ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"15" червня 2016 р. Справа № 917/1975/15
Харківський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів: головуючий суддя Шутенко І.А., суддя Здоровко Л.М., суддя Плахов О.В.
при секретарі Міракові Г.А.
за участю :
від апелянта - Лазарук В.В., (за довіреністю №60/28-04-10-017 від 28.07.2015);
від кредитора ТОВ «Автодрайв плюс» - Хоменко С.І., (за довіреністю від 22.10.2015);
від ліквідатора - Немашкалов В.М., (за довіреністю від 15.06.2016),
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Запоріжжі Міжрегіонального головного управління ДФС (вх. №1584 П/2) на ухвалу господарського суду Полтавської області від 19.05.16 у справі № 917/1975/15
за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "ВО "Кременчуцький автоскладальний завод"
про визнання банкрутом,
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою господарського суду Полтавської області від 19.05.2016 (суддя Паламарчук В.В.) затверджено звіт ліквідатора про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за весь період ліквідаційної процедури з 06.10.2015 по 25.04.2016 № 02-32/39 від 25.04.2016. Затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс ТОВ "ВО "Кременчуцький автоскладальний завод" (код ЄДРПОУ 36410382). Ліквідовано ТОВ "ВО "Кременчуцький автоскладальний завод". Ухвалено Державному реєстратору внести запис до Єдиного державного реєстру про припинення юридичної особи ТОВ "ВО "Кременчуцький автоскладальний завод". Ухвалено, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню. Припинено дію мораторію, введеного ухвалою господарського суду Полтавської області від 24.09.2015. Припинено провадження у справі.
Спеціалізована державна податкова інспекція з обслуговування великих платників податків у м. Запоріжжі Міжрегіонального головного управління ДФС не погодилась з винесеною у справі ухвалою від 19.05.2016 та звернулась з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати оскаржувану ухвалу місцевого господарського суду та передати справу на розгляд до господарського суду Полтавської області.
На думку апелянта, затвердження судом ліквідаційного балансу є передчасним, оскільки податковою інспекцією не закінчено документальну позапланову перевірку боржника. Також зазначає, що боржником (ліквідатором боржника) не надано в повному обсязі необхідних для проведення перевірки документів.
Ухвалою Харківського апеляційного господарського суду від 06.06.2016 апеляційну скаргу прийнято до провадження та призначено до розгляду в судовому засіданні 15.06.2016.
Від ліквідатора боржника надійшов відзив (вх. 6105 від 14.06.2016) на апеляційну скаргу, в якому вважає оскаржувану ухвалу господарського суду Полтавської області законною та обґрунтованою, вимоги апеляційної скарги безпідставними, а її доводи необґрунтованими.
Від заявника апеляційної скарги надійшли уточнення (вх. 6211 від 15.06. 2016) до апеляційної скарги, в яких він вказує, що у прохальній частині апеляційної скарги помилково зазначив, що просить скасувати ухвалу господарського суду Запорізької області від 19.05.2016 замість ухвали господарського суду Полтавської області від 19.05.2016. Просить вважати вірними вимоги апеляційної скарги в наступній редакції : скасувати ухвалу господарського суду Полтавської області від 19.05.2016 у справі № 917/1975/15; передати справу № 917/1975/15 на розгляд до господарського суду Полтавської області.
Від кредитора ТОВ "Автодрайв Плюс" надійшли заперечення (вх. 6169 від 15.06.2016) на апеляційну скаргу, в яких він наводить доводи в обґрунтування своєї позиції у справі та просить залишити без змін оскаржувану ухвалу господарського суду Полтавської області від 19.05.2016, а апеляційну скаргу - без задоволення.
В судовому засіданні 15.06.2016 представник апелянта оголосила суду зміст вимог апеляційної скарги, наполягала на задоволенні вимог скарги в повному обсязі.
В судовому засіданні 15.06.2016 представник ліквідатора боржника заперечував проти вимог апеляційної скарги, навів доводи, в обґрунтування своєї позиції у справі.
В судовому засіданні 15.06.2016 представник кредитора підтримав позицію ліквідатора боржника, пояснив, що вважає законною, обґрунтованою та такою, що винесена при повному дослідженні обставин справи ухвалу місцевого господарського суду про затвердження ліквідаційного звіту та балансу. Просить відмовити у задоволенні вимог апеляційної скарги та залишити без змін ухвалу господарського суду Полтавської області від 19.05.2016 у даній справі.
Дослідивши матеріали справи, а також викладені в апеляційній скарзі та відзиві на неї доводи, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а також повноту встановлених обставин справи та відповідність їх наданим доказам, заслухавши пояснення представників апелянта, кредитора, ліквідатора боржника, в межах ст. 101 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів Харківського апеляційного господарського суду встановила наступне.
ТОВ "ВО "Кременчуцький автоскладальний завод" зареєстровано як юридична особа з кодом 36410382, місцезнаходження м. Кременчук, вул. Салганна, буд. 14-А.
Підприємство перебувало на податковому обліку в Спеціалізованій державній податковій інспекції з обслуговування великих платників податків у м. Запоріжжі Міжрегіонального Головного Управління Міндоходів.
Основним видом діяльності ТОВ "ВО КРАСЗ" є виробництво автотранспортних засобів.
28.05.2015 учасниками ТОВ "ВО "КРАСЗ" прийнято рішення про припинення діяльності товариства шляхом його ліквідації за рішенням власника. Призначено ліквідаційну комісію (ліквідатора) у складі однієї особи ОСОБА_4, якій передано управління справами товариства. Встановлено строк для прийняття заяв кредиторів з грошовими вимогами 2 місяці з дня опублікування повідомлення рішення про припинення товариства в офіційному спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.
Ліквідатором повідомлено державного реєстратора про прийняте рішення щодо припинення юридичної особи.
Актом приймання передачі ліквідатор прийняті від директора товариства установчі документи, печатки та штампи.
Повідомлення про припинення юридичної особи ТОВ "ВО "КРАСЗ" опубліковано в офіційному друкованому засобі масової інформації "Бюлетень державної реєстрації" № 319 (14) за період з 18.05.2015 по 28.05.2015, граничний строк подання заяв з кредиторськими вимогами 28.07.2015.
Направлені повідомлення кредиторам згідно даних бухгалтерського обліку та даних ЄДР. Здійснені інші, передбачені Законом заходи.
Під час проведення заходів з припинення ліквідатором встановлено, що майнових активів підприємства недостатньо для погашення вимог кредиторів в повному обсязі, що стало підставою для прийняття рішення про звернення до господарського суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство.
07.09.2015 товариство звернулось з відповідною заявою до господарського суду Полтавської області.
14.09.2015 ухвалою господарського суду Полтавської області прийнято заяву про порушення провадження у справі до розгляду.
24.09.2015 ухвалою господарського суду Полтавської області порушено провадження у справі про банкрутство ТОВ "ВО Кременчуцький автоскладальний завод".
06.10.2015 постановою господарського суду Полтавської області ТОВ "Кременчуцький автоскладальний завод" визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру. Ліквідатором призначено голову ліквідаційної комісії ОСОБА_4 Постановлено оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оголошення (повідомлення) про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Зобов'язано ліквідатора скласти реєстр вимог кредиторів та надати його на затвердження суду у строк до 26.11.2015.
Як вбачається з матеріалів справи, повідомлення про визнання боржника ТОВ "ВО Кременчуцький автоскладальний завод" банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури опубліковано на сайті Вищого господарського суду України 08.10.2015 за № 23661.
Ліквідатором на виконання вимог Закону та постанови господарського суду Полтавської області складено та надано суду реєстр вимог кредиторів.
Ухвалою господарського суду Полтавської області від 15.12.2015 у справі № 917/1975/15 затверджено реєстр вимог кредиторів ТОВ "ВО "Кременчуцький автоскладальний завод" у наступних розмірах та черговості :
- ТОВ "СТОКС-ТБ" - 2 436,00 грн судовий збір (1 черга);
450 000 грн - основний борг (4 черга);
- ТОВ "Автодрайв плюс" - 2436,00 грн судовий збір (1 черга0;
114 341 401,38 грн - основний борг (4 черга);
- Спеціалізована державна податкова інспекція з обслуговування великих платників податків у м. Запоріжжі Міжрегіонального головного управління ДФС м. Запоріжжя -39 030 253,37 грн (6 черга).
Ухвалено, що особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються у шосту чергу.
25.04.2016 ліквідатором надано суду звіт ліквідатора про нарахування і виплату основної грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат. Ліквідатором надано суду звіт та ліквідаційний баланс ТОВ "ВО "Кременчуцький автоскладальний завод".
Ухвалою господарського суду Полтавської області від 19.05.2016 затверджено звіт ліквідатора про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за весь період ліквідаційної процедури з 06.10.2015 по 25.04.2016. Затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс ТОВ "ВО Кременчуцький автоскладальний завод". Ліквідовано ТОВ "ВО "Кременчуцький автоскладальний завод". Ухвалено Державному реєстратору внести запис до Єдиного державного реєстру про припинення юридичної особи ТОВ "ВО "Кременчуцький автоскладальний завод". Ухвалено, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" строк або відхилені господарським судом вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню. Припинено дію мораторію, введеного ухвалою господарського суду Полтавської області від 24.09.2015. Припинено провадження у справі.
Приймаючи ухвалу від 19.05.2016, господарський суд Полтавської області вважав, що ліквідатором здійснена процедура ліквідації банкрута в повному обсязі, подано остаточний звіт та ліквідаційний баланс банкрута відповідно до вимог Закону.
Судова колегія Харківського апеляційного господарського суду вважає правомірними та обґрунтованими такі висновки господарського суду першої інстанції, зважаючи на наступне.
Відповідно до статті 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.
Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.
За результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого. Вирішення питання щодо визнання боржника банкрутом здійснюється в судовому засіданні, що проводиться не пізніше чотирнадцяти днів після порушення провадження у справі в загальному порядку, визначеному цим Законом.
Кредитори мають право заявити свої вимоги до боржника, який ліквідується, у місячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом, на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет.
Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає.
Особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу.
Статтею 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, що після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються:
відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси;
відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу;
копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна;
реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів;
документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів;
довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню;
для акціонерних товариств - копія розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку;
для емітентів цінних паперів - копія звіту про наслідки погашення цінних паперів, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Звіт ліквідатора має бути схвалений комітетом кредиторів, власником майна (органом, уповноваженим управляти майном) боржника (для державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків).
Про час і місце судового засідання, у якому має розглядатися звіт і ліквідаційний баланс, господарський суд повідомляє ліквідатора та членів комітету кредиторів.
Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Як встановлено господарським судом першої інстанції, під час апеляційного провадження, підтверджується наявними у матеріалах справи належними доказами ліквідатором вжито заходи, спрямовані на пошук та виявлення ліквідаційної маси банкрута.
Так, на підставі наказу №01/10/15 від 12.10.2015 ліквідатором проведено інвентаризацію майна банкрута, про що складені відповідні акти. Відповідно до результатів проведених інвентаризацій: грошові кошти в касі підприємства та на розрахункових рахунках в банках відсутні; вартість капітальних інвестицій складає 39368088,20 грн; вартість нематеріальних активів 25295,10 грн; вартість товарів в обороті 47850000,00 грн. Загальна вартість активів складає 87243383,30 грн. Кредиторська заборгованість складає 153829093,57 грн.
Ліквідатором здійснено продаж майна банкрута, а саме, нематеріальних активів та майнових прав, виявлених ліквідатором під час інвентаризації майна банкрута.
Ліквідатором розміщено оголошення в газеті «Голос України» №221-222 (6225-6226) від 25.11.2015 про оголошення конкурсу з визначення організатора аукціону з продажу майна банкрута ТОВ «ВО "КРАСЗ". У встановлений строк до ліквідатора надійшли пропозиції від торгівельних організацій.
На комітеті кредиторів №1 ТОВ «ВО "КРАСЗ" 19.02.2016 (протокол № 1) погоджено Акт б/н від 07.12.2015 з визначення результатів конкурсу з визначення організатора аукціону з продажу майна банкрута. Окрім того, на комітеті кредиторів №1 ТОВ «ВО "КРАСЗ" 19.02.2016 (протокол № 1) визначений Перелік (склад) майна банкрута, що підлягає продажу в ліквідаційній процедурі банкрута згідно Додатку №1 до протоколу комітету № 1 від 19.02.2016 у складі цілісного майнового комплексу.
За результатами конкурсу з ТБ "ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ТОРГІВЕЛЬНИЙ ЦЕНТР" укладений Договір № 1 про проведення відкритих торгів у формі аукціону від 07.12.2015.
З переможцем аукціону на підставі протоколу № 1 проведення відкритих торгів у формі аукціону від 30.03.2016 укладено Договір № 01/03/16 купівлі-продажу від 30.03.2016, підписані відповідні акти приймання-передачі за вказаним договором.
Сума, отримана від продажу майна банкрута в ході проведення аукціону, склала 26535,27 грн, що у повному обсязі сплачена переможцем аукціону.
Кошти спрямовувались у відповідності до вимог ст.45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". За час проведення ліквідаційної процедури ТОВ "ВО «КРАСЗ" за період з 06.10.2015 по 31.03.2016 розмір витрат ліквідаційної процедури становить 37 525,30 грн.
Всі витрати ліквідатора обґрунтовані та підтверджені належними доказами, які містяться в матеріалах справи.
Фактично проведено відшкодування витрат ліквідатора за період з 06.10.2015 по 31.03.2016 на загальну суму 26 125,27 грн та оплачені послуги сторонніх організацій (послуги біржі та банківські послуги) на загальну суму 3 410,00 грн.
Залишок суми витрат ліквідатора в ліквідаційній процедурі в сумі 7 990,03 грн. ліквідатору не відшкодовувалися у зв'язку з недостатністю активів банкрута. Виплата грошової винагороди ліквідатора в сумі 16 160,18 грн не здійснювалася також у зв'язку з недостатністю активів банкрута.
Ліквідатором отримано інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта № 57892427 від 21.04.2016, яка свідчить про відсутність у реєстрах відомостей стосовно речових прав на нерухоме майно, прав власності на нерухоме майно та заборон відчуження об'єктів нерухомого майна. Отримано Витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна № 49464607 віл 22.04.2016, який не містить інформації щодо обтяжень рухомого майна.
Відповідно до Довідки ДАЇ та Державної інспекції сільського господарства у Полтавській області транспортні засоби та техніка за боржником не зареєстровані. Відповідно до матеріалів справи рахунки ТОВ «ВО «КРАСЗ» закрито, печатку та штамп знищено згідно Акту від 25.04.2016.
Як вбачається з наявного в матеріалах справи повідомлення ДП «Український інститут інтелектуальної власності» вих. №2374/30 від 24.11.2015 за підприємством виявлено свідоцтво на товарний знак № 48630. Ліквідатором складений акт на списання права використання товарного знаку автомобілю FAW від 12.10.2015, відповідно до якого інвентаризаційною комісією списані нематеріальні активи: товарний знак автомобілю FAW на загальну суму 25 295, 10 грн у зв'язку з тим, що договором про надання не виключної ліцензії не передбачається передавання (продаж) права здійснення складання автомобілів Фірми FAW третій особі.
Документи ТОВ «ВО «КРАСЗ», що підлягають довгостроковому зберіганню впорядковані відповідним чином та передані на зберігання до архівної установи, про що свідчать наступні документи:
1) Договір зберігання № 36 від 20.04.2016;
2) Акт прийому - передачі від 21.04.2016 наданих послуг до Договору № 36 від 20.04.2016;
3) Довідка архівної установи про прийняття документів № 24 від 21.04.2016.
4) Акт № 17 від 21.04.2016 приймання-передачі справ на зберігання по Договору №36 від 20.04.2016.
Звіт та ліквідаційний баланс ТОВ «ВО «КРАСЗ» розглянуто та затверджено на зборах комітету кредиторів, що підтверджується протоколом зборів комітету кредиторів №2 від 25.04.2016р (а.с 4-5 т. 8).
Враховуючи викладене, судова колегія вважає, що господарським судом першої інстанції в повному обсязі досліджено та перевірено повноту здійснення ліквідатором ліквідаційних заходів та правомірно затверджено ліквідаційний звіт та баланс.
Судова колегія вважає безпідставними та невідповідними матеріалам справи твердження апелянта про те, що ліквідатором не в повній мірі виконані заходи ліквідаційної процедури, не забезпечено зберігання документів фінансово-господарської діяльності, не проведено ведення бухгалтерського та податкового обліку та не надано необхідні документи для проведення відповідної перевірки податковими органами.
Однак, в матеріалах справи містяться докази того, що ліквідатором передано до архівної установи документи довгострокового зберігання, про що повідомлено податковий орган; забезпечено проведення аналізу фінансового стану банкрута на підставі даних обов'язкової звітності за останні 3 роки, у відповідності з Методичними рекомендаціями проведення аналізу фінансового стану, затверджених наказом Мінекономіки України" 14 від 19.01.2006.
Посилання апелянта щодо порушення ліквідатором положень Закону щодо передачі документів до архівної установи до моменту затвердження ліквідаційного балансу є безпідставним, оскільки Закон не містить заборони щодо не передання ліквідатором документів до архівної установи на зберігання до затвердження ліквідаційного балансу.
Твердження апелянта щодо неподання ліквідатором до органів контролю обов'язкової фінансової звітності, зокрема, податкової декларації з податку на прибуток та звіту форми 1 ДФ (про нараховані та виплачені на користь платників податку - фізичних осіб доходи) за останній звітний період також є необґрунтованим та спростовується матеріалами справи. Так, останнім звітним періодом для боржника з податку на прибуток є 2015 рік. Декларація за 2015 рік у встановлений законом строк подана до податкових органів. Звітність форми 1 ДФ відповідно до вимог чинного законодавства подається в разі наявності на підприємстві працівників та виплати їм грошової винагороди. На ТОВ "ВО "КрАСЗ" працівники відсутні і винагорода фізичним особам не виплачувалась. Зважаючи на викладене, обов'язок ліквідатора подавати таку звітність відсутній.
Крім наведеного, апелянт, як на підставу задоволення вимог апеляційної скарги, посилається на не проведення податковим органом перевірки. Однак, судова колегія вважає, що такі доводи не можуть бути підставою для не затвердження судом ліквідаційного звіту та балансу товариства банкрута з огляду на таке.
Відповідно до статей 78 та 78.1 Податкового Кодексу України визначено, що документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: розпочато процедуру припинення юридичної особи або порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків.
Статтею 82 Податкового Кодексу України визначено, що тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78 цього кодексу, можливе за рішенням керівника контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків.
Відповідно до положень ПК України проведення документальної виїзної планової та позапланової перевірки великого платника податків може бути зупинено за рішенням керівника контролюючого органу, що оформлюється наказом. Зупинення документальної виїзної планової перевірки перериває перебіг строку проведення перевірки. При цьому перевірка може бути зупинена на загальний строк, що не перевищує 30 робочих днів, а в разі необхідності проведення експертизи, отримання інформації від іноземних державних органів щодо діяльності платника податків, звершення розгляду судом позовів з питань, пов'язаних з предметом перевірки, відновлення платником податків втрачених документів перевірка може бути зупинена на строк , необхідний для завершення таких процедур.
Однак, необхідно враховувати вимоги Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", який є спеціальним законом.
Статтею 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, що якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.
Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.
Відповідно до положень статті 37 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у випадках, передбачених цим Законом , господарський суд у судовому засіданні за участю сторін приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців. Отже, спеціальним Законом передбачено строк ліквідаційної процедури.
В листі Вищого господарського суду України №05-06/520/78 від 5 лютого 2010 року зазначено, що необхідною передумовою для звернення з заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання ліквідатором (ліквідаційною комісією) вимог цивільного та господарського законодавства щодо добровільної ліквідації юридичної особи, зокрема: оцінка вартості наявного майна боржника, публікація оголошення, згідно з вимогами ст. 105 Цивільного Кодексу України (435-15) з метою виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості, повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства та складання проміжного ліквідаційного балансу.
В листі ВГС України звертається увага на те, що органи державної податкової служби після публікації оголошення та отримання повідомлення про ліквідацію підприємства повинні здійснити позапланову перевірку суб'єкта господарювання в двомісячний термін (ч. 4 ст. 105 Цивільного кодексу України).
Зважаючи на те, що з моменту розміщення повідомлення про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури 08.10.2015 до моменту затвердження судом ліквідаційного звіту та балансу 19.05.2016 минуло більше 7-ми місяців, ліквідатором виконані всі необхідні та передбачені Законом заходи щодо ліквідації банкрута, судова колегія вважає, що у місцевого господарського суду були відсутні правові підстави для відкладення розгляду звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Апелянтом не надано доказів неналежного виконання ліквідатором вимог Закону щодо виявлення майнових активів боржника та інших обставин, які б могли бути підставою для не затвердження судом ліквідаційного звіту та балансу.
Таким чином, апеляційна скарга є необґрунтованою і не може бути підставою для скасування оскаржуваної ухвали по даній справі, тому ухвалу господарського суду Полтавської області від 19.05.2016 року по справі №917/1975/15 слід залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.
Зважаючи на те, що апеляційний господарський суд дійшов висновку про відмову у задоволенні апеляційної скарги, витрати апелянта по сплаті судового збору не підлягають відшкодуванню.
Керуючись ст. ст. 32, 33, 49, 91, 99, 101, п.1 ст. 103, ст. 105, 106 Господарського процесуального кодексу України,
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Запоріжжі Міжрегіонального головного управління ДФС залишити без задоволення.
Ухвалу господарського суду Полтавської області від 19.05.16 у справі № 917/1975/15 залишити без змін.
Повний текст постанови складено 21.06.16
Головуючий суддя Шутенко І.А.
Суддя Здоровко Л.М.
Суддя Плахов О.В.
Суд | Харківський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2016 |
Оприлюднено | 29.06.2016 |
Номер документу | 58432866 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Харківський апеляційний господарський суд
Шутенко І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні