МАКАРІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
08000, Київська область, смт. Макарів, вул. Фрунзе, 35
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"09" червня 2016 р. Справа № 370/3172/15-а
Макарівський районний суд Київської області у складі судді Косенко А.В., при секретарі Черковській Т.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в смт. Макарові Київської області адміністративну справу за позовом Макарівського районного центру зайнятості до ОСОБА_1, про стягнення незаконно одержаної допомоги по безробіттю,-
в с т а н о в и в:
Макарівський районний центр зайнятості (далі - Позивач) звернувся з адміністративним позовом до ОСОБА_1 (далі - Відповідач, ОСОБА_1.) про стягнення незаконно одержаної допомоги по безробіттю.
Свої вимоги Позивач обґрунтовує тим, що відповідач приховав ту обставину, що на день надання статусу безробітного, останній, належав до зайнятого населення, а отже не мав правових підстав для надання статусу безробітного та виплати матеріального забезпечення, надання соціальних послуг.
У зв'язку з чим позивач звернулася до суду, адже вважає такі дії відповідача протиправними.
Представник позивача ОСОБА_2, позовні вимоги підтримав у повному обсязі.
ОСОБА_1 у судовому засіданні позовні вимоги визнав.
Вислухавши пояснення сторін, дослідивши письмові матеріали справи, суд встановив, що ОСОБА_3, зареєструвався в Макарівському районному Центрі зайнятості 19.05.2015 року.
Відповідач являється внутрішньо - перемішеною особою, згідно довідки про взяття на облік особи, переміщеної з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції від 24.12.2014 року № 3233128566.
Відповідно до ст. 43 Закону України « Про зайнятість населення» за особистою заявою відповідача було надано статус безробітного від 19.05.2015 року.
Згідно ст. ст. 22, 23 Закону України " Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття " та Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України 20.11.2000 № 307 безробітному призначено виплату допомоги по безробіттю з 26.05.2015 року, як застрахованій особі, яка має право на матеріальні виплати з урахуванням страхового стажу.
У своїй заяві про надання статусу безробітного від 19.05.2015 року відповідач своїм підписом підтвердив те, що через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених доходів, не забезпечує себе роботою самостійно, пенсію на пільгових умовах та за вислугу років не отримує, не є суб'єктом підприємницької діяльності,не отримує відповідно до законодавства : допомогу, компенсацію та /або надбавку по догляду за :
- дитиною - інвалідом;
- інвалідом І групи;
- особою похилого віку, яка за висновком медичного закладу потребує стороннього догляду або досягла 80 - річного віку;
- не отримує грошове забезпечення як батьки - вихователі дитячих будинків сімейного типу, прийомні батьки;
- грошову допомогу по догляду за інвалідом І чи II групи внаслідок психічного розладу, який за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду.
Під час наступного відвідування центру зайнятості відповідачем в усній формі було повідомлено, що він має статус прийомного батька та отримує за це грошове забезпечення відповідно до законодавства.
По даному факту центром зайнятості було проведено розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення, яке здійснювалося відповідно до Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України " Про зайнятість населення ".
Згідно отриманих листів від Управління соціального захисту населення Макарівської РДА відповідач дійсно перебуває на обліку в УСЗН Макарівської РДА як прийомна сім'я з 01.07.2014 року і отримує державну соціальну допомогу на дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та грошове забезпечення прийомному батьку.
За період з 19.05.2015 р. по 30.10.2015 р. ОСОБА_3 отримав грошове забезпечення у сумі - 5082, 25 грн. ( лист УСЗН Макарівської РДА від 05.1 1.2015 № 01- 20/3135) про що Макарівським районним центром зайнятості був складений акт розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення від 06.11.2015 р. № 75.
Відповідно до ст.4 Закону України «Про зайнятість населення» до зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно (у тому числі члени особистих селянських господарств), проходять військову чи альтернативну (невійськову) службу, на законних підставах працюють за кордоном та які мають доходи від такої зайнятості, а також особи, що навчаються за денною формою у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах та поєднують навчання з роботою. До зайнятого населення також належать : непрацюючі працездатні особи, які фактично здійснюють догляд за дитиною - інвалідом, інвалідом І групи або за особою похилого віку, яка за висновком медичного закладу потребує постійного стороннього догляду або досягла 80 - річного віку, та отримують допомогу, компенсацію та /або надбавку відповідно до законодавства; Батьки - вихователі дитячих будинків сімейного типу, прийомні батьки, якщо вони отримують грошове забезпечення відповідно до законодавства; особа, яка проживає разом з інвалідом І чи II групи внаслідок психічного розладу, який за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, та одержує грошову допомогу на догляд відповідно до законодавства.
Частина 2 статті 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» передбачає, що застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Відповідач своєчасно не повідомив центр зайнятості про свою зайнятість , продовжував відвідувати центр зайнятості та отримувати матеріальне забезпечення. Це призвело до неправомірного отримання ним матеріального забезпечення та надання соціальних послуг.
Частина 3 цієї статті вказаного Закону та п.6.14 Порядку надання допомоги по безробіттю, в тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, зазначає, якщо під час одержання допомоги по безробіттю безробітний своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають на умови її виплати, у тому числі встановлені під час розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення, з безробітного стягується сума виплаченої допомоги по безробіттю з моменту виникнення цих обставин.
Якщо безробітний відмовився добровільно повернути зазначені кошти, то питання щодо їх повернення вирішується у судовому порядку.
За період з 19.05.2015 по 06.11.2015 ОСОБА_3 було виплачено допомогу по безробіттю в сумі 3 858, 19 грн., що підтверджується розрахунком виплат матеріального забезпечення.
На підставі вищевикладеного, відповідач повинен був повернути кошти виплачені йому як допомога по безробіттю в зазначеному розмірі.
06.11.2015 відповідачу було направлено претензію № 08 від 06.11.2015 з вимогою сплатити незаконно отриману допомогу по безробіттю в сумі 3 858, 19 грн.
Враховуючи вищевикладене, те що відповідач на день надання статусу безробітного, а саме: 19.05.2015 року, належав до зайнятого населення, а отже не мав правових підстав для надання статусу безробітного та виплати матеріального забезпечення, надання соціальних послуг, позовні вимоги визнав, а тому позовні вимоги є обгрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
На підставі вищевикладеного, та керуючись ст.ст. 36, 39 Закону України " Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття ", ст.4 Закону України " Про зайнятість населення ", Порядком надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України 20.11.2000 № 307, ст.ст. 2, 4, 6, 9, 11, 17, 71, 86, 104, 128, 158-163 КАС України, суд,-
Постановив:
Позовні вимоги за адміністративним позовом Макарівського районного центру зайнятості до ОСОБА_1, про стягнення незаконно одержаної допомоги по безробіттю - задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_2 на користь Макарівського районного центру зайнятості, 08000, смт. Макарів, Макарівського району, Київської області, вул. Проектна, 5, р/р 37171001001928 в ГУ ДКСУ у Київській області, МФО 821018, ЄДРПОУ 22200478, незаконно одержану допомогу по безробіттю в сумі 3 858 (три тисячі вісімсот п'ятдесят вісім) грн. 19 коп.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через суд, що її ухвалив, протягом 10 днів з моменту її проголошення, а особами, що не були присутні при її проголошенні - з моменту отримання її копії.
Постанова суду набирає законної сили по закінченню строку на її оскарження, у разі, якщо не подано апеляційну скаргу. В інакшому випадку - після розгляду справи апеляційним судом.
Суддя А.В.Косенко
Суд | Макарівський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 09.06.2016 |
Оприлюднено | 02.07.2016 |
Номер документу | 58533860 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Макарівський районний суд Київської області
Косенко А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні