Ухвала
від 16.06.2016 по справі 813/6559/15
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 червня 2016 року Справа № 876/3035/16

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого-судді: Кухтея Р.В.

суддів: Яворського І.О., Носа С.П.

з участю секретаря судового засідання: Джули В.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу ОСОБА_1 на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 23 березня 2016 року за позовом ОСОБА_1 до державного реєстратора Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції Брик Олени Богданівни, державного реєстратора Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції Небесного Андрія Івановича, за участю третіх осіб на стороні відповідача, які не заявляють самостійні вимоги на предмет спору Реєстраційна служба Львівського міського управління юстиції, ОСОБА_4, Товариство з обмеженою відповідальністю «Агат» про визнання протиправними та скасування рішень,

в с т а н о в и в :

У грудні 2015 року ОСОБА_1 звернулася в суд із зазначеним адміністративним позовом, в якому просила визнати протиправною та скасувати реєстраційну дію державного реєстратора Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції Брик О.Б. по внесенню до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису № 14151050009012716 від 22.07.2015 про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТзОВ «Агат» та зміни складу (інформації) про її засновників, а також скасувати державну реєстрацію реєстраційних дій щодо ТзОВ «Агат» (код за ЄДРПОУ 23270989), проведених після реєстраційної дії № 14151050009012716 від 22.07.2015.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 23.03.2016 у задоволенні адміністративного позову було відмовлено.

Не погоджуючись із постановою суду першої інтонації, її оскаржила ОСОБА_1 Апеляційну скаргу мотивує тим, що 21.07.2015 відбулись загальні збори засновників ТзОВ «Агат», за результатами яких прийнято рішення, оформлене протоколом від 21.07.2015, про затвердження нової редакції Статуту ТзОВ «Агат» в редакції 2015 року, а реєстраційна дія № 14151050009012716 від 22.07.2015 стосувалась як державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи ТзОВ «Агат», так і зміни складу (інформації) про її засновників. При цьому, з огляду на долучений до матеріалів справи опис документів з реєстраційної справи, суд прийшов до висновку, що реєстраційна дія про зміну складу засновників ґрунтується виключно на протоколі загальних зборів від 21.07.2015. Тобто, попередньої (проміжної) реєстраційної дії про зміну складу засновників, наприклад на підставі протоколу загальних зборів від 04.04.2014, який не містить картки реєстрації учасників, не здійснювалось. Тому просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову, якою повністю задовольнити її адміністративний позов.

Особи, які беруть участь у справі, в судове засідання не з'явилися, хоча були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, а тому колегія суддів, відповідно до ч.1 ст.41 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), вважає за можливе провести розгляд справи за відсутності сторін, без здійснення фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги в їх сукупності, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін, виходячи з наступного.

З матеріалів справи видно, що у 1995 році було створено та зареєстровано ТзОВ «Агат» із статутним капіталом розподіленим між ОСОБА_4, частка якої у статутному капіталі становить 52 % та ОСОБА_1, частка у статутному капіталі становить 48 %.

04.04.2014 загальними зборами засновників ТзОВ «Агат» було прийнято рішення, оформлене протоколом від 04.04.2014, про виключення зі складу засновників ТзОВ «Агат» ОСОБА_1 та відступлення належної їй частки в Статутному капіталі на користь ОСОБА_4, звільнення із посади директора ТзОВ «Агат» ОСОБА_1 та призначення нового директора ОСОБА_4

Учасниками загальних зборів товариства був затверджений статут ТзОВ «Агат» в новій редакції, який 04.04.2014 був зареєстрований державним реєстратором Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції Брик О.Б., про що внесений відповідний реєстраційний запис № 14151070006012716.

08.08.2014 державним реєстратором Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції Возним Л.Є. було проведено реєстраційну дію по внесенню відмітки про втрату оригіналів установчих документів юридичної особи (запис № 14151680007012716).

В подальшому, 21.07.2015 відбулись загальні збори засновників ТзОВ «Агат», за результатами яких прийнято рішення, оформлене протоколом від 21.07.2015, про затвердження нової редакції Статуту ТзОВ «Агат» (в редакції від 2015 року), згідно якого його учасником являється ОСОБА_4 із часткою у статутному фонді 100 % (375,00 грн.).

22.07.2015 ОСОБА_4 звернулась до відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції, де державним реєстратором Брик О.Б. було проведено реєстраційну дію щодо зміни складу або інформації про засновників, про що внесений відповідний реєстраційний запис № 14151050009012716.

19.10.2015 відбулись чергові загальні збори засновників ТзОВ «Агат», на яких було прийнято рішення, оформлене протоколом від 19.10.2015, про ліквідацію ТзОВ «Агат» і призначення ліквідатора ОСОБА_4

21.10.2015 на підставі поданих товариством документів державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції Небесним А.І. було проведено реєстраційну дію щодо внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу стосовно припинення юридичної особи в результаті ліквідації, про що внесений відповідний реєстраційний запис № 14151100010012716.

Відмовляючи в задоволені адміністративного позову, суд першої інстанції виходив з того, що державному реєстратору Брик О.Б. було подано повний перелік документів, який вимагається частинами 1, 3 статті 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», правових підстав для залишення без розгляду таких документів або відмови у проведенні державної реєстрації не було, а тому суд вважав, що відповідач при вчиненні державної реєстрації змін до установчих документів шляхом внесення запису № 14151050009012716 від 22.07.2015 діяла на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Крім того, оскільки рішення загальних зборів засновників юридичної особи від 04.04.2014 та від 21.07.2015, якими затверджувалися зміни до статуту ТзОВ «Агат», а також нова редакція Статуту, чинні, то з урахуванням усього вищенаведеного, відсутні правові підставі для скасування державної реєстрації змін до установчих документів товариства та скасування відповідних записів в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Також суд першої інстанції вказав, що під час внесення запису про припинення юридичної особи відповідач Небесний А.І. мав усі необхідні документи та законодавчо визначені підстави для внесення такого рішення засновників, а відтак, діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, вважає їх вірними та такими, що відповідають нормам матеріального та процесуального права, а також фактичним обставинам справи, з огляду на наступне.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст.1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», державний реєстратор - посадова особа, яка відповідно до цього Закону від імені держави здійснює державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

У відповідності до ч.2 ст.4 цього Закону, порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема, перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу свідоцтва про державну реєстрацію та виписки з Єдиного державного реєстру.

У відповідності до ст.27 цього ж Закону, підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема : наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи; невідповідність відомостей про засновників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи скороченого найменування органу державної влади або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України. Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.

Згідно положень частин першої, третьої статті 29 вказаного Закону, для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи : заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально посвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію або документ, що підтверджує внесення плати за публікацію у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

У разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається або копія рішення про вихід юридичної особи із складу засновників (учасників), завірена в установленому порядку, або нотаріально посвідчена копія заяви фізичної особи про вихід зі складу засновників (учасників), або нотаріально посвідчена копія документа про перехід частки учасника у статутному капіталі товариства, або нотаріально посвідчений документ про передання права засновника (учасника) іншій особі, або рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновника (учасника) зі складу засновників (учасників) юридичної особи, якщо це передбачено законом або установчими документами юридичної особи.

Судом першої інстанції було встановлено та підтверджено в ході апеляційного розгляду, що для проведення державної реєстрації змін до установчих документів ТзОВ «Агат» державному реєстратору були надані наступні документи : реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; рішення про внесення змін до установчих документів (примірник оригіналу); статут; нову редакцію установчих документів (два примірника); копію квитанції, виданої банком; документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів (рішення господарського суду Львівської області від 28.11.2014 у справі № 914/3339/14 та постанову Вищого господарського суду України від 30.06.2015); копії опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів.

Твердження апелянта про протиправність дій державного реєстратора Брик О.Б. при проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за записом № 14151050009012716, зокрема, при проведенні даної дії використано два протоколи загальних зборів засновників ТзОВ «Агат» від 04.04.2014 та 21.07.2015 є безпідставними, оскільки рішенням Господарського суду Львівської області від 28.11.2014 у справі № 914/3339/14, залишеним в силі постановою Вищого господарського суду України від 30.06.2015, було відмовлено в задоволені позову ОСОБА_1 до ТзОВ «Агат», ОСОБА_4 про визнання неправомірними - незаконними загальних зборів ТзОВ «Агат» від 17.01.2014 та 04.04.2014 та встановлено, що позивач була проінформована про перерозподіл часток шляхом наділення ОСОБА_4 100 % голосів. Вказане питання було предметом розгляду на загальних зборах товариства від 04.04.2014, в яких, крім інших, ОСОБА_1 брала участь.

Отже, державному реєстратору Брик О.Б. було подано повний перелік документів, який вимагається частинами 1, 3 статті 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», правових підстав для залишення без розгляду таких документів або відмови у проведенні державної реєстрації не було, а тому колегія судів погоджується з висновками суду першої інстанції, що відповідач при вчиненні державної реєстрації змін до установчих документів шляхом внесення запису № 14151050009012716 від 22.07.2015 діяла на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Щодо правомірності дій державного реєстратора Небесного А.І. від 22.07.2015 стосовно припинення юридичної особи ТзОВ «Агат» в результаті ліквідації за записом № 14151100010012716, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до ст. 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» - юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державних органів, прийнятим у випадках, передбачених законом. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Статтею 34 цього Закону передбачено документи, що подаються для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженим ними органом щодо припинення юридичної особи та зазначено, зокрема, що державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи.

Як вбачається з матеріалів справи, для проведення реєстраційної дії «внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті ліквідації» було надано протокол загальних зборів засновників ТзОВ «Агат» № 1-ЛВ від 19.10.2015 та довіреність від 10.10.2015.

Отже, при проведенні реєстрації припинення юридичної особи були надані всі необхідні документи, у зв'язку з чим державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції правомірно було внесено запис № 14151100010012716 в Єдиний державний реєстр про припинення ТзОВ «Агат» внаслідок його ліквідації за рішенням засновників.

Даючи узагальнюючу правову оцінку наведеним нормам, колегія суддів вважає, у державного реєстратора були відсутні підстави для відмови в проведенні державної реєстрації змін до установчих документів Товариства, відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», оскільки для її проведення у відповідача булі наявні всі необхідні документи передбачені вказаним Законом.

Крім того, при вчиненні реєстраційних дій, державний реєстратор не зобов'язаний відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» перевіряти законність прийняття (винесення) документів, які подаються для проведення державної реєстрації, а також надання їм правової оцінки.

Зазначена вище правова позиція суду апеляційної інстанції в досліджуваних правовідносинах узгоджується із судовою практикою Верховного Суду України (постанова від 20.04.2016 по справі № 21-274а16), яка з урахуванням вимог ст.244-2 КАС України є обов'язковою для врахування судами при розгляді справ у подібних спорах.

Що стосується питання правомірності відповідних рішень чи документів, на підставі яких проводилась реєстрації та питання розміру статутного фонду ТзОВ «Агат», то ці питання знаходяться поза межами адміністративного позову, оскільки стосуються внутрішньої діяльності Товариства, а встановлення будь-яких порушень при цьому може бути підставою для перегляду судового рішення в цій справі щодо законності вчинення реєстраційних дій, а винні у цих порушеннях особи несуть відповідальність, встановлену законом, згідно з приписами частини четвертої статті 53 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

У відповідності до статті 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Статтею 200 КАС України передбачено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Із урахуванням викладеного, колегія суддів вважає, що постанова суду першої інстанції є законною, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції, викладених в оскаржуваній постанові не спростовують, при ухваленні оскарженого судового рішення порушень норм матеріального та процесуального права ним допущено не було, а тому відсутні підстави для його скасування чи зміни.

Керуючись ст.ст.41, 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд,

у х в а л и в :

Апеляційну скаргу представника ОСОБА_1 - залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 23 березня 2016 року по справі № 813/6559/15 - без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення і може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів з дня набрання нею законної сили.

Головуючий : Р.В.Кухтей

Судді : І.О.Яворський

С.П.Нос

Повний текст ухвали складено 21.06.2016.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.06.2016
Оприлюднено24.06.2016
Номер документу58430191
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/6559/15

Ухвала від 16.06.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 30.12.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Ланкевич Андрій Зіновійович

Ухвала від 29.12.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Ланкевич Андрій Зіновійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні