ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
06.06.16 Справа № 904/1948/16За позовом: квартирно-експлуатаційного відділу м. Дніпропетровська, м. Дніпропетровськ
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог, на стороні позивача: Міністерство оборони України, м. Київ
про усунення перешкод у користуванні майном та про стягнення збитків у розмірі 3 016,67 грн.
Суддя: Євстигнеєва Н.М.
Представники:
Від позивача: Осипенко Д.Г., довіреність № 3 від 04 січня 2016 року, представник
Від відповідача: Чичеров В.В., довіреність від 15 квітня 2016 року, представник
Від третьої особи: Вологжаніна О.Д., довіреність № 30 від 30 грудня 2015 року, старший офіцер Південно-Східного територіального юридичного відділу підполковник юстиції
С У Т Ь С П О Р У:
Квартирно-експлуатаційний відділ м. Дніпропетровська звернувся до господарського суду із позовом, яким, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просить:
- зобов`язати громадську організацію "Ветерани Афганістану Новомосковщини" усунути перешкоди у користуванні, шляхом звільнення приміщення за генеральним планом №203, загальною площею 55,88кв.м., що складається з поз.1- музей площею 42,0 м. кв., поз.2 коридор площею 13,88 кв. м. по вул. Лісна, буд.18, військове містечко №3, смт. Черкаське, Новомосковського району Дніпропетровської області;
- стягнути з громадської організації "Ветерани Афганістану Новомосковщини" збитки у розмірі 3 016,67 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідно до аудиторського звіту від 15.11.2013 № 234\3\134\аз про результати внутрішнього фінансового аудиту відповідності фінансово-господарської діяльності Гвардійської квартирно - експлуатаційної частини району за період з 01.09.2012 по 17.10.2013 під час аудиторського дослідження нерухомого майна, яке знаходилося на обліку Гвардійської КЕЧ району, було встановлено, що в порушення вимог статті 2 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" від 10.04.1992 № 2269-ХП, без укладення договорів Громадською організацією "Ветерани Афганістану Новомосковщини" з 01.01.2012 використовується нерухоме майно, а саме приміщення, яке знаходиться за адресою: смт. Черкаське, Новомосковського району Дніпропетровської області (військове містечко № 3\203), вул. Лісна, 18 площею 50, 76 кв. м., під офісне приміщення. Згідно аудиторського висновку встановлений факт безоплатного використання нежитлового приміщення, яке перебуває на балансі Гвардійської КЕЧ району. Відповідно до листа № 3303\22\1\\391 від 27.12.2005 Південного територіального квартирно-експлуатаційного управління Міністерства оборони України № 248\4\1837 та головного квартирно-експлуатаційного управління Збройних Сил України № 303\18\2050 з 01.02.2006 бухгалтерський облік (баланс) будівель та споруд покладається на постачальні органи квартирно-експлуатаційної служби.
Міноборони України, як центральний орган управління Збройних Сил України, закріплює згідно з законодавством військове майно за військовими частинами на праві оперативного управління, про що ним видаються відповідні акти, п. 3 Постанови Кабінету Міністрів України від 04.08.2000 № 1225 Про затвердження положення про порядок обліку, зберігання, списання та використання військового майна у Збройних Силах, а військові частини використовують закріплене за ними військове майно виключно за його цільовим та функціональним призначенням, п. 5 Постанови № 1225. Згадане майно являється військовим, знаходиться на балансі Будинкоуправління № 2, рішення щодо його передачі та відчуження не приймалося.
Таким чином, відповідач своїми протиправними діями порушує право БУ № 2 та квартирно-експлуатаційного відділу міста Дніпропетровська на вільне користування власністю, яке закріплене ст. 13 Конституції України та ч. 1 ст. 386 Цивільного кодексу України.
Відповідач проти задоволення позовних вимог заперечує, надав до суду відзив на позовну заяву мотивований тим, що позовні вимоги не обґрунтовані та такі, що не підлягають задоволенню. Відповідач посилається на те, що відповідно до статті 20 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" громадські організації та інші об`єднання ветеранів війни в межах своїх повноважень сприяють розробленню рішень органами законодавчої і виконавчої влади, представляють і захищають законні інтереси своїх членів у державних органах і громадських організаціях, здійснюють інші повноваження, передбачені законодавством України про об`єднання громадян.
Центральні та місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, Рада міністрів Автономної Республіки Крим у межах своєї компетенції надають ветеранським організаціям фінансову підтримку, кредити з коштів відповідних бюджетів, а також безплатно надають будинки, приміщення, обладнання та інше майно, необхідне для здійснення їх статутних завдань. Ветеранські організації звільняються від плати за користування комунальними послугами (газом, електроенергією та іншими послугами) в межах середніх норм споживання (надання), телефоном у приміщеннях та будинках, які вони займають.
Відповідач зазначає, що спірне приміщення займає на підставі дозволу та розпорядження начальника військового гарнізону "Черкаський", командира військової частини 1302 від 22.11.2007. З листопада 2007 року намагається вирішити питання отримання в користування приміщення, в законодавчому порядку оформити користування цим приміщенням, однак станом на теперішній час договір на безоплатне користування майном не укладено. Відповідач не погоджується з площею спірного приміщення, яка зазначена в позовній заяві та зазначає, що площа приміщення, яке фактично використовується під розміщення музею та коридор складає близько 47 кв.м.
Щодо вимоги позивача про стягнення збитків у сумі 3 016,67грн., відповідач заявляє про пропуск позовної давності та просить застосувати позовну давність до спірних правовідносин.
Крім того, КЕВ м. Дніпропетровська не має права звертатися з позовом до відповідача, так як згідно Положення про квартирно-експлуатаційний відділ м. Дніпропетровська, структурними підрозділами КЕВ, КЕЧ (районів) є Будинкоуправління №1 м. Дніпропетровська, і комендантські ділянки, гуртожитків. Будинкоуправління №2 смт. Черкаське та Гвардійська КЕЧ району, яка мала право розпоряджатися майном Міноборони України в межах своїх повноважень, ліквідовано.
Наведені обставини відповідач вважає достатніми для відмови в задоволенні позовних вимог.
Також відповідач просить винести окрему ухвалу про бездіяльність КЕВ м. Дніпропетровська в організації укладення договору на право безоплатного користування ГО "Ветерани Афганістану Новомосковщини" приміщенням МО України відповідно до ст. 20 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".
Ухвалою господарського суду від 17.05.2016 залучено до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог, на стороні позивача: Міністерство оборони України.
Третя особа, Міністерство оборони України, позовні вимоги підтримує, але письмових пояснень на позовну заяву не надала.
Розгляд справи був відкладений з 18.04.2016 на 10.05.2016, з 10.05.2016 на 23.05.2016. Ухвалою господарського суду від 23.05.2016 строк вирішення спору продовжено на 15 днів, розгляд справи відкладено на 06.06.2016.
У судовому засіданні 06.06.2016 оголошені вступна та резолютивна частини рішення.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши доводи представників позивача, відповідача та третьої особи, господарський суд, -
В С Т А Н О В И В:
15 листопада 2013 року Департаментом внутрішнього аудиту та фінансового контролю Територіального Південного управління внутрішнього аудиту та контролю проведено внутрішній фінансовий аудит та аудит відповідності фінансово-господарської діяльності Гвардійської квартирно-експлуатаційної частини району за період з 01.09.2012 по 17.10.2013. Результати внутрішнього фінансового аудиту та аудиту відповідності фінансово-господарської діяльності Гвардійської квартирно-експлуатаційної частини району оформлені Аудиторським звітом №234/3/4/134/аз від 15.11.2013.
Під час аудиторського дослідження нерухомого майна, яке знаходиться на обліку Гвардійської КЕЧ району, встановлено, що в порушення Закону України "Про оренду державного та комунального майна" без укладання договорів оренди Громадським об`єднанням "Ветерани Афганістану Новомосковщини" з 01.01.2012 використовується нерухоме майно, а саме приміщення, яке знаходиться за адресою смт. Черкаське, Новомосковського району Дніпропетровської області (військове містечко №3/203), вул. Лісна,18 площею 50,76 м.кв. під офісне приміщення. Аудитом відповідності проведений аналіз використання аналогічних приміщень у смт. Черкаське. За результатами аналізу встановлено, що вартість одного кв.м. аналогічного приміщення, розташованого у смт. Гвардійське Новомосковського району Дніпропетровської області (військове містечко №3/203), вул. Лісна,18 станом на 01.12.2011 коштувало 1 132,00грн.
Таким чином, Гвардійська КЕЧ району у 2012 році та січні 2013 року могла додатково отримати від оренди зазначеного приміщення 3 016,67грн.
Дослідженням виявлено порушення фінансово-бюджетної дисципліни, що призвели до втрат, а саме: безпідставного надання приміщення (площею 50,76 кв.м.) у безоплатне користування Громадському об`єднанню "Черкаський союз ветеранів". Втрачено доходів від оренди зазначеного приміщення у 2012 2013 роках у сумі 3 016,67грн.
Будівля розташована у військовому містечку №3/203 по вул. Лісна,18, смт. Черкаське Новомосковського району Дніпропетровської області знаходиться на обліку та балансі Будинкоуправління №2, інвентарний №203, що підтверджується індивідуальною карткою обліку будівлі форма 400.
Згідно наказу начальника Південно-Східного територіального квартирно-експлуатаційного управління Міністерства оборони України №93 від 09.08.2013 "Про організацію розформування Гвардійської квартирно-експлуатаційної частини району Південно-Східного територіального квартирно-експлуатаційного управління", Гвардійську квартирно-експлуатаційну частину (району) Південно-Східного територіального квартирно-експлуатаційного управління наказано розформувати до 31.12.2013. Правонаступником розформованої Гвардійської квартирно-експлуатаційної частини (району) вважати квартирно - експлуатаційний відділ міста Дніпропетровськ. Передачу правонаступнику первинних документів, терміни зберігання яких після проведення останньої документальної ревізії не закінчились здійснити до 10.12.2013.
Згідно довідки Начальника КЕВ м. Дніпропетровськ від 18.04.2016 №1448 нежитлове приміщення №18 по вул. Лісна смт. Черкаське Новомосковського району Дніпропетровської області перебуває на балансі будинкоуправління №2, яке є підприємством Міністерства оборони України та структурним підрозділом КЕВ м. Дніпропетровськ. Вартість будівлі включена до консолідованого балансу КЕВ м. Дніпропетровськ (а.с.78).
20 грудня 2014 року комісією у складі: голова комісії-інженер КЕВ м. Дніпропетровська Гаркуша В.Є, члени комісії: економіст з договірної та претензійної роботи КЕВ м. Дніпропетровська пр. ЗСУ Яремко М.В., технік БУ №2 Крестиненко Т.О. проведено огляд приміщення в будівлі, розташованої за адресою: смт. Черкаське, вул. Лісна, буд.18, в/м №3/203 (управління БУ №2), а.с.16.
В результаті огляду складено акт перевірки приміщення в будівлі в/м №3/203 та встановлено, що без укладання договору оренди громадською організацією "Ветерани Афганістану Новомосковщини" в порушення вимог Закону України "Про оренду державного та комунального майна" використовується нерухоме військове майно, яке знаходиться на балансі КЕВ м. Дніпропетровська, щомісячна орендна плата за користування майном не вноситься.
Також було запропоновано в строк до 01.12.2013 організувати роботу щодо укладення договору оренди з громадським об`єднанням та витребувати дебіторську заборгованість у сумі 3 016,67грн.
Комісією запропоновано в термін до 01.01.2015 вивільнити займане приміщення в будівлі в/м №3, інв. №203 та звернутися до Черкаської селищної ради з проханням надати для розміщення музею безоплатне приміщення, яке належить селищній раді.
У січні 2015 року громадська організація "Ветерани Афганістану Новомосковщини" звернулося до КЕВ м. Дніпропетровська з проханням (лист за вих. №2 від 19.01.2015) направити в його адресу проект договору оренди нежитлового приміщення площею 49,75кв.м. в будівлі по вул. Лісна,18, смт. Черкаське Новомосковського району Дніпропетровської області, просило визначити мінімальний розмір орендної плати, оскільки громадське об`єднання не є суб`єктом підприємницької діяльності (а.с.24).
Позивач неодноразово звертався до відповідача з вимогою звільнити приміщення, розташоване за адресою: 51272, Дніпропетровська область, Новомосковський район, смт. Черкаське, вул. Лісна, буд.18, в/м №3/203: в строк до 07.12.2010 (лист від 11.11.2010, а.с.67), в строк до 31.05.2011 (лист №1174 від 30.05.2011, а.с.68), в строк до 21.10.2011 (лист №2230 від 17.10.11, а.с.69), в строк до 25.02.2013 (лист №406 від 21.02.2013, а.с.70).
Також, у зв`язку з відмовою громадського об`єднання "Ветерани Афганістану Новомосковщини" укласти договір оренди нерухомого військового майна, позивач просив відповідача терміново, в строк до 20.08.2015, до 01.09.2015, звільнити приміщення, розташоване за адресою: 51 272, Дніпропетровська область, Новомосковський район, смт. Черкаське, вул. Лісна, буд.18, в/м №3/203 (листи від 19.08.2015, від 21.08.2015, а.с.25-26).
Громадська організація "Ветерани Афганістану Новомосковщини" в строки запропоновані позивачем займане приміщення не звільнило, перебування у спірному приміщенні та використання його для розміщення музею не заперечує. Наведене підтверджується також складеними позивачем актами перевірки приміщення будівлі інв. №203 в/м №3 в смт. Черкаське від 29 лютого 2016 року та від 11 квітня 2016 року (а.с.76-77).
Позивач посилається на безпідставне використання відповідачем спірного майна, просить зобов`язати громадську організацію "Ветерани Афганістану Новомосковщини" усунути перешкоди у користуванні, шляхом звільнення спірного приміщення, стягнути збитки у розмірі 3 016,67 грн., проти чого заперечує відповідач, що і є причиною спору.
Правовий режим майна, закріпленого за військовими частинами, закладами, установами та організаціями Збройних Сил України, і повноваження органів військового управління та посадових осіб щодо управління цим Майном визначається Законом України "Про правовий режим майна у Збройних Силах України".
Відповідно до ч.2 ст. 2 Закону України "Про правовий режим майна у Збройних Силах України". Міністерство оборони України як центральний орган управління Збройних Сил України здійснює відповідно до закону управління військовим майном, у тому числі закріплює військове майно за військовими частинами (у разі їх формування, переформування), приймає рішення щодо перерозподілу цього майна між військовими частинами Збройних Сил України, в тому числі у разі їх розформування.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про господарську діяльність у Збройних силах України" господарська діяльність у Збройних Силах України - це специфічна діяльність військових частин, закладів, установ та організацій Збройних Сил України, пов`язана із забезпеченням їх повсякденної життєдіяльності і яка передбачає ведення підсобного господарства, виробництво продукції, виконання робіт і надання послуг, передачу в оренду рухомого та нерухомого військового майна, за винятком озброєння, боєприпасів, бойової та спеціальної техніки, в межах і порядку, визначених цим Законом.
Згідно з частиною 2 статті 1 Закону України "Про господарську діяльність у Збройних Силах України" господарська діяльність у Збройних Силах України здійснюється з метою одержання додаткових джерел фінансування життєдіяльності військ (сил) для підтримання на належному рівні їх бойової та мобілізаційної готовності. Отже, Закон України "Про господарську діяльністю у Збройних Силах України" регулює правовідносини із здійснення військовими частинами військової господарської діяльності і тільки визначеними способами, а саме: з ведення підсобного господарства, виробництва продукції, виконання робіт і надання послуг, передачі в оренду військового майна.
За приписами ст. 7 Закону України "Про господарську діяльність у Збройних Силах України" військові частини можуть передавати без шкоди бойовій та мобілізаційній готовності закріплене за ними рухоме та нерухоме військове майно в оренду юридичним і фізичним особам. Порядок надання дозволу військовим частинам на передачу закріпленого за ними рухомого та нерухомого майна в оренду встановлюється Кабінетом Міністрів України. Передача військового майна в оренду юридичним і фізичним особам здійснюється виключно на конкурсній основі з урахуванням необхідності підтримання на належному рівні бойової та мобілізаційної готовності. Умови та порядок проведення конкурсів визначаються Фондом державного майна України за погодженням з Міністерством оборони України.
Відповідно до п. 4 Порядку надання дозволу військовим частинам Збройних Сил на передачу закріпленого за ними рухомого та нерухомого майна в оренду, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2000. № 778, дозвіл військовим частинам на передачу військового майна в оренду надається щодо нерухомого військового майна - Міноборони або уповноваженими ним органами військового управління за погодженням відповідно з Фондом державного майна чи його регіональними відділеннями (представництвами). При цьому, згідно з п. 5 вказаного Порядку передача військового майна в оренду здійснюється виключно за результатами конкурсів, які проводяться Міноборони або уповноваженими ним органами військового управління чи безпосередньо військовими частинами. Умови та порядок проведення конкурсів визначаються Фондом державного майна за погодженням з Міноборони.
Однак, відповідно до абзацу 4 частини 4 ст. 9 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" у разі надходження заяви про оренду майна від бюджетної установи, музею, підприємства чи громадської організації у сфері культури і мистецтв (у тому числі національної творчої спілки або її члена під творчі майстерні), релігійної організації для забезпечення проведення релігійних обрядів та церемоній, громадської організації ветеранів або інвалідів, оголошення про намір передати майно в оренду не розміщується і договір оренди укладається з таким заявником без проведення конкурсу.
Між тим, як встановлено вище, договір оренди нерухомого майна (спірних приміщень) між позивачем та відповідачем не укладався, акт приймання-передачі спірних приміщень в оренду між сторонами не складався, однак факт використання за призначенням цих приміщень з боку відповідача підтверджується Аудиторським звітом №234/3/4/134/аз від 15.11.2013, актом перевірки приміщення від 20 грудня 2014 року, актами перевірки приміщення будівлі інв. №203 в/м №3 в смт. Черкаське від 29 лютого 2016 року та від 11 квітня 2016 року та не заперечується відповідачем.
Оскільки відповідно до ст.759 ЦК України правовою підставою користування майном є договір оренди, а договір оренди нерухомого майна між сторонами не укладався, то у відповідача відсутні підстави перебувати у спірному приміщенні.
Отже вимога позивача про усунення перешкод у користуванні військовим майном шляхом звільнення є обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 22 ЦК України особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування.
Збитками є втрати, яких особа зазнала у зв`язку зі знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки); доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода) (ч. 2 ст. 22 ЦК України).
Приписами ст. 1166 ЦК України встановлено, що майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. Особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.
Застосовуючи дану статтю необхідно встановити усі чотири елементи складу цивільного правопорушення: 1) протиправна поведінка; 2) шкода; 3) причинний зв`язок між протиправною поведінкою заподіювача та шкодою; 4) вина. За відсутності хоча б одного з цих елементів цивільна відповідальність не настає.
Важливим елементом доказування наявності шкоди є встановлення причинного зв`язку між протиправною поведінкою заподіювача та шкодою потерпілої сторони. Слід довести, що протиправна дія чи бездіяльність заподіювача є причиною, а шкода, яка завдана особі, - наслідком такої протиправної поведінки.
Саме на позивача покладається обов`язок довести наявність збитків, протиправність поведінки заподіювача збитків та причинний зв`язок такої поведінки із заподіяними збитками. В свою чергу, відповідач повинен довести, що в його діях відсутня вина у заподіянні збитків. Збитки мають реальний характер та у разі, якщо сторона, яка вважає, що її права були порушені та нею понесені збитки, повинна довести як розмір збитків, так і факт їх понесення.
Звертаючись із позовом, Квартирно-експлуатаційний відділ м. Дніпропетровська фактично надав лише належні докази використання відповідачем спірних приміщень.
Стосовно наданого позивачем розрахунку розміру збитків слід зазначити наступне. Відповідно до частини 2 статті 19 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" розрахунок плати за оренду державного (у тому числі військового) майна визначається відповідно до Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду державного майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.1995 №786.
Відповідно до п.6 Порядку надання дозволу військовим частинам Збройних Сил на передачу закріпленого за ними рухомого та нерухомого майна в оренду, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2000 № 778, оцінка вартості рухомого військового майна проводиться відповідно до Методики визначення залишкової вартості майна Збройних Сил України та інших військових формувань, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 29 травня 1998 року № 759, а вартості нерухомого військового майна відповідно до Методики оцінки вартості об`єктів оренди, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10 серпня 1995 року № 629.
В порушення порядку визначення розміру орендної плати незалежна оцінка вартості нерухомого майна не проводилась. Старшим інспектором відділу аудиту було використано результати проведеного аналізу використання аналогічних приміщень у смт. Черкаське, за результатами якого встановлено, що вартість одного м. кв. аналогічного приміщення станом на 01.12.2011 коштувало 1 132грн. За змістом Аудиторського звіту №234/3/4/134/аз від 15.11.2013 розмір збитків за 2012 рік та січень 2013 року складає 3 016,67грн.
Проте, визначення розміру орендної плати у наведений в аудиторському звіті спосіб чинним законодавством не передбачений, тому відсутні підстави вважати доведеним розмір збитків у вигляді недоотриманої орендної плати за період користування спірним майном.
Відповідач, заперечуючи проти задоволення позовних вимог про стягнення збитків, просить застосувати позовну давність.
У Цивільному кодексі України позовну давність визначено як строк, у межах якого особа може звернутися до суду з вимогою про захист свого цивільного права або інтересу (стаття 256 ЦК України).
Тривалість загальної позовної давності встановлює статті 257 Цивільного кодексу України.
Загальна позовна давність встановлюється тривалістю у три роки (ст. 257 ЦК України).
За загальним правилом, передбаченим частиною першою статті 261 ЦК України, перебіг позовної давності починається від дня, коли особа довідалася або могла довідатися про порушення свого права або про особу, яка його порушила.
Відповідно до ч. 5 ст. 261 ЦК України за зобов`язаннями з визначеним строком виконання перебіг позовної давності починається зі спливом строку виконання.
Оскільки позивач звернувся з позовом до суду 23.03.2016, то вимога про стягнення збитків у розмірі несплаченої орендної плати за користування спірними приміщеннями заявлена з пропущенням загальної позовної давності, встановленої у три роки.
Відповідно до ч. 3 ст. 267 ЦК України позовна давність застосовується судом лише за заявою сторони у спорі, зробленою до винесення ним рішення.
Відповідач у відзиву на позовну заяву в частині заявлених до нього вимог про стягнення збитків заявляє про пропуск позивачем позовної давності.
Сплив позовної давності, про застосування якої заявлено стороною у спорі, є підставою для відмови у позові (ч. 4 ст. 267 ЦК України).
Відповідно до частини п`ятої статті 267 ЦК України, якщо суд визнає поважними причини пропущення позовної давності, порушене право підлягає захисту.
Однак у спірних правовідносинах суд не вбачає поважності причин пропущення позовної давності позивачем за вимогами про стягнення збитків та, відповідно, підстав для захисту порушеного права.
За змістом п.2.3. постанови пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики застосування позовної давності у вирішенні господарських спорів" №10 від 29.05.20132.3, якщо позовні вимоги господарським судом визнано обґрунтованими, а стороною у справі заявлено про сплив позовної давності, то суд зобов`язаний застосувати до спірних правовідносин положення статті 267 ЦК України та вирішити питання про наслідки такого спливу (тобто або відмовити в позові у зв`язку зі спливом позовної давності, або, за наявності поважних причин її пропущення, - захистити порушене право, але в будь-якому разі вирішити спір з посиланням на зазначену норму ЦК України).
З урахуванням викладеного, позовні вимоги про стягнення збитків задоволенню не підлягають.
Відповідач просить винести ухвалу про бездіяльність КЕВ м. Дніпропетровська в організації укладення договору на право безоплатного користування громадським об`єднанням приміщенням Міністерства оборони України у відповідності до ст. 20 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".
Відповідно до ст. 90 Господарського процесуального кодексу України господарський суд, виявивши при вирішенні господарського спору порушення законності або недоліки в діяльності підприємства, установи, організації, державного чи іншого органу, виносить окрему ухвалу.
Окрема ухвала надсилається відповідним підприємствам, установам, організаціям, державним та іншим органам, посадовим особам, які несуть відповідальність за ухилення від виконання вказівок, що містяться в окремій ухвалі, в порядку та розмірі, передбачених частиною першою статті 119 цього Кодексу.
Суд не вбачає підстав для задоволення клопотання відповідача щодо винесення відносно позивача окремої ухвали, оскільки рішення на передачу спірного приміщення в оренду громадській організації органом, який відповідно до Закону має право розпоряджатися військовим майном, не приймалось, відповідач, як особа, що мала намір використовувати приміщення для здійснення своїх статутних цілей з пропозицією укласти договір в установленому порядку до позивача не звертався. Так, ст. 20 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" гарантує ветеранським організаціям отримання будинків, приміщень, обладнань та іншого майна, необхідне для здійснення їх статутних завдань в безоплатне користування, однак сторонам необхідно дотриматись порядку отримання в безоплатне користування цього майна, встановленого законом.
Відповідно до частини другої статті 49 Господарського процесуального кодексу України якщо спір виник внаслідок неправильних дій сторони, господарський суд має право покласти на неї судовий збір незалежно від результатів вирішення спору. З урахуванням наведених положень, враховуючи, що спір виник внаслідок неправомірних дій позивача (надання приміщення в користування відбулося без оформлення договору оренди), судові витрати покладаються на позивача, як за розгляд немайнової вимоги (усунення перешкод), так і за розгляд майнової вимоги (стягнення збитків).
Керуючись ст.ст.1, 33, 34, 49, 90, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
В И Р І Ш И В:
Позов задовольнити частково.
Зобов`язати Громадську організацію "Ветерани Афганістану Новомосковщини" (51272, Дніпропетровська область, Новомосковський район, селище міського типу Черкаське, вул. Лісна, будинок 10, квартира 66, ЄДРПОУ 19303654) усунути перешкоди в користуванні, шляхом звільнення на користь Квартирно-експлуатаційного відділу м. Дніпропетровська (49005, м. Дніпропетровськ, вул. Феодосіївська,13, ЄДРПОУ 08004581) приміщення за генеральним планом №203, загальною площею 55,88 кв. м., що складається з поз.1- музей площею 42,0 м. кв. поз.2 коридор площею 13,88 кв. м. по вул. Лісна, буд.18, військове містечко №3, смт. Черкаське, Новомосковського району Дніпропетровської області в місячний строк з дати набрання рішення законної сили, про що видати наказ.
В іншій частині позову відмовити.
Судові витрати віднести на позивача.
Наказ видати після набрання рішення законної сили.
Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дати його підписання.
Суддя Н.М.Євстигнеєва
Повне рішення складено, - 10.06.2016
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 06.06.2016 |
Оприлюднено | 28.09.2022 |
Номер документу | 58246691 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Євстигнеєва Надія Михайлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Євстигнеєва Надія Михайлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Євстигнеєва Надія Михайлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Євстигнеєва Надія Михайлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Євстигнеєва Надія Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні