Постанова
від 10.06.2016 по справі 359/1352/16-п
БОРИСПІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 359/1352/16-П

Провадження № 3/359/1290/2016

П О С Т А Н О В А

10 червня 2016 року м. Бориспіль

Суддя Бориспільського міськрайонного суду Київської області Гончаров О.М., за участю представника митниці ОСОБА_1 , представника особи, що притягається до відповідальності - ОСОБА_2, розглянувши адміністративний матеріал, який надійшов від Київської митниці ДФС, про порушення митних правил за ст. 472 МК України відносно ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1; місце народження м. Чойбалсан, Монголія, НОМЕР_1, виданий 13.09.1997 року Луцьким МУ УМВС України у Волинській області; який зареєстрований за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_2; працює Головою «Благодійної організації Всеукраїнський благодійний фонд «ЕДЕЛЬВЕЙС» (08700, Київська обл., м. Обухів, вул. Київська, 25, код СДРПОУ 39431836), ідентифікаційний номер 171082115

ВСТАНОВИВ :

Даний протокол повторно надійшов до суду після додаткової перевірки та доопрацювання.

Згідно протоколу , 14.12.2015 до відділу митного оформлення № 5 митного поста Святошин» (Київська обл., м. Обухів, вул. Будьонного, 33) Київської митниці ПФС, Головою «Благодійної організації Всеукраїнський благодійний фонд «ЕДЕЛЬВЕЙС» (08700, Київська обл., м. Обухів, вул. Київська, 25, код ЄДРПОУ 39431836) ОСОБА_3 з метою випуску у вільний обіг товару «Гуманітарна допомога речі бувші у використанні: одяг та взуття, посуд скляний (тарілки), посуд скляний (склянки), опори для ходіння милиці), ліжка металеві, меблі дерев'яні (шафи), іграшки дитячі» подана митна декларація типу IM 40 АА та товаросупровідні документи.

Подану митну декларацію зареєстровано за номером : 2513 0007/2015/609015.

Ввезення товару здійснено на підставі дарчого листа від надавача (донора) -гуманітарної допомоги «Global Aid Network (GAiN) e.V.» (Am Unteren Rain 2, 35394 Gieben, Німеччина) б/н від 09.11.15, рахунку проформи від 09.11.15 № 1024/2015-56, наказів Міністерства соціальної політики України від 17.11.2014 .\ь 910 та від 23.11.2015 №1134.

Пропуск вантажу через митний кордон України здійснено Волинською митницею ДФС.

Товар перевозився вантажним автотранспортом з реєстраційним номером ЛС6463ВТ/АС2955ХТ. Після надходження товару в зону діяльності відділу митного оформлення № 5 митного поста «Святошин» Київської митниці ДФС шантаж на підставі єдиного уніфікованого документа від 13.11.2015 № 455 було розміщено на склад гуманітарної допомоги БО ВБФ «Едельвейс» за адресою Київська область, місто Обухів, вулиця Київська 25.

Під час проведення митного огляду товару заявленого за МД Зё 125130007/2015/609015 виявлено товари , які не були задекларовані за встановленою формою.

Виявлений факт засвідчено актом про проведення митного огляду товарів від 23.12.2015 року № 125130007/2015/609015.

У відповідності до вимог статті 262 МК України товари, що переміщуються через митний кордон України, декларуються органу доходів і зборів, який здійснює митне оформлення цих товарів.

Згідно до ч. 1 ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом ^явлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари , мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Частиною 4 ст. 266 МК України встановлено, що у разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.

Відповідно до частини 1 статті 266 МК України декларант зобов'язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; на вимогу органу доходів і зборів пред'явити товари, транспорті засоби комерційного значення для митного контролю і митного оформлення; надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; у випадках визначених цим Кодексом та Податковим кодексам України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу; у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справленням яких покладено на органи доходів і зборів.

Згідно з даними, зазначеними у графі 54 МД № 125130007/2015/609015 митна декларація заповнена ОСОБА_3, головою Благодійної організації Всеукраїнський благодійний фонд «ЕДЕЛЬВЕЙС» (код ЄДРПОУ 39431836) та засвідчена особистим підписом і печаткою підприємства.

Таким чином, головою Благодійної організації Всеукраїнський Благодійний фонд «ЕДЕЛЬВЕЙС» (код СДРПОУ 39431836) ОСОБА_3 не заявлено за встановленою формою, у МД від 14.12.2015 №15130007/2015/609015, точні та достовірні відомості про товари, які підлягають обов'язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ст. 472 МК України.

За вказаним фактом складено протокол №0770/125130007/15

В судовому засідання представник митниці вважає складання протоколу законним, просить застосувати штраф з конфіскацією товару.

Представник особи, що притягається до відповідальності - ОСОБА_2 вважає безпідставним складання протоколу на ОСОБА_3 без його участі, якого не разу не викликали для складання протоколу,не опитали, не з;ясували місце його фактичного проживання, знаючи про юридичну адресу «Едельвейса», керівником якої є останній. Крім того відправник гуманітарної допомоги надіслав листа, в якому визнав свою провину в оформлені вантажу гуманітарної допомоги.

Вивчивши адміністративний матеріал, прихожу до висновку, що справа підлягає закриттю з наступних підстав.

Постановою суду від 12.02.2016 року та 15.04.2016 року вказаний протокол з додатками було повернуто для проведення додаткової перевірки та доопрацювання, оскільки протокол було складено за відсутності особи, що притягається до відповідальності.

Проте вказівки суду не виконано.

У відповідності до ст.254 КУпАП, про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол. Аналогічна вимога міститься і в ст.494 МК України. Протокол в обов'язковому порядку повинен містити необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до адміністративної відповідальності. Тобто, протокол є підставою для розгляду справи щодо особи, яку притягнуто до адміністративної відповідальності .

Цих вимог закону при складанні протоколу про порушення митних правил у повній мірі виконано не було. За яких причин протокол складено за відсутності особи, що притягається до відповідальності, надані , в протоколі не зазначено . Фактичне місце проживання ОСОБА_3А не з;ясовано.

Згідно ч. 1 ст. 494 МК України про кожний випадок виявлення порушення митних правил уповноважена посадова особа митного органу, яка виявила таке порушення, невідкладно складає протокол за формою, установленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері фінансів. Тому Міністерством юстиції України 20 червня 2012 року за №1015/21327 затверджено та зареєстровано форми процесуальних документів у справах про порушення митних правил, у тому числі протокол про порушення митних правил.

Протокол про порушення митних правил є основним джерелом доказів. Проте він може бути визнаний таким лише за умов: по-перше, коли протокол складений уповноваженою посадовою особою митних органів; по-друге, складений не пізніше термінів, передбачених для накладення адміністративного стягнення; по-третє, зміст протоколу відповідає усім вимогам, передбаченим ст. 494 МК України .

Відповідно до ч.ч. 2, 5, 7 ст. 494 МК України протокол про порушення митних правил повинен містити, в т.ч., такі дані:

1) дату і місце його складення;

2) посаду, прізвище, ім'я, по батькові посадової особи, яка склала протокол;

3) необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до відповідальності за порушення митних правил, якщо її встановлено;

4) місце, час вчинення, вид та характер порушення митних правил;

5) посилання на статтю цього Кодексу, що передбачає адміністративну відповідальність за таке порушення.

У разі складення протоколу особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, роз'яснюються її права, передбачені статтею 498 цього Кодексу .

Протокол складається у двох примірниках, один з яких вручається під розписку особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил.

Зі змісту протоколу, складеного відносно гр.-на України ОСОБА_3 вбачається, що він даним вимогам не відповідає, тому що права особі, відносно якої він складений, роз'яснені не були і дані про вручення їй другого примірника протоколу в матеріалах відсутні.

Повідомлення ( а.с.59) про необхідність з;явитися до Київської митниці ДФС , наявний у матеріалах справи, не є свідченням вручення протоколу особі, відносно якої він складений. Більш того, в незаконний спосіб його вручено для передачі ОСОБА_3 сторонньою особою.

Пунктом 3 ч. 2 ст. 494 МК України встановлено, що протокол про порушення митних правил повинен містити необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до відповідальності.

При цьому, згідно ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Крім цього, статтею 489 МК України зобов'язано посадову особу при розгляді справи про порушення митних правил з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують та/або обтяжують відповідальність та чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності.

З наведених норм закону вбачається, що суд може прийняти до провадження справу про порушення митних правил та розглянути її по суті, коли особа, яка вчинила правопорушення, встановлена, та щодо неї складено протокол про адміністративне правопорушення.

У разі якщо особа не встановлена, суди, згідно з вимогами пункту 1 частини першої статті 527 МК України, повинні приймати рішення про проведення додаткової перевірки для встановлення особи, що вчинила правопорушення.

Такі ж рекомендації містяться в п. 14 Постанови Пленуму Верховного Суду України №8 від 03.06.2005 року «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» .

Таким чином , оскільки особа встановлена , протокол повинен складатися тільки в її присутності, а в разі відмови від отримання примірника до протоколу вноситься відповідний запис, після чого направляється особі ( ст.494 ч.2 п.8 МК України.)

Відповідно практики ЄСПЛ (справа "Надточій проти України" ) встановлено, що справа про порушення митних правил, де передбачена конфіскація, за своєю суттю є кримінальною, а також, що зазначені митні адміністративні правопорушення фактично мали кримінальний характер та повністю підпадають під гарантії статті 6 Конвенції .

Судом встановлено порушення вимог ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод в частині :

a) бути негайно і детально поінформованим зрозумілою для нього мовою про характер і причини обвинувачення, висунутого проти нього;

b) мати час і можливості, необхідні для підготовки свого захисту;

c) захищати себе особисто чи використовувати юридичну допомогу захисника, вибраного на власний розсуд, або - за браком достатніх коштів для оплати юридичної допомоги захисника - одержувати таку допомогу безоплатно, коли цього вимагають інтереси правосуддя;

Згідно з п. 1 ч.І ст. 247 Кодексу України про адміністративні правопорушення, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 256, 257, 279, 283, 284 КУпАП України, ст.ст. 472, 527 МК України, ст. 41 Конституції України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративну справу за протокол про порушення митних правил за ст. 472 МК України відносно ОСОБА_3 закрити за відсутності події правопорушення.

Постанова може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або органом доходів і зборів, який здійснював провадження у цій справі протягом 10 днів з дня винесення, шляхом подачі скарги або апеляції до апеляційного суду Київської області, через міськрайсуд м. Борисполя.

Постанова суду набрала законної сили


Суддя: О.М.Гончаров

СудБориспільський міськрайонний суд Київської області
Дата ухвалення рішення10.06.2016
Оприлюднено15.06.2016
Номер документу58249611
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —359/1352/16-п

Постанова від 15.07.2016

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Київської області

Слива Ю. М.

Постанова від 10.06.2016

Адмінправопорушення

Бориспільський міськрайонний суд Київської області

Гончаров О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні