ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 червня 2016 року Справа № 813/878/16
14 год. 32 хв.
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючий суддя Кравців О.Р.,
секретар судового засідання Приймак С.І.,
представника позивача Біляк Н.М.,
представника відповідача не прибув,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Сихівському районі м. Львова Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області про стягнення коштів з рахунків товариства з обмеженою відповідальністю "Оланта" у банках, обслуговуючих такого платника податків.
Суть справи.
До Львівського окружного адміністративного суду звернулася Державна податкова інспекція у Сихівському районі м. Львова Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області (далі - позивач, ДПІ у Сихівському районі м. Львова) з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Оланта" (далі - відповідач, ТОВ «Оланта»), в якому просить стягнути з рахунків відповідача у банках, обслуговуючих такого платника податків, податковий борг в сумі 314940,77 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач покликається на те, що відповідач має податковий борг перед бюджетом, який складається із сум податкових зобов'язань по податку на додану вартість. Сума податкової заборгованості є узгодженою, добровільно у встановлені законом строки до бюджету не сплачена. Вжиті позивачем до відповідача заходи не призвели до погашення такого зобов'язання, тому позивач звернувся із зазначеним позовом до суду.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю з підстав викладених у позовній заяві та уточнив позовні вимоги щодо стягнення коштів в сумі 314940,76 грн. до Державного бюджету України та 0,01 грн. до місцевого бюджету Сихівського району м. Львова, просив позов задовольнити.
Відповідач явки уповноваженого представника у судове засідання не забезпечив, про дату, час і місце судового засідання повідомлений належним чином, клопотань про відкладення розгляду справи чи іншого змісту не подавав.
Таким чином, з врахуванням строків розгляду справи, визначених ст. 122 КАС України, відповідно до ч. 4 ст. 128 та ч. 6 ст. 71 КАС України, суд продовжив розгляд справи за відсутності відповідачів на основі наявних доказів.
Суд заслухав пояснення представника позивача, з'ясував обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги та заперечення, а також ті, які мають інше значення для вирішення справи, повно, всебічно та об'єктивно дослідив докази у справі та, -
в с т а н о в и в :
ТОВ «Оланта» зареєстроване як юридична особа 08.12.1999 року, ЄДРПОУ 30650355 /а.с.5-6/.
Згідно з довідкою ДПІ у Сихівському районі м. Львова № 2131/8/13-50-07-06/93 від 25.02.2016 року заборгованість відповідача складає 314940,77 грн. /а.с.4/
Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Згідно з ч. 3 ст. 6 КАС України суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визнання вичерпного переліку податків та зборів, що справляється в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України.
Відповідно до ст. 16 Податкового кодексу України (далі - ПК України) платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до підп. 14.1.137 п. 14.1. ст. 14 ПК України орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Згідно з підп. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 ПК України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Закріплений у ч. 1 ст. 11 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 69 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Предметом доказування відповідно до ч. 1 ст. 138 КАС України є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи (причини пропущення строку для звернення до суду тощо) та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.
Щодо податкового боргу з податку на додану вартість в сумі 314940,76 грн., така виникла наступним чином.
13.02.2015 року контролюючим органом проведено позапланову виїзну документальну перевірку відповідача з питань дотримання податкового законодавства пр. формуванні валових доходів та валових витрат підприємства, формування податкового зобов'язання та податкового кредиту при здійсненні фінансово-господарської діяльності із ТОВ «Денікс Груп» про що складено акт № 115/13-50- 22-01-17/30650335 від 13.02.2015 року /а.с.13-20/.
У зв'язку з виявленням порушень податкового законодавства, зафіксованих у вказаному акті перевірки позивача, контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Р»
№ 0000262201 від 26.02.2015 року /а.с.11/ за платежем податок на додану вартість на суму 269945,00 грн.
Вказане податкове повідомлення-рішення оскаржене позивачем у судовому порядку.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 16.07.2015 року у справі № 813/1211/15 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Оланта" до Державної податкової інспекції у Сихівському районі м. Львова Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, в задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю.
Відповідно до ухвали Львівського апеляційного адміністративного суду від 09.12.2015 року у справі № 876/7983/15апеляційну скаргу ТОВ «Оланта» залишено без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 16.07.2015 року у справі № 813/1211/15 - без змін /а.с.21-23/.
Крім того, відповідно до підп. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПК України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу відповідачу нараховувалася пеня в сумі 44995,76 грн..
Вказане підтверджується копією зворотного боку облікової картки платника податків за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) /а.с.10/.
Щодо податку на нерухоме майно, то відповідно до зворотного боку облікової картки платника податку за вказаним платежем така складає 0,01 грн. /а.с.9/
Крім того, до матеріалів справи долучено копію податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2015 рік /а.с.61/, відповідно до якої позивачу у четвертому кварталі 2015 року належало сплатити у 4 кварталі 2015 року 5747,14 грн., однак в обліковій картці платника зафіксовано, що відповідачем сплачено 5747,13 грн., що мало наслідком утворення недоїмки у вказаному розмірі.
Відповідно до п. 46.1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Строки сплати податкового зобов'язання визначені ст. 57 ПК України. Відповідно до п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно з п. 57.3 ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підп. 54.3.1-54.3.6 п. 54.3 ст. 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язати сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Відповідно п. 14.1.175. ст. 14 ПК України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
На виконання вимог ст. 59 ПК України контролюючим органом виставлено підприємству відповідача податкову вимогу форми «Ю» № 8448-23 від 30.12.2015 року на суму 314940,76 грн., що надсилалась контролюючим органом підприємству відповідача /а.с.7/.
Таким чином, заборгованість відповідача в сумі 314940,77 грн. є узгодженою та у встановлені законом строки до бюджету не сплачена, а отже є податковим боргом, та підтверджується відомостями відображеними в копії зворотного боку облікової картки платника податків.
Згідно з пп. 95.1-95.3 ст. 95 ПК України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідачем суду доказів на підтвердження факту вжиття заходів щодо погашення заборгованості перед бюджетом не надано, як і не надано доказів на спростування позовних вимог.
Відповідно до пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право, зокрема, звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
За правилами, встановленими ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
З врахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ДПІ в Сихівському районі м. Львова є обґрунтованими, підтверджені належними доказами у справі та належить задовольнити.
Відповідно до ч. 2 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 2, 6, 7-14, 17-20, 69-71, 86, 94, 158-163, 167 КАС України, суд -
п о с т а н о в и в :
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Оланта» (м. Львів, вул. Тернопільська,42; ЄДРПОУ 30650355) відкритих у банках, обслуговуючих такого платника податків, до Державного бюджету України податковий борг у сумі 314940 (триста чотирнадцять дев'ятсот сорок) грн. 76 коп.
3. Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Оланта» (м. Львів, вул. Тернопільська,42; ЄДРПОУ 30650355) відкритих у банках, обслуговуючих такого платника податків, до місцевого бюджету Сихівського району м. Львова податковий борг у сумі 0,01 грн.
4. Судові витрати покласти на позивача.
Постанову може бути оскаржено, згідно зі ст. 186 КАС України, протягом 10 днів з дня її проголошення чи отримання копії постанови, шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили, згідно зі ст. 254 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
У судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Повний текст постанови складено та підписано 24.06.2016 року.
Суддя Кравців О.Р.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2016 |
Оприлюднено | 01.07.2016 |
Номер документу | 58506499 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Шинкар Тетяна Ігорівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кравців Олег Романович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні