Постанова
від 23.06.2016 по справі 818/458/16
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

          23 червня 2016 р.                                                             Справа №818/458/16

Суддя Сумського окружного адміністративного суду Кунець О.М., розглянувши в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Підприємства Облспоживспілки "Конотопський ринок" стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,-

В С Т А Н О В И В:

Сумське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі - СОВ Фонду захисту інвалідів), звернулося до суду з адміністративним позовом до Підприємства Облспоживспілки "Конотопський ринок" (далі - відповідач, ПО "Конотопський ринок"), в якому просить стягнути з відповідача адміністративно-господарські санкції в розмірі 18540,00 грн. та пеню в розмірі 38,94 грн. Свої вимоги мотивує тим, що відповідачем не виконаний встановлений норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів. За 1 робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, відповідач до 16.04.2016 року повинен був самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції та нараховану пеню в загальній сумі 18540,00 грн. Але вказана сума відповідачем не сплачена, тому позивач просить її стягнути в судовому порядку.

Представники сторін в судове засідання не з'явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином (а.с.21-22).

23.06.2016 до суду надійшла заява від представника позивача, в якій позовні вимоги підтримує в повному обсязі, справу просить розглядати без його участі (а.с.23).

Відповідно до вимог ч. 6 ст. 12 та ч. 1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України під час судового розгляду справи в судовому засіданні забезпечується повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, крім випадків неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи у разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження).

Таким чином, фіксування судового засідання по справі не здійснюється.

Судом встановлено, що 21.01.2016 року відповідачем поданий до Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2015 рік (форма №10-ПІ), згідно якого середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу фактично за рік становить 10 особи, з них: середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до вимог чинного законодавства встановлена інвалідність - 1; кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, встановлених відповідно до вимог ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" - 1 (а.с.6).

Відповідно до листа ПО "Конотопський ринок" № 12 від 25.01.2016, відповідач підтверджує, що при здачі звітності форми "10-ПІ Звітність про зайнятість і працевлаштування інвалідів", середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу склала 10 осіб, тоді як кількість працюючих інвалідів склала 0 осіб (а.с.5).

Тобто, 1 робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда, залишилося не зайнятим, у зв'язку з чим, на думку позивача, відповідач повинен сплатити адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, виходячи з середньорічної заробітної плати штатного працівника.

Задовольняючи позовні вимоги, суд виходить з наступного.

Згідно ч. 1, 3 ст. 18 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” (далі по тексту - Закон), який діяв на час виникнення спірних правовідносин, забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.

Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати до Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 19 вказаного Закону для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Згідно ч. 1 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України (ч. 4 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні").

Згідно листа Конотопського міськрайцентру зайнятості від 06.04.2016 року №483/06, ПО "Конотопський ринок" у 2015 році не надавало звітність за формою 3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)" про направлення на вакантне місце громадян, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню, а саме: осіб з обмеженими фізичними можливостями (інвалідів). За період 2015 року до підприємства не направлялися особи з обмеженими фізичними можливостями, які перебували на той час на обліку в центрі зайнятості (а.с.7).

За приписами п.2.1 Порядку подання форми звітності № 3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)", затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 31.05.2013 р. №316, форма подається за наявності у роботодавця попиту на робочу силу (вакансії) не пізніше 10-ти робочих днів з дати відкриття вакансії(й). Датою відкриття вакансії є наступний день після створення робочого місця чи припинення трудових відносин з працівником, робоче місце якого стає вакантним, або дата, починаючи з якої може бути укладений трудовий договір з найманим працівником.

Отже, працевлаштування інвалідів відповідними органами можливе лише за умови виконання підприємствами вимог нормативних актів, а саме за наявності інформації про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватись праця інвалідів.

Таким чином, в порушення вказаних положень Порядку, ПО "Конотопський ринк" за наявності попиту на робочу силу (вакансії) з початку 2015 року не подавало до Конотопського міськрайцентру зайнятості звітність за формою №3-ПН.

Викладене свідчить про невиконання відповідачем вимог щодо створення робочих місць відповідно до вимог, встановлених статтею 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів", неналежне інформування центру зайнятості про наявність вільних робочих місць на його підприємстві та потребу у направленні йому центром зайнятості інвалідів для працевлаштування.

Зі звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2015 рік вбачається, що середньорічна заробітна плата штатного працівника складає 37080 грн., тобто сума адміністративно-господарських санкцій, виходячи із нормативу робочих місць для інвалідів, правомірно складає 18540 грн., які не були сплачені у встановлені законом строки, що підтверджується розрахунком суми заборгованості (а.с.4 зворотній бік).

Згідно ч. 2 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Як вбачається із розрахунку суми заборгованості, за порушення строків сплати адміністративно-господарських санкцій в кількості 3 днів, відповідачу нарахована пеня за період з 16.04.2016 року по 18.04.2016 року в розмірі 38,94 грн. (а.с.4 зворотній бік).

Враховуючи те, що на момент розгляду справи сума заборгованості зі сплати адміністративно-господарських санкцій в розмірі 18540,00 грн. та 34,94 грн. пені відповідачем не сплачені, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Підприємства Облспоживспілки "Конотопський ринок" стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені – задовільнити в повному обсязі.

Стягнути з Підприємства Облспоживспілки "Конотопський ринок" (41600, Сумська область, м. Конотоп, вул. Конотопських дивізій, 23, код ЄДРПОУ 01562214, р/р 260003105856, Філія - Сумське обласне управління ВАТ "Державний ощадний банк України", МФО 337568) на користь Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (40011, Сумська область, м. Суми, вул. Горького, 2, код ЄДРПОУ 37970593, отримувач УК у м. Сумах/м. Суми 50070000, банк отримувача ГУДКСУ у Сумській області, рах. 31212230700002, МФО 837013) адміністративно-господарські санкції та пеню у розмірі 18578 (вісімнадцять тисяч п'ятсот сімдесят вісім) грн. 94 коп.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя                               (підпис)                     О.М. Кунець

З оригіналом згідно           

Суддя                                                                                 О.М. Кунець

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.06.2016
Оприлюднено01.07.2016
Номер документу58516670
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/458/16

Постанова від 23.06.2016

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні