Постанова
від 13.06.2016 по справі 380/438/16-а
ТЕТІЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

13.06.2016 Провадження по справі № 2-а/380/9/16

Справа № 380/438/16-а

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

13 червня 2016 року Тетіївський районний суд Київської області в складі:

головуючого судді : Косович Т.П.

при секретарі: Козуб І.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Тетієві адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Тетіївської районної ради Київської області про визнання незаконним та скасування рішення,-

встановив:

Позивач ОСОБА_1 (далі Позивач) звернувся до суду із названим адміністративним позовом до Тетіївської районної ради (далі Відповідач), в якому просить визнати незаконним та необґрунтованим рішення про не затвердження на пленарному засіданні п»ятої сесії Тетіївської районної ради сьомого скликання технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, яке було викладене в протоколі засідання п»ятої сесії сьомого скликання Тетіївської районної ради від 25 лютого 2016 року про затвердження технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, що надаються на умовах оренди для ведення фермерського господарства Позивачу, яка розташована за межами населеного пункту с.Черепин Тетіївського району Київської області, посилаючись на те, що Відповідач безпідставно відмовив йому у затвердженні технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, що надаються на умовах оренди для ведення фермерського господарства, яка розташована за межами населеного пункту с.Черепин Тетіївського району Київської області, без посилання на існуючі недоліки, що виявлені в технічній документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, а також порушив п.4 наказу Головного управління Держземагенства у Київській області В»Про затвердження документації із землеустрою та передачі в оренду земельної ділянкиВ» та ст. 23 Закону України «Про оцінку земель».

В судовому засіданні представник Позивача ОСОБА_2 позовні вимоги підтримав в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві.

Представник Відповідача ОСОБА_3 позовні вимоги не визнав, посилаючись на обставини, викладені у письмовому запереченні. (а.с.-36-37)

Суд, розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, та дослідивши письмові докази вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню виходячи з наступного.

В судовому засіданні встановлено, що в жовтні 2014 року Позивач, маючи намір створити фермерське господарство з метою забезпечення добробуту своєї сім»ї на основі трудової участі її членів у сільському господарстві та одержання прибутку шляхом виробництва сільськогосподарської продукції, звернувся до Головного управління Держземагенства у Київській області з проханням надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду, розташованої на території Черепинської сільської ради Тетіївського району Київської області .

За результатами його звернення Головне управління Держземагенства у Київській області запропонувало Позивачу взяти в оренду три земельні ділянки площею 28.9000 га., 24.0000 га, 12.0037 га, які знаходяться за межами Черепинської сільської ради Тетіївського району Київської області та надано дозволи на розроблення відповідних проектів землеустрою щодо відведення вказаних земельних ділянок в оренду, що підтверджується копіями наказів № 10-12726/114-сг від 12.11.2014р., № 10-12727/15-14-сг від 12.11.2014р.,№ 10-12724/15-14-сг від 12.11.2014 р. ( а.с.- 10-12)

Наказами Головного управління Держземагенства у Київській області від 29.01.2015 року затверджена технічна документація із землеустрою та передачу в оренду Позивачу трьох земельних ділянок площею 24.0000 га (кадастровий номер 3224688200:04:019:0004), площею 12.0037 га (кадастровий номер 3224688200:04:019:0005), площею 28.9000 га (кадастровий номер 3224688200:04:007:0009) для ведення фермерського господарства за межами Черепинської сільської ради. (а.с.-13-15)

Після завершення розроблення проектів землеустрою, їх затвердження Головним управлінням Дерземагенства у Київській області, виготовлення технічної документації з нормативно-грошової оцінки земельних ділянок, позивачем були отримані висновки обов»язкової державної експертизи землевпорядної документації щодо відведення земельних ділянок в оренду для ведення фермерського господарства. (а.с.-16-18)

Позивач, відповідно вимог ст.10.Земельного кодексу України, ст.23 Закону України В»Про оцінку земліВ» 20 січня 2016 року повторно звернувся із заявами до Відповідача, в яких просив затвердити технічну документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, площею 28.9000 га., 24.0000 га, 12.0037 га, які були надані йому на умовах оренди для ведення фермерського господарства та розташовані за межами населеного пункту с. Черепин Тетіївського району Київської області. (а.с.-19-21)

Із протоколу Тетіївської районної ради п»ятої сесії сьомого скликання від 25 лютого 2016 року встановлено, що Позивачу відмовлено в затвердженні технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, що надаються на умовах оренди для ведення фермерського господарства. (а.с.-22-23)

Задовольняючи позовні вимоги, суд виходить із наступного.

Так, відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 4 Закону України В»Про місцеве самоврядування в УкраїніВ» (далі Закону) передбачено, що місцеве самоврядування в України здійснюється на принципах законності, а в частині 1 статті 43 п.21 цього ж Закону зазначено, що виключно на пленарних засіданнях районних Рад вирішується, відповідно закону, питання регулювання земельних відносин. Відповідно до ч.1 ст.59 вищезазначеного Закону, Рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

В частині 1 пункті 1 статті 18, частини 2 пункті 12 статті 19 Закону України В»Про статус депутатів місцевих радВ» передбачено, що депутат місцевої ради, при роботі в раді та її органах зобов’язаний додержуватись Конституції та Законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, регламенту ради та інших нормативно-правових актів, що визначають порядок діяльності ради та її органів та виступати з обґрунтуванням своїх позицій та з мотивів голосування, давати довідки.

Відповідно до абзаців 3 та 4 ст. 35 Закону України В»Про державну експертизу землевпорядної документаціїВ» , якщо об’єкт державної експертизи підготовлений згідно з вимогами законодавства, встановленими стандартами, нормами і правилами, то він позитивно оцінюється та погоджується. У разі необхідності погодження може бути обумовлено певними умовами щодо додаткового опрацювань окремих питань та внесення коректив, виконання яких не потребує суттєвих доробок. Позитивні висновки державної експертизи, щодо об’єктів обов’язкової державної експертизи є підставою для прийняття відповідного рішення органами виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування, відкриття робіт з реалізацією заходів, передбачених відповідною документацією.

Відповідно до ч.2 ст. 23 Закону України «Про оцінку земель»технічна документація з бонітування грунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих за межами наслених пунктів, затверджується районними радами. Разом з тим чинне законодавство не містить підстав для відмови у затвердженні на сесії районної ради технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів.

Із протоколу Тетіївської районної ради п»ятої сесії сьомого скликання від 25 лютого 2016 року встановлено, що на обговорення депутатів було поставлено питання про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, що надаються Позивачу на умовах оренди для ведення фермерського господарства які розташовані за межами населеного пункту с. Черепин Тетіївського району Київської області, проте за результатами голосування депутатами по даному питанню рішення не прийнято з посиланням на те, що надання земельних ділянок не погоджено із сільською радою, а також порушено п. 4 Наказу Головного управління Держземагенства у Київській області В»Про затвердження документації із землеустрою та передачі в оренду земельної ділянкиВ» .

При цьому депутати на сесії розглядаючи заяви Позивача, не врахували вимоги абзаців 3 та 4 ст.35 Закону України В»Про державну експертизу землевпорядної документаціїВ» , згідно яких позитивні висновки державної експертизи, щодо об’єктів обов’язкової державної експертизи є підставою для прийняття відповідного рішення органами виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування, відкриття робіт з реалізацією заходів, передбачених відповідною документацією.

Також суд вважає, що не обґрунтованими є посилання Відповідача в своєму рішенні на нібито допущені позивачем порушення, а саме, що надання земельних ділянок не погоджено з сільською радою та допущено порушення п.4 Наказу Головного управління Держземагенства у Київській області В»Про затвердження документації із землеустрою та передачі в оренду земельної ділянкиВ» , згідно якого, начальник Держземагенства у Тетіївському районі має право укладати такі договори оренди земельних після затвердження нормативно грошової оцінки цих земель. Зазначені вище обставини спростовуються Рекомендаційними роз’ясненнями Держземагенства України за грудень 2013 року.

При таких обставинах суд вважає, що рішення Тетіївської районної ради п»ятої сесії сьомого скликання від 25 лютого 2016 року, яким не затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, що виділені Позивачу є незаконним, юридично не обґрунтованим та таким, що порушує передбачені Конституцією права Позивача, а тому підлягає скасуванню.

Разом з тим, на думку суду Відповідач зобов’язаний повторно внести на розгляд чергового пленарного засідання сесії питання про затвердження технічної документації Позивача та прийняти відповідне мотивоване рішення.

Відповідно до ст. 94 КАС України з Відповідача необхідно стягнути на користь Позивача судовий збір в сумі 551 гривня 20 коп.

На підставі вищенаведеного та керуючись ст.ст. 94,104-106,137, ст.ст.158-164,167,171-2,186 КАС України, п.21 ст.43,59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні В» , ст.35 Закону України В»Про державну експертизу землевпорядної документаціїВ» , ч.2, п.10,ст.16 ЦК України, Закону України В» Про статус депутатів місцевих радВ» суд,

Постановив:

Позовні вимоги ОСОБА_1 до Тетіївської районної ради про визнання незаконним та скасування рішення - задовольнити.

Визнати незаконним та скасувати рішення Тетіївської районної ради п»ятої сесії сьомого скликання від 25.02.2016 року про не затвердження технічної документації з нормативно грошової оцінки земельних ділянок, що надаються ОСОБА_1 на умовах оренди для ведення фермерського господарства, що розташовані за межами населеного пункту с. Черепин Тетіївського району Київської області, а саме:

-площею 24.0000 га (кадастровий номер 3224688200:04:019:0004);

-площею 12.0037 га (кадастровий номер 3224688200:04:019:0005);

-площею 28.9000 га (кадастровий номер 3224688200:04:007:0009).

Зобов’язати Тетіївську районну раду на наступному пленарному засіданні, в порядку передбаченому чинним законодавством України, повторно розглянути заяву позивача ОСОБА_1, щодо затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, що надаються на умовах оренди для ведення фермерського господарства ОСОБА_1, які розташовані за межами населеного пункту с. Черепин Тетіївського району Київської області, а саме:

-площею 24.0000 га (кадастровий номер 3224688200:04:019:0004);

-площею 12.0037 га (кадастровий номер 3224688200:04:019:0005);

-площею 28.9000 га (кадастровий номер 3224688200:04:007:0009);

Стягнути з Тетіївської районної ради ( вул. Цвіткова,11 м. Тетіїв, Київської області, код ЄДРПОУ:04054659) на користь ОСОБА_1 судовий збір в сумі 551 (п»ятост п»ятдесят одна) гривня 20 копійок.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду через Тетіївський районний суд протягом десяти днів. У разі застосування судом ч.3 ст.160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови .

Суддя ОСОБА_4

СудТетіївський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення13.06.2016
Оприлюднено22.06.2016
Номер документу58378597
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/438/16-а

Постанова від 13.06.2016

Адміністративне

Тетіївський районний суд Київської області

Косович Т. П.

Постанова від 13.06.2016

Адміністративне

Тетіївський районний суд Київської області

Косович Т. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні