1-кс/381/373/16
381/2385/16-к
У Х В А Л А
13 червня 2016 року м. Фастів
Слідчий суддя Фастівського міськрайонного суду Київської області ОСОБА_1 ,
за участю: секретаря ОСОБА_2 ,
прокурора ОСОБА_3 ,
розглянув в судовому засіданні клопотання прокурора Фатівської місцевої прокуратури Київської області юриста 3 класу ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення перевірки у кримінальному провадженні № 42016111310000031 від 29.04.2016, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ст. 254 КК України,-
ВСТАНОВИВ:
Клопотання надійшло до суду 10 червня 2016 року, та відповідає вимогам ст.160 КПК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що ТОВ «СПІАН» проводить на території Фастівського району Київської області діяльність, пов`язану із видобутком надр.
Серед отриманих в оренду земельних ділянок, ТОВ «СІПАН» отримано в оренду земельні ділянки із цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського, зокрема: 1) згідно договору оренди земельної ділянки від 08.07.2005 Фастівська РДА передала ТОВ «СІПАН» земельну ділянку загальною площею 54,2320 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва яка знаходиться за межами населеного пункту Дорогинської сільської ради Фастівського району; 2) згідно договору оренди земельної ділянки від 12.04.2006 Фастівська РДА передала ТОВ «СІПАН» земельну ділянку загальною площею 8,6167 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва яка знаходиться за межами населеного пункту Дорогинської сільської ради Фастівського району; 3) згідно договору оренди земельної ділянки від 08.07.2005 Фастівська РДА передала ТОВ «СІПАН» земельну ділянку загальною площею 34,99 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва яка знаходиться за межами населеного пункту Дорогинської сільської ради Фастівського району.
Зазначені вище договори оренди не містять відомостей щодо кадастрових номерів зазначених вище земельних ділянок, водночас в проектах із землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду міститься вказана інформація.
Так, згідно проекту із землеустрою щодо відведення в оренду земельної ділянки загальною площею 8,6167 ТОВ «СІПАН» вказано кадастровий номер земельної ділянки 3224983300:02:002:0002, однак моніторингом Публічної кадастрової карти із інтернет-ресурсу «http://map.land.gov.ua» встановлена відсутність інформації по вказаному кадастровому номеру.
Аналогічна ситуація із земельною ділянкою площею 34,99 га, яка відведена в оренду ТОВ «СІПАН» із кадастровим номером 3224983300:02:002:0156.
Окрім того встановлено, що земельна ділянка площею 54,2320, згідно проекту із землеустрою розбита на дві земельні ділянки із кадастровими номерами 3224983300:02:002:0155 та 3224983300:02:002:0154, площами 28,4227 га та 25,8093 га, відповідно. В подальшому, вказані земельні ділянки передані в суборенду ПСП «Шевченківське» код ЄРДПОУ 30796166.
Водночас, відповідно до ст. 1 Закону України «Про стимулювання розвитку сільського господарства на період 2001-2004 років» сільськогосподарським підприємством (включаючи селянське (фермерське), рибальське та рибницьке господарства) юридична особа, основним видом діяльності якої є вирощування та переробка сільськогосподарської продукції, виручка від реалізації якої становить не менше 50 відсотків загальної суми виручки.
У той же час, відповідно до інформаційної довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, основними видами діяльності ТОВ «СІПАН» за КВЕД є добування декоративного та будівельного каменю, вапняку, гіпсу, крейди та глинистого сланцю (основний); надання допоміжних послуг у сфері добування інших корисних копалин і розроблення кар`єрів; підготовчі роботи на будівельному майданчику; надання в оренду інших машин, устаткування та товарів. н. в. і. у.; оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; складське господарство.
Враховуючи положення Закону України «Про стимулювання розвитку сільського господарства на період 2001-2004 років» ТОВ «СІПАН» не являється сільськогосподарським підприємство, хоча зазначені вище земельні ділянки передавались для вказаних потреб.
Таким чином, існують обґрунтовані ризики з приводу того, що ТОВ «СІПАН» використовує зазначені вище земельні ділянки - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва не за їх цільовим призначенням, в результаті чого державі можуть наноситись відповідні збитки.
Згідно зі ст. 5 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» здійснення державного контролю за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності покладено на центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.
Таким центральним органом виконавчої влади відповідно до Указу Президента України від 13.04.2011 року № 459/2011 «Про Державну інспекцію сільського господарства України» є Держсільгоспінспекція України.
Відповідно до п. 1 Положення «Про державну інспекцію сільського господарства в Київській області» (код ЄРДПОУ - 38060805) Державна інспекція сільського господарства вКиївській області (далі - Держсільгоспінспекція) є територіальним органом Державної інспекції сільського господарства України та їй підпорядковується.
Згідно із п. 3 вказаного Положення основним завданням Держсільгоспінспекції є реалізація повноважень Державної інспекції сільського господарства Україниу межах Київської області.
Пунктом 4 зазначеного Положення передбачено, що Держсільгоспінспекція, відповідно до покладених на неї завдань, здійснює державний нагляд (контроль): у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності; дотриманням вимог земельного законодавства при набутті права власності на земельні ділянки за договорами купівлі-продажу, міни, дарування, застави та іншими цивільно-правовими угодами; зміни показників якісного стану ґрунтів у результаті проведення господарської діяльності на землях сільськогосподарського призначення; дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; проведенням землеустрою, виконанням заходів, передбачених проектами землеустрою, зокрема за дотриманням власниками та користувачами земельних ділянок вимог, визначених у проектах землеустрою; дотриманням вимог земельного законодавства органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування з питань передачі земель у власність та надання у користування, у тому числі в оренду, зміни цільового призначення, вилучення, викупу, продажу земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах; використанням земельних ділянок відповідно до цільового призначення та інше.
Також, згідно із п. 4.11 Держсільгоспінспекція розраховує розмір шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання їх не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву без спеціального дозволу, та вживає заходів до її відшкодування в установленому законодавством порядку.
У відповідності до ч. 2 ст. 36 КПК України прокурор, здійснюючи нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням, уповноважений на проведення ряду дій.
Згідно із п. 21 ч. 2 ст. 36 КПК України прокурор має право здійснювати інші повноваження, передбачені цим Кодексом.
Відповідно до ч. 2 ст. 93 Кримінального процесуального кодексу України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
З метою повного, всебічного та неупередженого проведення досудового слідства, обстеження зазначених вище земельних ділянок суб`єктами які мають відповідні знання та кваліфікацію у сфері земельних відносин та нарахування розміру шкоди, завданої злочином у кримінальному провадженні виникла необхідність проведення Державною інспекцією сільського господарства в Київській області перевірки щодо дотримання вимог земельного законодавства під час відведення в оренду зазначених вище земельних ділянок ТОВ «СІПАН» та їх цільового використання, з метою збирання доказів.
Права прокурора та слідчого щодо призначення перевірок та ревізій, які було закріплено в п. 6 ч. 2 ст. 36 та п. 4 ч. 2 ст. 40 КПК України, виключено на підставі Закону № 1697-VII від 14.10.2014.
Водночас, п. 2 постанови КМУ № 408 від 13.08.14 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» передбачено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України .
Прокурор в судовому засіданні клопотання пітримав.
Відповідно до п.п.78.1.11п.78.1ст.78 ПКУ, документальна позапланова перевірка проводиться на підставі отриманого судового рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанову органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону.
Права прокурора та слідчого щодо призначення перевірок та ревізій, які було закріплено в п. 6 ч. 2 ст. 36 та п. 4 ст. 40 КПК України, виключено на підставі Закону № 1697-VII від 14.10.2014 року.
Для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування у органів досудового розслідування виникла необхідність отримати відомостей, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню. Необхідно провести документальну перевірку діяльності ТОВ «СІПАН» на підставі рішення суду, оскільки в інший спосіб вказані процесуальні дії виконати неможливо, тому суд вважає за необхідне клопотання задовольнити.
Керуючись ст.ст. 160, 163 КПК України, суд,-
У Х В А Л И В :
Клопотання прокурора Фатівської місцевої прокуратури Київської області юриста 3 класу ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення перевірки задовольнити.
Надати Державній інспекції сільського господарства в Київській області дозвіл на проведення перевірки додержання вимог земельного законодавства при відведенні в оренду земельних ділянок ТОВ «СІПАН» (код ЄРДПОУ 32981239) та їх подальшого використання.
Проведення ревізії доручити Державній інспекції сільського господарства в Київській області.
В ході проведення перевірки дослідити питання щодо:
-дотримання вимог земельного законодавства при відведенні в оренду земельних ділянок ТОВ «СІПАН»;
-дотримання вимог земельного законодавства при передачі земель в суборенду ТОВ «СІПАН» іншим суб`єктам господарської діяльності;
-ведення державного обліку і реєстрації земель (договорі оренди), достовірності інформації про наявність і використання земель;
-дотримання ТОВ «СІПАН» вимог земельного законодавства та встановлення порядку набуття права на землю;
-виконання заходів, передбачених проектами землеустрою, зокрема за дотриманням власниками та користувачами земельних ділянок вимог, визначених у проектах землеустрою та договорах оренди;
-використання земельних ділянок відповідно до цільового призначення;
-розрахунку розміру шкоди завданої нецільовим використанням земельних ділянок.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Фастівський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 13.06.2016 |
Оприлюднено | 13.03.2023 |
Номер документу | 58378746 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Фастівський міськрайонний суд Київської області
Буймова Л. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні