ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua
Головуючий у 1-й інстанції: Гломб Ю.О.
Суддя-доповідач:Зарудяна Л.О.
УХВАЛА
іменем України
"15" червня 2016 р. Справа № 817/31/16
Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Зарудяної Л.О.
суддів: Іваненко Т.В.
Кузьменко Л.В.,
розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу Приватного підприємства "Західоптторг" на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "14" березня 2016 р. у справі за позовом Приватного підприємства "Західоптторг" до Головного управління ДФС у Рівненській області про визнання незаконним та скасування наказу, ,
ВСТАНОВИВ:
Рівненський окружний адміністративний суд постановою від 14.03.2016 року в задоволенні позову відмовив повністю.
Не погоджуючись з прийнятою постановою, позивач у справі звернувся до суду з апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм чинного законодавства, просить постанову скасувати та задовольнити позовні вимоги у повному обсязі. В апеляційній скарзі, зокрема зазначає, що наказ про проведення перевірки було видано у 2016 році, а тому для визначення обсягу доходу необхідно було враховувати показники за 2015 р.
Відповідно до ст. 197 КАС України, суд апеляційної інстанції розглянув справу в порядку письмового провадження за наявним у справі матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, судова колегія вважає, що скарга не належить до задоволення, враховуючи таке.
Матеріали справи свідчать, що Приватне підприємство "ЗАХІДОПТТОРГ" звернулось до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Рівненській області про визнання незаконним та скасування наказу №9 від 06.01.2016 "Про проведення документальної планової виїзної перевірки ПП "Західоптторг", код 36762237".
Обгрунтовуючи позовні вимоги, зазначає, що у відповідача відсутня інформація щодо перевищення ПП "Західоптторг" обсягу доходу за 2015 рік суми у розмірі 20 мільйонів гривень, а тому для проведення перевірки відповідачу належало отримати дозвіл Кабінету Міністрів України, рішення суду або заяву ПП "Західоптторг"; зазначає, що вказані документи у відповідача відсутні, наказ №9 від 06.01.2016 порушує встановлений Законом мораторій на проведення перевірок; зазначає, що відповідачем включено підприємство до плана-графіка перевірок на І квартал 2016 року, хоча відомості про наявність ризиків щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства підприємством у відповідача відсутні; зазначає, що оскільки підприємство взяте на облік як платник податків ДПІ у м. Рівному ГУ ДФС у Рівненській області, то саме вона має здійснювати перевірку. Здійснення документальної перевірки представниками іншого органу ДФС призведе до зайвих ускладнень у роботі підприємства, оскільки звітність, пояснення до звітності, акти позапланових документальних перевірок підприємства та інша документація з приводу сплати податків за період з 01.01.2012 по 31.12.2014 подавалась до різних відділів (підрозділів) ДПІ у м. Рівному, а відповідач прямого доступу до цих документів не має. На підставі викладеного зазначає, що наказ №9 від 06.01.2016 є незаконним та підлягає скасуванню.
Суд першої інстанції встановив, що Приватне підприємство "Західоптторг" зареєстроване як юридична особа Виконавчим комітетом Рівненської міської ради 13.01.2011; взяте на облік як платник податків ДПІ у м.Рівне з 14.01.2011; види діяльності за КВЕД: інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; оптова торгівля фруктами й овочами; неспеціалізована оптова торгівля (а.с.7,9).
06.01.2016 Головним управлінням ДФС у Рівненській області прийнято наказ №9 про проведення документальної планової виїзної перевірки ПП "Західоптторг", код 36762237 (а.с.6).
Зазначеним наказом передбачається проведення документальної планової виїзної перевірки ПП "Західоптторг", код 36762237 з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2012 по 31.12.2014 тривалістю 10 робочих днів з 18.01.2016.
На підставі наказу №9 від 06.01.2016, згідно з планом-графіком проведення перевірок Головного управління ДФС у Рівненський області, відповідно до ст. 77 Податкового кодексу України Головним управлінням ДФС у Рівненській області складено Повідомлення про проведення перевірки №01 від 06.01.2016 (а.с.30).
Відповідно до п.77.4 ст.77 Податкового кодексу України про проведення документальної планової перевірки керівником контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.
Наказ №9 від 06.01.2016 та повідомлення №01 від 06.01.2016 надіслані позивачу 06.01.2016, вручені 11.01.2016, що підтверджується повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.31), тобто, направлено за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки.
Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з наступного.
Відповідно до п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право, зокрема, проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом
Згідно п.п.75.1.2 п.75.1 ст. 75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.
Відповідно до п.77.1 ст.77 Податкового кодексу України документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок.
Згідно з п.77.2 ст.77 Податкового кодексу України до плану-графіка проведення документальних планових перевірок відбираються платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи. Порядок формування та затвердження плану-графіка, перелік ризиків та їх поділ за ступенями встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Порядок формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків, затверджений наказом Міністерства фінансів України №524 від 02.06.2015, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 24.06.2015 за № 751/27196 (далі - Порядок №524).
Пунктом 3 вказаного Порядку №524 визначено, що узгоджені відповідно до Порядку координації одночасного проведення планових перевірок (ревізій) контролюючими органами та органами державного фінансового контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 жовтня 2013 року № 805, з органами державного фінансового контролю проекти планів-графіків на наступний квартал подаються до ДФС територіальними органами ДФС не пізніше 20 числа останнього місяця поточного кварталу у вигляді електронного файла. Інформаційно-аналітичні довідки за кожним платником податків, включеним до проекту плану-графіка, подаються засобами інформаційних систем ДФС у той самий термін.
Відповідно до Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" № 71-VIII від 28.12.2014, пунктом 3 розділу II "Перехідних положень" передбачено: "... Установити, що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України...".
Відповідно до витягу з плану-графіку документальних перевірок на 1 квартал 2016 року перевірка ПП "Західоптторг" проводитиметься за період 01.01.2012 по 31.12.2014 (а.с.25). План-графік на 1 квартал 2016 року формується в грудні 2015 року для визначення обсягу доходу за попередній рік за основу береться показник декларації за 2014 рік.
Суд першої інстанції дослідив податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за звітний (податковий) період - 2014 рік, з якої вбачається, що ПП "Західоптторг" задекларовано за 2014 рік дохід в розмірі 53 559 754 грн. (а.с.26-29), що значно перевищує 20 мільйонів гривень.
Порядком № 524 визначено, що до високого ступеня ризику відносяться:
рівень сплати податку на прибуток нижчий за рівень сплати податку по відповідній галузі;
рівень сплати податку на додану вартість нижчий за рівень сплати податку по відповідній галузі.
З інформаційно-аналітичної довідки вбачається, що ПП "Західоптторг" до плану графіку за наступними ризикованими операціями:
- рівень сплати податку на прибуток нижче за рівень сплати податку по відповідній галузі та становить 0,11% проти середньогалузевого 0,27%;
- рівень сплати ПДВ нижче рівня сплати податку по відповідній галузі та становить 0,34% проти середньогалузевого 1,46 % (а.с.39-40).
Відповідно до п.1.2 розділу І Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків, затверджених наказом Державної фіскальної служби України №22 від 31.07.2014, рішення про проведення документальної планової, позапланової та фактичної перевірки приймається керівником органу державної фіскальної служби відповідно до пункту 77.4 статті 77, пункту 78.4 статті 78, пункту 79.2 статті 79 та пункту 80.2 статті 80 розділу II Кодексу із зазначенням найменування органу державної фіскальної служби, який прийняв рішення, та дати рішення, найменування та реквізитів суб'єкта (об'єкта), перевірка якого проводиться, мети, виду перевірки, періоду діяльності, який буде перевірятися, підстав для проведення перевірки, дати початку та тривалості перевірки тощо, яке з урахуванням вимог Кодексу оформлюється наказом, який підписується керівником або його заступником та скріплюється печаткою, зокрема:
- територіальних органів державної фіскальної служби в областях, м. Києві, регіонального підрозділу Центрального офісу - для проведення документальних планових та позапланових або фактичних перевірок платників податків із залученням працівників органів державної фіскальної служби відповідного регіону. При цьому до проведення документальних планових та позапланових або фактичних перевірок платників податків, що проводяться за рішенням керівника органу державної фіскальної служби, на обліку в якому перебувають такі платники податків, працівники органів державної фіскальної служби цього регіону можуть залучатися за письмовим дозволом (погодженням) керівника територіального органу державної фіскальної служби в областях, м. Києві (пп.1.2.1.3);
- органу державної фіскальної служби, на обліку в якому перебувають платники податків, для проведення документальних планових та позапланових або фактичних перевірок платників податків із залученням працівників цього органу державної фіскальної служби (за умови відсутності рішень керівників органів державної фіскальної служби вищого рівня про проведення перевірки такого платника податків із цих питань за відповідні періоди). З метою дотримання цього пункту органи державної фіскальної служби вищого рівня повідомляють про прийняття рішення про проведення перевірки орган державної фіскальної служби, на обліку в якому перебуває платник податків, не пізніше наступного робочого дня з дня прийняття такого рішення (пп.1.1.1.4).
Що стосується доводів апеляційної скарги, що для визначення обсягу доходу необхідно було враховувати показники за 2015 рік, то колегія суддів зазначає, що апеляційним судом витребовано копію податкової декларації з податку на прибуток підприємства за звітний (податковий) період - 2015 рік, яка свідчить, що ПП "Західоптторг" задекларовано за 2015 рік дохід у розмірі 74789075 грн., що перевищує дохід за 2014 рік та є вищим ніж 20 мільйонів гривень, а тому перевірка підприємства має здійснюватись без дозволу Кабінету Міністрів України.
Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що окружний суд дійшов правомірного висновку, що в спірних правовідносинах податковий орган діяв обґрунтовано, з дотриманням приписів закону, а оскаржуваний наказ №9 від 06.01.2016 відповідає вимогам чинного законодавства.
Отже, суд першої інстанції правомірно відмовив у задоволенні позовних вимог. Рішення суду відповідає матеріалам справи та нормам чинного законодавства, а тому його слід залишити без змін. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду.
Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Приватного підприємства "Західоптторг" залишити без задоволення, постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "14" березня 2016 р. без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Л.О. Зарудяна
судді: Т.В. Іваненко
Л.В. Кузьменко
Роздруковано та надіслано:р.л.п.
1- в справу:
2 - позивачу/позивачам: Приватне підприємство "Західоптторг" вул.Старицького,21а,м.Рівне,33024
3- відповідачу/відповідачам: Головне управління ДФС у Рівненській області вул.Відінська,12,м.Рівне,33023
- ,
Суд | Житомирський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2016 |
Оприлюднено | 22.06.2016 |
Номер документу | 58372753 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Зарудяна Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні