Постанова
від 14.06.2016 по справі 809/453/16
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"14" червня 2016 р. Справа № 809/453/16

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Матуляк Я.П., розглянувши у порядку скороченого провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до кредитної спілки "Прикарпаття-СІМ" про стягнення штрафу в сумі 8500,00 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернулася до суду з адміністративним позовом до КС "Прикарпаття-СІМ" про стягнення штрафу в сумі 8500,00 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем протиправно, в порушення пункту 5.9 розділу V Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, не виконано вимоги розпорядження від 25.09.2014 року за № 2787 у зв'язку з чим до КС "Прикарпаття-СІМ" застосовано штрафну санкцію у розмірі 8500,00 грн. згідно постанови про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг за № 45/15/4 від 28.10.2015 року, яка у добровільному порядку відповідачем несплачена.

17.05.2016 року відповідно до пункту 4 частини 1 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України судом винесена ухвала про відкриття скороченого провадження по даній адміністративній справі, в якій містяться відомості про порядок і строк подання заперечення проти позову та наслідки неподання такого заперечення, копія якої, згідно частини 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України, направлена відповідачу за адресою місцезнаходження (індекс 76018, Івано-Франківська область, місто Івано-Франківськ, вулиця Галицька, будинок 10), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Однак, 09.06.2016 року дані матеріали повернулись до суду без вручення у зв'язку із тим, що адресат за зазначеною адресою не проживає (не числиться). Оскільки поштове відправлення повернене, не вручене адресату з незалежних від суду причин, у відповідності до частини 11 статті 35 КАС України, вважається, що останнє вручене належним чином. У встановлений частиною 3 статті 183-2 КАС України строк правом на подання заперечення проти позову відповідач не скористався.

Відповідно пункту 2 частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

Враховуючи, що до суду не було подано заперечення відповідача проти заявленого позову та те, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача, поданий Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг позов до КС "Прикарпаття-СІМ" про стягнення штрафу в сумі 8500,00 грн. підлягає розгляду в строк визначений пунктом 2 частиною 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суд, в порядку скороченого провадження, відповідно до вимог статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України розглянувши матеріали адміністративної справи, оцінивши повідомлені сторонами обставини, прийшов до висновку, що позов підставний та підлягає до задоволення.

Судом встановлено, що 27.09.2006 року проведено державну реєстрацію юридичної особи - КС "Прикарпаття-СІМ", що підтверджується витягом з Єдиного держаного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.10-15). Обрано вид діяльності за КВЕД 64.92: Інші види кредитування (основний). Позивач внесений до державного реєстру фінансових установ та є суб'єктом фінансового нагляду.

Розпорядженням про застосування заходу впливу до кредитної спілки "Прикарпаття-СІМ" від 25.09.2014 року за № 2787 відповідача зобов'язано усунути порушення вимог законодавства України у сфері надання фінансових послуг, в частині повернення члену Спілки суми внеску, а також нараховані, але не сплачені проценти на Внесок, з послідуючим повідомленням Нацкомфінпослуг про усунення порушення в термін до 12.12.2014 року (а.с.18-19). Вказане розпорядження направлялось КС "Прикарпаття-СІМ" згідно супровідного листа за № 7745/15-8 від 30.09.2014 року (а.с.17) та отримане останнім 03.10.2014 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.16).

Актом про правопорушення, вчинені кредитною спілкою "Прикарпаття-СІМ" на ринку фінансових послуг від 16.10.2015 року за № 46/15/4_АП встановлено невиконання вимог розпорядження від 25.09.2014 року за № 2787, що в свою чергу є порушенням пункту 5.9 розділу V Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 року за № 2319 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 18.12.2012 року за № 2112/22424, у частині обов'язковості виконання особами рішень Нацкомфінпослуг про застосування заходів впливу після набрання ними чинності (а.с.21-22). Вказаний акт направлявся КС "Прикарпаття-СІМ" згідно супровідного листа від 19.10.2015 року за № 6909/15-8, де також вказано про призначення розгляду справи про правопорушення на ринку фінансових послуг на 28.10.2015 року о 11:00 год. (а.с.20).

За наслідками розгляду справи про порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг до "Прикарпаття-СІМ" застосовано штрафну санкцію у розмірі п'ятисот неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 8500,00 грн. згідно постанови про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг за № 45/15/4 від 28.10.2015 року (а.с.24). Вказана постанова направлялась КС "Прикарпаття-СІМ" відповідно до супровідного листа від 30.10.2015 року за № 7410/15-8 (а.с.23) та отримане відповідачем 05.11.2015 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.16).

Судом встановлено, що постанова про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг за № 45/15/4 від 28.10.2015 року у передбаченому законодавством порядку відповідачем не оскаржувалась.

Указом Президента України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг" за № 1070/2011 від 23.11.2011 року, на виконання Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" утворено Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг та затверджено Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.

Згідно пунктів 1, 2 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.

Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Нацкомфінпослуг у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами та дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

Загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг встановлює Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг".

Метою цього Закону є створення правових основ для захисту інтересів споживачів фінансових послуг, правове забезпечення діяльності і розвитку конкурентоспроможного ринку фінансових послуг в Україні, правове забезпечення єдиної державної політики у фінансовому секторі України.

Відповідно до пункту 1 статті 1 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.

Організаційні, правові та економічні засади створення та діяльності кредитних спілок, їх об'єднань, права та обов'язки членів кредитних спілок та їх об'єднань визначає Закон України "Про кредитні спілки".

Згідно статті 1 Закону України "Про кредитні спілки" кредитна спілка - це неприбуткова організація, заснована фізичними особами, професійними спілками, їх об'єднаннями на кооперативних засадах з метою задоволення потреб її членів у взаємному кредитуванні та наданні фінансових послуг за рахунок об'єднаних грошових внесків членів кредитної спілки. Кредитна спілка є фінансовою установою, виключним видом діяльності якої є надання фінансових послуг, передбачених цим Законом.

Відповідно до частини 5 статті 3 коментованого Закону кредитна спілка діє на основі самофінансування, несе відповідальність за наслідки своєї діяльності та виконання зобов'язань перед своїми членами, партнерами, державним та місцевими бюджетами.

Внески (вклади) членів кредитної спілки на депозитні рахунки, а також нарахована на такі кошти та пайові внески плата (проценти) належать членам кредитної спілки на праві приватної власності (частина 1 статті 23 Закону України "Про кредитні спілки").

Абзацом 3 частини 2 статті 23 Закону передбачено, що кожний член кредитної спілки має право одержати належні йому кошти, зазначені в частині першій цієї статті, у порядку і строки, які визначені відповідно до частини сьомої статті 10 цього Закону, статуту кредитної спілки або укладеними з членом кредитної спілки договорами.

Згідно статті 26 Закону України "Про кредитні спілки" державне регулювання і нагляд за діяльністю кредитних спілок здійснює Уповноважений орган згідно з законодавством України про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг, інші державні органи відповідно до їх компетенції.

Статтею 27 вказаного Закону визначено, що у разі порушення вимог Закону України "Про кредитні спілки" застосовуються санкції відповідно до законів України.

Згідно пункту 10 частини 1 статті 28 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

Частинами 1, 2 статті 39 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.

Статтею 40 цього Закону визначені види заходів впливу, зокрема Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може, серед іншого, зобов'язати порушника вжити заходів для усунення порушення та/або вжити заходів для усунення причин, що сприяли вчиненню порушення; накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Згідно пункту 3 частини 1 статті 41 даного Закону Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпорядження, рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про усунення порушення щодо надання фінансових послуг - у розмірі від 100 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку (частина 3 статті 41).

Відповідно частини 1 статті 42 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою, іншими членами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, а також уповноваженими комісією посадовими особами після розгляду матеріалів, що засвідчують факт правопорушення.

Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг за № 2319 від 20.11.2012 року затверджено Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, яке розроблене відповідно до Законів України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", "Про страхування", "Про кредитні спілки", "Про недержавне пенсійне забезпечення", інших законів та Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року № 1070, з метою встановлення порядку та умов застосування заходів впливу за порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг (далі - заходи впливу), та забезпечення захисту прав споживачів фінансових послуг.

Це Положення визначає порядок провадження у справах про порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг (далі - справи про правопорушення), механізм прийняття рішень Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - Нацкомфінпослуг) про застосування заходів впливу та їх оскарження.

Згідно пункту 5.9 розділу V Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги рішення Нацкомфінпослуг про застосування заходів впливу після набрання ними чинності є обов'язковими для виконання особами. У разі невиконання особами рішень про застосування заходів впливу Нацкомфінпослуг вживає заходів щодо виконання рішень у порядку, визначеному законодавством.

Відповідно пункту 2.4 розділу ІІ Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги рішення про накладення штрафної санкції (штрафу) на особу за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, приймається у вигляді постанови уповноваженої особи Нацкомфінпослуг. Особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України відповідно до законодавства.

Доказів, які б свідчили про сплату штрафної санкції в розмірі 8500,00 грн., застосованої постановою про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг за № 45/15/4 від 28.10.2015 року, що є предметом стягнення або спростування її наявності, відповідачем суду не надано

Враховуючи викладене, суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 2, 8-14, 86, 156-163, 167, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з кредитної спілки "Прикарпаття-СІМ" (індекс 76018, Івано-Франківська область, місто Івано-Франківськ, вулиця Галицька, будинок 10, код ЄДРПОУ 34622944) в дохід Державного бюджету України на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф в сумі 8500 (вісім тисяч п'ятсот) гривень 00 копійок.

Постанову звернути до негайного виконання.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 та частини 8 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Відповідно до частини 9 статті 183-2 постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя: Матуляк Я.П.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.06.2016
Оприлюднено16.06.2016
Номер документу58298096
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/453/16

Ухвала від 09.11.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Матуляк Я.П.

Ухвала від 18.09.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Матуляк Я.П.

Постанова від 14.06.2016

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Матуляк Я.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні