Постанова
від 08.06.2016 по справі 808/1302/16
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 червня 2016 року 13год.32хв.Справа № 808/1302/16 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Дуляницької С.М., за участю секретаря судового засідання Філоненко Ю.М. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: ОСОБА_1,

відповідача: представник ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

ОСОБА_1

до Управління Державної автомобільної інспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Запорізькій області

про визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити певні дії, стягнення коштів,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до Запорізького окружного адміністративного суду з позовом до Управління Державної автомобільної інспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Запорізькій області, в якому з урахуванням уточненої позовної заяви просить:

- визнати протиправною бездіяльність Управління Державної автомобільної інспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Запорізькій області щодо невиплати ОСОБА_1 всієї належної суми одноразової грошової допомоги при звільненні, передбаченої ст. 9 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" із розрахунку повних 16 календарних років у розмірі 30030 грн.00 коп.

- зобов'язати Управління Державної автомобільної інспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Запорізькій області нарахувати та виплатити на користь позивача невиплачену частину суми одноразової грошової допомоги при звільненні зі служби, передбачену ст. 9 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (з урахуванням різниці, яка була виплачена 13.04.2016 за 9 календарних років в сумі 16891,88 грн.) за 7 календарних років служби в сумі 13138,12 грн. ;

- стягнути з Управління Державної автомобільної інспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Запорізькій області на користь позивача середній заробіток з весь час затримки фактичного розрахунку.

Позивач в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просить їх задовольнити повністю. Зазначає, що має 16 повних календарних років вислуги. Однак, при звільненні зі служби йому була виплачена одноразова допомога з розрахунку за 9 календарних років. Вважає протиправною бездіяльність відповідача щодо не виплати решти суми допомоги, просить зобов’язати виплатити різницю та середній заробіток за весь час затримки розрахунку відповідно до ст.116, 117 Кодексу законів про працю України.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги визнав частково, вказав, що позивач дійсно має право на отримання одноразової допомоги при звільненні з розрахунку за 16 календарних років. Щодо стягнення середнього заробітку за час затримки розрахунку заперечив та вказав, що загальні норми Кодексу законів про працю України не поширюються на працівників органів внутрішніх справ.

Заслухавши пояснення учасників судового процесу, повно, всебічно, об'єктивно дослідивши надані у справу докази, надавши їм юридичну оцінку, суд дійшов висновку, що позовні вимоги слід задовольнити частково з наступних підстав.

Відповідно до наказу Головного управління МВС в Запорізькій області від 05.11.2015 № 454 о/с (а.с.8), майора міліції ОСОБА_1, старшого юрисконсульта сектору моніторингу та юридичного забезпечення управління ОСОБА_3 з 06.11.2015 звільнено у запас Збройних Сил за п. 64 "г" (через скорочення штатів) Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ.

Відповідно до довідки Головного управління МВС в Запорізькій області від 19.02.2016 № П-186вх/08/04-7/10-2016 (а.с.13), календарна вислуга позивача та вислуга для призначення та виплати одноразової грошової допомоги при звільненні особам рядового та начальницького складу становила 16 років 06 місяців 11 днів.

Відповідно до ст. 9 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", особам рядового, сержантського, старшинського та офіцерського складу та деяким іншим особам, які мають право на пенсію за цим Законом та звільняються зі служби за станом здоров'я, працівникам міліції (особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ), які на момент опублікування Закону України "Про Національну поліцію" проходили службу в органах внутрішніх справ, мали календарну вислугу не менше п'яти років і до 7 листопада 2015 року були звільнені із служби в органах внутрішніх справ незалежно від підстав звільнення та продовжили роботу в Міністерстві внутрішніх справ або Національній поліції (їхніх територіальних органах, закладах і установах) на посадах, що заміщуються державними службовцями відповідно до Закону України "Про державну службу" , а в навчальних, медичних закладах та науково-дослідних установах - на будь-яких посадах, виплачується одноразова грошова допомога в розмірі 50 відсотків місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний рік служби. У разі звільнення зі служби за віком, у зв'язку із скороченням штатів або проведенням організаційних заходів, закінченням строку контракту, у зв'язку з безпосереднім підпорядкуванням близькій особі, систематичним невиконанням умов контракту командуванням, а також у зв'язку з настанням особливого періоду та небажанням продовжувати військову службу військовослужбовцем-жінкою, яка має дитину (дітей) віком до 16 років одноразова грошова допомога в розмірі 50 відсотків місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний рік служби виплачується за наявності вислуги 10 років і більше.

З наведеної норми видно, що позивач при звільненні зі служби за скороченням штату мав право на отримання одноразової грошової допомоги в розмірі 50 відсотків місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний рік служби (16 років).

З довідки від 19.11.2015 № 10/11-П-2пі видно, що позивачу нарахована одноразова вихідна допомога при скороченні 50 % місячного грошового забезпечення за 9 календарних років служби в ОВС - 16891,88 грн. А відтак, відповідач допустив протиправну бездіяльність в частині невиплати позивачу всієї суми одноразової грошової допомоги при звільненні з розрахунку 16 календарних років.

Представник відповідача в судовому засіданні визнав позовні вимоги в частині нарахування та виплати позивачу одноразової грошової допомоги за 7 календарних років служби в розмірі 13138,12 грн., про що подав письмову заяву (а.с.46).

Суд в цій частині приймає визнання позову, оскільки таке не суперечить законодавству, не порушує чиї-небудь права, свободи та інтереси.

Щодо позовних вимог в частині стягнення з відповідача середнього заробітку за весь час затримки фактичного розрахунку, суд зазначає таке.

Дійсно, відповідно до ст.ст. 116, 117 Кодексу законів про працю України, при звільненні працівника виплата всіх сум, що належать йому від підприємства, установи, організації, провадиться в день звільнення. Якщо працівник в день звільнення не працював, то зазначені суми мають бути виплачені не пізніше наступного дня після пред'явлення звільненим працівником вимоги про розрахунок. Про нараховані суми, належні працівникові при звільненні, власник або уповноважений ним орган повинен письмово повідомити працівника перед виплатою зазначених сум.

В разі невиплати з вини власника або уповноваженого ним органу належних звільненому працівникові сум у строки, зазначені в статті 116 цього Кодексу, при відсутності спору про їх розмір підприємство, установа, організація повинні виплатити працівникові його середній заробіток за весь час затримки по день фактичного розрахунку.

Однак суд зазначає, що норми Кодексу законів про працю України на спірні правовідносини не поширюються, оскільки такі правовідносини регулюються спеціальними нормативними актами і положеннями.

Кодекс законів про працю України регулює трудові відносини працівників, які перебувають у трудових відносинах з підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, а позивач проходив державну службу в міліції, порядок та умови проходження якої, розміри і порядок виплати грошового забезпечення регулюються спеціальним законодавством.

Спеціальним законодавством спірні правовідносини врегульовані таким чином, що виплата компенсації за затримку виплати розрахунку при звільненні осіб, які проходили службу в органах внутрішніх справ не передбачена, а дія норм КЗпП України на них не поширюється.

У даному випадку пріоритетними є норми спеціальних законів, а норми трудового законодавства підлягають застосуванню лише у випадках, якщо нормами спеціальних законів не врегульовано спірних відносин, та коли про можливість такого застосування прямо зазначено у спеціальному законі.

Трудові відносини та військова служба мають різну правову природу та врегульовані різним законодавством, отже, передбачені законодавством про працю норми її оплати і порядок вирішення спорів про останню не поширюються на військовослужбовців та прирівняних до них осіб.

Така позиція суду відповідає правовому висновку, викладеному у пункті 2 постанови Пленуму Верховного суду України "Про практику застосування судами законодавства про оплату праці" № 13 від 24 грудня 1999 року, де зазначено, що передбачені законодавством про працю норми її оплати і порядок вирішення спорів про останню не поширюються на військовослужбовців та прирівняних до них осіб (рядовий і начальницький склад органів внутрішніх справ тощо).

За наведених обставин, позовні вимоги ОСОБА_1 слід задовольнити частково.

Судові витрати присуджуються на користь позивача пропорційно до задоволеної частини позовних вимог за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 112, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Управління Державної автомобільної інспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Запорізькій області щодо невиплати ОСОБА_1 всієї належної суми одноразової грошової допомоги при звільненні, передбаченої ст. 9 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" із розрахунку повних 16 календарних років.

Зобов'язати Управління Державної автомобільної інспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Запорізькій області (код ЄДРПОУ 08804940) нарахувати та виплатити на користь ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) невиплачену частину одноразової грошової допомоги при звільненні зі служби, передбачену ст. 9 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" із розрахунку за сім календарних років в сумі 13138,12 грн. (тринадцять тисяч сто тридцять вісім гривень 12 коп.).

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Присудити на користь ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) судовий збір в сумі 1102,40 грн. (одна тисяча сто дві гривні 40 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Управління Державної автомобільної інспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Запорізькій області (код ЄДРПОУ 08804940).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя С.М.Дуляницька

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.06.2016
Оприлюднено22.06.2016
Номер документу58367313
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/1302/16

Ухвала від 11.08.2016

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Дуляницька Світлана Мефодіївна

Ухвала від 16.08.2016

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Дуляницька Світлана Мефодіївна

Постанова від 08.06.2016

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Дуляницька Світлана Мефодіївна

Постанова від 08.06.2016

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Дуляницька Світлана Мефодіївна

Ухвала від 08.06.2016

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Дуляницька Світлана Мефодіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні