Рішення
від 14.06.2016 по справі 382/434/16-ц
ЯГОТИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Яготинський районний суд

Справа № 382/434/16-ц

Провадження № 2/382/261/16

РІШЕННЯ

Іменем України

14 червня 2016 р. Яготинський районний суд Київської області у складі:

головуючого судді Литвин Л.І.

при секретарі Чемерис С.О.

за участю прокурора Саган Д.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Яготин справу за позовом Бориспільської місцевої прокуратури Київської області в інтересах держави до Сулимівської сільської ради Яготинського району Київської області, с. Сулимівка, вул. Кравченка-122, ОСОБА_2, третя особа: реєстраційна служба Яготинського районного управління юстиції, м. Яготин, вул. Незалежності, 148 про визнання недійсним рішення, свідоцтва про право власності на земельну ділянку, скасування державної реєстрації та зобов"язання повернути земельну ділянку,

Встановив:

Бориспільська місцева прокуратура Київської області звернулася до суду в інтересах держави до Сулимівської сільської ради Яготинського району Київської області, ОСОБА_2, третя особа: реєстраційна служба Яготинського районного управління юстиції, про визнання недійсним рішення, свідоцтва про право власності на земельну ділянку, скасування державної реєстрації та зобов"язання повернути земельну ділянку, в котрій зазначено, що Бориспільською місцевою прокуратурою Київської області під час опрацювання правових актів органів місцевого самоврядування Яготинського району Київської області виявлено порушення вимог земельного законодавства. Рішенням Сулимівської сільської ради Яготинського району Київської області від 09.10.15 за №292-54-VI затверджено розроблений ФОП ОСОБА_3 проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність ОСОБА_2 загальною площею 0,7825 га, з них: 0,25 га для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, кадастровий номер НОМЕР_1 га ріллі для ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер НОМЕР_2 за рахунок забудованих земель, не наданих у власність та користування по АДРЕСА_1 в межах населеного пункту в адміністративних межах Сулимівської сільської ради. Передано у приватну власність громадянці України ОСОБА_2, яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_2, земельну ділянку площею 7825 га, з них: 0,25 га для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, кадастровий номер НОМЕР_1 га ріллі для ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер НОМЕР_2 за рахунок забудованих земель, не наданих у власність та користування по АДРЕСА_1 в межах населеного пункту в адміністративних межах Сулимівської сільської ради (п. 2 рішення). В подальшому, 30.10.15 ОСОБА_2 зареєструвала право власності на нерухоме майно, а саме на земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_3. За змістом ч. 6 ст. 118 Земельного кодексу України, громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель комунальної власності для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки) у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу місцевого самоврядування. Відповідно до ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України, відповідний орган місцевого самоврядування розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. Згідно ч. 8 ст. 118 Земельного кодексу України, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 1861 цього Кодексу. Відповідно до абз. 1 ч. 6 ст. 186 1 Земельного кодексу України, підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації. За змістом ст. 39 Земельного кодексу України, використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і норм. Згідно до вимог ч. 3 ст. 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», (в редакції чинній на момент прийняття рішення), у разі відсутності плану зонування або детального плану території, затвердженого відповідно до вимог цього Закону, передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб забороняється. Відповідно до пп. 1) п. 1 Прикінцевих положень Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (в редакції чинній на момент прийняття рішення), частини третя та четверта статті 24 цього закону набирають чинності з 1 січня 2013 року. Згідно до п. 6-1 Прикінцевих положень Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (в редакції чинній на момент прийняття рішення), встановлено, що дія частин третьої та четвертої статті 24 цього Закону до 1 січня 2015 року не поширюється на території, де відповідно до цього Закону не затверджені плани зонування або детальні плани територій. Згідно інформації Сулимівської сільської ради Яготинського району Київської області від 18.01.16 за №12 станом на дату прийняття оспорюваного рішення в с. Божки відсутні план зонування, детальний план території або інша містобудівна документація. За змістом ч. 5 ст. 20 Земельного кодексу України, види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою. Таким чином, Сулимівською сільською радою Яготинського району Київської області в порушення вимог закону прийнято рішення про передачу земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_3 у власність ОСОБА_2 Окрім того, оскільки свідоцтво про право власності є похідним від оспорюваного рішення органу місцевого самоврядування, державна реєстрація земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_3 підлягає скасуванню. Встановлено, що грошова оцінка зазначеної земельної ділянки не проводилась. Проте, відповідно до експертної грошової оцінки, що проводила ліцензійна землевпорядна організація, вартість земельної ділянки площею 0,25 га складає 125 000 гривень. Згідно ч. 3 ст. 152 Земельного кодексу України, захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом: а) визнання прав; б) відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав; в) визнання угоди недійсною; г) визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування; ґ) відшкодування заподіяних збитків; д) застосування інших, передбачених законом, способів. Рішення Сулимівської сільської ради Яготинського району Київської області від 09.10.15 за №292-54-VI (в частині передачі земельної ділянки у власність для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд) створює загрозу порушень інтересів держави, оскільки прийнято в порушення принципу забезпечення рівності права власності на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, установлених ст. 5 Земельного кодексу України та з порушенням встановленого державою порядку надання земельних ділянок комунальної власності в користування громадян, що є підставою для звернення до суду з вказаним позовом. Просив визнати недійсним рішення Сулимівської сільської ради Яготинського району Київської області від 09.10.15 року за № 292-54-VI в частині передачі земельної ділянки у власність ОСОБА_2 для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, площею 0,25 га, кадастровий номер НОМЕР_3, визнати недійсним свідоцтво про право власності від 30.10.2015 року за № НОМЕР_4 та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки площею 0,25 га, розташовану по АДРЕСА_3 в межах населеного пункту, в адміністративних межах Сулимівської сільської ради Яготинського району Київської області з кадастровим номером НОМЕР_3, зобов"язати ОСОБА_2 повернути земельну ділянку площею 0,25 га, яка розташована по АДРЕСА_3 в межах населеного пункту, в адміністративних межах Сулимівської сільської ради Яготинського району Київської області з кадастровим номером НОМЕР_3 та стягнути з відповідачів судовий збір.

В судовому засіданні прокурор підтримав позовні вимоги.

Представник відповідача Сулимівської сільської ради проти позову не заперечував.

Відповідачка ОСОБА_2 в судове засідання не з"явилася, про день та час розгляду справи повідомлена належним чином.

Представник третьої особи в судове засідання не з"явився, про день та час розгляду справи повідомлений належним чином, звернувся до суду з заявою, в котрій просив розглянути справу у його відсутності.

Перевіривши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, дослідивши докази, суд вважає, що позов підлягає до задоволення.

Статтею 21 Цивільного кодексу України передбачено, що суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси. Суд визнає незаконним та скасовує нормативно-правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

За змістом ч. 6 ст. 118 Земельного кодексу України, громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель комунальної власності для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки) у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу місцевого самоврядування.

Відповідно до ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України, відповідний орган місцевого самоврядування розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Згідно ч. 8 ст. 118 Земельного кодексу України, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 1861 цього Кодексу.

Відповідно до абз. 1 ч. 6 ст. 186 1 Земельного кодексу України, підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

Відповідно до ст. 38 ЗК України до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової

Згідно ст. 39 ЗК України використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і норм.

Згідно до вимог ч. 3 ст. 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», (в редакції чинній на момент прийняття рішення), у разі відсутності плану зонування або детального плану території, затвердженого відповідно до вимог цього Закону, передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб забороняється.

За змістом ч. 5 ст. 20 Земельного кодексу України, види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.

Згідно ч. 3 ст. 152 Земельного кодексу України, захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом: а) визнання прав; б) відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав; в) визнання угоди недійсною; г) визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування; ґ) відшкодування заподіяних збитків; д) застосування інших, передбачених законом, способів.

З копії рішення п"ятдесят другої сесії шостого скликання Сулимівської сільської ради від 08.07.2015 року № 275-52-УI (а.с.18) вбачається, що розглянувши заяву ОСОБА_2 "Про передачу у власність земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, надвірних будівель та ведення особистого селянського господарства" надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі її у власність орієнтовною площею 1,0 ріллі, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 Яготинського району Київської області, в т.ч. 0,25 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, надвірних будівель, 0,75 га для ведення особистого селянського господарства за рахунок забудованих земель не наданих у власність та постійне користування в межах населеного пункту в адміністративних межах Сулимівської сільської ради.

З заяви ОСОБА_2 (а.с.19) вбачається, що вона просила виконати роботи по розробці проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність на підставі рішення Сулимівської сільської ради від 08.07.2015 року.

З рішення п"ятдесят четвертої сесії шостого скликання Сулимівської сільської ради від 09.10.2015 року № 292-54-УI (а.с.45) вбачається, що затверджено розроблений ФОП ОСОБА_3 проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок у приватну власність ОСОБА_2 загальною площею 0,7825 га, з них: 0,2500 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, надвірних будівель, кадастровий номер НОМЕР_3; 0, 5325 га ріллі для для ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер НОМЕР_2 за рахунок забудованих земель, не наданих у власність та користування по АДРЕСА_1 в межах населеного пункту в адміністративних межах Сулимівської сільської ради. Передано вказані земельні ділянки у приватну власність ОСОБА_2, віднесено земельну дліянку до земель забудови та сільськогосподарського призначення.

З свідоцтва про право власності, виданого 30.10.2015 року реєстраційною службою Яготинського районного управління юстиції Київської області, індексний номер НОМЕР_4 (а.с.49) вбачається, що ОСОБА_2 на праві приватної власності належить земельна ділянка площею 0, 25 га, кадастровий номер НОМЕР_3, з цільовим призначенням: для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

З повідомлення Сулимівської сільської ради від 18.01.2016 року № 12 (а.с.50) вбачається, що станом на 01.01.2015 року, 08.07.2015 року, 09.10.2015 року містобудівної документації с. Божки Сулимівської сільської ради Яготинського району Київської області немає в наявності, також відсутній план зонування території с. Божки .

З Витягу із звіту про експертну грошову оцінку земельної ділянки (а.с.51-52) вбачається. що загальна вартість земельної ділянки площею 0,2500 га становить 125 000 гривень.

В судовому засіданні встановлено, що рішенням Сулимівської сільської ради № 292-54-VI від 09.10.2013 року затверджено розроблений ФОП ОСОБА_3 проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність ОСОБА_2 загальною площею 0,7825 га, з них: 0,25 га для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, кадастровий номер НОМЕР_1 га ріллі для ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер НОМЕР_2 за рахунок забудованих земель, не наданих у власність та користування по АДРЕСА_1 в межах населеного пункту в адміністративних межах Сулимівської сільської ради, та передані вказані земельні ділянки у приватну власність ОСОБА_2 30.10.2015 року ОСОБА_2 отримала свідоцтво про право власності на земельну ділянку, кадастровий номер НОМЕР_3, видане реєстраційною службою Яготинського районного управління юстиції Київської області. Індексний номер НОМЕР_4. Відповідно до вимог ч. 3 ст. 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», (в редакції чинній на момент прийняття рішення), у разі відсутності плану зонування або детального плану території, затвердженого відповідно до вимог цього Закону, передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб забороняється. Відповідно до пп. 1) п. 1 Прикінцевих положень Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (в редакції чинній на момент прийняття рішення), частини третя та четверта статті 24 цього закону набирають чинності з 1 січня 2013 року. Згідно до п. 6-1 Прикінцевих положень Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (в редакції чинній на момент прийняття рішення), встановлено, що дія частин третьої та четвертої статті 24 цього Закону до 1 січня 2015 року не поширюється на території, де відповідно до цього Закону не затверджені плани зонування або детальні плани територій. Згідно інформації Сулимівської сільської ради Яготинського району Київської області від 18.01.16 за № 12 станом на дату прийняття оспорюваного рішення в с. Божки відсутні план зонування, детальний план території або інша містобудівна документація.

Таким чином, рішення Сулимівської сільської ради Яготинського району Київської області від 09.10.15 за № 292-54-VI (в частині передачі земельної ділянки у власність для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд) прийнято в порушення вимог закону. Оскільки свідоцтво про право власності видане на підставі незаконного рішення, його також необхідно визнати недійсним.

Враховуючи вищевикладені обставини, суд вважає, що позов грунтується на законі та підлягає до задоволення.

Керуючись ст.ст. 10,60, 209, 212-215,218 ЦПК України, ст. ст. 20, 39, 118, 152, 186-1 ЗК України, ст. 24 Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», суд

ВИРІШИВ:

Позов Бориспільської місцевої прокуратури Київської області в інтересах держави до Сулимівської сільської ради Яготинського району Київської області, с. Сулимівка, вул. Кравченка-122, ОСОБА_2, третя особа: реєстраційна служба Яготинського районного управління юстиції, м. Яготин, вул. Незалежності, 148 про визнання недійсним рішення, свідоцтва про право власності на земельну ділянку, скасування державної реєстрації та зобов"язання повернути земельну ділянку, задовольнити.

Визнати недійсним рішення Сулимівської сільської ради Яготинського району Київської області від 09.10.15 року за № 292-54-VI в частині передачі земельної ділянки у власність ОСОБА_2 для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, площею 0,25 га, кадастровий номер НОМЕР_3.

Визнати недійсним свідоцтво про право власності від 30.10.2015 року за № НОМЕР_4 та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки площею 0,25 га, розташовану по АДРЕСА_3 в межах населеного пункту, в адміністративних межах Сулимівської сільської ради Яготинського району Київської області з кадастровим номером НОМЕР_3.

Зобов"язати ОСОБА_2 повернути земельну ділянку площею 0,25 га, яка розташована по АДРЕСА_3 в межах населеного пункту, в адміністративних межах Сулимівської сільської ради Яготинського району Київської області з кадастровим номером НОМЕР_3.

Стягнути із Сулимівської сільської ради Яготинського району Київської області, с. Сулимівка, вул. Кравченка-122, код ЄДРПОУ 04360511, на користь прокуратури Київської області, 1875 (одну тисячу вісімсот сімдесят п"ять) гривень та 1378 (одну тисячу триста сімдесят вісім) гривень судового збору.

Рішення може бути оскаржено до Апеляційного суду Київської області шляхом подачі через Яготинський районний суд апеляційної скарги протягом 10 днів з дня його проголошення, а особами, які не були присутні в судовому засіданні під час проголошення судового рішення, протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.

Суддя Литвин Л.І.

СудЯготинський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення14.06.2016
Оприлюднено21.06.2016
Номер документу58335375
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —382/434/16-ц

Ухвала від 05.10.2016

Цивільне

Яготинський районний суд Київської області

Карпович В. Д.

Рішення від 14.06.2016

Цивільне

Яготинський районний суд Київської області

Литвин Л. І.

Рішення від 14.06.2016

Цивільне

Яготинський районний суд Київської області

Литвин Л. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні