Справа № 521/8261/16-п
Номер провадження 3/521/2730/16
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 червня 2016 року Малиновський районний суд міста ОСОБА_1 у складі:
головуючого Граніна В.Л.
при секретарі Лукяновій В.І.
за участю:
представника Одеської митниці ДФС ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті ОСОБА_1 справу, що надійшла з Одеської митниці ДФС за протоколом складеним відносно громадянина України ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, який зареєстрований за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_2, працюючого директором ПП «ІН КОМ», про порушення митних правил, передбаченого ст. 483 МК України, -
ВСТАНОВИВ:
До Малиновського районного суду м. Одеси надійшов протокол №0409/50000/16 від 22.03.2016 року про порушення митних правил з відповідними матеріалами у відношенні гр. ОСОБА_2 за ознаками скоєння правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
З вищезазначеного протоколу про порушення митних правил вбачається, що 26.09.2014 року до митного поста «Одеса-порт» Південної митниці Міндоходів 26.09.2014 року на морському судні «BERNARD» в контейнері ARKU8345165 надійшли товари «радіатори для центрального опалення», «труби», «фітинги для труб», «арматура для труб». Відправником даного товару є турецька компанія «FIR AT PLASTIK KAUCUK SAN.VE TIC. A.S.».
Вказані товари декларувалися декларантом ПП «ІН КОМ» (АДРЕСА_1 ЄДРПОУ 38847940) ОСОБА_3
Так, Південною митницею Міндоходів 30.09.2014 року на вказані товари було оформлено митну декларацію «ІМ 40 ДЕ» №5000600001/2014/033013.
Як підстави для ввезення товарів на митну територію України та їх митного оформлення гр. ОСОБА_3 Південній митниці Міндоходів, відповідно до ст. 335 МК України, надано зокрема контракт №03011/14, укладений ПП «ІН КОМ» з панамською компанією «STEELFIX INC», інвойс панамської компанії «STEELFIX INC» від 15.09.2014 року №15.09.2014. Відповідно до наданих контракту та інвойсу продавцем даного товару є панамська компанія «STEELFIX INC», покупцем та одержувачем є ПП «ІН КОМ», загальна вартість товарів становить 34 542,91 доларів США.
При цьому, враховуючи дані, вказані декларантом в графі 45 митної декларації, митну вартість товарів було визначено саме за першим методом (за «ціною договору»), відповідно до ст. 57 МК України. Тобто, вказано ту вартість товарів, яка зазначена в інвойсі компанії «STEELFIX INC» від 15.09.2014 року №15.09.2014.
Відповідно до заявлених даних 30.09.2014 року товари було випущено у вільний обіг на митну територію України.
Одеською митницею ДФС 25.09.2015 року для перевірки автентичності поданих до митного оформлення документів, ініційовано запит до митних органів Турецької Республіки.
На вказаний запит 23.02.2016 року з Державної фіскальної служби України до Одеської митниці ДФС надійшла відповідь митних органів Турецької Республіки з експортними деклараціями за якими дані товари вивозились з Туреччини до України.
Так, відповідно до експортних декларацій Туреччини від 15.09.2014 року №14343100ЕХ185579, від 22.09.2014 року №1433100ЕХ190492 загальна вартість товарів, які переміщувались в контейнері ARKU8345165 та оформлювались за митною декларацією №5000600001/2014/033013 становить не 34 542,91 доларів США, як заявлено в митній декларації та інвойсі компанії «STEETFIX INC» від 15.09.2014 року №15.09.2014, а 48 725,07 доларів США (36732,27 за митною декларацією № 1433100ЕХ190492 + 11992,80 за митною декларацією №14343100ЕХ185579. Загальна вартість складає 628 952,95 грн.
Крім цього, відповідно до експортної декларації №14343100ЕХ185579 одержувачем частини товарів є не ПП «ІН КОМ», як це заявлялось Південній митниці Міндоходів, а компанія «BALTEX TRADE CORP» (м. Одеса, вул. Сегедська), відповідно до експортної декларації №1433100ЕХ190492 одержувачем частини товарі, є не ПП «ІН КОМ», як це заявлялось Південній митниці Міндоходів, а компанія «GORIZONT» (м. Одеса, вул. Сегедська 1/3).
Відповідно до листа МПП «Горизонт» від 18.09.2015 року №18/09-1 МПП «Горизонт» не мало комерційних стосунків не з ПП «ІН КОМ», не з турецькою компанією «FIRAT PLASTIK KAUCUK SAN.VE TIC. A.S.».
При цьому, слід зазначити, що панамська компанія «STEELFIX INC», яка заявлялась ПП «ІН КОМ» при декларуванні товарів в Південній митниці Міндоходів взагалі не значиться в експортних митних деклараціях №14343100ЕХ185579, №1433100ЕХ190492 як фігурант даної зовнішньоекономічної операції. Товар відправлявся Турецькою компанією «FIRAT PLASTIK KAUCUK SAN.VE TIC. A.S.» безпосередньо до України.
Так, митний орган вважає, що відповідно до отриманих документів ПП «ІН КОМ» при митному оформленні товарів використовувало панамську компанію «STEELFIX INC» як посередника для заниження митної вартості цих товарів.
Тобто, в якості підстав для переміщення та митного оформлення товарів «радіатори для центрального опалення», «труби», «фітинги для труб», «арматура для труб» Південній митниці Міндоходів надано документи, які містять неправдиві відомості про продавця товару та вартість товару (зовнішньоекономічний контракт №03011/14 з панамською компанією «STEELFIX INC» та інвойс панамської компанії «STEELFIX INC» від 15.09.2014 року №15.09.2014), що є ознакою правопорушення, передбаченого ст. 483 МК України.
Відповідно до облікової картки суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності ПП «ІН КОМ» його керівником є гр. ОСОБА_2, який як керівник підприємства міг та повинен був знати з якої країни від якого підприємства та за яку суму він отримує товари.
Таким чином, на думку митного органу, директором ПП «ІН КОМ» гр. ОСОБА_2 переміщено з Туреччини до України товари «радіатори для центрального опалення», «труби», «фітинги для труб», «арматура для труб» з приховуванням від митного контролю шляхом надання Південній митниці Міндоходів, як підстави для переміщення документів, які містять неправдиві відомості про продавця та вартість цього товару, чим вчинене порушення митних правил, відповідальність за яке передбачена ч 1. ст. 483 МК України.
На підставі вказаних обставин у відношенні директора ПП «ІН КОМ» гр. ОСОБА_2 було складено протокол про ПМП №0322/50006/16 за ч. 1 ст. 483 МК України.
У судовому засіданні гр. ОСОБА_2 участі не приймав, однак приймав участь його представник, який надав пояснення та просив провадження по справі закрити у зв'язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Представник митниці у судовому засіданні вважав, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, винна у вчиненні адміністративного правопорушення, її вина підтверджується зібраними у справі доказами, і тому необхідно притягнути її до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України з накладенням стягнення відповідно до санкції статті.
Дослідивши матеріали справи про адміністративні правопорушення, оцінивши в сукупності зібрані докази, вислухавши думку учасників процесу, суд прийшов до висновку, що в діях особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, вбачається наявність складу порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, за кваліфікуючими ознаками переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом надання митному органу, як підстави для переміщення документів, які містять неправдиві відомості про продавця та вартість цього товару.
Судом встановлено, що 26.09.2014 року до митного поста «Одеса-порт» Південної митниці Міндоходів 26.09.2014 року на морському судні «BERNARD» в контейнері ARKU8345165 надійшли товари «радіатори для центрального опалення», «труби», «фітинги для труб», «арматура для труб». Відправником даного товару є турецька компанія «FIR AT PLASTIK KAUCUK SAN.VE TIC. A.S.».
Вказані товари декларувалися декларантом ПП «ІН КОМ» (АДРЕСА_1 ЄДРПОУ 38847940) ОСОБА_3
Так, Південною митницею Міндоходів 30.09.2014 року на вказані товари було оформлено митну декларацію «ІМ 40 ДЕ» №5000600001/2014/033013.
Як підстави для ввезення товарів на митну територію України та їх митного оформлення гр. ОСОБА_3 Південній митниці Міндоходів, відповідно до ст. 335 МК України, надано зокрема контракт №03011/14, укладений ПП «ІН КОМ» з панамською компанією «STEELFIX INC», інвойс панамської компанії «STEELFIX INC» від 15.09.2014 року №15.09.2014. Відповідно до наданих контракту та інвойсу продавцем даного товару є панамська компанія «STEELFIX INC», покупцем та одержувачем є ПП «ІН КОМ», загальна вартість товарів становить 34 542,91 доларів США.
При цьому, враховуючи дані, вказані декларантом в графі 45 митної декларації, митну вартість товарів було визначено саме за першим методом (за «ціною договору»), відповідно до ст. 57 МК України. Тобто, вказано ту вартість товарів, яка зазначена в інвойсі компанії «STEELFIX INC» від 15.09.2014 року №15.09.2014.
Відповідно до заявлених даних 30.09.2014 року товари було випущено у вільний обіг на митну територію України.
Одеською митницею ДФС 25.09.2015 року для перевірки автентичності поданих до митного оформлення документів, ініційовано запит до митних органів Турецької Республіки.
На вказаний запит 23.02.2016 року з Державної фіскальної служби України до Одеської митниці ДФС надійшла відповідь митних органів Турецької Республіки з експортними деклараціями за якими дані товари вивозились з Туреччини до України.
Так, відповідно до експортних декларацій Туреччини від 15.09.2014 року №14343100ЕХ185579, від 22.09.2014 року №1433100ЕХ190492 загальна вартість товарів, які переміщувались в контейнері ARKU8345165 та оформлювались за митною декларацією №5000600001/2014/033013 становить не 34 542,91 доларів США, як заявлено в митній декларації та інвойсі компанії «STEETFIX INC» від 15.09.2014 року №15.09.2014, а 48 725,07 доларів США (36732,27 за митною декларацією № 1433100ЕХ190492 + 11992,80 за митною декларацією №14343100ЕХ185579. Загальна вартість складає 628 952,95 грн.
Крім цього, відповідно до експортної декларації №14343100ЕХ185579 одержувачем частини товарів є не ПП «ІН КОМ», як це заявлялось Південній митниці Міндоходів, а компанія «BALTEX TRADE CORP» (м. Одеса, вул. Сегедська), відповідно до експортної декларації №1433100ЕХ190492 одержувачем частини товарі, є не ПП «ІН КОМ», як це заявлялось Південній митниці Міндоходів, а компанія «GORIZONT» (м. Одеса, вул. Сегедська 1/3).
Відповідно до листа МПП «Горизонт» від 18.09.2015 року №18/09-1 МПП «Горизонт» не мало комерційних стосунків не з ПП «ІН КОМ», не з турецькою компанією «FIRAT PLASTIK KAUCUK SAN.VE TIC. A.S.».
При цьому, слід зазначити, що панамська компанія «STEELFIX INC», яка заявлялась ПП «ІН КОМ» при декларуванні товарів в Південній митниці Міндоходів взагалі не значиться в експортних митних деклараціях №14343100ЕХ185579, №1433100ЕХ190492 як фігурант даної зовнішньоекономічної операції. Товар відправлявся Турецькою компанією «FIRAT PLASTIK KAUCUK SAN.VE TIC. A.S.» безпосередньо до України.
Так, судом становлено, що відповідно до зазначених документів ПП «ІН КОМ» при митному оформленні товарів використовувало панамську компанію «STEELFIX INC» як посередника для заниження митної вартості цих товарів.
Тобто, в якості підстав для переміщення та митного оформлення товарів «радіатори для центрального опалення», «труби», «фітинги для труб», «арматура для труб» Південній митниці Міндоходів надано документи, які містять неправдиві відомості про продавця товару та вартість товару (зовнішньоекономічний контракт №03011/14 з панамською компанією «STEELFIX INC» та інвойс панамської компанії «STEELFIX INC» від 15.09.2014 року №15.09.2014), що є ознакою правопорушення, передбаченого ст. 483 МК України.
Відповідно до ст. 459 МК України, при вчиненні порушень митних правил підприємствами, суб'єктами відповідальності за порушення митних правил є посадові особи цих підприємств.
Відповідно до п. 43 ст. 4 МК України, 43) посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку
Відповідно до облікової картки суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності ПП «ІН КОМ» його керівником є гр. ОСОБА_2, який як керівник підприємства міг та повинен був знати з якої країни від якого підприємства та за яку суму він отримує товари.
Відповідно до положень ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Стаття 483 МК України передбачає відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу, як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Відповідно до ч. 6 до Постанови Пленуму Верховного суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 року № 8 підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.
Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Згідно з ст. 335 МК України під час переміщення товарів через митний кордон України разом з митною декларацією надається рахунок, або інший документ, який визначає вартість товару.
Так, матеріалами справи встановлено, що як підставу ввезення на митну територію України та їх митне оформлення були надані документи, які містять неправдиві відомості, що підтверджується відповіддю митних органів Туреччини.
Викладені вище обставини встановлені при провадженні по даній справі та підтверджуються наступними доказами: протоколами по справі про порушення митних правил; доповідною запискою інспектора митниці, відповіддю митних органів Туреччини, описом вилученого товару.
Провадження у справах про порушення митних правил, згідно ст. 487 МК України, здійснюється відповідно до митного Кодексу України, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до ст. 23 КпАП України, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Враховуючи вищевикладене, суд накладає на правопорушника стягнення, відповідно до санкції ч. 1 ст. 483 МК України, у виді штрафу у розмірі 100 відсотків вартості товарів, з конфіскацією цих товарів, тому як іншого стягнення ця стаття не передбачає.
Керуючись ст. 4 ЗУ «Про судовий збір», ст. ст. 458, 459, 461, 483, 487 МК України, ст. ст. 23, 33, 252, 280, 283, 284 КУпАП, -
ПОСТАНОВИВ:
Притягнути ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 483 МК України, та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товару, безпосереднього предмету правопорушення, а саме: 628 952 грн. 95 коп., з конфіскацією товару вилученого згідно протоколу про порушення митних правил.
Стягнути з ОСОБА_2 на користь держави судовий збір у розмірі 275 гривень 60 копійки (Отримувач коштів: УК у місті ОСОБА_1/Малиновський район; код отримувача (код за ЄДРПОУ): 38016923; банк отримувача: ГУДКСУ в Одеській області; код банку отримувача (МФО): 828011; рахунок отримувача: 31216206700007; код класифікації доходів бюджету: 22030001; призначення платежу - судовий збір за постановою про накладення адміністративного стягнення, Малиновський районний суд м. Одеси, код ЄДРПОУ 05383419, пункт 5).
Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі. Порядок оскарження постанови суду (судді) у справі про порушення митних правил визначається Кодексом України про адміністративні правопорушення та іншими законами України.
Суддя
Суд | Малиновський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2016 |
Оприлюднено | 23.06.2016 |
Номер документу | 58425894 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Малиновський районний суд м.Одеси
Гранін В. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні