Постанова
від 10.06.2016 по справі 760/10324/16-п
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3/760/4038/16

Справа №760/10324/16-п

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 червня 2016 року Суддя Солом'янського районного суду м. Києва Оксюта Т.Г., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1, директора ТОВ «Київ-Вантажресурс» (код ЄДРПОУ 34892366, вул. Новокостянтинівська, буд. 2, корп. А, м. Київ,) паспорт серії НОМЕР_10, виданий 04.06.1996 Ленінградським РУГУ МВС України в місті Києві, ідентифікаційний код НОМЕР_1, за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого за ч. 1 ст. 483 МК України, суддя, -

ВСТАНОВИВ:

08.06.2016 року до Солом'янського районного суду м. Києва від Київської міської митниці ДФС надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №0302/10000/16 від 16.05.2016 року, складеним відносно громадянина України ОСОБА_1, з якого вбачається, що 02.06.2015 року на митну територію України із Республіки Польща через п/п «Рава-Руська-Хребене» м/п «Рава-Руська» Львівської митниці ДФС, в автомобілі д/н НОМЕР_11/НОМЕР_12 на адресу ТОВ «Київ-Вантажресурс» (код ЄДРПОУ 34892366, м. Київ, вул. Новокостянтинівська, буд. 2, корп. А) ввезено товар «ванни, умивальники, кришки для унітазу, змішувачі, арматура кріплення та меблі в асортименті згідно інвойсу 1/0515», загальною вагою брутто 8934,40 кг, 35 місць.

Підставою для переміщення вказаного вантажу через митний кордон України були: попередня митна декларація (ПД) одержувача ТОВ «Київ-Вантажресурс» від 01.06.2015 №100000000/2015/826348, а також товаросупровідні документи: CMR №0000037 від 01.06.2015, TIR Carnet №YX.75583991, інвойс від 30.05.2015 №1/0515 виставлений компанією «Infoimpex L.P.» (4-5 Mitchell Street, Edinburgh EH6 7BD, Scotland, Great Britain), в адрес ТОВ «Київ-Вантажресурс» із зазначенням вартості товару - 12 799,75 дол. США.

Зазначені товари переміщено на виконання контракту від 30.04.2015 №300415 укладеного між ТОВ «Київ-Вантажресурс» та компанією «Infoimpex L.P.» (4-5 Mitchell Street, Edinburgh EH6 7BD, Scotland, Great Britain) в особі директора ТОВ «Київ-Вантажресурс» громадянина ОСОБА_1.

Після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари були заявлені у вільний обіг на митному посту «Західний» за митною декларацією №100250003/2015/078015 (електронне декларування).

Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані наступні документи: контракт від 30.04.2015 №300415, CMR №0000037 від 01.06.2015, TIR Carnet №YX.75583991, інвойс від 30.05.2015 №1/0515 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.

19.06.2015 Київською міською митницею ДФС, листом №2299/8/26-70-26-05 в установленому порядку направлено запит до митних органів Республіки Польща.

Листом від 01.09.2015 №32405/7/99-99-26-03-03-17 Державною фіскальною службою України до Київської міської митниці ДФС надіслано відповідь митних органів Республіки Польща на запит про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення товарів на адресу ТОВ «Київ-Вантажресурс».

Враховуючи те, що митними органами Республіки Польща не було надіслано комерційних документів інвойсів та всіх експортних митних декларацій, митницею 24.09.2015 листом №3792/8/26-70-26-05 направлено додатковий запит до митних органів Республіки Польща, для отримання всіх документів.

13.01.2016 року листом за вих. №712/7/99-99-26-03-03-17 Державною фіскальною службою України до Київської міської митниці ДФС надіслано додаткову відповідь митних органів Республіки Польща (лист №450000-IMPW.7352.1540.2015.4.ВМ) з доданими документами щодо вказаної поставки товарів на адресу ТОВ «Київ - Вантажресурс», а саме копіями наступних документів: витягу з митної системи транзиту NCTS, CMR №0612930, митної декларації форми ЕХ D № MRN 15PL303080E0016668, INVOCE №1731029192, 1731029193, 1731029194, 1731029195, пакувальних аркушів до них, митної декларації форми ЕХ О № MRN 15PL303080E0016668, митної декларації форми ЕХ D № MRN 15PL303080E0016684, INVOCE №1731029073, 1731029074, 1731029075, 1731029076, пакувального аркушу до них, митної декларації форми ЕХ О № MRN 15PL303080E0016684.

За результатами опрацювання отриманих матеріалів від митних органів Республіки Польща встановлено, що товари за надісланою для перевірки книжкою МДП (Carnet TIR) № YX.75583991 оформлено в транзитній процедурі згідно з витягом з митної системи транзиту NCTS 15PL3030801163F7CDO та були попередньо оформлені в експортній процедурі в митних органах Республіки Польща за митними деклараціями форми ЕХ D № 15PL303080E0016668, MRN 15PL303080E0016684.

Відповідно з даними, зазначеними у витязі з митної системи транзиту NCTS 15PL3030801163F7CDO вантаж «ванни, умивальники, кришки для унітазу, змішувачі, арматура кріплення та меблі в асортименті згідно інвойсу 1/0515», загальною вагою брутто 8 934 кг, у вантажному автомобілі НОМЕР_11/НОМЕР_12, та на підставі книжки МДП (Carnet TIR) №YX.75583991 відправлено в Україну.

Згідно з даними, зазначеними в митній декларації форми ЕХ D №15PL303080E0016668 вантаж «ванни, умивальники, змішувачі, арматура кріплення та меблі», загальною вагою брутто 6 720 кг, 15 місць у вантажному автомобілі НОМЕР_11/НОМЕР_12, та на підставі книжки МДП (Carnet TIR) №YX.75583991 інвойсів №№ 1731029192, 1731029193, 1731029194, 1731029195 відправлено в Україну.

Згідно з даними зазначеними в графі 22 отриманої митної декларації форми ЕХ D №15PL303080E0016668, вартість вантажу «ванни, умивальники, змішувачі, арматура кріплення та меблі», загальною вагою брутто - 6 720 кг, становить - 24 139,83 євро, згідно з даними зазначеними в графі 8 одержувач - ТОВ «Ростех» (м. Бориспіль, вул. Дзержинського, 14). Згідно інвойсів №№1731029192, 1731029193, 1731029194, 1731029195, на підставі яких заповнена митна декларація форми ЕХ D №15PL303080E0016668, вартість товарів становить - 24 139,83 євро.

Згідно з даними, зазначеними в митній декларації форми ЕХ D №15PL303080E0016684 вантаж «кришки для унітазу, змішувачі, арматура кріплення», загальною вагою брутто 2 214 кг, 20 місць у вантажному автомобілі НОМЕР_11/НОМЕР_12, та на підставі книжки МДП (Carnet TIR) №YX.75583991, інвойсів №№ 1731029073, 1731029074, 1731029075, 1731029076 відправлено в Україну.

Згідно з даними зазначеними в графі 22 отриманої митної декларації форми ЕХ D №15PL303080E0016684 вартість вантажу «кришки для унітазу, змішувачі, арматура кріплення», загальною вагою брутто - 2 214 кг, становить - 11 192,01 євро, згідно з даними зазначеними в графі 8 одержувач - ТОВ «Ростех» (м. Бориспіль, вул. Дзержинського, 14). Згідно інвойсів №№1731029073, 1731029074, 1731029075, 1731029076, на підставі яких заповнена митна декларація форми ЕХ D №15PL303080E0016684, вартість товарів становить - 11192,01 євро.

Отже, з отриманих документів від митних органів Республіки Польща, Київською міською митницею ДФС встановлено, що вантаж «ванни, умивальники, кришки для унітазу, змішувачі, арматура кріплення та меблі», загальною вагою брутто - 8 934 кг, кількість місць - 35, був попередньо оформлений в експортній процедурі в митних органах Республіки Польща за митними деклараціями форми ЕХ D №15PL303080E0016668, MRN 15PL303080E0016684, в подальшому в транзитній процедурі на підставі МДП (Carnet TIR) № YX.75583991 та відправлено в Україну.

Після того, зазначений вантаж оформлений на митній території України за митною декларацією від 03.06.2015 №100250003/2015/078015.

При цьому, згідно з отриманими митними деклараціями форми ЕХ D №15PL303080E0016668, MRN 15PL303080E0016684, інвойсами №№1731029073, 1731029074, 1731029075, 1731029076, 1731029192, 1731029193, 1731029194, 1731029195, загальна вартість вантажу «ванни, умивальники, кришки для унітазу, змішувачі, арматура кріплення та меблі» в країні експорту Республіці Польща становила - 35 331,84 євро, що значно вище за вартість вказаного вантажу - 12799,75 дол. США, яка зазначена в інвойсі від 30.05.2015 № 1/0515, на підставі якого вантаж переміщено через митний кордон України та в подальшому здійснено його митне оформлення.

Таким чином, вантаж «ванни, умивальники, кришки для унітазу, змішувачі, арматура кріплення та меблі», загальною вагою брутто - 8934 кг, кількість місць - 35, загальною вартістю - 35331,84 євро, що згідно курсу НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (02.06.2015) складає - 817 229,77 грн., переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення, документів, які містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Відповідно до статті ч. 2 ст. 459 МК України суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.

Відповідно до статті 65 Господарського кодексу України:

пункт 3 - для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства.

пункт 5 - керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.

Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_1 відповідав за фінансово-господарську діяльність підприємства і був зобов'язаний надавати до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

Таким чином, гр. ОСОБА_1, на думку митних органів, вчинено дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів, а також неправдиві відомості щодо вартості товарів, які необхідні для визначення їх митної вартості.

До суду для розгляду адміністративного матеріалу ОСОБА_1 не з'явився, про дату та час розгляду справи повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив.

Представник Київської міської митниці ДФС у судовому засіданні пояснив, що гр. ОСОБА_1 порушив митні правила, у зв'язку з чим щодо останнього складено протокол про порушення митних правил №0302/10000/16 за ч. 1 ст. 483 МК України. Зазначив, що гр. ОСОБА_1 приховав від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості.

Вивчивши адміністративний матеріал, прихожу до висновку, що він підлягає поверненню до Київської регіональної митниці для проведення додаткової перевірки, виходячи з наступного.

Як регламентують положення ч. 5 ст. 529 МК України, порядок оскарження постанови суду (судді) у справах про порушення митних правил визначається Кодексом України про адміністративні правопорушення.

Цей порядок визначений ст. 294 КУпАП.

Відповідно до ч. 1 ст. 486 МК України та ст. 245 КУпАП, завданням провадження в справах про адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.

При цьому, згідно зі ст. 489 МК України та ст. 280 КУпАП, при розгляді справи підлягають з'ясуванню такі обставини: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують та/або обтяжують її відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Суд першої інстанції розглядає обставини вчиненого правопорушення в межах, що викладені в протоколі про адміністративне правопорушення.

Як вказують приписи ст. 494 МК України (ст. 256 КУпАП), протокол про порушення митних правил повинен містити зокрема дані про місце, час вчинення, вид та характер порушення митних правил та необхідні для вирішення справи відомості.

Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, має право дати пояснення та висловити зауваження щодо змісту протоколу, а також письмово викласти мотиви своєї відмови від підписання протоколу. Власноручно викладені цією особою пояснення додаються до протоколу, про що до протоколу вноситься відповідний запис.

Якщо особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, відмовляється підписати протокол, до протоколу вноситься відповідний запис.

У разі складення протоколу особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, роз'яснюються її права, передбачені статтею 498 цього Кодексу (ст. 268 КУпАП), та повідомляється про можливість припинення провадження у справі про порушення митних правил шляхом компромісу, про що до протоколу вноситься відмітка, яка підписується цією особою.

Протокол складається у двох примірниках, один з яких вручається під розписку особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил.

У разі відмови особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, одержати примірник протоколу до протоколу вноситься відповідний запис, який підписується посадовою особою органу доходів і зборів, яка склала протокол, та свідками, якщо вони є, після чого зазначений примірник протягом трьох робочих днів надсилається особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, за повідомленою нею або наявною в митниці адресою (місце проживання або фактичного перебування). Протокол вважається врученим навіть у разі, якщо особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, не перебувала за повідомленою нею адресою або місце проживання чи фактичного перебування, назване нею, є недостовірним.

Дані вимоги закону посадовою особою уповноваженою на складання протоколу про порушення митних правил дотримані не були.

А саме, як вбачається з протоколу про порушення митних правил, даний протокол був складений митними органами за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності - ОСОБА_1, у відповідних розділах протоколу відсутні відповідні підписи ОСОБА_1 про те, чи був він ознайомлений із протоколом, чи були роз'яснені належні йому права.

Крім того, за відсутності підпису у протоколі ОСОБА_1, у відповідній графі протоколу відсутня примітка із засвідченням свідків про відмову ОСОБА_1 вчинити такий підпис.

В матеріалах справи про порушення митних правил міститься запрошення від 11.02.2016 року ОСОБА_1 про прибуття до Київської міської митниці ДФС з питання проведення перевірки (а.с. 73).

Водночас повідомлення про необхідність з'явитись до митних органів для ознайомлення з протоколом про порушення митних правил та вручення його копії ОСОБА_1 в матеріалах справи відсутнє.

Таким чином уповноваженою на складання протоколу особою були порушені вимоги ст.ст. 494, 498 МК України.

Таким чином, залишилися не встановленими обставини, які суттєво впливають на прийняття правильного рішення по справі.

На підставі вищевикладеного, прихожу до висновку про направлення матеріалів за вказаним протоколом до Київської міської митниці ДФС для проведення додаткової перевірки.

Керуючись ст. 294 КУпАП та ст. 529 МК України -

П О С Т А Н О В И В:

Матеріали справи за протоколом про порушення митних правил № 0302/10000/16 від 16.05.2016 року складеного відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 483 МК України повернути до Київської міської митниці ДФС для проведення додаткової перевірки.

Встановити строк для проведення додаткової перевірки 1 місяць, з моменту отримання справи Київською міською митницею ДФС.

Постанова може бути оскаржена до апеляційного суду міста Києва через Солом'янський районний суд міста Києва протягом десяти днів з дня її постановлення.

Суддя

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення10.06.2016
Оприлюднено24.06.2016
Номер документу58440226
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/10324/16-п

Постанова від 26.08.2016

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Оксюта Т. Г.

Постанова від 10.06.2016

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Оксюта Т. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні