Постанова
від 25.05.2016 по справі 127/5833/16-п
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 127/5833/16-п

Провадження № 3/127/1411/16

П О С Т А Н О В А

25.05.2016року м. Вінниця

Вінницький міський суд Вінницької області в складі:

головуючого судді Вохмінової О.С.

при секретарі Коберник О.Л.

з участю представника митниці ОСОБА_1

розглянувши матеріали, що надійшли з Вінницької митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, директора ТОВ «Кітус» (код ЄДРПОУ 39612522, Вінницька область Тиврівський район с. Селище, вул. Івана Богуна, 1Г), адреса: АДРЕСА_1, і.н.2946100095,

за ст. 483 ч. 2 Митного кодексу України ,

в с т а н о в и в:

в період з 26.06.2015 року по 10.09.2015 року відділом митного оформлення № 2 митного поста «Вінниця-Центральний» Вінницької митниці ДФС було завершено митне оформлення 4 ЕМД на вантаж: «Пиломатеріали обрізні, необроблені, розпиляні уздовж, не стругані, не мають торцевих з'єднань, з дуба, природньої вологи, сорт 3-4», загальна кількість - 77,3 м.куб, заявленого в митний режим «експорт», тобто випуск у вільний обіг за межами митної території України. Загальна фактурна вартість вантажу становить 9 082 євро, що відповідно до курсів валют НБУ, встановлених на дати митних оформлень вказаних декларацій, складає 222 923,84 грн.).

Відповідно до рахунків-фактур (інвойсів) та контрактів відправником вантажу виступало ТОВ «Кітус» (код ЄДРПОУ 39612522), директором якого є ОСОБА_2, а отримувачем товару - фірма « Baltik Wood S.A.» (ul. Fabryczna 6 а, 38-200 Jaslo, POLSKA).

Для проведення митного оформлення вищевказаного товару декларантом ОСОБА_2 разом з ЕМД подано наступні документи:

1.ЕМД № 401090002/2015/012803 від 26.06.2015 року:

1.1рахунок-фактура № 24 від 26.06.2015 року;

1.2контракт №012 від 20.05.2015 року;

1.3сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серія ВН №862472 від 25.06.2015 року.

2.ЕМД № 401090002/2015/014465 від 17.07.2015 року:

2.1рахунок-фактура №37 від 16.07.2015 року;

2.2контракт №008 від 20.05.2015 року;

2.3сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серія ВН № 862739 від 15.07.2015 року.

3.ЕМД № 401090002/2015/017529 від 26.08.2015 року:

3.1рахунок-фактура №48 від 26.08.2015 року;

3.2контракт №008 від 20.05.2015 року;

3.3сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серії ВН № 863263 від 26.08.2015 року.

4.ЕМД № 401090002/2015/018867 від 10.09.2015 року:

4.1рахунок-фактура №53 від 10.09.2015 року;

4.2контракт №008 від 20.05.2016 року;

4.3сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серії ВН № 863465 від 10.09.2015 року.

В графі №44 вищевказаних ЕМД, як підстава для проведення митного оформлення вищевказаного товару, під кодом «5220» зазначено відомості про вищезазначені сертифікати про походження лісоматеріалів та виготовлений з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій, які видані Вінницьким обласним управлінням лісового та мисливського господарства на підставі товарно-транспортних накладних, а саме: ВН №862472 від 25.06.2015 року - ТТН №00000259 від 29.04.2015 року, ВН № 862739 від 15.07.2015 року - ТТН №00000503 від 02.06.2015 року, ВН №863263 від 26.08.2015 року - ТТН №00000549 від 02.07.2015 року та №00000561 від 10.07.2015 року, ВН № 863465 від 10.09.2015 року - ТТН №00000598 від 06.08.2015 року.

Аналіз сертифікатів про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій вказує на те, що пиломатеріали, заявлені в митний режим «експорт», придбані ТОВ «Кітус» протягом 2015 року у ТОВ СЛГ «Авангардліс» (ЄДРПОУ 31188265, с. Лоска, вул. Центральна, 35, Новгород-Сіверський район, Чернігівська обл.

Однак, під час перевірочних заходів, із повідомлення ТОВ СЛГ «Авангардліс» від 31.12.2015 року (вх. №36/7/02-80/5 від 05.01.2016 року) вбачається, що дане підприємство ніколи не здійснювало реалізацію (продаж, відправку) лісоматеріалів та/або виготовлених з них пиломатеріалів підприємствам, що мають юридичну адресу реєстрації в Вінницькій області. Крім цього, за інформацією ГУ ДФС у Вінницькій області (лист від 01.02.2016 року №505/7/02-32-07-07), проведеним аналізом реєстру отриманих та виданих податкових накладних ТОВ СЛГ «Авангардліс», встановлено відсутність проведення будь-яких взаєморозрахунків протягом 2015 року із ТОВ «Кітус».

Тобто, ОСОБА_2 здійснив переміщення через митний кордон України товару: «Пиломатеріали обрізні, необроблені, розпиляні уздовж, не стругані, не мають торцевих з'єднань, з дуба, природньої вологи, сорт 3-4», загальна кількість - 77,3 м.куб, заявленого в митний режим «експорт», тобто випуск у вільний обіг за межами митної території України. Загальна фактурна вартість вантажу становить 9 082 євро, що відповідно до курсів валют НБУ, встановлених на дати митних оформлень вказаних декларацій, складає 222 923,84 грн.) з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів документів, одержаних незаконним шляхом, а саме сертифікатів про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, а саме: ВН № 862472 від 25.06.2015 року; ВН № 862739 від 15.07.2015 року; ВН № 863263 від 26.08.2015 року; ВН № 863465 від 10.09.2015 року.

В судове засідання ОСОБА_2 не з'явився, з невідомих суду причин, хоча про день та час розгляду справи повідомлявся завчасно рекомендованим листом з повідомленням. Згідно листів ДФС, зареєстрованим місцем проживання ОСОБА_2 є: АДРЕСА_1. Заяв провідкладення розгляду справи ОСОБА_2 суду не надавав. За таких обставин суд вважає можливим розглянути справу у відсутності ОСОБА_2

Вислухавши думку представника Вінницької митниці ДФС, дослідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку, що вина ОСОБА_2 у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 483 ч.2 МК України , знайшла своє підтвердження в судовому засіданні.

Статтею 483 Митного кодексу України передбачено відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержавних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Відповідно до п. 6 постанови Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 р. № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» , незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку, тобто документів, виданих на основі представлених свідомо неправдивих даних, або на основі підроблених документів.

Статтею 3 Закону України «Про особливості державного регулювання діяльності суб'єктів підприємницької діяльності, пов'язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів» від 08.09.2005р. № 2860 IV (із змінами та доповненнями) передбачено, що реалізація за межі митної території України в митному режимі «експорт» суб'єктами підприємницької діяльності лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, допускається за наявності сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій.

Відповідно до відомостей, наведених у вказаних вище сертифікатах про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій встановлено, що лісоматеріали, заявлені в митний режим «експорт» за ЕМД № 401090002/2015/012803 від 26.06.2015 року; ЕМД № 401090002/2015/014465 від 17.07.2015 року; ЕМД № 401090002/2015/017529 від 26.08.2015 року; ЕМД № 401090002/2015/018867 від 10.09.2015 року були придбані ТОВ «Кітус» протягом 2015 року у ТОВ СЛГ «Авангардліс», що підтверджується товарно-транспортною накладною 00000580 від 24.07.2015 року (а.с. 20, 32).

Із листа ТОВ СЛГ «Авангардліс» від 31.12.2015 року № 76 (а.с. 12) вбачається, що ТОВ СЛГ «Авангардліс» не здійснювало реалізацію (продаж, відправку) лісоматеріалів та/або виготовлених з них пиломатеріалів підприємствам, що мають юридичну адресу реєстрації у Вінницькій області.

За інформацією ГУ ДФС у Вінницькій області (лист від 01.02.2016 року № 505/7/02-32-07-07) та проведеним аналізом реєстру отриманих та виданих податкових накладних ТОВ СЛГ «Авангардліс», було встановлено відсутність проведення будь-яких взаєморозрахунків із ТОВ «Кітус» на протязі 2015 року (а.с. 13-14).

Згідно п. 5 «Тимчасового порядку видачі Сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій», затвердженого Постановою КМ України від 21.12.2005 р. № 1260 визначено, що для отримання Сертифіката експортери подають заяву, до якої додається копія (з обов'язковим пред'явленням оригіналу) товарно-транспортної або залізничної накладної про придбання лісо - та пиломатеріалів. Абзацем 2 п. 7 Порядку передбачено, що у разі наведення неповної або недостовірної інформації у документах, передбачених пунктом 5 Порядку, експортерам в одноденний строк письмово повідомляється про відмову у видачі сертифіката з обґрунтуванням причин. В свою чергу п. 6 Порядку встановлено, що експортери несуть відповідальність за достовірність інформації в поданих ним документах.

Таким чином, керівник ТОВ «Кітус» - ОСОБА_2 здійснив переміщення через митний кордон України товару: «Пиломатеріали обрізні, необроблені, розпиляні уздовж, не стругані, не мають торцевих з'єднань, з дуба, природньої вологи, сорт 3-4», загальна кількість - 77,3 м.куб, заявленого в митний режим «експорт», тобто випуск у вільний обіг за межами митної території України. Загальна фактурна вартість вантажу становить 9 082 євро, що відповідно до курсів валют НБУ, встановлених на дати митних оформлень вказаних декларацій, складає 222 923,84 грн., з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів документів, одержаних незаконним шляхом, а саме сертифікатів про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, а саме: ВН № 862472 від 25.06.2015 року; ВН № 862739 від 15.07.2015 року; ВН № 863263 від 26.08.2015 року; ВН № 863465 від 10.09.2015 року, чим вчинив правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 483 МК України .

Відповідно до ст. 4 п.57 МК України товари - це будь-які рухомі речі, у тому числі ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі.

Відповідно до ст. 487 МК , провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до положень МК , а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Згідно з наявною в матеріалах справи копією постанови Галицького районного суду м. Львова від 04.02.2016 р. № 461/240/16-п ОСОБА_2 був визнаний винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 483 ч. 1 МК України, на нього накладено штраф у розмірі 249 195,19 грн., товари, що бути предметами порушення митних правил - конфісковано в дохід держави (а.с. 56-58).

З санкції ч.2 ст. 483 МК України вбачається, що дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яка протягом року притягалася до відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого цією статтею або ст. 482 цього Кодексу , тягне за собою накладення штрафу в розмірі 200 відсотків вартості товарів з обов'язковою конфіскацією безпосередніх предметів порушення митних правил, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Згідно з матеріалами справи вартість товарів: «Пиломатеріали обрізні, необроблені, розпиляні уздовж, не стругані, не мають торцевих з'єднань, з дуба, природньої вологи, сорт 3-4», загальна кількість - 77,3 м.куб, заявлених в митний режим «експорт», тобто випуск у вільний обіг за межами митної території України становить 9 082 євро, що відповідно до курсів валют НБУ, встановлених на дати митних оформлень вказаних декларацій, складає 222 923,84 грн.

З матеріалів справи також вбачається, що безпосередній предмет правопорушення товар: «Пиломатеріали обрізні, необроблені, розпиляні уздовж, не стругані, не мають торцевих з'єднань, з дуба, природньої вологи, сорт 3-4», загальна кількість - 77,3 м.куб, не вилучався.

Таким чином, враховуючи положення ч. 2 ст. 541 МК України обставини справи, особу порушника та ступінь його вини, обставини, що пом'якшують та обтяжують відповідальність останнього, суд вважає необхідним визнати винним ОСОБА_2 за ч. 2 ст. 483 МК України та застосувати до нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 200 відсотків вартості цих товарів, з конфіскацією товарів безпосередніх предметів порушення митних правил.

Згідно ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 4 ЗУ «Про судовий збір» у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення з особи, на яку накладено стягнення, стягується судовий збір в розмірі 0,2 розміру мінімальної заробітної пати.

На підставі викладеного, керуючись ст. 483 ч. 2 Митного кодексу України , ст. 283 , 284 КУпАП , суд,

п о с т а н о в и в:

Визнати винним ОСОБА_2 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 483 МК України , та застосувати відносно нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 200 відсотків вартості вилучених товарів, що становить 445 847 (чотириста сорок п'ять тисяч вісімсот сорок сім) грн. 68 коп. з конфіскацією в дохід держави товарів безпосередніх предметів порушення митних правил: «Пиломатеріали обрізні, необроблені, розпиляні уздовж, не стругані, не мають торцевих з'єднань, з дуба, природньої вологи, сорт 3-4», загальна кількість - 77,3 м.куб.

Стягнути зі ОСОБА_2 судовий збір в сумі 275 (двісті сімдесят пять) грн. 60 коп. (реквізити для зарахування судового збору до Вінницького міського суду Вінницької області, отримувач: УК у м. Вінниці 22030101, код ЄДРПОУ банку: 38054707, банк: ГУ ДКСУ у Вінницькій області, МФО: 802015, рахунок: 31215206700002, призначення платежу: 22030101 «Судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050, Вінницький міський суд Вінницької області)».

Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду Вінницької області протягом десяти днів.

Суддя:

Дата ухвалення рішення25.05.2016
Оприлюднено15.06.2016
Номер документу58236556
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —127/5833/16-п

Постанова від 27.10.2016

Адмінправопорушення

Вінницький міський суд Вінницької області

Вохмінова О. С.

Постанова від 25.05.2016

Адмінправопорушення

Вінницький міський суд Вінницької області

Вохмінова О. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні