Справа № 360/830/16-а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 червня 2016 рокуБородянський районний суд
Київської області в складі: головуючого - судді Унятицького Д.Є.
з участю секретаря - Андрієнко М.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в смт.Бородянка адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління пенсійного фонду України у Бородянському районі Київської області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в :
В травні 2016 року позивачка звернулася до суду з вказаним позовом, мотивуючи свої вимоги тим, що згідно поданої до управління пенсійного фонду України у Бородянському районі заяви їй призначена пенсія відповідно до Закону України від 16 грудня 1993 року № 3723 В«Про державну службуВ» . Однак, при обчисленні пенсії не були включені суми матеріальної допомоги на оздоровлення, премії та індексація заробітної плати за останні два роки перед призначенням пенсії. На її звернення про перерахунок пенсії отримала відмову. Просила визнати неправомірною відмову управління Пенсійного фонду України у Бородянському районі щодо включення до заробітної плати, з якої обчислювалась пенсія, матеріальної допомоги на оздоровлення, премії та індексації заробітної плати, зобов'язати відповідача провести їй перерахунок пенсії з 17 квітня 2008 року, включивши у розрахунок заробітку для обчислення пенсії матеріальну допомогу на оздоровлення в сумі 2643,38 грн., індексацію заробітної плати в сумі 498,54 грн. та премії в сумі 9020,42 грн.
В судове засідання позивачка не з'явилась, просила слухати справу без її участі.
Відповідач - управління Пенсійного фонду України у Бородянському районі Київської області свого представника в судове засідання не направив. В запереченні на позов пояснив, що при обчисленні пенсій державним службовцям матеріальна допомога та індексація не враховуються, оскільки відповідно до ст. 33 Закону України «Про державну службу» не відносяться до інших надбавок.
Дослідивши письмові докази по справі, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню.
Судом встановлено, що позивачка перебуває на обліку в Управлінні ПФУ у Бородянському районі та з 17 квітня 2008 року отримує пенсію відповідно до Закону України В«Про державну службуВ» . 18 грудня 2015 року позивачка звернулась до відповідача із заявою (а.с.9) про включення до її доходу з якого обчислювалась пенсія сум матеріальної допомоги та індексації заробітної плати.
Відповідач відмовив позивачці у здійсненні перерахунку призначеної їй пенсії та включення до розрахунку заробітної плати матеріальної допомоги та індексації заробітної плати, що підтверджується листом УПФУ (а.с.10).
Згідно копії довідки управління Державної казначейської служби України у Бородянському районі Київської області №01-28/05 від 17 грудня 2015 року за період роботи ОСОБА_1 в даній установі з квітня 2006 року по березень 2008 року їй була нарахована матеріальна допомога на оздоровлення в сумі 2643,38 грн. та індексація заробітної плати в сумі 498,54 грн., премія в сумі 9020,42 грн. (а.с.11-12).
Відповідно до ст.37 ЗУ В«Про державну службуВ» (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) пенсія державним службовцям призначається у відсотках до суми їх заробітної плати, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування. У ч.1 ст. 1 Закону України від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР В«Про оплату праціВ» встановлено, що заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу. Статтею 2 цього Закону визначено структуру заробітної плати. Частиною другою статті 33 ЗУ В«Про державну службуВ» передбачено, що заробітна плата державних службовців складається з посадових окладів, премій, доплати за ранги, надбавки за вислугу років на державній службі та інших надбавок.
Аналіз наведених положень дає підстави для висновку, що матеріальна допомога та індексація входили до системи оплати праці державного службовця.
Крім того, статтею 66 Закону України від 5 листопада 1991 року № 1788-XII В«Про пенсійне забезпеченняВ» врегульовано види оплати праці, що враховуються при обчисленні пенсій. Відповідно до частини першої зазначеної статті до заробітку для обчислення пенсії включаються всі види оплати праці (виплат, доходу), на які відповідно до Закону України від 26 червня 1997 року № 400/97 ВР В«Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, в межах максимальної величини фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, оподатковуваного доходу (прибутку), сукупного оподатковуваного доходу (граничної суми заробітної плати (доходу), з яких справляються страхові внески (збори) до соціальних фондів, що діяла на день одержання зазначеного заробітку (виплат, доходу)).
Згідно зі ст. 41 Закону України від 9 липня 2003 року № 1058-IV В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» до виплат (доходів), що враховуються в заробітну плату (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії, належать, зокрема: суми виплат, отримуваних застрахованою особою після набрання чинності цим Законом, з яких згідно з цим самим Законом були фактично нараховані (обчислені) та сплачені страхові внески; суми виплат, отримуваних застрахованою особою до набрання чинності цим Законом, у межах сум, на які відповідно до законодавства, що діяло раніше, нараховувалися внески на державне соціальне страхування або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування. За змістом наведених норм отримувані застрахованою особою суми виплат, з яких були фактично нараховані та сплачені страхові внески або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, враховуються в заробіток (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії незалежно від того, чи входять вони до структури заробітної плати.
Така правова позиція зі спірного питання була висловлена Верховним Судом України у постанові від 20 лютого 2012 року у справі № 21-430а11 та у постанові від 28 травня 2013 року у справі № 21-97а13.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд вважає, що виплачені позивачці матеріальна допомога, індексація заробітної плати та премія на які нараховувався збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, включаються до складу заробітної плати позивачки та мають враховуватись при обчисленні розміру її пенсії, оскільки перевага має надаватись спеціальним нормам, що визначають виплати (доходи) для обчислення пенсії, за наведених обставин - стаття 41 Закону № 1058-IV та стаття 66 Закону № 1788-XII, а не таким, які щодо спірних відносин є загальними (статті 33, 37 Закону № 3723-XII та стаття 2 Закону № 108/95-ВР).
Оскільки позивачка з заявою про перерахунок пенсії звернулася до відповідача 18 грудня 2015 року, то суд вважає за необхідне позов задовольнити частково, та зобов'язати відповідача провести відповідний перерахунок з 18 грудня 2015 року.
При цьому суд вважає за необхідне не зазначати суму яка повинна бути зарахована до доходу позивачки оскільки спір з відповідачем виник саме з приводу включення чи не включення видів нарахувань, а не їх сум.
Керуючись Законом України від 16 грудня 1993 року № 3723-XII В«Про державну службуВ» , Законом України від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР В«Про оплату праціВ» , Законом України від 5 листопада 1991 року № 1788-XII В«Про пенсійне забезпеченняВ» , Законом України від 26 червня 1997 року № 400/97 ВР В«Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» , Законом України від 9 липня 2003 року № 1058-IV В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» , ст.11,99,100,155,159-163 КАС України, суд
п о с т а н о в и в :
Позов ОСОБА_1 задовольнити частково.
Визнати дії управління Пенсійного фонду України у Бородянському районі Київської області щодо відмови включити до заробітної плати, з якої обчислена пенсія ОСОБА_1, матеріальної допомоги, премії та індексації заробітної плати протиправними.
Зобов'язати управління Пенсійного фонду України у Бородянському районі Київської області провести перерахунок пенсії ОСОБА_1 з 18 грудня 2015 року, включивши у розрахунок заробітку для обчислення пенсії матеріальну допомогу, премію та індексацію заробітної плати.
В іншій частині позову відмовити.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Бородянський районний суд Київської області протягом десяти днів з дня отримання копії постанови суду.
Головуючий-суддяОСОБА_2
Суд | Бородянський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 13.06.2016 |
Оприлюднено | 23.06.2016 |
Номер документу | 58409951 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Бородянський районний суд Київської області
Унятицький Д. Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні