ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
23 червня 2016 р. м. Чернівці справа № 824/420/16-а
Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Спіжавка Г.Г., розглянувши матеріали адміністративного позову Управління Пенсійного фонду України в Сокирянському районі Чернівецької області до сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Селищанське" про стягнення заборгованості,
в с т а н о в и в:
Управління Пенсійного фонду України в Сокирянському районі Чернівецької області (позивач) звернулось до суду з адміністративним позовом, в якому просить стягнути з сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Селищанське" (відповідач) заборгованість по виплаті і доставці пільгових пенсій в сумі 17165,67 грн.
Перевіривши позовну заяву на предмет дотримання вимог, встановлених ст. 106 КАС України, суд залишає її без руху з наступних підстав.
Згідно зі ст. 105 КАС України позов пред'являється до адміністративного суду у формі позовної заяви, яка має відповідати вимогам, встановленим ст. 106 КАС України.
Частиною 3 ст. 106 КАС України визначено, що до позовної заяви додається документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати.
Правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України "Про судовий збір" від 08.07.2011 року № 3674-VI (Закон № 3674-VI).
Статтею 4 Закону № 3674-VI визначено розміри ставок судового збору. Так, за подання до суду адміністративного позову майнового характеру, який подано суб'єктом владних повноважень, юридичною особою ставка судового збору становить 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру мінімальної заробітної плати.
Відповідно до Закону України "Про Державний бюджет України на 2016 рік" станом на 01.01.2016 року розмір мінімальної заробітної плати становить 1378,00 грн.
Таким чином, враховуючи те, що сума майнової вимоги становить 17165,67 грн, позивач, як суб'єкт владних повноважень, за подання адміністративного позову майнового характеру зобов'язаний сплатити судовий збір у розмірі 1378,00 грн (1 розмір мінімальної заробітної плати). Однак, доказів сплати судового збору за подання адміністративного позову, який містить вимогу майнового характеру позивачем до суду не надано.
При цьому, позивач, разом із позовною заявою подав клопотання про звільнення від сплати судового збору в зв'язку з тим, що управління Пенсійного фонду України в Сокирянському районі не має можливості сплатити судовий збір у зв'язку з обмеженими коштами, призначених на цю мету.
Розглянувши вказане клопотання, суд приходить до висновку, що воно не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Питання про відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати регулюється ст. 8 Закону № 3674-VI, якою встановлено, що враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі. Суд може зменшити розмір судовому збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.
У відповідності до ч. 1 ст. 88 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Отже, суд приходить до висновку, що підставою для звільнення, розстрочки, відстрочки від сплати судового збору є незадовільний майновий стан сторони, тобто фізичної або юридичної особи. Звільнення сторони від сплати судового збору є правом, а не обов'язком суду. При цьому, клопотання про відстрочення або розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати може бути викладене в позовній заяві, яка подаються до суду, або окремим документом. Особа, яка заявляє відповідне клопотання, згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України повинна навести доводи і подати докази на підтвердження того, що її майновий стан перешкоджав (перешкоджає) сплаті нею судового збору у встановленому законодавством порядку і розмірі.
Разом з тим, позивачем не надано до суду жодного доказу на підтвердження обставин того, що його майновий стан перешкоджає сплаті судового збору за поданий ним позов у встановлений законом порядку, а наведені ним обставини не є підставою для звільнення від сплати судового збору.
Відмовляючи в задоволенні клопотання про звільнення від сплати судового збору, суд також враховує, що звільнення суб'єкта владних повноважень від сплати судового збору буде суперечити завданню та меті Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору" в частині надходження до спеціального фонду Державного бюджету України коштів від сплати судового збору, а також може розцінюватися як надання державним органам певних процесуальних переваг перед іншими учасниками судового процесу - юридичними та фізичними особами, які зобов'язані сплачувати відповідний збір.
Отже, позивач, як суб'єкт владних повноважень, за подання позову немайнового характеру повинен сплатити судовий збір у розмірі 1378,00 грн, однак доказів сплати судового збору до суду не надав.
Враховуючи вищенаведене, суд приходить до висновку, що адміністративний позов поданий без додержання вимог ст. 106 КАС України та Закону України "Про судовий збір".
Частина 1 ст. 108 КАС України передбачає, що суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтею 106 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, достатній для усунення недоліків.
Для усунення недоліків позовної заяви, позивачу необхідно у термін встановлений судом надати докази сплати судового збору або надати докази, що свідчать про неможливість виконати зазначений обов'язок.
На підставі наведеного та керуючись ч.1 ст. 108, ст.165 КАС України, суддя -
У Х В А Л И В:
1. В задоволенні клопотання про відстрочення сплати судового збору відмовити.
2. Позовну заяву залишити без руху.
3. Встановити строк для усунення недоліків позовної заяви - п'ять днів з дня отримання позивачем копії ухвали про залишення позовної заяви без руху.
4. Копію ухвали невідкладно направити позивачу.
5. У разі невиконання вимог цієї ухвали позовна заява буде вважатися неподаною і буде повернута заявнику разом з доданими матеріалами.
Порядок і строки оскарження ухвали визначаються ст.ст. 185, 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвала може бути оскаржена повністю або частково в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на ухвалу подається до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом п'яти днів з дня проголошення. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Суддя Г.Г. Спіжавка
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2016 |
Оприлюднено | 01.07.2016 |
Номер документу | 58492751 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Спіжавка Георгій Георгійович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Спіжавка Георгій Георгійович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Спіжавка Георгій Георгійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні