Ухвала
від 07.06.2016 по справі 903/384/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

"07" червня 2016 р. Справа № 903/384/15 Господарський суд Волинської області /суддя Шум М. С./, розглянувши скаргу приватного підприємства "Виробничо - комерційна фірма "Домінанта", м. Луцьк

на дії управління державної казначейської служби України у місті Луцьку

по справі № 903/384/15 за позовом Приватного підприємства виробничо-комерційна фірма "Домінанта", м. Луцьк

до відповідача: Луцької міської ради Волинської області, м. Луцьк

треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4.

про визнання незаконним та скасування рішень Луцької міської ради від 25.03.2015 року № 72/17 "Про припинення виробничо-комерційній фірмі "Домінанта" права постійного користування земельною ділянкою на вулиці Загородній", від 25.03.2015 року №72/18 "Про надання громадянам ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для обслуговування жилих будинків, господарських будівель і споруд на вулиці Загородній".

За участю представників сторін:

від скаржника: ОСОБА_5, довіреність № 08/06 від 07.06.2016р., ОСОБА_6, довіреність № 07/06 від 07.06.2016р.

від УДК служби України: ОСОБА_7 довіреність № 01-37/617 від 22.03.2016р.

Встановив: 25 квітня 2016 року ПП "Виробничо - комерційна фірма "Домінанта" звернулась до суду з скаргою про визнання незаконними дії управління державної казначейської служби України у місті Луцьку, в звязку з відмовою виконати постанову Рівненського апеляційного господарського суду від 26.06.2015р. та у поверненні без виконання наказів господарського суду Волинської області про стягнення коштів з боржника - Луцької міської ради та зобов'язання виконати судове рішення.

Свою скаргу обґрунтовує, тим, що згідно вимог ст. 19 Конституції України: "Органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України".

Частиною 2 статті 3 Закону України "Про виконавче провадження" визначено, що рішення про стягнення коштів з державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами Державного казначейства України в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845 затверджений "Порядок виконання рішень про стягнення коштів з державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ".

6 лютого 2013 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 30.01.2013р. № 45 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 03 серпня 2011 року № 845", зазначена постанова прийнята у зв'язку із приведенням постанови Кабінету Міністрів України від 03.08.2011р. № 845 "Про затвердження Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ" у відповідність із Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень".

В п. 2 Порядку, який дає визначення термінів, роз'яснено, що безспірне списання - операції з коштами державного та місцевих бюджетів, що здійснюються з метою виконання Казначейством та його територіальними органами (далі - органи Казначейства) рішень про стягнення коштів без згоди (подання) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, боржників, органів місцевого самоврядування та/або державних органів на підставі виконавчих документів.

Посилання управління державної казначейської служби України у місті Луцьку на те, що боржник в управлінні не обслуговується, не є підставою для повернення виконавчого документа.

Ухвалою суду від 24.05.2016р. розгляд скарги відкладено на 07.06.2016р.

Управління державної казначейської служби України у місті Луцьку у відзиві № 05/10/1010 від 23.05.2016р. в задоволенні вимог ПП "Виробничо - комерційна фірма "Домінанта" викладених у скарзі просить відмовити повністю, з зв'язку з тим, що в Управлінні державної казначейської служби України у місті Луцьку за видатками обслуговується Виконавчий комітет Луцької міської ради, а не Луцька міська рада.

Відповідно до частини 1 статті 116 Господарського процесуального кодексу України виконання рішення господарського суду провадиться на підставі виданого ним наказу, який є виконавчим документом.

Згідно статті 124 Конституції України та статті 115 ГПК України судові рішення є обов'язковими до виконання на всій території України і виконуються в порядку, визначеному Законом України "Про виконавче провадження".

Статтею 2 ЗУ "Про виконавче провадження" визначено, що примусове виконання рішень покладається на державну виконавчу службу, яка входить до системи органів Міністерства юстиції України. Примусове виконання рішень здійснюють державні виконавці, визначені Законом України "Про державну виконавчу службу".

Разом з тим, Законом України "Про виконавче провадження", крім органів державної виконавчої служби, визначено інші органи, до повноважень яких віднесено виконання рішень судів, а саме частиною 2 статті 3 цього Закону передбачено, що рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

01.01.2013 набрав чинності Закон України № 4901-VI від 5 червня 2012 року "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень", статтею 1 якого визначено, що цей Закон встановлює гарантії держави щодо виконання судових рішень та виконавчих документів, визначених Законом України "Про виконавче провадження" (далі - рішення суду), та особливості їх виконання.

Відповідно до статті 3 названого вище Закону виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

Отже, накази Господарського суду Волинської області №№ 903/384/15-1, 903/384/15-2, 903/384/15-3 від 10.07.2015р. у справі № 903/384/15 повинен виконуватись з урахуванням вимог Закону України "Про виконавче провадження" та Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень".

На заяву скаржника про стягнення коштів із рахунку боржника за наказами - управління державної казначейської служби України у місті Луцьку повідомило про відсутність відкритих на цього боржника рахунків, з яких можливо було списати вказані в наказах суми.

Відповідно до ст. 25, 43 Бюджетного кодексу України та Положення про управління Державної казначейської служби України у м. Луцьку Волинської області від 21.11.2011 № 108, основним завданням управління Казначейства є реалізація державної політики у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів. Управління Казначейства здійснює розрахунково-касове обслуговування розпорядників, одержувачів бюджетних коштів та інших клієнтів, а також безспірне списання коштів державного бюджету та місцевих бюджетів або боржників на підставі рішення суду.

В пункті 3 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2011 року N 845 (із змінами та доповненнями), вказано, що рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів. При цьому за змістом абзацу 3 пункту 2 Порядку у тексті цього документа термін "боржники" вживається у такому значенні - визначені в рішенні про стягнення коштів розпорядники (бюджетні установи) та одержувачі бюджетних коштів, а також підприємства, установи та організації, рахунки яких відкриті в органах Казначейства.

Таким чином, оскільки Луцької міської ради не відкриті рахунки в органах Казначейства, тому виконання наказів господарського суду Волинської області №№ 903/384/15-1, 903/384/15-2, 903/384/15-3 від 10.07.2015р. повинно здійснюватися державною виконавчою службою в порядку, передбаченому Законом України "Про виконавче провадження", згідно статті 11 якого державний виконавець зобов'язаний вживати передбачених цим Законом заходів примусового виконання рішень, неупереджено, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.

Державна казначейська служба України (Казначейство України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України.

Звернення до Державної казначейської служби України в особі її територіальних органів на місцях із заявою про виконання вказаного наказу суду за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду, можливе лише у тому разі, якщо державний виконавець в установленому Законом України "Про виконавче провадження"порядку встановить, що у боржника (Луцької міської ради), який за Законом є самостійною юридичною особою, відсутнє майно, на яке може бути звернуто стягнення.

Таким чином, оскільки рахунок боржнику у ГУ ДКСУ відсутній, органом державної виконавчої служби не вжиті всі необхідні заходи для виконання наказу суду відповідно до Закону України "Про виконавче провадження", тому відмова управління державної казначейської служби України у місті Луцьку у відкритті виконавчого провадження є правомірною, а звернення стягувача до органу Держказначейства є передчасним.

З огляду на викладене, скаргу ПП "Виробничо - комерційна фірма "Домінанта" слід залишити без задоволення.

Керуючись ст.ст. 86, 121-2 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

УХВАЛИВ:

У задоволенні скарги приватного підприємства "Виробничо - комерційна фірма "Домінанта", м. Луцьк № 07/04 від 22.04.2016р. відмовити.

Суддя М. С. Шум

СудГосподарський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення07.06.2016
Оприлюднено15.06.2016
Номер документу58215186
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —903/384/15

Ухвала від 05.10.2016

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

Ухвала від 31.08.2016

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

Ухвала від 12.08.2016

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

Ухвала від 07.06.2016

Господарське

Господарський суд Волинської області

Шум Микола Сергійович

Ухвала від 14.01.2016

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

Ухвала від 01.12.2015

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Розізнана І.В.

Ухвала від 23.11.2015

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Розізнана І.В.

Постанова від 13.10.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Гpeйц K.B.

Ухвала від 08.10.2015

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

Ухвала від 28.09.2015

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні