Постанова
від 08.06.2016 по справі 808/1450/16
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 червня 2016 року 10:30Справа № 808/1450/16 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Стрельнікової Н.В.,

за участю секретаря судового засідання Батигіна О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом: ОСОБА_1, м. Запоріжжя,

до: Гуляйпільської районної державної адміністрації Запорізької області,

м. Гуляйполе,

третя особа: Головне територіальне управління юстиції у Запорізькій області,

м. Запоріжжя,

про зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулась до Запорізького окружного адміністративного суду із позовом до Гуляйпільської районної державної адміністрації Запорізької області, тертя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Головне територіальне управління юстиції у Запорізькій області, в якому просить суд зобов'язати відповідача видалити розділ та скасувати запис в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності за ОСОБА_1 на земельну ділянку з кадастровим номером 2321881500:06:010:0006, яка знаходиться в Запорізькій області, Гуляйпільському районі, Добропільській сільській раді.

Свої позовні вимоги позивач обґрунтував тим, що під час реєстрації права власності на земельну ділянку, що належить позивачу на праві спадщини та знаходиться в Гуляйпільському районі Запорізької області, державним нотаріусом Пологівської державної нотаріальної контори ОСОБА_4, як державним реєстратором прав на нерухоме майно, було допущено технічну помилку в Реєстраційному номері об'єкта нерухомого майна, а саме присвоєно реєстраційний номер, що відповідає Пологівському району Запорізької області, замість Гуляйпільського району. Зазначає, що на сьогоднішній день вказаний державний нотаріус звільнений, а законодавством та технічними особливостями Державного реєстру прав не передбачена можливість внесення змін до записів в реєстрі за вказаних обставин. Після звернення позивача до відділу державної реєстрації Гуляйпільської районної державної адміністрації Запорізької області ним отримано відповідь про відсутність технічної можливості видалення розділу та скасування запису Державного реєстру прав іншим органом державної реєстрації без відповідної правової підстави, а саме рішення суду про проведення такої дії. У зв'язку з зазначеним, позивач звернувся до суду.

У судове засідання позивачка не з'явилась, 08.06.2016 року від представника позивача до суду надійшло клопотання про розгляд справи без участі представника позивача (вх. №17529), просить позов задовольнити. Додатково надав письмові пояснення (вх.№17514 від 08.06.2016).

Відповідачі та третя особа, та/або їх представники у судове засідання не з'явились, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином, про причини неявки суд не повідомлено, письмових пояснень або заперечень на адміністративний позов не надано.

За приписами ч.4 ст. 128 КАС України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час та місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

З огляду на те, що представником позивача заявлено клопотання про розгляд справи за його відсутності, а представник відповідача та третя особа не прибули у судове засідання з невідомих причин, суд вважає, що наразі відсутні перешкоди для розгляду справи у цьому судовому засіданні та вважає можливим розглянути справу за відсутності сторін.

Відповідно до вимог ст. 41 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального засобу не здійснювалось.

Дослідивши матеріали справи суд встановив наступне.

Згідно витягу про державну реєстрацію прав на нерухоме майно 19866028 від 02.04.2014, ОСОБА_1 на підставі свідоцтва про право на спадщину №185 від 02.04.2014, є власником земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 10,6134 га. за адресою: Запорізька область, Гуляйпільській район, с/рада Добропільська, кадастровий номер 2321881500:06:010:0006.

Запис №5194221 у вказаному витязі про державну реєстрацію права власності на вказане майно зроблений 02.04.2014 державним нотаріусом Пологівської державної нотаріальної контори Запорізької області ОСОБА_4, як державним реєстратором права власності, при цьому реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна зазначено 328596323242.

Під час переоформлення договору оренди земельної ділянки, позивачу стало відомо від орендатора, що реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна за даними Державного класифікатора об'єктів адміністративно-територіального устрою України не відповідає території розташування цього об'єкта, а саме присвоєний реєстраційний номер відповідає Пологівському району Запорізької області, замість Гуляйпільському району.

Листом від 09.02.2016 позивач звернулася до Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області з проханням виправити помилку допущену при реєстрації права власності.

Листом Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області від 09.03.2016 №К202/05.16 (а.с.10-11) позивача повідомлено про те, що державним реєстратором Пологівської державної нотаріальної контори ОСОБА_4 дійсно при відкритті розділу в Державному реєстрі речових прав, було допущено технічну помилку при зазначені реєстраційного номеру об'єкта нерухомого майна. Однак, вказана особа звільнена з посади завідувача державної нотаріальної контори 05.01.2015 на підставі наказу Головного територіального управління юстиції від 30.12.2014 №3084/07-11. При цьому, ОСОБА_4 здійснювала реєстраційні дії в Державному реєстрі прав за власними ідентифікаторами доступу. На теперішній час обов'язки по обслуговуванню населення Пологівського району Запорізької області покладено на державного нотаріуса шостої Запорізької державної нотаріальної контори ОСОБА_6, яка також використовує власні ідентифікатори доступу. Спроби видалення відповідного розділу в Державному реєстрі прав виявилися не вдалими у зв'язку з технічними можливостями. Навіть після отримання державним реєстратором ОСОБА_6 відповідного дозволу від Запорізької філії ДП «Національні інформаційні системи», при спробі вчинити відповідні дії, було встановлено, що технічні особливості Державного реєстру прав не передбачають таку можливість. Також, повідомлено, що відповідно до п.2.6 «Порядку прийняття і розгляд заяв про внесення змін до записів, внесення записів про скасування державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та скасування записів Державного реєстру прав» заявнику необхідно подати рішення суду про скасування рішення державного реєстратора, що набрало законної сили.

08.04.2016 позивач звернулася до Гуляйпільської районної державної адміністрації Запорізької області також з проханням щодо виправлення помилки.

Листом Гуляйпільської районної державної адміністрації Запорізької області від 25.04.2016 №К-033-2 (а.с.12) роз'яснено позивачу, що видалення розділу та скасування запису Державного реєстру прав іншим органом державної реєстрації є технічно не можливим без відповідної правової підстави, а саме рішення суду про проведення такої дії.

З наведених підстав, оскільки відповідачем було відмовлено в виправленні помилки допущеної при реєстрації прав власності, позивачка звернулася до суду.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові, економічні, організаційні засади проведення державної реєстрації речових та інших прав, врегульовано Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» №1952-IV від 01.07.2004 (далі - Закон №1952-IV).

Відповідно до ст. 2 Закону №1952-IV державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до статті 11 Закону №1952-IV державний реєстр прав складається з розділів, які відкриваються на кожний об'єкт нерухомого майна під час проведення державної реєстрації права власності на нього.

Кожний розділ Державного реєстру прав складається з чотирьох частин, які містять відомості про: нерухоме майно; право власності та суб'єкта (суб'єктів) цього права; інші речові права та суб'єкта (суб'єктів) цих прав; обтяження прав на нерухоме майно та суб'єкта (суб'єктів) цих прав.

Порядок ведення Державного реєстру прав визначає Кабінет Міністрів України.

Відповідно до пункту 44 Постанови Кабінету Міністрів від 26.10.2011 №1141 «Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно» порядок прийняття і розгляду заяв про внесення змін до записів, внесення записів про скасування державної реєстрації прав, скасування рішення державного реєстратора та скасування записів Державного реєстру прав установлює Мін'юст.

Наказом Міністерства юстиції України від 12.12.2011 №3502/5 встановлений Порядок, який визначає процедуру прийняття і розгляду заяв щодо внесення змін до записів, внесення записів про скасування державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) та скасування записів (далі - заява) Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав), перелік документів, необхідних для внесення змін до записів, внесення записів про скасування державної реєстрації прав та скасування записів Державного реєстру прав, права та обов'язки суб'єктів, що є учасниками зазначеної процедури.

Судом встановлено та визнається відповідачем та третьою особою у своїх листах від 25.04.2016 №К-033-2 (а.с.12) та від 09.03.2016 №К202/05.16 (а.с.10-11), що під час реєстрації права власності на земельну ділянку, що належить позивачу на праві спадщини та знаходиться в Гуляйпільському районі Запорізької області, державним нотаріусом Пологівської державної нотаріальної контори ОСОБА_4, як державним реєстратором прав на нерухоме майно, при відкритті розділу в Державному реєстрі речових прав було допущено технічну помилку в Реєстраційному номері об'єкта нерухомого майна, а саме присвоєно реєстраційний номер 328596323242, що відповідає Пологівському району Запорізької області, замість Гуляйпільському району.

Згідно пункту 1.2 вказаного вище Порядку, технічна помилка це описка, друкарська, граматична, арифметична помилка.

Пунктом 2.1 цього Порядку передбачено, що для внесення змін до записів, внесення записів про скасування державної реєстрації прав та скасування записів Державного реєстру прав заявник подає органу державної реєстрації прав, державним реєстратором якого було проведено державну реєстрацію прав, або нотаріусу, яким проведено державну реєстрацію прав, заяву та документи, визначені цим Порядком.

Судом також встановлено, що державного нотаріуса Пологівської державної нотаріальної контори ОСОБА_4 звільнено 05.01.2015 на підставі наказу Головного територіального управління юстиції від 30.12.2014 №3084/07-11 (а.с. 21).

В свою чергу частиною другою пункту 2.1 Порядку встановлено, що у разі ліквідації державної нотаріальної контори, зупинення або припинення нотаріальної діяльності приватного нотаріуса заява подається до органу державної реєстрації прав за місцем розташування нерухомого майна.

Згідно із п.2.3 Порядку, заявник під час подання заяви пред'являє органові державної реєстрації прав або нотаріусу документи, що посвідчують його особу, визначені Порядком державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 22 червня 2011 року № 703.

Для внесення змін до записів Державного реєстру прав у зв'язку з допущенням технічної помилки заявник подає документ, у якому виявлено технічну помилку, та копії документів, визначені у пункті 2.3 цього розділу (п.2.4 Порядку).

Відповідно до приписів п. 2.6 Порядку для внесення записів про скасування державної реєстрації прав, скасування записів Державного реєстру прав заявник подає рішення суду про скасування рішення державного реєстратора, що набрало законної сили, та копії документів, визначених у пункті 2.3 цього розділу.

Згідно п.5 ч.1 ст.19 Закону N 1952-IV, державна реєстрація прав проводиться на підставі рішень судів, що набрали законної сили.

Частиною 3 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

В силу ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем та третьою особою заперечень на адміністративний позов не надано.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог ОСОБА_1

Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 71, 72, 159-163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Зобов'язати Гуляйпільську районну державну адміністрацію Запорізької області видалити розділ та скасувати запис в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності за ОСОБА_1 на земельну ділянку з кадастровим номером 2321881500:06:010:0006, яка знаходиться в Запорізькій області, Гуляйпільському районі, Добропільській сільській раді.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Гуляйпільської районної державної адміністрації Запорізької області (ЄДРПОУ 02140886) на користь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 551 (п'ятсот п'ятдесят одна) гривня 20 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Н.В. Стрельнікова

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.06.2016
Оприлюднено24.06.2016
Номер документу58459888
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/1450/16

Постанова від 08.06.2016

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні