Постанова
від 13.06.2016 по справі 382/279/16-а
ЯГОТИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Яготинський районний суд Київської області

Справа № 382/279/16-а Пр. № 2-а/382/10/16

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 червня 2016 року Яготинський районний суд Київської області у складі:

головуючого судді Литвин Л.І.,

при секретарі Чемерис С.О.

за участю адвоката Воробей І.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Яготин справу за позовом ОСОБА_1 до Яготинського об"єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області, м. Яготин, вул. Шевченка, 235 про визнання неправомірною відмову у призначенні пільгової пенсії та зобов"язання вчинити певні дії,

Встановив:

Позивач звернувся до Яготинського районного суду з позовом до Яготинського об"єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області, про визнання неправомірною відмову у призначенні пільгової пенсії та зобов"язання вчинити певні дії, в котрому зазначено, що він є учасником ліквідації аварії на ЧАЕС, що підтверджується посвідченням 2-ї категорії учасника ліквідації аварії на ЧАЕС серія НОМЕР_1 , виданого 01 лютого 1992 року. 10 березня 1993 року йому видали посвідчення, серія НОМЕР_2 , з якого вбачається, що його віднесено до 3-ї категорії учасника ліквідації аварії на ЧАЕС. Відповідно статті 9 Закону Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, є: 1) учасники ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС - громадяни, які брали безпосередню участь у ліквідації аварії та її наслідків; 2) потерпілі від Чорнобильської катастрофи - громадяни, включаючи дітей, які зазнали впливу радіоактивного опромінення внаслідок Чорнобильської катастрофи. Згідно ст.10 цього Закону, учасниками ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській 1 АЕС вважаються громадяни, які безпосередньо брали участь у будь-яких роботах, пов`язаних з усуненням самої аварії, її наслідків у зоні відчуження у 1986 - 1987 роках, незалежно від кількості робочих днів, а у 1988 - 1990 роках - не менше 30 календарних днів, у тому числі проведенні евакуації людей і майна з цієї зони, а також тимчасово направлені або відряджені у зазначені строки для виконання робіт у зоні відчуження, включаючи військовослужбовців, працівники державних, громадських, інших підприємств, установ і організацій незалежно від їх відомчої підпорядкованості, а також ті, хто працював не менше 14 календарних днів у 1986 році на діючих пунктах санітарної обробки населення і Дезактивації техніки або їх будівництві. Статтею 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» визначено умови надання пенсій за віком особам, які працювали або проживали на територіях радіоактивного забруднення. Так, учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, які працювали в зоні відчуження з моменту аварії та до 1 липня 1986 року - незалежно від кількості робочих днів, а із липня 1986 року по 31 грудня 1986 року - не менш ніж 5 календарних днів, - передбачено зменшення пенсійного віку на 10 років; які працювали у 1987 році у зоні відчуження не менше 14 календарних днів зменшення пенсійного віку на 8 років; - які працювали з 1 липня 1986 року по 31 грудня 1986 року у зоні відчуження від 1 до 5 календарних днів, у 1987 році - від 10 до 14 календарних днів, у 1988 році - не менше 30 календарних днів, на діючих пунктах санітарної обробки населення і дезактивації техніки або їх будівництві - не менше 14 календарних днів у 1986 році із зменшенням пенсійного віку на 5 років. 9 листопада 1960 року йому виповнилось 55-ть років, в зв`язку з чим 20 листопада 2015 року він звернувся до Управління Пенсійного фонду в Яготинському районі, із заявою про призначення пенсії за віком на пільгових умовах. Абзацом 7 підпункту "в" пункту 7 Порядку надання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій, до заяви про призначення пенсії за віком додаються такі документи: посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та довідка про період (періоди) участі в ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС за формою, затвердженою постановою Державного Комітету СРСР по праці та соціальних питаннях від 09 березня 1988 року № 122, або довідка військової частини, в складі якої особа брала участь у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, або довідка архівної установи, або інші первинні документи, в яких зазначено період роботи, населений пункт чи об`єкт, де особою проводились роботи по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС; посвідчення потерпілого від Чорнобильської катастрофи та довідка про період (періоди) проживання (роботи) на цих територіях, видана органами місцевого самоврядування (при призначенні пенсії із застосуванням норм статті 55 Закону «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи». Він надав відповідачеві копію та оригінал трудової книжки, копію паспорта, копію ідентифікаційного номера, копію посвідчення учасника ліквідації аварії на ЧАЕС, копію військового квитка, довідку про заробітну плату від 09 листопада 2015 року за № 42, довідку про стаж за № 60 від 11 листопада 2015 року, довідку за № 134 від 28 червня 1993 року, довідку про реорганізацію за № 41 від 09 листопада 2015 року, довідку форми № 122 за № 44 від 09 листопада 2015 року. Отже, законодавець встановив перелік документів, що підтверджують участь особи у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, який не обмежується лише довідкою форми №122, а навпаки, такий факт може бути підтверджений будь-якими первинними документами. Як вбачається з вищевикладеного, він разом із заявою про призначення пенсії позивачем подав копію посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у 1986 році, довідку № 134 від 28 червня 1993 року, в якій зазначено період виконання робіт з 03 вересня 1986 року по 05 вересня 1986 року в с. Бобер Поліського району для перевезення евакуйованого в с. Середовку Згурівського району і проведено за час командировки виплату командировочних. Таким чином, надані ним довідки підтверджують його участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, а тому відмова відповідача у призначенні пенсії у зв`язку з відсутністю первинних документів є неправомірною, оскільки факт відсутності на підприємстві, де він працював, у зв`язку з їх утратою, відомостей про доплату за роботу по ліквідації Чорнобильської катастрофи, про проведення перерахунків заробітної плату, не дає підстав позбавити його права, передбаченого Законом України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи». Вважає, що він надав достатньо документів для підтвердження факту перебування його в зоні відчуження по ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС, а тому має право на призначення пенсії на пільгових умовах. Просив визнати дії управління Пенсійного фонду України в Яготинському районі Київської області щодо відмови у призначенні йому пенсії як учаснику ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, відповідно до частини 1 статті 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» неправомірними та зобов`язати управління Пенсійного фонду України в Яготинському районі Київської області призначити йому пенсію із зменшенням пенсійного віку, встановленого для одержання державних пенсій, відповідно до частини 1 статті 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» починаючи з 20 листопада 2015 року.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги.

Представник відповідача заперечував проти позову, оскільки згідно п.7 п.п. "г" Порядку надання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій (затвердженого Постановою Правління Пенсійного фонду України 25.11.2005 року № 22-1), при зверненні за призначенням пенсії зі зниженням пенсійного віку, особи-учасники ліквідації I -III категорії повинні надати посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, яке повинно мати штамп про його перереєстрацію та довідку Ф.122 за установленою формою. За результатами акту перевірки № 4 від 05.02.2016 року довідки форми № 122 під № 44 від 09.11.2015 р. було встановлено, що на підприємстві відсутні первинні документи, що підтверджують участь ОСОБА_1 в ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС за період серпень-вересень 1986 р.Просив в задоволенні позову відмовити.

Перевіривши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, дослідивши докази, суд вважає, що позов підлягає до задоволення.

В силу ст. 9 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, є: 1) учасники ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС - громадяни, які брали безпосередню участь у ліквідації аварії та її наслідків; 2) потерпілі від Чорнобильської катастрофи - громадяни, включаючи дітей, які зазнали впливу радіоактивного опромінення внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Відповідно до ст.10 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" учасниками ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС вважаються громадяни, які безпосередньо брали участь у будь-яких роботах, пов`язаних з усуненням самої аварії, її наслідків у зоні відчуження у 1986 - 1987 роках незалежно від кількості робочих днів, а у 1988 - 1990 роках - не менше 30 календарних днів, у тому числі проведенні евакуації людей і майна з цієї зони, а також тимчасово направлені або відряджені у зазначені строки для виконання робіт у зоні відчуження, включаючи військовослужбовців, працівники державних, громадських, інших підприємств, установ і організацій незалежно від їх відомчої підпорядкованості, а також ті, хто працював не менше 14 календарних днів у 1986 році на діючих пунктах санітарної обробки населення і дезактивації техніки або їх будівництві.

Згідно ст. 55 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи визначено умови надання пенсій за віком особам, які працювали або проживали на територіях радіоактивного забруднення.

Так, учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, які працювали в зоні відчуження з моменту аварії та до 1 липня 1986 року - незалежно від кількості робочих днів, а із липня 1986 року по 31 грудня 1986 року - не менш ніж 5 календарних днів, - передбачено зменшення пенсійного віку на 10 років; які працювали у 1987 році у зоні відчуження не менше 14 календарних днів зменшення пенсійного віку на 8 років; - які працювали з 1 липня 1986 року по 31 грудня 1986 року у зоні відчуження від 1 до 5 календарних днів, у 1987 році - від 10 до 14 календарних днів, у 1988 році - не менше 30 календарних днів, на діючих пунктах санітарної обробки населення і дезактивації техніки або їх будівництві - не менше 14 календарних днів у 1986 році із зменшенням пенсійного віку на 5 років.

Згідно п.7 вказаного Порядку, підставою для призначення пенсії, крім довідки про період (періоди) участі в ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС за формою, затвердженою постановою Державного Комітету СРСР по праці та соціальних питаннях від 09.03.88 року № 122, можуть бути інші первинні документи, в яких зазначено період роботи, населений пункт чи об`єкт, де особою проводились роботи по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС.

Відповідно до ст. 15 ЗУ "Про Пенсійне забезпечення" умови, норми та порядок пенсійного забезпечення громадян, які постраждали від Чорнобильської катастрофи, визначаються Законом України "Про статусі і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" або їм надається парво на одержання пенсій на підставах, передбачених цим законом.

Відповідно до ч.1, ч. 3 ст. 65 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиучасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та потерпілим від Чорнобильської катастрофи видаються посвідчення, виготовлені за зразками, затвердженими Кабінетом Міністрів України. Посвідчення Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та Потерпілий від Чорнобильської катастрофи є документами, що підтверджують статус громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та надають право користування пільгами, встановленими цим Законом.

З рішення Управління пенсійного фонду України в Яготинському районі Київської області від 17.02.2016 року № 784/03-08 про відмову у призначенні пенсії (а.с.4) вбачається, що ОСОБА_1 не має права на пенсію за віком на пільгових умовах, згідно ст. 55 п.1 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

З витягу з трудової книжки колгоспника (а.с.5) вбачається, що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 з 1.06. 1977 року прийнятий на роботу водієм в колгосп ім. ХХIV з"їзду КПРС, та працював по 2004 рік.

З копії паспорта (а.с.6) вбачається, що ОСОБА_1 народився ІНФОРМАЦІЯ_2 в с. Жоравка Яготинського району Київської області та зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 .

З копії довідки КСП "Жоравське" (а.с.7) вбачається, що ОСОБА_1 працював водієм в КСП "Жоравське" та був командирований з 27 серпня по 29 серпня 1986 року та з 3 вересня по 5 вересня 1986 року в с. Бобер Поліського району, для перевезення евакуйованих в с. Середовку Згурівського району. Було проведено за час командировки, виплату командировочних: з 27.08.1986р. по 29.08.1986.р- 16,00 крб, з 03.09.86р. по 05.09.86 р.-16,00 крб.

З посвідчення серія НОМЕР_1 , виданого 1 лютого 1992 року Держагропром УРСР (а.с.7) вбачається, що ОСОБА_1 є учасником ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та має право на пільги.

З копії посвідчення (а.с.7) видно, що ОСОБА_1 10 березня 1993 року отримав посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у 1986 році (категорія 3).

З повідомлення архівного сектору Яготинської РДА від 24.03.2016 року № 06-07/6 (а.с.27) вбачається, що в документах колгоспу "24-го з"їзду КПРС" с. Жоравка Яготинського району Київської області, а саме, протоколах засідань правління колгоспу, відомості про відрядження ОСОБА_1 на ліквідацію наслідків аварії на ЧАЕС відсутні. Накази про відрядження та особові рахунки нарахування заробітної плати колгоспу "24-го з"їзду КПРС" за 1986 рік на державне зберігання до архівного сектору Яготинської РДА не надходили.

З повідомлення Департаменту соціального захисту населення від 22.03.2016 року № 05-53-554 ( а.с. 28) вбачається, що ОСОБА_1 . Київською облдержадміністрацією за поданням Яготинської РДА відповідно до Порядку видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.01. 1997 п. № 51, було видано посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС категорії 3, серії НОМЕР_2 від 10.03.1993 на підставі довідки колгоспу "Жоравський" № 246 від 25.12.1992 року. Посвідчення перереєстроване Тимчасовою комісією Київської обласної державної адміністрації з питань проведення перевірки правильності видачі посвідчень "Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС" (протокол № 24 від 24.12.1997 року).

З копії довідки колгоспу "Жоравський" № 246 від 25 грудня 1992 року (а.с.30) вбачається, що ОСОБА_1 за період роботи по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС в с. Бобер Поліського району з 3 вересня 1986 року по 4 вересня 1986 року по місцю основної роботи в колгоспі ім. ХХIV з"їзду КПРС в с. Жоравка Яготинського району виплачена додаткова заробітна плата в підвищеному розмірі відповідно до постанови Ради Міністрів УРСР та Укрпрофради від 10 червня 1986 року за № 207-7 в сумі 7 крб. 00 коп.

З повідомлення СТОВ "Жоравське" від 27.04.2016 року № 12 (а.с.41) вбачається, що накази про відрядження, шляхові листи за 1986 рік, підтверджуючі перебування ОСОБА_1 в зоні відчуження, як учасника ліквідації аварії на ЧАЕС, відсутні. В СТОВ "Жоравське" збереглися розрахункові листи по оплаті праці (машинограми) за 1986 рік.

З матеріалів пенсійної справи вбачається, що для вирішення питання про призначення пенсії ОСОБА_1 були надані наступні документи: копія паспорта, копія посвідчення учасника ліквідації аварії на ЧАЕС 3 категорії, серії НОМЕР_2 , яке перереєстроване 24.12.1997 року, довідка Ф.122 від 9 листопада 2015 року, довідка колгоспу "Жоравський" від 28 червня 1993 року про те, що ОСОБА_2 був командирований в с. Бобер Поліського району, довідка колгоспу "Жоравський" від 25 грудня 1992 року, виписка з протоколу № 16 від 25 серпня 1986 року засідання правління колгоспу ім. ХХIУ з"їзду КПРС с. Жоравка Яготинського району про відрядження ОСОБА_1 для перевезення евакуйованого населення з с. Бобир Поліського району, відомість на видачу коштів особам, які були задіяні на перевезення евакуйованого населення за серпень-вересень 1986 року, витяг з трудової книжки, воєнний квиток, довідка СТОВ "Жоравське" від 11.11.2015 року про те, що ОСОБА_1 був членом колгоспу та є ним по даний час, довідка про заробітну плату для обчислення пенсії.

Таким чином, в судовому засіданні встановлено, що позивач має статус учасника ліквідації аварії на ЧАЕС, що підтверджується посвідченням 3 категорії учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС серія НОМЕР_2 , виданого 10.03.1993 р. та перереєстрованого на підставі довідки колгоспу "Жоравський" № 246 від 25 грудня 1992 року. Посвідчення перереєстроване Тимчасовою комісією Київської обласної державної адміністрації з питань проведення перевірки правильності видачі посвідчень "учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС" (протокол № 24 від 24.12.1997 року). 9 листопада 1960 року позивачеві виповнилось 55 років, в зв"язку з чим 20 листопада 2015 року він звернувся до Управління пенсійного фонду в Яготинському районі з заявою, про призначення пенсії за віком на пільгових умовах. Відповідно до вимог абзацу 7 підпункту «г» пункту 7 Порядку надання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до ЗУ «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», він надав УПФУ в Яготинському районі копію та оригінал трудової книжки, копію паспорта, копію ідентифікаційного номера, копію посвідчення учасника ліквідації аварії на ЧАЕС, копію військового квитка, довідку про заробітну плату від 09 листопада 2015 року за № 42, довідку про стаж за № 60 від 11 листопада 2015 року, довідку за № 134 від 28 червня 1993 року, довідку про реорганізацію за № 41 від 09 листопада 2015 року, довідку форми № 122 за № 44 від 09 листопада 2015 року. Рішенням УПФУ в Яготинському районі від 17.02.2016 року ОСОБА_1 було відмовлено в призначенні пенсії за віком на пільгових умовах, з тих підстав, що на підприємстві відсутні первинні документи, що підтверджують участь ОСОБА_1 в ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС за період серпень-вересень 1986 р. Інші первинні документи про участь ОСОБА_1 в ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС ним не надавались. Рішення УПФУ в Яготинському районі від 17.02.2016 року не відповідає закону та ОСОБА_1 має право на призначення пенсії на пільгових умовах, із зменшенням пенсійного віку, встановленого для одержання державних пенсій, на 5 років, відповідно до п.1 ст. 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», з дня подачі заяви, з 20 листопада 2015 року, врахувавши період перебування його в селі Бобер Поліського району Київської області по проведенню робіт пов"язаних з ліквідацією аварії на ЧАЕС з 27.08.1986 року по 29.08.1986 року та з 03.09.1986 року по 4 вересня 1986 року.

Дійшовши такого висновку, суд приймає до уваги наступне.

Відповідно до ч.1 ст. 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Відповідно до статті 55 ЗУ "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" особам, які працювали або проживали на територіях радіоактивного забруднення, пенсії надаються із зменшенням пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України "Про загальнообов"язкове державне пенсійне страхування". Учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, які працювали у зоні відчуження з моменту аварії до 1 липня 1986 року незалежно від кількості робочих днів, а з 1 липня 1986 року по 31 грудня 1986 року-не менше 5 календарних днів, пенсії надаються із зменшенням пенсійного віку, встановленого для одержання державних пенсій, на 10 років.

Згідно зі статтею 13 ЗУ "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" підставами для визначення статусу учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС є період роботи (служби) у зоні відчуження, що підтверджено відповідними документами.

Видача довідок про період роботи (служби) по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, а також на територіях радіоактивного забруднення, про заробітну плату за цей період здійснюється підприємствами, установами та організаціями (військоматами), а про період проживання на територіях радіоактивного забруднення, евакуацію, відселення, самостійне переселення - органами місцевого самоврядування.

Підпунктом "г" п. 7 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до ЗУ "Про загальнообов"язкове державне пенсійне страхування", затвердженого постановою правління ПФУ від 25.11.2005 року № 22-1 до заяви про призначення пенсії за віком додаються такі документи: посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та довідка про період (періоди) участі в ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС за формою, затвердженою постановою державного комітету СРСР по праці та соціальних питаннях від 09.03.88 № 122, або довідка військової частини, в складі якої особа брала участь у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, або довідка архівної установи, або інші первинні документи, в яких зазначено період роботи, населений пункт чи об"єкт, де особою проводились роботи по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, посвідчення потерпілого від Чорнобильської катастрофи та довідка про період (періоди) проживання (роботи) на цих територіях, видана органами місцевого самоврядування (при призначенні пенсії із застосуванням норм статті 55 ЗУ "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи").

Згідно зі ст. 65 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи документами, які підтверджують статус громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та надають право користування пільгами, встановленими цим Законом, є посвідчення "Учасник ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС" та "Потерпілий від Чорнобильської катастрофи".

Видача посвідчень провадиться спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською і Севастопольською міськими державними адміністраціями за поданням районних державних адміністрацій.

Порядок видачі посвідчень встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 20 січня 1997 року № 51 "Про затвердження Порядку видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" затверджено Порядок видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Вказаним Порядком визначено, зокрема, правила видачі посвідчень учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС і потерпілого внаслідок Чорнобильської катастрофи, коло осіб, яким вони видаються.

Порядком подання та офрмлення документів для призначення (перерахунок) пенсій відповідно до ЗУ "Про загальнообов"язкове державне пенсійне страхування", затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України 25 листопада 2005 року № 22-1 та зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27 грудня 2005 року за № 1566/11846 передбачено, що при призначенні (перерахунку) пенсії за віком надаються, зокрема, документи, які засвідчують особливий статус особи, та довідка про період (періоди) участі в ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, форма якої затверджена постановою Державного комітету СРСР по праці та соціальних питаннях від 9 березня 1988 року № 122.

Документами, що підтверджують статус громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та надають право користуватися пільгами, встановленими цим законом, є посвідчення "Учасник ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС" та "Потерпілий від Чорнобильської катастрофи".

Такі документи, як довідки про період роботи (служби) у зоні відчуження відповідно до статті 15 Закону I є лише підставою для визначення статусу учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС.

Таким чином, суд дійшов висновку, що єдиним документом, що підтверджує статус учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та надає право користування пільгами, встановленими Законом, зокрема, призначення пенсії зі зменшенням пенсійного віку, встановленого для одержання державних пенсій, є посвідчення "Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС" або "Потерпілий від Чорнобильської катастрофи". Різного роду довідки про період роботи (служби) у зоні відчуження, про евакуацію, відселення, самостійне переселення, про період проживання та роботи на забруднених територіях тощо є лише підставами для визначення в установленому порядку статусу учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС або потерпілих від Чорнобильської катастрофи.

Отже, суд вважає, що основним доказом участі позивача в роботах по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС є дійсне, ніким не оскаржене та не скасоване посвідчення учасника ліквідації (категорія 3), видане на ім"я ОСОБА_1 , яке відповідно до п.2 ч.1 ст. 14 ЗУ "Просоціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", підтверджує статус громадянина, який постраждав внаслідок Чорнобильської катастрофи, та надає право користування пільгами, встановленими цим законом.

Крім цього, ті обставини, що ОСОБА_1 працював в зоні відчуження 3 та 4 вересня 1986 року, а саме, знаходився в с. Бобер Поліського району підтверджуються копією довідки № 246 від 25 грудня 1992 року, на підставі якої було перереєстровано посвідчення учасника ліквідації аварії на ЧАЕС . В пенсійній справі є оригінал довідки № 134, датованої 28 червня 1993 року, виданої колгоспом "Жоравський" про те, що ОСОБА_1 був відряджений в с. Бобер Поліського району з 3 вересня по 5 вересня 1986 року.

На даний час первинні документи, на підставі котрих видавалися довідки, не збереглися, разом з тим, втрата цих документів не може позбавити ОСОБА_1 права на пільгову пенсію.

Оцінюючи всі докази в сукупності, суд також приймає до уваги ті обставини, що довідка, на підставі котрої було проведено перереєстрацію посвідчення, містить дані про знаходження ОСОБА_1 в с. Бобер лише 3 та 4 вересня 1986 року, а тому в основу рішення необхідно покласти саме цей період перебування його в зоні відчуження.

Керуючись ст.ст. 9,11,17,18,71,86,99,160 КАС України, ст.ст. 9,10,55, 65 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, ст. 15 ЗУ "Про Пенсійне забезпечення" суд,

Вирішив:

Позов ОСОБА_1 до Яготинського об"єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області, м. Яготин, вул. Шевченка, 235 про визнання неправомірною відмову у призначенні пільгової пенсії та зобов"язання вчинити певні дії, задовольнити.

Визнати дії Яготинського об"єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області, м. Яготин, вул. Шевченка, 235 щодо відмови у призначенні ОСОБА_1 пенсії за віком, на пільгових умовах, неправомірними.

Зобов`язати Яготинське об"єднане управління Пенсійного фонду України Київської області, м. Яготин, вул. Шевченка, 235 призначити ОСОБА_1 пенсію на пільгових умовах із зменшенням пенсійного віку, встановленого для одержання державних пенсій, на 5 років, відповідно до п.1 ст. 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» з 20 листопада 2015 року, врахувавши період перебування його в селі Бобер Поліського району Київської області по проведенню робіт пов"язаних з ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС з 3 вересня 1986 року по 4 вересня 1986 року.

Постанова може бути оскаржена до Київського Апеляційного Адміністративного суду шляхом подачі через Яготинський районний суд Київської області апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Литвин Л.І.

СудЯготинський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення13.06.2016
Оприлюднено28.09.2022
Номер документу58335601
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —382/279/16-а

Ухвала від 18.07.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бабенко К.А

Ухвала від 01.07.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бабенко К.А

Постанова від 13.06.2016

Адміністративне

Яготинський районний суд Київської області

Литвин Л. І.

Ухвала від 11.04.2016

Адміністративне

Яготинський районний суд Київської області

Литвин Л. І.

Постанова від 13.06.2016

Адміністративне

Яготинський районний суд Київської області

Литвин Л. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні