами мали реальний характер.

Позивач вважає, що цілком правомірно ввключено суми податку на додану вартість по отриманим від контрагентів товарам (послугам) у розмірі 1667641,00 грн. до складу податкового кредиту за жовтень 2014 р., оскільки право на податковий кредит підтверджується єдиним і належним, з точки зору діючого законодавства, доказом - податковою накладною.

Відповідач проти задоволення судом позову заперечив з підстав, викладених у письмових запереченнях, в яких зазначено, що господарські операції позивача з контрагентами ТОВ «ОСОБА_1 Трейд» та ТОВ «ОСОБА_2 Плюс» не мали реальний характер.

Відповідач в письмових запереченнях зазначив, що у TOB «ОСОБА_1 Трейд» та TOB «ОСОБА_2 Плюс» через яких проходили фінансово - грошові потоки, відсутні необхідні умови для здійснення господарських операцій, відсутні основні фонди, технічний персонал, виробничі активи, транспортні засоби, які проходили по розрахункових рахунках не є господарською діяльністю підприємства, в розумінні Податкового кодексу України: господарська діяльність - будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою. Просив суд у задоволенні позовних вимог відмовити у повному обсязі.

У судове засідання представник позивача не прибув, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неприбуття суд не повідомив.

У судове засідання представник відповідача не прибув, 19.04.2016 через канцелярію суду надав заяву про розгляд справи у відсутності представника. У задоволені позовних вимог просить суд відмовити у повному обсязі.

Згідно ч. 2 ст. 128 КАС України неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, які прибули в судове засідання, або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.

Фіксування судового засідання відповідно до ст. 41 КАС України не здійснювалося.

Суд вирішив розглядати справу по суті, за відсутності сторін.

Дослідивши матеріали справи, судом встановлено, що ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області проведено позапланову документальну виїзну перевірку TOB «Буд-Енерго-Стандарт» (код ЄДРПОУ 37221276) з питань дотримання податкового законодавства з податку на додану вартість при взаємовідносинах з TOB «Арарат Трейд» (код ЄДРПОУ 38916893), TOB «ОСОБА_2 Плюс» (код ЄДРПОУ 38489255) та формування податкових зобов'язань з податку на додану вартість по взаємовідносинах з КП «Запоріжринок» (код ЄДРПОУ 1559577), ПАТ «ЗЗБК №1» (код ЄДРПОУ 13628220), ПП «Інженерний Центр Енергоексперт» (код ЄДРПОУ 34792977), ПП «Промтехсервіс» (код ЄДРПОУ 30502069), ПП «Екотехагроресурс» (код ЄДРПОУ 34062185), ПРАТ «Берті» (код ЄДРПОУ 152359), ПРАТ «Запорізьке Кар'єроуправління» (код ЄДРПОУ 110183), TOB «Агротехбуд 2013» (код ЄДРПОУ 38731986), TOB «Бізнес Строй Компані» (код ЄДРПОУ 39068841), TOB «Вима» (код ЄДРПОУ 36042019), TOB «Енергодарінновація» (код ЄДРПОУ 35375850), TOB «Енергосервісне Підприємство «Екоенерго» (код ЄДРПОУ 31493836), TOB «Запоріжспецбуд» (код ЄДРПОУ 32498683), TOB «ЗПР» (код ЄДРПОУ 36977142), TOB «Інфоком ЛТД» (код ЄДРПОУ 20501767), TOB «Колді» (код ЄДРПОУ 31707909), TOB «Мотор СПР» (код ЄДРПОУ 37442792), TOB «НВФ «Іскра» (код ЄДРПОУ 19093116), TOB «Ремм-Юг» (код ЄДРПОУ 32997707), TOB «Ремпромбуд - III» (код ЄДРПОУ 33175001), TOB «Свет-Строй» (код ЄДРПОУ 35258634), TOB «Сітібілд» (код ЄДРПОУ 33527856), TOB «Стальмонтаж» (код ЄДРПОУ 32393730), TOB «Старк Сервіс» (код ЄДРПОУ 38415623), TOB ТПК «Пласт» (код ЄДРПОУ 23852906), TOB «Прогрес-Ошгстка» (код ЄДРПОУ 32186159), TOB «Промисловий Альпінізм» (код ЄДРПОУ 37300829) та TOB «Ременергопром» (код ЄДРПОУ 38285482) (далі - контрагенти) за жовтень 2014 р., за результатами якої складено акт №99/08-25-22-011/37221276 від 18.18.2015.

На підставі акта перевірки 03.03.2015 ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя прийнято податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_1, яким визначено суму податкового зобов'язання за платежем; податок на додану вартість у сумі 2501461,50 грн., у т.ч. за основним платежем - 1667641,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 833820,50 грн.

За результатами документальної позапланової невиїзної перевірки TOB «Буд - Енерго - Стандарт» з питань документального підтвердження господарських відносин з платником податків TOB «ОСОБА_1 Трейд», TOB «ОСОБА_2 Плюс» за період жовтень 2014 року встановлені наступні порушення, що стали підставою для прийняття податкового повідомлення - рішення: п. 198.3, п. 198.4, п. 198.6 ст. 198, п. 201.10 ст. 200 Податкового Кодексу України, у зв'язку із чим позивачем занижено податок на додану вартість у розмірі 1667641,00 грн.

Позивачем в процесі здійснення господарської діяльності укладено ряд договорів з ТОВ «Арарат Трейд».

Відповідно до укладеного договору № 20\10-2 від 20.10.2014 Виконавець TOB «Арарат Трейд» протягом зазначеного у договорі строку передає Покупцеві продукцію, а останній TOB «Буд - Енерго - Стандарт» оплачує придбаний товар (цукор пісок).

Протягом перевіряємого періоду Позивачем придбано товару у кількості 9,199 т на суму 91411400,32 грн. у тому числі ПДВ у суму 1523566,72 грн.

TOB «Буд - Енерго - Стандарт» до перевірки не надано документального підтвердження здійснення господарських взаємовідносин. В укладеному договорі не зазначено, а посадовими особами TOB «Буд-Енерго-Стандарт» не доведено та не надано жодних документальних підтверджено стосовно того, яким чином (ким із сторін) здійснювалась доставка товару, а саме не надано товарно - транспортних накладних, або інші документи (шляхові листи, квитанції експрес - доставки, тощо), які підтверджують факт перевезення товарів.

Під час перевірки було використано лист від 11.02.2015 № 2541/7/26-55-22-13-11, який отримано від ДПІ у Печерському районі м. Києва, де зазначено, що провести перевірку по зазначеному контрагенту не можливо, підприємство не знаходиться за юридичною адресою. Відповідно до звітності, яка надавалась до ДПІ у Печерському районі м. Києва TOB «ОСОБА_1 Трейд» не має земельних ділянок, власних основних фондів 1 групи, складських або будь-яких інших приміщень, які можуть бути використані у господарській діяльності підприємства.

Оскільки на TOB «ОСОБА_1 Трейд» відсутні виробничі потужності для здійснення будь-якого виду діяльності, вбачається проведення транзитних фінансових потоків, спрямованих на здійснення операцій надання податкової вигоди переважно з контрагентами, які виконують свої податкові зобов'язання, зокрема, у випадках, коли операції здійснюються через посередників з метою штучного формування валових витрат та податкового кредиту, не мають реального товарного характеру.

Фактичне здійснення постачання, приймання-передачі та оприбуткування товарно-матеріальних цінностей по ланцюгу від TOB «ОСОБА_1 Трейд» до контрагентів не підтверджено.

Не надано документів, які б підтвердили використання транспорту отриманого від TOB

«ОСОБА_1 Трейд».

Згідно наданих документів до перевірки, отриманих від TOB «Буд-Енерго-Стандарт», а саме Договору № 20\10-2 від 20.10.2014 «п. 3.3 Датою поставки продукції вважається дата виписки видаткових накладних», протягом 29, 30, 31 жовтня 2014 року, було всього транспортовано 1 086,97 т цукру, за кожний день від 146,93 т до 607,84 т.

Зазначене свідчить про неможливість перевезення цукру в день з м. Києва до м. Запоріжжя (відстань приблизно 568 км) у кількості від 146,93 тн. До 607,84 тн. на день.

Позивачем по справі під час перевірки не надано жодного платіжного доручення. Станом на 31.10.2014 заборгованість TOB «Буд-Енерго-Стандарт» перед TOB «ОСОБА_1 Трейд» становить 9 141 400,32 грн.

Також, позивачем по справі укладено ряд договорів з підприємством: TOB «ОСОБА_2 Плюс».

Договір № 10\ 14-01 від 01.10.2014 укладений між TOB «ОСОБА_2 Плюс» та TOB «Буд - Енерго - Стандарт» до перевірки позивачем було не надано.

Протягом перевіряємого періоду Позивачем придбано товару у кількості (в накладних не зазначено) на суму 864443,52 грн. у тому числі ПДВ у суму 144073,92 грн. TOB «Буд - Енерго - Стандарт» до перевірки надано товарно - транспортні накладні, де визначено, що перевезення здійснювалось автомобілями 3IЛ 130 (вантажопідйомність 6000 кг), КРАЗ-65055 (вантажопідйомність 16000 кг) та ГАЗ 3302 (вантажопідйомність 1500 кг).

Зазначене свідчить про неможливість перевезення цукру в день з м. Києва до м. Запоріжжя (відстань приблизно 568 км) у кількості від 112,5 т до 1344,84 т на день.

Згідно оборотно - сальдової відомості по бухгалтерському рахунку 631 за Жовтень 2014 року, станом на 30.11.2014 заборгованість TOB «Буд - Енерго - Стандарт» перед TOB «ОСОБА_2 Плюс» становить 728 924 грн.

Під час перевірки перевіряючими було використано інформацію з АС «Податковий блок», щодо TOB «ОСОБА_2 Плюс». Відповідно до звітності, яка надавалась до ДПІ у Печерському районі м. Києва TOB «ОСОБА_2 Плюс» не має земельних ділянок, власних основних фондів 1 групи, складських або будь-яких інших приміщень, які можуть бути використані у господарській діяльності підприємства.

Оскільки на TOB «ОСОБА_2 Плюс» відсутні виробничі потужності для здійснення будь-якого виду діяльності, вбачається проведення транзитних фінансових потоків, спрямованих на здійснення операцій надання податкової вигоди переважно з контрагентами, які виконують свої податкові зобов'язання, зокрема, у випадках, коли операції здійснюються через посередників з метою штучного формування валових витрат та податкового кредиту, не мають реального товарного характеру.

Враховуючи викладене, фактичне здійснення постачання, приймання-передачі та оприбуткування товарно-матеріальних цінностей по ланцюгу від TOB «ОСОБА_2 Плюс» до контрагентів не підтверджено.

Не надано жодного документу, який би підтвердив використання транспорту отриманого від ТОВ «ОСОБА_2 Плюс».

Таким чином, в ході проведення перевірки матеріалів податкової звітності, реєстраційних документів, звітів та інших документів, зокрема встановлено: відсутність трудових ресурсів, виробничого обладнання, складських та торгівельннх приміщень, транспорту та торгівельного обладнання, сировини, матеріалів для здійснення основного виду діяльності, визначеного згідно довідки з ЄДРПОУ.

Відсутність трудових та матеріальних ресурсів, виробничої бази, складських приміщень унеможливлює здійснення господарської діяльності TOB «ОСОБА_1 Трейд» та TOB «ОСОБА_2 Плюс».

Відповідно до п.2.7 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 за № 168/704, «первинні документи складаються на бланках типових форм, затверджених Міністерством статистики України, а також на бланках спеціалізованих форм, затверджених міністерствами і відомствами України».

Таким чином, суд прийшов до висновку, що придбання товару мали не реальний характер.

Статтею 2 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" зазначено, що сфера дії Закону поширюється на всіх юридичних осіб створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, які зобов'язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством.

Відповідно до вимог п. 2 ст.З цього ж Закону України бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Правила податкового обліку визначаються відповідними нормативними документами, що регламентують порядок оподаткування в Україні.

Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначена п.п.1.2 п.1, п.п.2.1 п.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, яке затверджене наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 №88 і зареєстроване в Міністерстві юстиції України від 05.06.95 за № 168/704, первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації на їх проведення.

Статтею 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.99 № 996-XIV (із змінами та доповненнями) встановлено вимоги до первинних документів, які є підставою для бухгалтерського та податкового обліку. Згідно з даною нормою, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.

Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Дія контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Такі первинні документи повинні мати обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Згідно з п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, яке затверджене наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 р. за № 168/704. первинні документи (на паперових і машинозчитуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити; назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.

Відповідно до п.2.15 та п.2.16 вищевказаного Положення забороняється приймати до виконання первинні документи на операції, що суперечать законодавчим та нормативним актам.

Таким чином, для надання юридичної сили і доказовості, первинні документи повинні бути складені відповідно до вимог чинного законодавства та не порушувати публічний порядок, встановлений Законом України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні".

Враховуючи те, що у TOB «ОСОБА_1 Трейд» та TOB «ОСОБА_2 Плюс» через яких проходили фінансово - грошові потоки, відсутні необхідні умови для здійснення господарських операцій, відсутні основні фонди, технічний персонал, виробничі активи, транспортні засоби, які проходили по розрахункових рахунках не є господарською діяльністю підприємства, в розумінні Податкового кодексу України: господарська діяльність - будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою.

Проведення будь-якої господарської операції підприємства фіксується і підтверджується первинними документами, на підставі яких ведеться бухгалтерський облік. Своєю чергою, відповідно до частини 2 статті 3 Закону України від 16.07.99 №996-XIV «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» на даних бухгалтерського обліку ґрунтуються фінансова, податкова, статистична та інші види звітності. Тобто первинні документи з відображення господарських операцій є основою і для податкового обліку.

Згідно з пунктом 2.7 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіну України від 24.05.95 №88, первинні документи складаються на бланках типових форм, затверджених Мінстатом України, а також на бланках спеціалізованих форм, затверджених міністерствами та відомствами України.

Типові форми первинного обліку роботи вантажного автомобіля, зокрема, типова форма товарно-транспортної накладної, затверджено спільним Наказом Мінтрансу України, Мінстату України від 29.12.95 №488/346 «Про затвердження типових форм первинного обліку роботи вантажного автомобіля» (зі змінами та доповненнями). Відповідно до пункту 2 цього наказу застосування зазначених форм первинного обліку всіма суб'єктами господарської діяльності незалежно від форм власності є обов'язковим.

Відповідно до Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Мінтрансу України від 14.10.97 №363 (далі - Правила перевезення), товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбутковування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу і обліку виконаної роботи.

Крім того, підпунктом 11.1 пункту 11 Правил перевезення визначено, що товарно-транспортні накладні та дорожні листи вантажного автомобіля є основними документами на перевезення вантажів.

Відповідно до статті 48 Закону України від 05.04.2001 №2344- III «Про автомобільний транспорт» автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред'являти особам, уповноваженим здійснювати контроль на автомобільному транспорті і у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення. Для водія такими документами є: посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, дорожній лист, товарно-транспортна накладна або інший встановлений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством України.

Відповідно Постанови Кабінету Міністрів України від 25.02.2009, № 207 «Про затвердження Переліку документів, необхідних для здійснення перевезення вантажу автомобільним транспортом у внутрішньому сполученні» (п.1 Додатку) до зазначеного переліку документів, для водія юридичної особи або фізичної особи - підприємця, що здійснює вантажні перевезення на договірних умовах , належать наступні:

- фотокопія ліцензії, засвідчена автомобільним перевізником, або ліцензійна картка;

- товарно-транспортна накладна;

- посвідчення на право керування транспортним засобом відповідної категорії;

- реєстраційний документ на транспортний засіб або інший засвідчений в установленому порядку документ, що підтверджує право керування, користування чи розпорядження транспортним засобом;

- талон про проходження державного технічного огляду;

- поліс (сертифікат) обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.

Для водія юридичної особи необхідним є також дорожній лист з відмітками про проведення передрейсового медичного огляду водія та огляду технічного стану транспортного засобу.

Тому, товарно-транспортна накладна належить до первинної транспортної документації, застосування якої для всіх суб'єктів господарської діяльності незалежно від форм власності є обов'язковим.

У разі відсутності первинної транспортної документації, що підтверджує отримання послуг з перевезення вантажів автомобільним транспортом, в даному випадку - товарно-транспортної накладної, платник податків не має підстав віднести такі витрати до складу таких, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування.

Таким чином, суд прийшов до висновку, що податковий орган діяв з дотриманням норм чинного законодавства, а адміністративний позов є таким, що не підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 69-71, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

В задоволені позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «Буд - Енерго - Стандарт» відмовити в повному обсязі.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Р.В. Сацький

Дата ухвалення рішення19.04.2016
Оприлюднено13.06.2016
Номер документу58211098
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/4671/15

Постанова від 19.04.2016

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 19.04.2016

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 12.04.2016

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 24.12.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 23.12.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 24.11.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 22.10.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 22.10.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 29.09.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 27.08.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні