Ухвала
від 04.02.2008 по справі 02-1/1-14 а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВС ЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківськ а, 128

УХВАЛА

04.02.08 Справа № 02-1/1-14 А

На розгляд госп одарського суду Львівської о бласті поступив адміністра тивний позов приватног о підприємця ОСОБА_1 ( м.Льв ів) до відповідача : Львівсько ї міської ради (м.Львів), треті х осіб на стороні позивача бе з самостійних вимог : приватн ого підприємця ОСОБА_2 (м.Л ьвів), приватного підприємця ОСОБА_3 (м.Львів), приватног о підприємця ОСОБА_4 (с.Т руханів Сколівського р-ну Ль вівської області), приватног о підприємця ОСОБА_5 (м.Льв ів), приватного підприємця ОСОБА_6 (м.Львів), приватного підприємця ОСОБА_7 (м.Льві в), приватного підприємця О СОБА_8 (м.Львів), приватного п ідприємця ОСОБА_9 (м.Львів ), приватного підприємця ОС ОБА_10 (м.Львів), приватного пі дприємця ОСОБА_11 (м.Львів), приватного підприємця ОСО БА_12 ( м.Львів) приватного під приємця ОСОБА_13 (м.Львів), п риватного підприємця ОСОБ А_14 (м.Львів), приватного підп риємця ОСОБА_15 (м.Львів), пр иватного підприємця ОСОБА _16 (м.Львів), приватного підпр иємця ОСОБА_17 (м.Львів), при ватного підприємця ОСОБА_18 (м.Львів), приватного підпри ємця ОСОБА_19 (м.Львів) про с касування регуляторних акті в Львівської міської ради - Рішення Львівської міської р ади № 741 від 14.09.2007 р та Ухвали Льві вської міської ради № 995 від 05.07.2 007 року.

Адміністративний позо в подано на підставі ст..ст..53,105,1 06,107,162 Кодексу адміністративно го судочинства України.

З підстав, зазначених в у валі від 18.01.2008 року господарськ ий суд залишив зазначену поз овну заяву без руху. Відповід но до вимог ч.1 ст.108 КАС України в ухвалі суд зазначив недолі ки позовної заяви, спосіб їх у сунення і встановив строк, до статній для усунення недолік ів - до 01.02.2008 року.

Так, зокрема в ухвалі від 18.01.2008 року судом зазначено, що:

- як вбачається з додатку до позовної заяви : до адміністр ативного позову позивач долу чив копію позовної заяви та д оданих до неї документів, а са ме : Рішення виконавчого комі тету Львівської міської ради № 741 від 14.09.2007 року; копію 1-ої стор інки Ухвали Львівської міськ ої ради 6-ої сесії 5-го скликанн я за № 995 від 05.07.2007 року, копію нак азу Міністерства будівництв а, архітектури та житлово-ком унального господарства Укра їни № 303 від 14.09.2006 р; копії свідоцт в про державну реєстрацію по зивача та третіх осіб, копії в ідмови позивачеві і третім о собам у наданні дозволу на ро зміщення МАФів , 10 екземплярів ( третіх осіб за позовом - 18) , к лопотання про вжиття заходів до забезпечення адміністрат ивного позову.

- що, відповідно до п.4 ч.1 ст .106 КАС України в позовній заяв і зазначається зміст позовни х вимог і виклад обставин, яки ми позивач обґрунтовує свої вимоги. Зміст позовних вимог включає підстави і предмет п озову. Предметом позову як ви моги про захист порушеного ч и оспорюваного права або охо ронюваного законом інтересу є спосіб захисту цього права чи інтересу. Відповідно до с т..104 КАС України до адміністра тивного суду має право зверн утися з адміністративним поз овом особа , яка вважає , що пор ушено її права, свободи чи інт ереси у сфері публічно-право вих інтересів.

Підстави позову - це факти , які обґрунтовують вимогу пр о захист права чи законного і нтересу. До підстав позову вх одять лише юридичні факти, то бто ті, з якими норми матеріал ьного права пов”язують виник нення, зміну чи припинення пр ав та обов”язків суб”єктів с пірного матеріального право відношення.

- що позовна заява повинна містити виклад обставин, на я ких грунтуються позовні вимо ги; зазначення доказів, що під тверджують позов; законодавс тво , на підставі якого подаєт ься позов.

- що адміністративний поз ов може містити вимоги , зазна чені в ч.3 ст.105 КАС України

- в ухвалі судом зазначено, що відповідно до ч.2 ст.53 КАС Ук раїни треті особи, які не заяв ляють самостійних вимог на п редмет спору, можуть вступит и у справу на стороні позивач а або відповідача у будь-який час до закінчення судового р озгляду, якщо рішення у справ і може вплинути на їхні права , свободи, інтереси або обов”я зки.

Треті особи, які не заявляю ть самостійних вимог на пред мет спору - це учасники адмі ністративного процесу, які в ступають у вже порушену в суд і адміністративну справу на стороні позивача або відпові дача з метою захисту особист их прав, свобод та інтересів у сфері публічно-правових від носин. При цьому , має бути в на явності існування між цією о собою та однією із сторін пра вових відносин і можливість впливу рішення суду по справ і між сторонами на цю особу.

- зазначено, що підставою дл я визнання недійсним ( чи скас ування ) актів державних чи ін ших органів є невідповідніст ь його вимогам чинного закон одавства та/або визначеній з аконом компетенції органу, я кий видав цей акт. Обов”язков ою умовою визнання акта неді йсним ( чи для його скасування ) є також порушення, у зв”язку з прийняттям відповідного ак та, прав та охоронюваних зако ном інтересів позивача у спр аві ( при цьому розуміється по рушення на момент звернення з позовом до суду). Відтак, адм іністративний позов повинен містити обставини, які б підт верджували зазначені поруше ння, а також посилання на дока зи, які б підтверджували ці об ставини.

- зазначено що, в порушенн я вимог ст..106 КАС України адмін істративний позов позивача не містить посилання на дока зи, які б підтверджували обст авини, на яких ґрунтується це й позов, не подані ці докази і в додатку до адміністративно го позову . Так , зокрема, доказ ів, які б підтверджували :

-здійснення позивачем торг івлі з малої архітектурної ф орми (МАФу) на вул..Петлюри 2 у м.Львові, в тому числі і дозв олу на розміщення малої арх ітектурної форми за вказаною адресою ( терміну його дії) , до казів в підтвердження перелі ку продукції, право на реаліз ації якої надано у встановле ному порядку позивачу.; уклад ений договір оренди конструк тивних елементів ; колективн е звернення від 30.11.2007 р за № 3-К0-29491 ; тощо.

На підставі наведеного суд прийшов до висновку, що позив ач не подав доказів в обгрунт ування обставин на яких ґрун тується адміністративний по зов, що було підставою для за лишення позову без руху.

Щодо третіх осіб, то суд зазначив в ухвалі від 18.01.2008 рок у наступне, поскільки особа, я ка звернулась з позовом, прив атний підприємець ОСОБА_1 , просить залучити до участі у справі на своїй стороні 18 тре тіх осіб без самостійних вим ог на предмет спору: що до позо вної заяви не подано жодного належного і допустимого док азу в підтвердження існуван ня між цими особами і однією і з сторін правових відносин і можливість впливу рішення с уду по справі між сторонами н а цих осіб. Окрім того , по вось ми підприємцях, окрім копії с відоцтва про державну реєстр ацію, не долучено жодного док азу. Щодо підприємця ОСОБА_ 8 долучено копію свідоцтва старого взірця, виданого 04.08.1994 р , доказів включення даного п ідприємця до ЄДР станом на ча с подання позову; участі цьог о підприємця у зверненні за в идачею дозволів; доказів зді йснення торгівельної діяльн ості з ОСОБА_15 за вказаною адресою, договорів оренди зе млі, тощо не вбачається. У зв” язку із наведеним, суд зверну в увагу ПП ОСОБА_1 що її тв ердження про те, що безпідста вно відмовлено всім 18-ти підпр иємцям у наданні дозволу на р озміщення МАФ на 2008 рік, докуме нтально не обґрунтовано. Від так, вирішити питання про зал учення третіх осіб до участі у справі, безпосередньо при в ідкритті провадження у справ і не вбачатиметься за можлив е.

Одночасно, в ухвалі від 18.01.2 008 року суд пояснив позивачу, щ о оскільки адміністративни й позов подано без додержанн я вимог п.4 ч.1, ч.2 ст.106 КАС України , то даний адміністративний п озов підлягає залишенню без руху, а відтак, відсутні прав ові підстави для розгляду кл опотання ПП ОСОБА_1 про за лучення до участі у справі тр етіх осіб та клопотання про в життя заходів до забезпечен ня позову.

В ухвалі суд встановив с трок, достатній для усунення недоліків позовної заяви і з обов”язав ПП ОСОБА_1 в тер мін до 01.02.2008 року усунути допущ ені недоліки і надати суду на лежні і допустимі документал ьні докази в підтвердження о бставин, на яких грунтуються позовні вимоги.

Одночасно суд звернув у вагу приватного підприємця н а необхідність врахувати, що відповідно до ч.3 ст.106 КАС копі ї документів (доповнень до по зову, тощо) подаються відпові дно до кількості відповідач ів за позовом; на те, що є необх ідним надати повний текст Ух вали № 995 від 05.07.2007 р та додатків д о неї ( з врахуванням вимог ч.3 с т.106 КАС); що для вирішення питан ня про залучення до участі у с праві третіх осіб особі, яка звернулась із позовом, необх ідно надати належні і допуст имі докази в підтвердження т ого, що рішення у справі може вплинути на їхні права, інтер еси або обов”язки.

Суд звертав увагу і на те , що Рішення № 741 від 14.09.2007 року, яке ос порюється, прийняте Виконавч им комітетом Львівської місь кої ради, а не Львівською місь кою радою.

31 січня 2008 року в канцел ярію господарського суду Льв івської області поступив лис т без номера від 31.01.2008 року від приватного підприємця ОСО БА_1 ( зареєстрований в канце лярії суду 31.01.2008 року в 14 год.35 хв з а вхідним номером 2314), в якому п овідомлялось, що на виконанн я ухвали Господарського суду Львівської області від 18.01.2008 ро ку по справі № 02-1/1-14 (А) , вно сяться зміни і доповнення до позовної заяви та заявляєть ся про зміну предмету позову в порядку, передбаченому ст..5 1,137 КАС України, та викладаєть ся заява в наступній редакці ї : про скасування регуляторн ого акту Виконавчого Комітет у Львівської міської ради - Рішення Виконавчого Комітет у Львівської міської ради № 741 від 14.09.2007 року.

Позивач : приватний підприє мець ОСОБА_1, м.Львів; Відпо відач : Виконавчий комітет Ль вівської міської ради, м.Льві в. Треті особи без самостійни х вимог : і далі позивач наводи ть перелік 18-ти приватних підп риємців, які вказані у позовн ій заяві від 15.01.2008 року. В кінці зазначеного листа позивач п росить : скасувати регулятор ний акт - Рішення Виконавчог о Комітету Львівської місько ї ради № 741 від 14.09.2007 року та зобов ”язати Виконавчий Комітет Ль вівської міської ради оприлю днити інформацію про те, що ви даний нею нормативно-правови й акт оскаржується.

В кінці листа від 31.01.2008 року пр иватний підприємець наводит ь перелік документів, які дод ані до позовної заяви, при цьо му помилково зазначає, що ці д окументи “ вже містяться у сп раві”. Помилково, оскільки пр овадження у справі судом не в ідкрито так як при поданні по зовної заяви приватним підпр иємцем ОСОБА_1, яка зверну лась з позовом, було допущено порушення, зазначені в ухвал і від 18.01.2008 року про залишення п озовної заяви без руху.

Окрім того у зазначеному ли сті приватний підприємець на водить перелік документів, я кі ним додатково подаються : копію листа Залізнично рай а дміністрації до Залізничног о РВ ЛМУ УМВСУ у Львівській об ласті; копію листа-попередже ння від Залізничної райадмін істрації про демонтаж МАФів; копію повідомлення сайту Ль вівської міської ради про фа кт прийняття Ухвали, якою про довжено діяльність МАФів на 2008 рік; клопотання про вжиття з аходів забезпечення адмініс тративного позову; копію зая ви, що містить зміни і доповне ння до позовної заяви та копі ї додаткових доданих до неї д окументів.

Розглянувши лист прив атного підприємця ОСОБА_1 від 31.01.2008 року, суд прийшов до ви сновку, що немає підстав вваж ати його таким, що поданий на у сунення недоліків в позовній заяві від 15.01.2008 року ( недоліки, д опущених при поданні позовн ої заяви від 15.01.2008 року, на які П П ОСОБА_1 було вказано в ух валі від 18.01.2008 року про залишенн я позовної заяви без руху), оск ільки у встановлені судом те рміни ПП ОСОБА_1 не додано до позовної заяви доказів в обґрунтування обставин на я ких грунтується адміністрат ивний позов від 15.01.2008 року. Зокр ема, не надано доказів здійсн ення ПП ОСОБА_1 торгівлі з малої архітектурної форми (МАФу) на вул..Петлюри,2 у м.Л ьвові, дозволу на розміщення малої архітектурної форми з а вказаною адресою ( термін йо го дії), договір оренди , тощо. Адже , дозвіл на розміщення ма лої архітектурної форми - ц е документ, що дає право суб”є кту підприємницької діяльно сті на розміщення малої архі тектурної форми із зазначен ням місця розташування МАФ у ( документ встановленої ф орми), який видається компете нтним органом за умови виник нення права на земельну діля нку. При цьому, місце розміще ння малої архітектурної форм и - це земельна ділянка несі льськогосподарського призн ачення, право на яку набуваєт ься суб”єктом підприємницьк ої діяльності відповідно до земельного законодавства. До казів набуття права на земел ьну ділянку на підставі і в по рядку, передбаченими чинним земельним законодавством Ук раїни, позивач не надав як і не надав інших доказів в підтве рдження обставин позову.

Аналогічно, не надав докум ентів і щодо третіх осіб, хоч п родовжує настоювати на залуч енні їх до справи на своїй сто роні в якості третіх осіб без самостійних вимог на предме т спору.

Окрім того, у позовній заяв і від 15.01.2008 року приватний підпр иємець заявив вимогу про ска сування двох регуляторних ак тів, відповідачем вказав Льв івську міську раду. При цьому , в листі від 31.01.2008 року посилаєт ься безпідставно на судову с праву ( провадження у справі з а позовом від 15.01.2008 року станом на час подання листа судом не відкрито) та на ст..ст...51,137 КАС У країни і заявляє про зміну пр едмету позову і відповідача у справі. Разом з тим, ст..51 КС Ук раїни передбачає право позив ача змінити підставу або пре дмет адміністративного позо ву в будь-який час до закінчен ня судового розгляду. При цьо му, відповідно до ст..50 КАС поз ивач і відповідач є сторонам и в адміністративному процес і. Відповідно до ст..3 КАС Украї ни , адміністративний процес - правовідносини, що склада ються під час здійснення адм іністративного судочинства . Адміністративне судочинств о - діяльність адміністрати вних судів щодо розгляду і ви рішення адміністративних сп рав у порядку, встановленому цим Кодексом. . Як вже зазнача лось вище, за позовом від 15.01.2008 р оку провадження в адміністр ативній справі станом на дан ий час ще не відкрито.

Відповідно до ст..107 КАС Укр аїни адміністративний суд н аділено повноваженнями відк ривати провадження в адмініс тративній справі. Однак, таке провадження може розпочинат ися адміністративним судом не інакше як за наявності всі х необхідних передумов права на пред”явлення адміністрат ивного позову, а також додерж ання порядку реалізації цьог о права . Звернення до адмініс тративного суду за захистом прав, свобод та інтересів фіз ичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публі чно-правових відносин здійсн юється шляхом подання адміні стративного позову, який пов инен бути оформлений належни м чином з дотриманням усіх ви мог, встановлених законодавц ем. Стаття 106 КАС України і фік сує низку вимог, що висувають ся до позовної заяви. Особа, я ка звертається з адміністрат ивним позовом до суду повинн а додержуватись цих вимог.

Відповідно до ч.3 ст.108 КАС Ук раїни позовна заява повертає ться позивачеві, якщо позива ч не усунув недоліки позовно ї заяви, яку залишено без руху .

Повернення позовної зая ви не позбавляє особу, яка зв ерталась з даним позовом до с уду, права повторного зверне ння до адміністративного суд у в порядку, встановленому за коном.

На підставі наведеного, к еруючись ст..ст..106, ч.3 ст.108, ст.. ч.4 с т.160 КАС України, суд,-

УХВАЛИВ :

1. Повернути приватному під приємцю ОСОБА_1 позовну за яву від 15.01.2008 року до Львівської міської ради, треті особи на с тороні позивача без самостій них вимог на предмет спору, п риватні підприємці : ОСОБА_ 2; ОСОБА_3;ОСОБА_4; ОС ОБА_5; ОСОБА_6; ОСОБА_7; ОСОБА_8; ОСОБА_9; ОСОБА _10; ОСОБА_11; ОСОБА_12; О СОБА_13; ОСОБА_14; ОСОБА_15 ; ОСОБА_16; ОСОБА_17; ОСО БА_18; ОСОБА_19 про скасува ння регуляторних актів - Ріш ення Львівської міської ради № 741 від 14.09.2007 р та Ухвали № 995 від 0 5.07.2007 року з усіма доданими до не ї матеріалами.

Окрім того, повернути позив ачу лист від 31.01.2008 року разом із доданими до нього документа ми.

2. Дана ухвала може бути оска ржена особою, яка її подала, в порядку і строки, встановлен і Кодексом адміністративног о судочинства України.

Суддя

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення04.02.2008
Оприлюднено16.07.2010
Номер документу5853912
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —02-1/1-14 а

Ухвала від 04.02.2008

Господарське

Господарський суд Львівської області

Кітаєва С.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні