Постанова
від 18.11.2010 по справі 2а-3598/10/1170
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

< Список >

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

18 листопада 2010 року Справа № 2а-3598/10/1170

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Могилан С.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні о 17-10 год. адміністративну справу

за позовом: Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції, 25009, м. Кіровоград, вул. Глінки, 2

до відповідача : Приватного підприємства «Регіон-Кіровоград», 25000, м. Кіровоград, вул. Тімірязєва, 78, код ЄДРПОУ 34977439

про скасування державної реєстрації, визнання установчих, первинних та фінансово-господарських документів, свідоцтва про державну реєстрацію, статуту приватного підприємства «Регіон-Кіровоград»недійсними з моменту реєстрації,

за участю :

секретаря судового засідання -Канюки І.І.,

представників:

позивача -ОСОБА_1,

відповідача -не з'явився,

Кіровоградська об'єднана державна податкова інспекція звернулася з позовом до Приватного підприємства «Регіон-Кіровоград»про скасування державної реєстрації, визнання установчих, первинних та фінансово-господарських документів, свідоцтва про державну реєстрацію, статуту приватного підприємства «Регіон-Кіровоград» недійсними з моменту реєстрації.

В ході судового розгляду позивач подав уточнення позовних вимог та просив скасувати державну реєстрацію ПП «Регіон-Кіровоград», визнати недійсними всі первинні та фінансово-господарські документи, складені від імені ПП «Регіон-Кіровоград»та визнати недійсним статут ПП «Регіон-Кіровоград»(а.с.46).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що реєстраційною палатою Кіровоградського міськвиконкому 27.03.2007 року зареєстровано ПП «Регіон-Кіровоград», керівник та засновник підприємства -ОСОБА_2, місцезнаходження підприємства -м. Кіровоград, вул. Тімірязєва, 78.

Позивач вказує, що під час оперативно-розшукових дій встановлено, що ПП «Регіон-Кіровоград»не знаходиться за юридичною адресою, а директор ОСОБА_2 не мав наміру особисто здійснювати підприємницьку діяльність і сплачувати податки та збори до державного бюджету України, а тому підприємство має ознаки фіктивності та створене з метою надання послуг по мінімізації податкових зобов'язань реально існуючим суб'єктам господарювання

Позивач зазначив, що підставою скасування державної реєстрації є відсутність ПП «Регіон-Кіровоград»за місцем реєстрації.

В судове засідання з'явився представник позивача, який підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити з підстав зазначених в позовній заяві.

У судове засідання відповідач не з'явився, кореспонденція направлена за адресою вказаною в ЄДРПОУ (а.с.17-18): 25000, м. Кіровоград, вул. Тімірязєва, 78, повернулася до суду у зв'язку з незнаходженням підприємства за вказаною адресою (а.с.22, 29, 42).

У відповідності до ч.8 ст.35 КАС України, вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.

Згідно ч.11 ст.35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

На підставі ч.3 ст.160 КАС України в судовому засіданні 18.11.2010 р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено у строк до 24.11.2010 р., про що повідомлено сторонам після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні.

Дослідивши подані позивачем документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,

ВСТАНОВИВ:

27.03.2007 року Приватне підприємство «Регіон-Кіровоград»зареєстроване виконавчим комітетом Кіровоградської міської ради за адресою - м. Кіровоград, вул.Тімірязєва, 78, керівник -ОСОБА_2, що вбачається з реєстраційних відомостей (а.с.11).

Відповідно до ч. 1 ст.4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців»від 15.05.2003 р. №755-ІV державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців -це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

У відповідності до п. 17 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»від 04.12.1990 р. №509-ХІІ органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право зокрема звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

Позивач просить скасувати державну реєстрацію ПП «Регіон-Кіровоград»оскільки юридична особа відсутня за адресою, що вказана в ЄДРПОУ.

У відповідності до ст. 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців»від 15.05.2004р. №755-IV, юридична особа припиняється в результаті: передання всього майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам -правонаступникам; у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ним органом; за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках передбачених законом.

Згідно ч. 2 ст. 38 вказаного Закону, підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є:

- визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути;

- провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом;

- невідповідність мінімального розміру статутного фонду юридичної особи вимогам закону;

- неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону;

- наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України «Про держану реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Згідно ч. 11 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»від 15.05.2003р. № 755-IV юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Відповідно до ч. 12 ст. 19 зазначеного Закону у разі ненадходження в установлений частиною одинадцятою цієї статті строк реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати, встановленої для подання реєстраційної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору зазначеної реєстраційної картки.

У разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.

Згідно ч. 14 ст. 19 вказаного Закону у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей.

Якщо державному реєстратору повернуто рекомендованого листа з відміткою відділення зв'язку про відсутність юридичної особи за зазначеною адресою, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

В судовому засіданні встановлено, що державним реєстратором в порядку ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців»внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про відсутність ПП «Регіон-Кіровоград»за місцезнаходженням (а.с.33-34).

Позивачем суду надано довідку про стан розрахунків з бюджетом станом на 03.11.2010 р. (а.с.49), з якої вбачається, що ПП «Регіон-Кіровоград»має недоїмку перед бюджетом в розмірі 1 130,47 грн.

У відповідності до ст.2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів).

У відповідності до п.11 ст.10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», податкові органи, зокрема, подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Суд вважає, що неможливість платником податків погасити грошові зобов'язання та зобов'язання щодо сплати податків і зборів є підставами для порушення процедури банкрутства щодо такого платника, в тому числі і відсутнього боржника, що унеможливлює застосування ст.38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», оскільки така норма застосовується лише у випадках, не пов'язаних з банкрутством відповідної особи. Окрім цього, обставини, на які посилався позивач в позові та судовому засіданні, у випадку встановлення, можуть бути підставою для порушення кримінальної справи, а не звернення до суду з позовом про скасування державної реєстрації.

На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги в частині скасування державної реєстрації ПП «Регіон-Кіровоград»задоволенню не підлягають.

В своїй позовній заяві позивач також просить суд також визнати недійсними всі первинні та фінансово-господарські документи, складені від імені ПП «Регіон-Кіровоград»та визнати недійсним статут ПП «Регіон-Кіровоград».

Обґрунтовуючи своє право на звернення до суду із позовними вимогами про визнання недійсними всіх первинних та фінансово-господарських документів, складених від імені ПП «Регіон-Кіровоград»та визнання недійсним статуту ПП «Регіон-Кіровоград»позивач посилається на ст.ст.2, 10, 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», ст.38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців», ст.ст.3, 17 Кодексу адміністративного судочинства України. Проте, вказані норми не передбачають права органів державної податкової служби на звернення до суду із позовом про визнання недійсними фінансово-господарських документів та статуту підприємства.

Більш того, вимоги Кіровоградської ОДПІ в цій частині не можуть бути самостійними позовними вимогами, оскільки в силу статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців»статут підлягає правовій оцінці в справі з іншими позовними вимогами, зокрема, з позовною вимогою про припинення юридичної особи. Висновок суду про невідповідність цих документів вимогам чинного законодавства має міститись у мотивувальній, а не у резолютивній частині судового рішення, що узгоджується з позицією Вищого адміністративного суду, викладеною в листі від 24.10.2008, №1776/100/13-08 «Про деякі питання практики вирішення спорів у справах за участю органів державної податкової служби (за матеріалами справ, розглянутих у касаційному порядку Вищим адміністративним судом України)».

Керуючись ст. ст. 86, 94, 159 - 163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України -з дня отримання копії постанови у повному обсязі, апеляційної скарги.

Дата складення повного тексту постанови - 19 листопада 2010 року.

Суддя

Кіровоградського окружного

адміністративного суду ОСОБА_3

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.11.2010
Оприлюднено15.06.2016
Номер документу58217588
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3598/10/1170

Постанова від 18.11.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Могилан

Ухвала від 02.11.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Могилан

Ухвала від 07.10.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Могилан

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні